Vierailija

Oletteko vienyt kaiken ruuan 10 kuukauden ikäselle mukana? Saako/voiko sieltä ostaa esim tuttelia tai purkkiruokia? Tässä pähkäillään että mites kannattaisi toimia? Viedä kaikki mukana vai " luottaa" siihen että sieltäkin voi ostaa...

Ja muutenkin jos teillä on hyviä vinkkejä niin olisin syvästi kiitollinen niistä. Meillä siis eka ulkomaanmatka pikkuisen kanssa.

Kommentit (7)

vein mukanani purkkiruokaa ja tuttelia. Imetin enkä tarvinnut korvikkeita eli siinä en osaa auttaa. Vaippoja (pamperseja) sai hotellin kaupasta ja muualtakin. Hedelmäsoseita myytiin apteekissa ja joissain kaupoissa oli Bonaa.

Kreikassa Liberot ja pambersit maksavat enemmän kuin Suomessa. Babylinot vastaavat liberoja ja ovat myös halvempia. Itse en viitsinyt raahata vaippoja mukana koska paikan päällä saa samaa tavaraa. Nan maitoa on myynnissä 500ml:n purkeissa. Löytyy varmasti suuremmista kaupoista, hinta oli euron luokkaa. Purkkiruokia on todella vähän tarjolla ja ne on aika ihmeellisiä sekoituksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...oltiin pienessä Plataniaksen kylässä. Eikä ne vaipat siellä nyt NIIN kalliita ollut, jos on ollut varaa koko perheen kanssa sinne asti lähteä...

INKA-marketteja on tasaisin välein ympäri saarta ja vaipat on sopivissa pikkupaketeissa.

Ekan maitosatsin hain kylän apteekista, jossa farmaseutti puhui hyvää englantia. Samaa maitoa myytiin Inkassa edullisemmin, kunhan ensin sai selville millainen purkki ja annostus tarvitaan. Sikäläisitä hieroglyfeistä, kun oli hankala saada selkoa. Nestlen ruokia myytiin myös, mehuja, soseita, keksejä, puuroja...kaikkea kivaa. Ruokavalikoima ei ollut kaksinen, mutta viikoksi riitti valikoimaa ihan kivasti.

Jos ei tarvitse mitään ekstraa, niin ei kannata täyttää laukkuja turhilla tavaroilla. Kyllä sitä kamaa kertyy lapsen kanssa muutenkin. Pakkaa menomatkan eväät ja yhden päivän ruuat ja vaipat käsimatkatavaroihin, jos laukku hukkuu/viipyy.

Meillä oli vauva rinkassa selässä ja vuokrattiin satkarit vasta perillä hotellissa ja se oli ehdottomasti oikea ratkaisu.

Itse otin Suomesta vaipat mukaan. ja onneksi otin, sillä näissä paikallisissa marketeissa vaipat maksoivat tosi paljon enemmän kuin Suomessa. lapselle kelpasi hyvin paikallinen maito.

Mutta kun olin reissussa lapsen olessa 1v4kk, otimme esim Tuttelit Suomesta mukaan. Niitä pieniä 2dl purkkeja. En halunnut totuttaa lasta viikoksi eri maitoihin, ja saada mahdollisesti mahavaivoja. 1v4kk söi paikallista ruokaa. ruokia en kantanut mukana. Koska huoneistossa ei ollut mikroa etc millä lämmittää ruokaa.

Jos itse reissaisin 10kk lapsen kanssa, ottaisin Suomesta ainakin vaipat ja maidot mukaan. Omalla lapsella hieman herkkä iho, enkä halunnut vaippaihottumaa. ja maitokin oli silloin aika tärkeä juttu.

Olimme juuri reissussa lapsen ollessa 3v. Otin edelleen yöksi vaipat suomesta mukaan. maitoa joi vain pakon tullessa Englannissa. Oli " pahaa" kun maistui erilaiselta. reissun jälkeen ei ole maitoon koskenut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat