Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Aina päivittelee ylipainoaan ja sitten muistaa mainita, että vaikkei syökään mitään koskaan ja harrastaa, niin se paino vaan pysyy/nousee. Se on kyllä täyttä potaskaa. Syököhän tämä kaverini salaa tai jotenkin huomaamattaan.

Eihän tämä asia minulle kuulu, tiedän. Mutta ärsyttää sellainen jeesustelu ja valehtelu, ettei muka syö koskaan mitään, vaikka varmaan mättää herkkuja naamaan joka ilta.

Kommentit (16)

Ajattelin että kai se ahmii sitte iltasin kun paino ei vaan putoo.

Mutta olen ollut monesti viikon reissuilla hänen kanssaan ja aiemmin oltiin yksi kesä miltei kämppiksiäkin ja ei kyllä ahminu. Minä söin monin verroin enemmän ja useammin.

Hänellä ainakin kovin huono aineenvaihdunta, liekö se sitten syynä. Siinä kun mä kävin kakilla aamuin illoin, hän saattoi käydä vain kerran viikossa.

Kirjoittamassasi on varmasti perääkin, kaikki eivät laihdu samoin. Onhan niitä kukkakeppejä, jotka eivät liho, vaikka mitä söisivät! Samoin täytyy olla myös pullukoita, jotka eivät laihdu kovinkaan helposti.

Mutta esim. siskoni tapauksessa syy on aivan selkeästi tuo itsensä huijaaminen, sen verran läheltä olen vuositolkulla hänen käytöstään seurannut.

12

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toinen näyttää aina kyläillessä jääkaapin sisällön joka on tyhjä...

Molemmat kieltäytyvät syömästä luonani mitään. Ei herkkuja ei mitään. Eli minun nähteni eivät syö. Tai luultavasti kenekään muunkaan.

Päivittelevät silti kovaa painoaan ja jos ehdotan painonvartioijoita (jolla itse olen laihduttanut lähes 20 kiloa) sanovat etteivät jaksa syödä niin paljon kuin siinä vaaditaan.

Luulen että he peittelevät sitä eivätkä halua myöntää asiaa itselleen saatikka muille. Luultavasti herkkä paikka heille. Ymmärrettävää joten en halua asiaa ottaa esille kuin vain jos he itse haluavat.

Vierailija:

Lainaus:

Aina päivittelee ylipainoaan ja sitten muistaa mainita, että vaikkei syökään mitään koskaan ja harrastaa, niin se paino vaan pysyy/nousee. Se on kyllä täyttä potaskaa. Syököhän tämä kaverini salaa tai jotenkin huomaamattaan.

Eihän tämä asia minulle kuulu, tiedän. Mutta ärsyttää sellainen jeesustelu ja valehtelu, ettei muka syö koskaan mitään, vaikka varmaan mättää herkkuja naamaan joka ilta.

Siskosi saa leivästä paljon hiilihydraatteja, jotka lisäävät makean himoa. Jos hän söisi hiilihydraattien sijasta proteiinipitoista ruokaa, hänellä ei olisi tarvetta syödä makeaa.

Liikkuvat ihmiset voivat syödä enemmän hiilihydraatteja, koska liikunta kuluttaa niitä. Vähiten hiilihydraattipitoista ruokaa kestävät ihmiset, joille on kehittymässä diabetes.

Jos välität siskostasi, niin vinkkaa hänelle nettisivuista karppaus piste info.

Juttelin muuten pari kuukautta sitten ihmisen kanssa, joka on tekemässä virallisia ravitsemussuosituksia ja hiilihydraatien suositeltavaa määrää ollaan alentamassa.

..syö normaaliannoksen koulussa tai töissä. Tiedän kokemuksesta ;)

En syö muiden nähden juuri koskaan, sillä paheksuvat kun pullukka syö

Ite olen reilusti ylipainoinen ja laihdutan ja se kyllä onnistuu, valitettavasti tähän asti olen palannut aina vanhoihin tapoihini =)

Siis en itse syö kyllä salaa, en kotona, töissä enkä kavereilla. En liiku paljon, joten se aiheuttaa painon nousua ja olenkin nyt yrittänyt opetella liikkumaan. Ylipainoisen on vain vaikea harrastaa mitään paitsi kävelyä, uintia jne.

Toisaalta jos miettii omia ruokailutottumuksiaan, niin ystävälläsi on ehkä sama tilanne kuin itselläni että välillä tuntuu, että " en ole tänään syönyt mitään" . Sitten kun TOSISSAAN alkaa miettiä, niin niitä kaloreita on kertynyt ihan huomaamatta, " ai niin enpäs muistanut että" :

* söin lapsen lautasen tyhjäksi

* nappasin muutaman sipsin/suolapähkinän/irtokarkin kulhosta ohi kulkeissani

* kaupassa maistelin uuden viinerin maistiaisia

* pikalounaalla otin croisantin kahvin kanssa (paljon kaloreita

* kotimatkalla hörppäsin limupullon kun oli niin kuuma ilma

jne jne jne

Siis oikeasti huomaamatta tulee syötyä tosi paljon. Mulla menee noita kahvipullia yms. sillai etten reagoi, varsinkin kun niitä on töissä aina tarjoilla kun jollain jo joku kissanristiäispäivä. Sitten jos illalla merkkaa johonkin syömisiä (päivällä tuntuu ettei nyt töissä voi listata mitä syö) niin ei muista. Tähän uusi keino, minkä keksin, on se, että nappaan varsinkin lounaalla ja kahvilla kännykällä kuvan ruokalautasesta =) Hassua, mutta kukaan ei periaatteessa huomaa mitä teen, kai ne kuvittelee, että ainako mulle tulee asiaa jollekin tai tarkistan jotain kalenterista tms.

Usein puhelee, että ei ole syönyt " oikeastaan mitään" ja vain pieniä lautasellisia (syö usein leipälautaselta muka syödäkseen vähemmän). Mutta tosiasiassa hän syö koko ajan ja salaa herkkuja. Ei ole itselleenkään rehellinen sylömisiensä määrästä, koska haluaa uskotella itselleen, että lihomisen syy ei ole hänen.

Itsensä huijaaminen on yllättävän helppoa. Jos jotakin asiaa tarpeeksi toistaa, siihen alkaa itsekin uskoa vaikka se ei olisi tottakaan.

vaan olen ollut noin viimeisen kolme vuotta tämän painoinen.

Miksi kuvitellaan, että ylipainoiset ovat jatkuvassa lihomisvaiheessa? Ja ainakin minä kun liikun valitettavasti tosi vähän, en siis syö mitenkään paljon, koska kulutan varmaan aika vähän myös. (Siis moni hoikka, joka aktiivisesti harrastaa urheilua, voi syödä lihomatta paljon paljon enemmän.) Joten jos söisin älyttömästi salaa, sittenhän lihoisin lisää, mitä ei onneksi tapahdu. Toivottavasti saan liikkumisvaihteen pian päälle ja kilot hiukan karisevat.

On todella olemassa ihmisiä, jotka eivät syö enempää kuin sinäkään ja liikkuvat saman verran, mutta lihovat silti. Yksi erittäin yleinen syy on se, että ruokien sisältämät hiilihydraatit eivät sula kaikilla samalla tavalla. Näillä ihmisillä on luultavasti diabetes tulollaan...

Yritin itse laihduttaa vähentämällä kaloreiden määrää, mutta painoni ei tippunut, vaikka söin vain 1000 kaloria päivässä ja kävin joka ilta tunnin sauvakävelyllä. Tutustuin karppaamiseen ja laihtumisen taivas aukeni minullekin.

Lisäsin lihan, rasvan, kananmunien ja kasvisten määrää ja jätin pois perunan, leivän, riisin ja makeiset. Painoni alkoi tippumaan hurjaa vauhtia. Ensimmäisen kahden viikon aikana vatsan ympärykseni pieneni 10 senttiä ja koko olemukseni piristyi. Nyt olen laihtunut jo 20kg, nälkää näkemättä, ja aloittelen ylläpitoruokavaliota, johon saa jo lisätä hieman enemmän hiilareita.

Atkinsin kirjassa sanottiin, että ylipainoisia ihmisiä syyllistetään turhaan. Ylipainon syynä on ruokateollisuus, joka syytää täysin tarpeettomia elintarvikkeita ihmisille sekä päin mäntyä olevat ravitsemussuositukset!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat