Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (53)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...mielenkiinnosta kysyt, miten sinä suhtaudut sitten tämän palstan kirjoituksiin jos koet olevasi sydämeltäsi sivistyneempi kuin esim. minä? Miten näet tämän palstan, tunnetko surua näiden ihmisten puolesta vai koetatko ymmärtää heidän motiivejaan?

Minä yritin aluksi, mutta valitettava tosiasia on se, että en kykene ymmärtämään miksi kukaan viettää aikaansa kirjoitellen toinen toistaan kamalampia hirveyksiä tänne. Tai repostellen pienen pojan kuolemalla, arvostellen sitten jälkeenpäin hänen nuoren äitinsä epätoivoisia hädänhuutoja nettiin.

Valista minua, selitä minulle miten pystyt lukemaan näitä kirjoituksia edes hetkellisesti kyseenalaistamatta näiden kirjoittajien ymmärrystä ja älyä. Maalaisuudesta ja sen suhteesta ihmisen sivistykseen olen samaa mieltä (ja eri mieltä ap:n kanssa), sivistys ei suinkaan kumpua akateemisuudesta tai kaupunkilaisuudesta.

28

suurin osa on näitä " akateemisesti koulutettuja, pumpulissa kasvaneita, äiti&iskä maksaa, onks mun hiukset hyvin-tyyppejä"

joilla ei siis oikeasta elämästä ole mitään käsitystä. Pääasia on, että tilin saldo on yli 1000e ja merkkikuteet päällä koko perheellä....

No. Kai heitäkin tarvitaan. Nuo yli-innokkaat, lapselliset, heh heh

-humoristiset jutut vaan joskus kuullostavat korvaan niin kauhean naiveilta. Ja yleensä jos noilta sitten kysytään jotain muuta kuin ihan arkielämän ja kodin pyöritystä käsitteleviä kysymyksiä eli jos heiltä kysytään vähän syvemää tietoa, niin he ovat suu auki, hölmöinä. Hyvin typerähän myös itse olen, kun näitä joskus luen.

Vierailija:

Lainaus:

...osuitte asian ytimeen! ;-) Samaa mieltä.

Tämä palsta on aikamoinen ihmisten pohjasakan kaatopaikka. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun lukee näitä juttuja.

Toisaalta, ihan hyvä, että nämä tyypit pyörivät täällä märehtimässä muiden elämiä kuin ovat tuolla ihmisten ilmoilla sotkemassa kuvioita aivoituksillaan. Surullista tosin, että suurin osa maapallon tallaajia taitavat olla äo:ltaan tämän palstan tasoista porukkaa...ja onhan näillä ihmisen kuvilla satunnaisesti jonkinlaista inhimillisyyttä. Tapaus nuppulainen selvästikin on nostanut näiden tyyppien jonkinlaisen todellisen elämän tajunnan tasolle. Muisti vaan tuppaa olemaan kovin lyhyt eivätkä tunnu tajuavan, että tuollaisia tragedioita tapahtuu maailmassa päivittäin heidän höyrytessä täällä. Tai, että omilla teoillaan päivittäin - myös asioilla joita suoltavat tänne - pystyvät vaikuttamaan siihen millainen paikka maailma on.

toinen maisterineitonen

syntymässä ja lapsuudenkodissa saatua tai sitten hankittua. Mutta akateeminen loppututkinto ei takaa sivistynyttä ihmistä. Ihan tunnen myötähäpeää teidän puolestanne, jotka maisterinpapereitanne heilutellen julistatte itsenne sivistyneiksi.

(Maisteri minäkin)

lomalta. En ole osallistunut johonkin traagiseen nuppuskeskusteluun.

En ole siihen perehtynyt, eikä tarkoituksenani ole loukata asianosaisia.

Miksi suurin osa kommentoijista ilmoitti olevansa maisteri?

Good night and good .....

ns. eilen syntyneiden " järjen riemuvoittojen" uusia löytöjä seksin, ihmissuhteiden jne. saralla. Joskus tuntuu, että näiden olisin ikäloppu, vaikka en ole paljoa heitä edes vanhempi. Elämässä yleensäkin olen pyrkinyt oppimaan siitä, mitä olen kokenut. Täällä paistaa usein läpi, että ei ihmisellä ole vielä 27-vuotiaanakaan kuin tuulen huuhtoma perse - vai sanoisinko, oikeastaan vain perse.

t. vielä yksi maisteri

Minäkin muutin maalle ja oikein tunnen kuinka pää tyhjenee sivistyksestä. Ei mun akateeminen koulutukseni voi mitään kun tyhmyys leviää tuosta ympäröivästä pellosta. Juntti mikä juntti, kohta ei mitään tajua mistään.

Oliko tässä keskustelussa nyt päädytty siihen, että maalaiset on sivistymättömiä, av-mammat maalaisia, vai että maalla ei asu maistereita, vaikka olisit maalla asuva maisteri olet sivistymätön, vai että joku muu on sivistymätön?? Hä?

...osuitte asian ytimeen! ;-) Samaa mieltä.

Tämä palsta on aikamoinen ihmisten pohjasakan kaatopaikka. En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun lukee näitä juttuja.

Toisaalta, ihan hyvä, että nämä tyypit pyörivät täällä märehtimässä muiden elämiä kuin ovat tuolla ihmisten ilmoilla sotkemassa kuvioita aivoituksillaan. Surullista tosin, että suurin osa maapallon tallaajia taitavat olla äo:ltaan tämän palstan tasoista porukkaa...ja onhan näillä ihmisen kuvilla satunnaisesti jonkinlaista inhimillisyyttä. Tapaus nuppulainen selvästikin on nostanut näiden tyyppien jonkinlaisen todellisen elämän tajunnan tasolle. Muisti vaan tuppaa olemaan kovin lyhyt eivätkä tunnu tajuavan, että tuollaisia tragedioita tapahtuu maailmassa päivittäin heidän höyrytessä täällä. Tai, että omilla teoillaan päivittäin - myös asioilla joita suoltavat tänne - pystyvät vaikuttamaan siihen millainen paikka maailma on.

toinen maisterineitonen

Vierailija:

Lainaus:

Minäkin muutin maalle ja oikein tunnen kuinka pää tyhjenee sivistyksestä. Ei mun akateeminen koulutukseni voi mitään kun tyhmyys leviää tuosta ympäröivästä pellosta. Juntti mikä juntti, kohta ei mitään tajua mistään.

Ei saa ostella merkkivaatteita. Varsinkaan lapselleen. Ei saa olla köyhäkään.

Ei saa ansaita alle 1500 muttei toisaalta paljon yli 2000/kk.

Ei saa asua isossa asunnossa. Eikä liian pienessä.

Ei saa olla Helsingistä muttei myöskään maalta.

Ei saa olla juntti.

Eikä sivistymätön. Eikä liian sivistynyt.

Ei tyhmä eikä liian älykäs tänne palstalle.

Ei maisteri. Eikä kouluttamaton.

Ei saa olla vanha äiti eikä liian nuori.

Kitikitikiti. Valivalivali.

Katkeraa porukkaa.

Pääosa ketjun kommentoijista ei tietenkään vedä moisia johtopäätöksiä, minä mukaanlukien. Itse analysoin ketjussa AV:lla säännöllisesti kirjoittavia naisia.

t. kielioppivirheitä tekevä jne...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat