Vierailija

Helsingissä siis. Mikä on normaali aika muuttaa omaan asuntoon?

Sivut

Kommentit (37)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Sitä kyllä jaksetaan mainostaa ja puhua, mutta kun lähdetään hiukan pintaa syvemmälle tonkimaan, niin huomataan, ettei ollakaan niin itsenäisiä. Vanhempien apua tarvitaan edelleen muodossa jos toisessa.

hamaan loppuikäänsä? Mitä vanhempana, ja ei, en nyt tarkoita keski-ikäisiä, vaan nuoria ihmisiä!

Se vaan, että järkevä ihminen hokaa, että kun vuokraa ja ruokaa on maksamassa useampi henkilö, se tulee edullisemmaksi. Eli ei siis tarvitse täysin siivellä elellä, vaikka kotonaan asuukin. Ja toisekseen, olen sitä mieltä, että vanhempien kuuluukin (myös lain mukaan) elättää lapsensa 18 vuoteen saakka, joten mitä järkeä muuttaa pois kotoa ennen sitä? Tulee vanhemmille vaan tuplamaksettavat, kun pitää kustantaa lapsen elämä eri osoitteessakin. Ja olen muuten itse muuttanut pois kotoa nimenomaan 16 v, joten tiedän mistä puhun. Toivon, että vanhempani olisivat olleet tiukempia tuon asian suhteen.

Lainaus:

Joten sanoisin, että mitä vanhempana muuttaa pois, sitä vastuullisempi on, ja kaukana pullamössöstä.

]

Et itsekään usko tähän.

Lainaus:

Lainaus:

ja ihan sellaisesta järkisyystä vasta silloin, että ei tarvinnut ottaa opintolainaa.

Itsenäistymisen kanssa sillä ei ollut kyllä mitään tekemistä. Omilla rahoillani maksoin kaikki kuluni 16v alkaen.

Moni vanhemmaksi kotona asuva on pohjimmiltaan paljon järkevämpi ja itsenäisempi, kuin sieltä liian aikaisin pois pyrkivät tai ulos potkitut.

t:20

Tarkoitin lähinnä tätä. Terv. 17

Lainaus:

Vuokrat ihan älyttömiä, ei niitä kannata sinkun maksaa. Veljeni aikoo ostaa suoraan oman asunnon. Käy töissä ja säästää rahaa kovasti.

Vuokrat ihan älyttömiä, ei niitä kannata sinkun maksaa. Veljeni aikoo ostaa suoraan oman asunnon. Käy töissä ja säästää rahaa kovasti.

Mutta opiskelu vaatii siinä mielessä, että olisi kiva kun olisi leipää, jota jyrsiä ja vaatteita päällä talvipakkasella. Eli kun ei tarvitse itseään saada lainoihin heti lapsuudesta lähtien (16v).

Jos sijainti on hyvä, on oma reilun kokoinen huone ja mahdollisuus suht vapaaseen elämään niin moni käyttää hyväkseen! Opiskelin Helsingissä ja liki kaikki parikymppiset syntyperäiset helsinkiläiset asuivat edelleen vanhempiensa luona. Siellä maalla mistä itse olen kotoisin, ei kukaan asu enää 20v äiskän ja iskän luona. Helsingissä kuitenkin on ihan tavallista. Kuin myös, että kolmekymppinen perheellinen asuu väliaikaisesti vanhempien luona perheineen ( =O ).

elättää sen 22 vuotiaan, jos tämä esim. maksaa oman osuutensa kuluista? Monella opiskelijalla ei kuitenkaan ole niin huimat tulot, etteikö tuo järjestely olisi taloudellisesti järkevämpi.

Lainaus:

kun tajuaa että on edullisempaa asua, kun vanha äiti maksaa valtaosan kuluista.

Vanhempien ei tarvitse enää elättää 22-vuotiasta.

Kukaan ei sanonut kotoa pois muuttamisen mahdolliseksi syyksi paskoja kotioloja?

Lähdin pois vanhempieni luota heti kun täytin 18v, syynä huonot kotiolot.

mutta monet näyttävät leuhkivan juuri sillä, että ovat kotoaan pois muuttaneet 16 vuotiaana... Ja toisaalta moni aloittaa siinä iässä opiskelut, jolloin myös ottavat ensimmäiset opintolainansa, kuten minä tein. Ja monien opiskelu kestää vielä tuon 22 ikävuoden toiselle puolelle... miksei siis asua kotona, jos siihen on mahdollisuus?

Meillä varmaan käy noin myös. Tosin meillä on iso talo, johon saadaan nuorille ihan oma siipi ja sisäänkäynti, mutta ihan hyvin voivat täällä asua opiskellessaankin.

Itse olemme molemmat lähteneet omillemme 18-vuotiaina. Soisin lasteni pääsevän helpommalla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat