Vierailija

Kommentit (21)

Mulle ei ole ikinä 27 ikävuoteen mennessä tarttunut mikään oksennustauti, flunssiakin on ollut aikuisiällä vain korkeintaan kahden vuoden välein. Joskus ihmettelen, myönnän, et miten on mahdollista, että kaikki muut ympärilläni sairastuvat, mutta minä en. Ja koska en ole juuri ikinä kipeä, niin en aina ymmärrä näitä sairasloman ottajia, kun pienen nuhan takia marssitaan heti lääkärille.

En käytä mitään erikoisterveyspuristeita, en lisäravinteita, en syö terveellisesti (hedelmiä korkeintaan kerran viikossa, samoin kasviksia, juon hirveästi maitoa ja olen ylipainoinen), tupakoin jo kuudetta vuotta, olen työssä, missä tapaan ihmisiä kaikista " luokista" ja ikäryhmistä koko ajan. Ihmisiä jotka eivät varmaankaan ole pesseet käsiään ennen minun kanssani asioimista ja ihmisiä joilla on tauteja, jotka yskii ja pärskii.

En millään aina käsitä, miten työkaverille voi tulla oksennustauti aina ku " sitä on liikkeellä" , ja varmaan kaikilla heillä se sit onkin, ei meillä krapulan takia olla vapaata otettu. Kukaan ei usko, ku kerron, etten koskaan ole sairastanut ko. tautia.

Meitä on varmaan muitakin, mutta omalle kohdalle ei ole sattunut muita ja sitten minua ihmetellään, kuten minäkin muita:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käsittääkseni lähinnä kosketustartuntana, mutta monet vatsatautipöpöt elävät erilaisilla pinnoilla tosi sitkeästi. Esim. me kyläilimme paikassa, jossa oli ollut vatsatautia mutta viimeinenkin potilas jo viikon terveenä. Lapsi oli pieni ja tietty tunki kaikki lelut ym. suuhunsa ja eiköhän seuraavana päivänä oksennettu sitten meilläkin...

viimeks oli niin kauhea vatsan kramppaus että rukoilin ja itkin ja kauhulla pelkään että jos sellasen saan en pysy järjissäni enää.... ihmetyttää vaan kun kaveri pyysi kylään vaikka ite tiesi sairastavansa oksennustautia... t.ap

Kumma tauti oli. Nosti ensin 39 asteen kuumeen ja vatsassa kiersi tytöllä. Ei oksennusta, ei ripulia. Kuumetta pari päivää. Kun kuume oli ohi, niin keskiviikkona tuli ripulikakkaa.

pessyt , sulkenut hanan jollain muulla kuin sormilla ja kuivannut puhtaaseen pyyhkeeseen. Siis silloin kun perheessä on tautia. Tämä puhtausneuroosi tai sitten joku muu on säästänyt minut taudilta lähes kaikki kerrat. Vain kerran olen saanut lapsilta taudin ja silloinkaan en oksentanut :)

Luulen, että tarttuu tosiaan " kaikista kanavista" , eli nenän ja silmienkin haromista kannattaa välttää. Tämä pätee ainakin flunssassa tietääkseni.

T. todella oksennuskammoinen

minä olin oksennustaudissa ja tuttava tuli käymään, istui hetken samassa huoneessa mun kanssa ja suraavana päivänä hän alkoi oksentamaan.

niin kaikki ovat altistuneet koko huoneeseen hetkessä leviäville viruksille. Siinä ei sitten enää käsienpesut paljoa paina.

Oksennustaudit yleensä tarttuvat pisaratartuntana erittäin tehokkaasti.

niin ei tartu niin helposti.

Tänä vuonna on ollut joku tosi sitkeä pöpö varmaan... meidän perhe ei tavallisesti ole saanut oksennustautia, mutta nyt kävi juuri niin, että olimme kyläilemässä perheessä, jossa viikkoa aikaisemmin oli ollut oksennustautia ja niinpä se meillekin tuli ja kiersi koko perheen. Aina parin viikon välein joku alkoi oksennella. Yääh, inhottava tauti.

sitten se tunkeutuu verisuonistoon jatkaen matkaansa vatsaonteloon. Se sylkee sisuksistaan ocsetus-happoa, joka leviytyy vatsalaukun seinille muodostaen kalvon. Vatsa alkaa hylkiä happoa ja saa aikaan nykimisiliikkeen jonka seurauksena vatsan sisältö syöksyy ylös kurkkutorvea suuhun ja toivottavasti vessanpönttöön..

t. piolookian majisteri

Meillä TOSI harvoin koko perhe sairastaa vatsataudin, yleensä vaan yhdessä perheenjäsenessä kuten tässä viikko ennen juhannusta viimeksi. En tiedä auttaako yhtään se et tehostetaan käsienpesua jos yhteen tauti tulee ja syödään gefilustuotteita. Mut ei todellakaan aina tartu!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat