Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kertokaapas viisaammat, että onko tuikitavallinen kaurapuuro tai jokin muu vastaava peruseväs hyvää laihduttamisen kannalta?

Mulla jäi raskausajalta aivan hillitön himo puuroon ja vaavi jo pian 5 kk. Voisin ihan hyvin elää pelkällä puurolla, jos mies ei olisi järjen äänenä " syöttämässä" jotain muutakin..

Mutta siis, muutamia raskauskiloja on vielä, joten ovatko puurot ylipäänsä ok laihdutusruokavaliossa? Kuiduista olen jotain kuullut... :?

Kommentit (3)

mun tietääkseni kaikki urheilijat aloittaa päivänsä puurolla,että eiköhän se sieltä terveellisemmästä päästä kuitenkin ole ja pitää kylläisenä pitkään.itselläni päivä alkaa aamupuurolla nyt kun ehdin keittää mut saas nähä ku syksyllä alkaa työt et miten sitten,mut syö ihmeessä puuroo jos oikeen himo on!!!

Täysjyväpuuro (esim kaura) sisäältää pitkäketjuisia hiilihydraatteja, jotka pitävät veren sokeri/insuliinitasapainoa yllä. Netistä löytyy ravintoainetauoukoista, joista voit tutkia ravintoarvoja. Käytä TÄYSJYVÄtuotteita. Viljan tärkeät ravintoaineet ovat kuoren osissa. Puuro on erinomainen tapa aloittaa päivä. Kun kyllästyt kaurapuuroon, kokeile erilaista:

1 dl KUORELLISIA sesaminsiemeniä tehosekoittimeen -> jauha, lisää

1 dl auringonkukansiemeniä (kuorettomia;))-> jauha, lisää

2 dl pakastemansikoita kohmeisina tai sulana

2-3 banaania vähintään 20 min suleatettuina/tuoreina

tilkka omenamehua

soseuta, lisää omenamehua, jos seos on liian sakeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

iivorska:

Lainaus:

mun tietääkseni kaikki urheilijat aloittaa päivänsä puurolla,että eiköhän se sieltä terveellisemmästä päästä kuitenkin ole ja pitää kylläisenä pitkään.itselläni päivä alkaa aamupuurolla nyt kun ehdin keittää mut saas nähä ku syksyllä alkaa työt et miten sitten,mut syö ihmeessä puuroo jos oikeen himo on!!!

***Mun omakohtainen kokemukseni on päinvaston se, että jos aamulla syön puuroa niin nälkä on heti parin tunnin kuluttua! Jos syön puuroa aamulla, laitan päälle reilusti maustamatonta jugurttia niin pysyy nälkä vähän kauemmin loitolla. Puurosta olen aina tykännyt ja vielä viime vuonna ajattelin, että ilman puuroa ei voi elää, se on hyvää, terveellistä ja kaikkea muutakin positiivista.

Nyt olen karpannut tän vuoden alusta, puuro on vaihtunut itsetehtyyn jugurttiin, marjoihin ja pähkinöihin ja nälkä yllättää seuraavan kerran 6-7 tunnin kuluttua. Mies ja lapset syövät aamulla (vielä) jugurttia, mutta reilun jugurttiannoksen kanssa.

En siis allekirjoita sitä, että " syö puuroa että jaksat" mutta jos se muuten sinulle sopii niin syö pois vaan! Näin karpin näkökulmasta puuro on turhaa ja aiheuttaa vaan lisää nälkää...mutta se onkin jo eri asia :D

T: Vuokko ja neljä tenavaa

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat