Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Päätettiin miehen kans että tänä kesänä käydään lomalla ihan perheen kesken, että saadaan omaa aikaa..

No, sitten anoppi soittaa mulle että hän ja miehen sisko lapsineen tulee myös mukaan. Siis ilmoittaa vaan.. Mä sitten olen aika arka, niin en viitsiny sanoa että tää piti olla meidän juttu..

Mies sitten perään soitti että mentäs vaan omalla porukalla nyt. Ollaan aika paljon liikenteessä muiden kavereiden ym. kanssa, niin haluttiin ihan oma juttu..

Hankalaa, kai mun ois pitäny sanoa suoraan et ei haluta teitä mukaan.. Mut sitten kun sitä ei anopille " uskalla" sanoa..

Onko muilla tällasia anoppeja, jotka suoraan vaan kertoo et näin tehään? Hän on muuten muissaki asioissa tällanen..

Kommentit (12)

soitti että minne meette, koska te tuutte ja mitä siellä teette?

Sitten kun meni hermot kun aina soitteli jos jennekin mentiin niin sanottiin että nyt loppuu niin tämä tuumas niin myútta kun ei maijakaan (hänen tytär siis) siitä pahaa tykkää...

Aina kun meille tuli joku kylään meni 5 minuuttia niin anoppi paukkasi ovesta sisään ja oli niin kauan meillä kunnes vieraat lähti... vaikka hän olisi voinut tulla sitten kun muita ei meillä ole.

Haki meidän postin tullessaan meille ja joka kirjeestä kyseli että mikäs lasku tämä on ja onkos teillä nyt varaa kaikkeen tähän (hienosti ajateltu että kyseli mihin on varaa mutta kun äänen sävy oli oikeen vittumainen niin...)

Mies jos oli iltavuorossa töissä niin anoppi tuli meille ja oli koko illan, muutenkin alkoi olemaan meillä aamusta iltaan ja minä kun en ole tottunut siihen että en saa olla omassa rauhassa niin hermot meni.

jossain vaiheessa sitten miehellä meni vihdoin ja viimein hermot siihen ja sanoi että jos tarvii aina tulla silloin kun meille tulee jotain kavereita kylään niin ei tarvii sitten tulla ollenkaan... että tulla saa mutta sillon kun ei ole muita... No sen jälkeen vuoteen ei anoppi käynyt.

Hän saa sanoa mitä haluaa ja aina toivoo että asiat sanotaan suoraan ettei mitään vihjailemalla, niin sitten kun sanot suoraan niin se ottaa niin pahasti nokkiinsa ettei puhu mitään puoleen vuoteen.

Ja aina vetoaa siihen että niin mutta kun ei maijakaan pahastu... juu äiti ja tytär jotka ovat kuin paita ja perse, joka päivä näkevät kun naapureina asuvat joskus voisi luulla että anoppi asuu tyttärensä löuona ja on niiden lasten äiti, mä en käsitä miten sen maijan mmies kestää sitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla tosi mukava anoppi, just äskön soitinkin sille ja kysyin miten hänen reissu meni.. jutellaan kaikesta. ei ikinä puuttunut mihkään asioihin..

mutta mä sanon kaiken suoraan anopille, ehkä siksi mutkattomat välit kuin kavereilla keskenään..

välillä haukutaan miestäkin yhessä :))

eli sanoisin suoraan että mennään omallaporukalla että joku toinen kerta sitten yhessä

Ja suurin ongelma oli se, ettei OMA MIEHENI kyennyt tai halunnut vetää rajoja. Siihen se avioliittoni sitten vähitellen kuivuikin. En ymmärrä, miksi ns. hallitsevan luonteen omaavat anopit edes yritä olla yhtään hienotunteisia.

Meillä anoppi on valmiiksi " päättänyt" kuopuksemme nimen, tietenkin OMAN sukunsa mukaan. Mies keksi jo pojallemme ihanan nimen, jonka aiomme antaa mutta sehän ei anopille kelpaa. Haukkuu nimeä meille päivittäin, perustelee miksei voisi antaa ja on vielä agitoinut miehen isänkin omalle kannalleen.

Kun sanoin, että mielipiteensä voi toki sanoa, mutta lapsen nimen päätämme me itse, oli kommenttina " ette te VOI antaa sellaista nimeä, joka ei sovi MINUN suuhuni" . Just joo, muiden ihmisten (tai edes lapsen vanhempien) mielipiteillä ei siis ole mitään väliä. Hän myös " aikoo sitten kutsua lasta jollain lempinimellä" (no siitä vaan) ja " voihan olla, ettei ristiäisiin tarvitse tulla jos nimi ei miellytä" (parempi onkin jos pysyy poissa...)

Eli näin itsekeskeinen ja moukkamainen anoppi mulla. On kyllä ennen ollut ihan OK, en tiedä kiusaavatko vaihdevuodet naisparkaa vai onko muuten kilahtanut. Ei toi ainakaan normaalia minusta ole.

Yhden kerran mulla meni täysin hermo ja heitin anopin meiltä veks, kolmeen vuoteen en ole ko. akkaa nähnyt. Kovasti se koittaa nykyään vinkua että miten hän ei tarkoita pahalla ja ei saa ottaa kaikkea tosissaan, mutta siinä vaiheessa on mielestäni paha rutista kun on paskat housussa.

itsekästä anopiltasi. kyllä kuuluu jo käytöstapoihin kysyä, että käykö, että jos hekin tulisivat mukaan.. Minä olen kyllä niin ätäkkä ite, että anoppi tajuaa pitää hajuraon ja jos ei tajua, niin huomaa kyllä pian, että nyt tuli " raja ylitettyä" . Mulla kyllä siinä hyvä mies, että sanoo kyllä itekin, että älä äiti häsää, tää on nyt meidän perheen juttu.

Vierailija:

Lainaus:

Kun sanoin, että mielipiteensä voi toki sanoa, mutta lapsen nimen päätämme me itse, oli kommenttina " ette te VOI antaa sellaista nimeä, joka ei sovi MINUN suuhuni" . Just joo, muiden ihmisten (tai edes lapsen vanhempien) mielipiteillä ei siis ole mitään väliä. Hän myös " aikoo sitten kutsua lasta jollain lempinimellä" (no siitä vaan) ja " voihan olla, ettei ristiäisiin tarvitse tulla jos nimi ei miellytä" (parempi onkin jos pysyy poissa...)

Lisäksi hän sanoi kastetilaisuuden jälkeen, että " Minä ainakin aion kutsua lasta Roosamariksi:ksi, koska se nimi on paljon kauniimpi." Lapsemme nimi ei ole lähelläkään tuota Roosamaria.

On sit teitä muitaki näköjään..

Meillä hän ehdotti lapselle nimeä, mut sanoin vaan et ollaan jo päätetty. Ihme kyllä, se sitten jäi siihen.

Mieskin onneks meillä osaa sanoa vastaan, siis paremmin kun minä.

Mut ärsyttää nyt sit kun on vähän huono omatunto, ku niitä ei huolittu mukaan..

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat