Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tein eilen positiivisen raskaustestin ja olen onneni kukkuloilla :) Mutta tänä iltana tuli vähän ruskeaa tuhrua. Tämähän voi olla ihan normaalia, mutta pitäisikö asia käydä tarkastuttamassa neuvolassa ensi viikolla? Miten muut olette tehneet? Luin, että tuhruvuoto alkuraskaudessa voi olla merkki tuulimunasta...olo on ihan ahdistunut.

Kommentit (5)

Onnea plussasta! :)

Omakohtaista kokemusta ei raskaana olosta ole, mutta käsittääkseni on aika tavallista, että alkuvaiheessa voi vähän tuhrua (tai jopa niukat menkkamaiset vuodot) tulla. En tiedä miten usein tuulimunassa tuota vuotoa on, kun ainakin yksi tuttavani, jolla oli 3 tuulimunaa peräkkäin, ei yhdessäkään tapausessa mitään erikoista ollut ennen kuin sitten keskeytyi, kun ei mitään ollutkaan kehittymässä.

No kysymykseesi asian tarkistuttamisesta neuvolassa: en tiedä olisiko se varsinaisesti tarpeen tai ottavatko vastaankaan. Jos raskaus on ihan alkuvaiheessa keskeytyäkseen, ei neuvolassa valitettavasti asialle mitään voida.

Tuulimunan voi käsittääkseni todeta ultralla rv 7 paikkeilla, jolloin sydämen sykkeen pitäisi siinä näkyä, jos on näkyäkseen. Näitä alkuraskauden ultria ei kuitenkaan varmaan missään kunnassa tehdä, vaan jos sen haluaa pitää mennä yksityiselle.

Toivotaan, että nyt ilmoittautuisi joku jolla raskaus on edennyt normaalisti seuraavat 9 kuukautta tuhruista huolimatta, kun tiedän että niitäkin on! Tulisi ehkä olosi paremmaksi, jos kuulisit niitä kokemuksia!

Joka tapauksessa lähetän sulle kilokaupalla vauvaliimaa ja parhaimmat tarrasukat, joita markkinoilla on, että pieni kyytiläisesi pysyisi matkassa! :)

Killa

Alkoi noin viikko plussatestistä ja kesti viikon. Nyt en muista oliko kirkasta verta joukossa, mutta kävin kuitenkin ultrassa. Kaikki oli hyvin, ja raskaus eteni ihan normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikkei ketään, jolla olisi omakohtaisia kokemuksia olekaan ilmoittautunut. Luin kylläkin kaikki haulla löytyvät aiheeseen liittyvät viestit. Ja kyllähän niitä onnistuneitakin tapauksia tuhruista huolimatta on.

Pelkään vaan keskenmenoa aikatavalla, kun yksi sellainen on takana ja se oli kamalinta ja kivuliainta mitä ikinä minulle on tapahtunut. Edellinen raskaus onneksi sujui ongelmitta ja meillä on ihana pian 2-vuotias poika.

Toivotaan parasta ja että kaikki menisi ok. Sikäli hyvä tilanne minulla on, että meidän kunnassa ultraan pääsee jo aikaisin ja useita kertoja raskauden aikana. Mutta turha siihen varmaan vielä on mennä, kun vasta 6. rv menossa. Mutta jos nyt pari, kolme viikkoa päästään eteenpäin niin sitten nähdään mikä tilanne :)

En nyt taida kuitenkaan hötkyillä, vaan odotellaan rauhassa mitä tuleman pitää.

en ole enää niin huolestunut. Tuota tuhrua tuli vain yhtenä iltana ja tosi vähän, joten jospa kaikki olisi kunnossa, aikahan sen näyttää. Alku on vain aina niin neuroottista :) Sen siitä saa kun lukee kaikenlaisia kauhutarinoita.

Nyt pitää vaan odotella rauhassa. Aikaisemmissa raskauksissa kävin ultrassa ensimmäistä kertaa rv:lla 8. Nämä tehtiin ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Täällä pääsee ultraan 3 kertaa raskauden aikana ihan tavallisten neuvolakäyntien yhteydessä. Itse jouduin tässä onnistuneessa raskaudessa käymään useamminkin raskausmyrkytyksen vuoksi.

minulla on kokemusta niin tuulimunasta kuin toivon mukaan norm. raskaudesta sekä pienestä tuhrusta/verenvuodosta.

Tuhru ja tuulimuna ei liittyneet mulla ainakaan samaan raskauteen, tuulimunassa ei ollut mitään " ongelmia" . (selvis vasta np-ultrassa rv 12+)

Nyt olen uudestaan raskaana ja juhannuksen aikoihin vuodin verta, sekä tuhrua että välillä ihan oikeaa vertakin. Menin päivystykseen, sain lähetteen ultraan seur. arkipäivälle. Ultrasa selvis että vielä on pikkuinen kyydissä. Edellisen tuulimunan takia halutaan nähdä myös ne sydämensykkeet joita ei tuossa ultrassa näkynyt koska raskaus oli niin alussa. Tällä viikolla mennään yksityiselle katsomaan joko sydän sykkii vai onko uus tuulimuna.

Sulle antaisin neuvoksi olla toistaiseksi huoleti, tuhru ja vanha veri ei ole vaarallista (yleensä). Jos vuodat oikeaa verta ja hyytymiä niin kyseessä voi olla km ja itse menin sen takia päivystykseen koska en ollut enää varma oliko pieni kyydissä. Itse kuitenkin tuulimunan kokeneena suosittelen ylimääräistä ultraa yksityisellä. Mutta tuulimunan voi todeta vasta rv 7 paikkeilla eli kun sydämensyke on nähtävissä. Itse varasin ajan yksityiselle heti plussattua, vaikka aika vasta tällä viikolla onkin.

Onnea ja turvallista raskautta,

HANNELE rv 6+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat