Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kiinnostaa tämä siksi kun tuntuu että olen ainoa joka yrittää sinnitellä täällä kotona kunnes lapsi täyttää 3v, olenko ainoa?

Tunnen kyllä yhden äidin joka oli kotona 8 vuotta, mutta taitaa olla harvinaisuus?

Sivut

Kommentit (94)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen tekemässä reportaasia television ajankohtaisohjelmaan pienten lasten äideistä, jotka keskustelevat äitiyteen liittyvistä asioista verkon keskustelupalstoilla. Tarvitsisin juttuuni muutaman äidin, joka haluaisi kertoa verkkoyhteisön merkityksestä vanhemmuuden tukena.

Yhteystietoni löytyvät lehden toimituksesta.

Mulla on 4,5v. , 2,5v ja 10kk lapset. Oon ollut kotona koko ajan ja irtisanoutunut työstäni paikkakunnan vaihdon vuoksi. En todellakaan voi sanoa " nauttineeni joka hetkestä" , mutta pääosin olen ollut tyytyväinen siitä, että on kiireetöntä aikaa -ylipäänsä aikaa lapsille. Itse saan ulkoilla paljon lasten kaa ja se on kivaa, töissä ei välttämättä saa.

Vähän mietityttää työt, tuntuu et ammatti-identiteetti -ja osaaminen himmenee. Ajattelin olla kotona siihen asti, et nuorin on 2 tai 3.

Yksinäisyys on pahin asia, me ollaan aina satuttu asumaan kerrostaloissa (kahdessa eri), joissa on vain mummoja tai sinkkutyössäkävijoitä. Mä niin kaipaisin sitä, et luonnollisesti näkis ihmisiä helposti, ilman et menee autolla jonnekin.

oltu kotona esikoisen odotusajasta lähtien, kohta kolme vuotta ja jatketaan ainakin seuraavat kolme kun seuraava syntyy syyskuussa. Katsotaan sitten taas siitä eteenpäin! :)

Mielelläni olen kotona mahdollisimman pitkään.

Olin ollut kotona omien lasten kanssa miltei 7v. ja sitten olin töissä neljä kuukautta, sekin vain osa-aikaista, mutta riitti. Kun työsopimus loppui, saimme kauan odotetun puhelinsoiton meille ehkä muuttavasta huostaanotetusta lapsesta. Lapsi muutti meille ja nyt SAAN olla kotona ja tehdä työtä samalla, eli olla perhehoitaja eli sijaisvanhempi. Mies on oman työnsä takia paljon pois ja maalla asuminen eläimineen, lumitöineen ja talonlämmityksineen on rankkaa, jos minä käyn töissä ja aamulla ja illalla kiireellä hoidan tuollaiset asiat ja omat 2 lasta. Nytkin päivät on kiireisiä, lapset 3,4 ja 6v mutta nautin elämästä. Kerhoissa käydään ym. eli mökkihöperöiksi ei ehditä tulla... Tunnen terveellä tavalla olevani todella tärkeässä työssä. Tämä nyt vaan on toisenlainen ura.

Toukokuussa tulee 12 v täyteen. Lapset 11, 9, 7 ja nuorin toukokuussa 2 v. Töihin ei hinkua.

Kotoa haaveilen olevani sinne saakka kun nuorin menee kouluun.

ensin aioin tehdä vain yhden lapsen jonka kanssa olisin 3 vuotta kotona mutta nytten ikäeroksi tulee 3 vuotta ja meinaan jatkaa vielä toiset 3 vuotta kotona.Eli yhteensä 6 vuotta kotona.Enempää en aio olla ellei tule vahinko lasta jolloin olisin taas 3 vuotta kotona mutta en halua kuin 2 lasta,joten eiköhän siihen 6 vuoteen jää.Kun kotihoidontuki loppuu niin pakko mennä töihin että saa ostettua tarpeelliset asiat.muuten voisin olla kotona pidempäänkin.

nyt 1v3kk, kuopus 13kk ja kotona olen ainakin 1 1/2 vuotta, ehkä jopa siihen asti, että kuopus täyttää 3v eli 05/08. Tosin aioin kyllä edistää opintoja tässä kotona olon ohella.

Mareila+Pojat 1v ja 5v

Olen ollut kotona yhtäjaksoisesti 5 ja 1/2 v., esikoisen syntymästä lähtien ja aion olla kotona vielä, kunnes kuopuksemme eli 8 kk:n ikäiset kaksoset ovat 3 v. En pitäisi mahdottomana ajatusta, että jään kotiin senkin jälkeen, kun nuorimmat täyttävät 3 v.

Mulla on ollut epäilyksen hetkeni kotiin jäämisen suhteen, mutt mitä pidempään olen kotona ollut, sitä paremmin olen viihtynyt. Nyt olen tosi onnellinen siitä, että en mennyt välillä töihin ja lapset ovat saaneet olla kotona.

Kommenttina edeltäneisiin keskusteluihin, että sanapari " työtävieroksuva kotiäiti" on mielestäni absurdi, niin paljon työtä ja asennetta pienten lasten ja kodinhoitaminen vaatii.

Ja kun olen seurannut tätä yleistä keskustelua kotihoidontuista ja naisten urakehityksestä ja päivähoitojärjestelyistä, olen ihmetellyt sitä, että aina vaan kiistellään siitä, mikä on naisille parasta, mutta ei pidetä oleellisena sitä, mikä on lapsille parasta.

Jokaisen perheen ja äidin tilanne on yksilöllinen, enkä halua tuomita ketään. Näkisin kuitenkin, että koska yhteiskunta on luonut sellaisen valtavan koneiston kuin subjektiivisen päivähoito-oikeuden päiväkoteineen, niin vähän vaivaa ja rahaa voisi uhrata sellaiseenkin ratkaisuun, että perheet niin halutessaan voivat hoitaa lapset kotona, jos se perheen tasapainoisuuden ja onnellisuuden kannalta on paras ratkaisu. Eihän se ole keneltäkään pois, koska jossakin niitä lapsia joka tapauksessa on hoidettava, ja oli se järjestely mikä hyvänsä, se on kuitenkin lasten, perheen ja myöhemmin myös yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta aika oleellinen asia.

Olisin maailman onnellisin kun pääsisin tekemään oikeita töitä :)

Yritän olla näön vuoksi kotona, mutta mietin kyllä usein onko järkeä kun kukaan tässä perheessä ei taida voida kovinkaan hyvin enää!

Ihan hävettää olla kotona joo välillä. Lapset 5 ja 2v. Nauttinut olen, ei hinkua töihin eikä myöskään työpaikkaa mihin palata.

Mutta millä te kotona olevat elätte kun lapset yli sen 3v?!?!??!?!?!?!??

Meillä on neljä pientä lasta, 6v,4v,2v ja 5kk, joten ei kiirettä töihin.

Ajattelin olla kotona kunnes kaikki ovat turvallisesti koulutiellä, mutta aika näyttää. Akateeminen työpaikka odottaa, kylläkin toisella paikkakunnalla, joten työnhaku on ilmeisesti aikanaan edessä. Uskon silti että tuolloin on työvoimapula ja saan haluamaani työtä.

Minulle tuli tässä kuussa 19 vuotta täyteen kotiäitinä. Lapsia on perheessämme 8; 1-19 vuotiaat. Aion olla kotiäitinä kunnes nuorimmainenkin täyttää 3 vuotta.

Mä oon ollu kotona siitä asti ku sain esikoiseni vuonna-99 eli 7 vuotta

ja kotona aion olla niin kauan ku mahollista tällä hetkellä nuorin 4 viikkoa ja toivottavasti saadaan lisää lapsia tulevaisuudessa.. : )

terveisin äiti ja lapset -99 -02 ja -06

Täällä on monia, jotka kotona 5-10 vuotta.. siis miten se on mahdollista? Kh tuki loppuu 3 vuotiaana ja jos on työtön tittelillä, niin laki määrää töihin tai kurssille viim. 3 kk kuluttua ellei sitten laista sitä ja ravaa sossussa.

Olen ollut kotona 8,5 vuotta lapsia MEILLÄ on kolme. Vaikka ei uutta vauvaa ole tiedossa ainakaan vielä, suunnitelmissa on olla kotona vielä pitkään.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat