Vierailija

Meillä on häät tulossa syksyllä ja isommat juhlat jossa paljon hääparille suunnattua ohjelmaa. Mietin vaan että mitenkähän onnistuu lasten kaitseminen sivussa kun me ollaan päätähtenä siellä edessä kun muute esittää kaikennäköisiä esityksiä? Onko jotenkin outo jos morsian joutuu poistumaan kiljuvan lapsen kanssa toiseen huoneeseen tms? :/ Onko epäkohteliasta pyytää muita hoitamaan? Mummitkin on häissä keittiön puolella huseeraamassa joten ei ole oikein ketään jolle homman voisi antaa ja olen itse niin kiltti etten oikein vaivaantumatta voisi suoda semmoista " vaivaa" kellekään juhlissa kun haluan että kaikki vieraat voisivat keskittyä juhlaan. :/ Esikoinen 3v 8kk osaa kyllä olla iisimmin mutta puolivuotiaan(häiden aikaan 10kk)pojan kanssa eri juttu. Meneeköhän juhlat ihan fiaskoksi sitten jos ei itse pysty käytännössä keskittymään omiin juhliinsa ollenkaan?

Kommentit (8)

Hyvin meni mummon ja tätien kaitsennassa häiden ajan. Äitiä tai isää ei tarvittu. Onko teillä sisaruksia? 10kk ikäinen on vähän eri juttu. Varsinkin jos vielä imetät silloin? Mutta uskoisin, että muuten selviää kyllä jos teillä jommalla kummalla on sisaruksia tai lapsen kummia tms. jolle voitte uskoa lapset siksi aikaa. 10kk ikäinen nukkuu varmasti päiväuniakin sopivaan aikaan jne.

Paikka on varattu ja monet ihmiset mukana järjestelyissä. :/ Ajateltiin että lastemme kummit loogisestikin voisi olla arvokkaana apuna lastenhoidossa. Kaksi kummeista ei pääse tosin tulemaan kun ovat ulkomailla. Kuopuksen kummit tulevat luultavasti, muttei ole heihinkään niin kovin hyvä yhteydenpito. Tuo lasten kaitseminen juhlatilanteessa on vaan aina yhtä ristiriitoja herättävä kysymys. Vaikea edes kummeille suoda mitään taakkaa. Itse omista lapsista mielellään huolehtisi, mutta kai se on omissa häissä kuiteskin perusteltua pyytää joku sukulaisista avuksi? Stressaan vaan älyttömästi tuommoisesta...ei voi mitään. ;(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tilasin MLL:ltä pari hoitajaa. olivat koko illan ja pitivät lapsille askartelunurkkaa, leikittivät ja vahtivat etteivät karkaa ovesta ulos. koko ilta tuli maksamaan vain noin 40eur ja ei mennyt keneltäkään koko iltaa lasten vahtimiseen. lapset saivat vapaasti kulkea siellä leikkihuoneessa ja sukulaisten väliä.

meillä omat lapset söivät meidän pöydässä, muuten leikkivät aika paljon isovenhempien ja serkkujen kanssa sekä tuolla leikkihuoneessa.

teidän pienempi on teillä vielä niin pieni että olisi hyvä olla tuttu hoitaja, joten saattaa olla ettei MLL:n hoitajien hoteisiin suostu.

Sen takia keittiössä ihmisiä omasta takaa kun ei todellakaan mitään kallista pitopalvelua oteta vaan tehdään kaikki talkoovoimin. Ja kun kerta meidän molempien äipät on lupautuneet hoitamaan ruokajutut niin ei meillä mitään sitä vastaan. Mistään ei tartte paljoa maksaa kun esiintyjät sun muut meidän tuttuja. Isot pienemmän budjetin häät siis. ;) Eiköhän tuo lastenhoitokin järjesty varmaan. Itse vaan tuppaan ottamaan kaikesta paineita liikaa. Kummit vaan ainoa ja loogisin vaihtoehto mitä mieleen tupsahtaa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat