Vierailija

Kommentit (22)

kotoa) ja syökö lapset kotona vai päiväkodissa jne. Onhan se ihan eri asia jos esim. työpaikkaruokailuja ei lasketa tuohon summaan tai lapset syö päiväkodissa.

Meillä meni ruokakauppaan (sis. saippuat ym.) n.600e silloin kun kaikki neljä henkeä (2+2) söivät kotona. Sitten kun lapset menivät päiväkotiin ja toinen vanhempi söi töissä, niin ruokakauppaan meni noin puolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itse syön lounas aikaan minesti vain salaattia tai lämpöistä leipää tai pinaattilettua tms

lapset syö kahdesti ja ukko syö töissä

ruoka on ainoo mistä voi säästää tavallista perusruokaa saa todella halvalla jos itse tekee ja terveellistä myös

meil syödään paljon broileria, esim suikaleesta saa soossia halvalla

kalasta soppaa jne jos aina on oltava pihviä niin se se kallista on

Jos ruokaan menee 700e/kk, niin kyllähän voisi hieman tarkastaa mitä sieltä kaupasta ostaa ja mitä syö. On muuten järjetön summa vetää vessanpöntöstä viimelopussa alas.

Riippuu paljon siitä, että mitä ruuiksi laskee ja minkä verran syö ulkona- ja työpaikoilla/koulussa/päiväkodissa ja tuleeko niistä kustannuksia. Meillä menee noin 150 euroa nokkaa kohti, kun syö koko kuukauden kotona ja meitä on kolme. Kun yksi syö osan aterioista päiväkodissa, niin sitten menee noin 400 euroa kolmelta. Itse laskisin suurinpiirtein niin, että 600 euroa olis ok neljälle ja sitten jos on ilmaista ruokailua kodin ulkopuolella, niin noin euron per ateria voi vähentää eli esimerkiksi päiväkodissa oleva, joka syö siellä päiväruuan ja välipalan, niin 20x2 e eli noin 40 euroa kuussa pois.

Ruokaan ja taloustavaroihin menee 400-500¿/kk.

Riippuu aika paljon, mitä syö. Jos syödään enempi valmisruokia, pakasteita ym. niin menee enempi ja jos taas peruskotiruokia, niin vähempi...

Eli 300 ja 3 hengen perhe. Teen yhden lämpöisen aterian jokainen päivä, josta jää aina ja taapero syö seuraavana päivänä loput. Eli aikuiset syö 1 lämpimän ja 2 kylmää ateriaa.

Siis salaattia, leipää, puuroa, kiisseliä, pastaa, munakasta yms (kevyempää?). Maitoa ja mehua on aina. Limut ja virvoitusjuomat on muutaman kerran kuussa ostettu. Samoin itse teemme ruokamme. En tingi ruoan laadusta, mutta koitan ostaa fiksusti esim kanaa aina koipineen ja itse kotona leikkaan irti lihat ja pakastan osan. Samoin vakuumi pakatut lihat jää hyllyyn. Mieluummin ostan ja maksan hieman enemmän lihatiskistä lihaa ilman rustoja. Kalastamme paljon itse.

4 henkilöää ja menee reilusti yli. En kyllä säästele, jos jotain tekee mieli, mutta samaa tuotetta vertailen ja usein valitsen halvemman (paitsi riisi on uncle bentsiä...)

Arviolta 700 ¿/ kk ainakin

Saako kysyä, että mitä te tuolla 250 eurolla syötte? Onko niin, että siinä on kaikkien neljän kaikki 5 ateriaa joka päivä ja niin, että on kaksi lämmintä ruokaa päivässä?

summa sisältää myös vaipat yhdelle ja pesuaineet ym.

perheeseen kuuluu äisin ja isän lisäksi 1v, 3v ja 6v lapset. kaikki syövät kaikki ruuat kotona, minä+ lapset fyysisestikin ja mies vie töihin eväät.

vaikka meillä syödäänkin ihan tavallista perusruokaa niin ruokalaskua nostaa se, että pyritään miehen kanssa syömään vähähiilihydraattista ja runsasproteiinista ruokaa. useimmitenhan halvat ruuat on juuri niitä hiilaripitoisia, esim. puurot, makaroni, peruna, pannarit, leipä ym. vehnäjauhojutut ja proteiinipitoiset taas kalliimpia. esimerkkinä iltapalaleivät jotka korvataan miehen kanssa purkillisella rahkaa a 1¿ per nenä ja pelkästään näistä tulee jo 60¿/kk kun iltapalaleivät syötäisiin varmaan kolmasosahinnalla.

perusruokaakin voi tehdä niin monella tavalla, esim. makaronilaatikkoon voi laittaa 200g jauhelihaa tai sitten 500g jauhelihaa... minä yritän korvata noita hiilaripitoisia aineksia mahdollisimman pitkälti joko jollain proteiinipitoisella tai kasviksilla jotka nekin ovat kalliita.

Siitä huolimatta, että pakastin täytetään itse kerätyillä marjoilla ja sienillä ja kaupasta ostetaan tarjoustuotteita aina kun voidaan. Toisaalta ostamme myös kalliita hedelmiä, vähärasvaisia lihoja, juustoja yms.

Vierailija:

Lainaus:

rahkaa??? mitä siitä rahkasta saa miksi sitä pitäisi purkki syödä? eikös se ole jälkiruokaa se rahka

harrastetaan molemmat liikuntaa, mies pyöräilee ja läy kuntosalilla ja minä käyn jumpassa ja lenkkeilen. minulla on kunnon kohotuksen ja kiinteytymisen lisäksi tavoitteena saada painoa pudotettua, mies yrittää pudottaa vain rasvaprosenttiaan ilman painonlaskua.

jos et sattumalta tiedä niin ravitsemuksella on erittäin suuri merkitys urheilussa. jos harjoittelee tavoitteellisesti (vaikka harrastuspohjaltakin) niin on pakko kiinnittää huomiota myös siihen mitä syö. monissa tutkimuksissa on todettu, että vähähiilihydraattinen ja runsasproteiininen ruokavalio on paras vaihtoehto jos haluaa vähentää läskin ja lisätä lihasten määrää.

rahkaa siksi, että se on vähähiilihydraattinen ja runsasproteiininen ruoka ja lisäksi edullista. rahka on jälkiruokaa jos siihen lisätään kermavaahtoa ym. me syödään se ihan sellaisenaan vauvan hedelmäsoseen kanssa ;)

että siksi!

t. 17

ihan hirveesti, vaikka Dailyn vaippoja käytetäänkin. Ja jos jotain extraa tapahtuu, äkkiä maksaa aika paljon enemmän

. Elämä on pirun kallista, vaikka ei oli kuin kaksi lasta. Ja ne VIELÄ pieniä..

Ostamme aikalailla hintaa katsomatta ja paljon päähänpistoja ja turhaa, mutta käytämme myös aika paljon miehen lounareita ja käydään ulkona syömässä.

eli ruokaa menee mukavasti ja vaippojakin viel saa ostella ,utta saan kyllä tarkalla laskemisella ja suunnittelulla n 500 e kk riittämään välillä jää hieman allekin

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat