Vierailija

voin vastata muutamaan kysymykseen.

Sivut

Kommentit (41)

Vastasynytneellä on hyvä suoja äidiltään, mutta tietenkään esim. kovin flunssaisena tai vatsatautisena ei kannata mennä vastasyntynyttä katsomaan. Muuten riittää normaali käsihygienia.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No mä jäisin kumminkin ja koittaisin olla olematta henkilökunnalle vaivaksi..... En vois kuunakullanvalkiana poistua vastasyntyneen vierestä ja jättää YKSIN !!!!!!

Kyllä se vauva sen vaistoaa ettei ketään ole lähellä eikä varsinkaan oma äiti jonka kanssa pitäisi olla ihokosketuksessa suurimman osan aikaa siinä vaiheessa vielä.....

Muistanhan minä.

Onnea plussasta!

Tilaa aika neuvolaan. Sieltä saat lähetteen ultraääneen, jossa sitten katsotaan raskauden kesto ja laitetaan laskettu aika.

klö

Jos vauvalle tapahtuu jotain.... esim. hörii lapsivettä ja joutuu antibioottikuurille ja joutuu jäämän sairaalaan letkuihin ja tarkkailuun ja äiti pääsee aikaisemmin pois.

Niin onko sieltä sairaalasta lähdettävä vaikka sitten poliisi tulee hakemaan jos ei muuten suostu poistumaan vauvan vierestä ?

Tuli vaan mieleen kun ystävättärellä tällainen tilanne enkä kehtaa häneltä todellakaan kysyä, että miten hän VOI jättää vastasyntyneen YKSIN sinne ei siellä sitä kukaan paapo 24h/vrk......

itse istuisin siinä kuin tatti ja jos itse menisin nukkumaan niin sitten istuisi se lapsen isä.

Mutta yksin en jättäisi vaikka sitten väkivalloin on mut raahattava lapseni luota pois........

Eli siis lyhyesti pakottaako joku laki sieltä sairaalasta poistumaan vai miksi ihmiset jättävät vastasyntyneensä sinne yksin ?

Nimimerkillä: pelottaa lähestyvän synnytyksen edellä edes tällainen mahdollisuus =((((

En ole itse ollut siinä synnytyksessä osallisena, mutta vaikutti koko työyhteisöön eräs surullinen tapaus. En voi tarkemin asiasta kertoa vaitiolovelvollisuuden nimissä.

klö

Olen vastannut monesti samantyylisiin kysymyksiin.

Kun tiedetään äidillä olevan vuototaipumus, heti lapsen synnyttyä annetaan moninkertainen määrä supistavia lääkkeitä ja yleensä aina se auttaa. Ole siis rauhallisella mielellä ja huolehdi vaan, että edelliskerran vuotosi on tiedossa sairaalassa.

klö

Eilen tein positiivisen raskaustestin ja heti rupesin miettimään että tuleeko se toistumaan seuraavassakin synnytyksessä...? Siis jos tämä raskaus menee kunnialla loppuun asti. Vuosin siis aika paljon ja olin tajunnan rajamailla... Jäi vähän kammo asiasta.

Minä kyselin sinulta tässä joku aika sitten neuvoja. Tai en tiedä olitko se just sinä. Eli, minulla oli viimeisimmät kuukautiset 5.5 alkaen ja kestivät 2vk! Imetyksen olen lopettanut n. kk sitten. Kierto on ollut yleensä 28-30pv, myös imetyksen aikana. Nyt ei sitten kuukautisia kuulunut, olivat n. viikon myöhässä ja tein raskaustestin joka näytti negaa. 2 vk sen testin jälkeen eli eilen tein taas testin ja nyt tulikin sitten plussa! Tämä on ollut nyt niin sekavaa että mietin vaan että onkohan kaikki ok ja onko tämä normaalia....? En siis yhtään tiedä millä viikolla olen nyt menossa ja millon suunnilleen olis laskettuaika...?

tehdään kuten kätilö ajattelee?

Eli esim. äiti huutaa, että lapsi ei mahdu syntymään ja vaatii leikkausta ja lapsi vedetään lopulta imukupilla ulos ja lapsella on happivajausta ja lapsi vammautuu synnytyksessä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat