Seuraa 

Huomenta taas pienen tauon ja nettipimentoni jälkeen! :)

Äitiliinille ensiksi tsempitykset, että kaikki on masussa hyvin. Kyllähän masuasukit on aika hyvässä suojassa kaikelta pahalta, mutta huomennako sulla oli tarkistus? Pidetään peukut ylhäällä! bd

Huh, nyt ollaan muutettu ja tilaa on mukavasti... :) Muutto oli suht helppo, samassa taloyhtiössä vain puolet isompaan asuntoon. Eilen oli vain niin pirskatin kuuma, että verotti voimia sekin! Nyt täällä olis vaikka sille pikkukakkoselle oma huone, joten tervetuloa vain. :)

Raskausoireita ei ole onneksi ehtiny kovin miettimään, kun on ollut tekemistä. Mutta eiköhän nää ajatukset pian ala pyöriin oman ja muidenkin napojen ympärillä, jahka tämä tästä rauhoittuu.

Puhuitte siitä valkkarista... Olen myös huomannu valkovuodon nyt lisääntyneen parin viime päivän aikana.

Rinnat on edelleen turvonneet ja kipeät, varsinkin yön jälkeen, kun taidan nukkua tietämättäni masullaan.

Muuten vointi on hyvä ja energinen! Ja nyt on ainakin 5 päivää lomaa, voi olla enemmänkin, jos esimies lupaa, joten eiköhän tämä tästä! :)

Muistelin, että aika monella on huomenna eka neuvola, eikö vain? :) Mulla on jo klo 8.30 ja mies vie klo 9:ksi tytön vesileirille, joten joudun menemään eka neuvolaan yksin. No, siellä vain on aika paljon niiden lappujen täyttämistä ja jutustelua, että saattais olla tylsä reissu miehelle ja tytölle. Enkä usko, että dopplerilla kuuluu syke, kun viikkoja on aika vähän. Olen kyllä hoikka, että vois kuulua. No, katsotaan!

Sori oma napaisuus tällä kertaa... Palaillaan viimesitään huomenna! :)

Kaikille lämmintä sunnuntaita toivottaa

KJ25 ja helmiäinen 8+5

Kommentit (9)

Onpas täällä lyhyt pino verrattuna pari viikkoa sitten...Missäs kaikki on? Toivottavasti kaikki helminauhat ovat vielä onnellisesti mukana.

Olllaan oltu parin viikon lomalla ja poissa kotoa ja tänään kotiuduttiin. Tavallaan kiva olla taas kotona, vaikka onkin tylsää palata huomenna töihin :o/ On tämä tosiaan välillä hieman ahdistava tämä kuumuus, riittäisi minullekin tällä hetkellä joku 20 astetta ja puolipilvistä. Onneksi ei olla viimeisillämme, enkä välttämättä halua edes tietää millaista se on...Esikoinen syntyi maaliskuussa, joten talvella vasta olin isona, ja nyt sama juttu.

Noin viikko sitten alkoi pintä raskausoiretta, kun alkoi väsyttämään joka päivä samaan aikaan iltapäivällä. Liharuokia tai rasvaisia ruokia ei tee lainkaan mieli. Karkki kelpaa ja vesi sekä laiha mehu, mutta muuta juomaakaan ei nyt tee mieli. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan, täytyy toivoa...Viime raskaudessakin oli vain ruokahaluttomuutta ja väsymystä, ei muuta ja sekin kesti vain vajaat pari viikkoa.

No, leffa alkoi, joten palaillaan sekä hyviä vointeja kaikille!

-Iciar rv 7+3

Meinasin ensin etten tänään kirjottele kun ei oikein mitn asiaa o mutt pakko laittaa pari riviä ku o ollu puhetta näistä ilmoista ja siitä mistä tykkää. Mä oon talvi-ihminen. Pakkasta -20-25 astetta ja mä hyrrään tyytyväisenä. Kesälämpötilana pidän sopivana 15-18 astetta, enemmän on jo tuskaa. Ja kenelle tahansa tän kerronkin tulee " kiviä" niskaan tonnikaupalla. Eihän suomalainen saa tykätä talvesta ja inhota kesää! Mutt kun se tosiasia on ett pakkasta pääsee pakoon jos tarvis on mutt hellettä ei. Että näin täällä. Ihmiset on erilaisia ja sehän on rikkaus. =)

Äitliinille bd huomiselle!

Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv9+2?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Äitliinille kovasti tsemppiä huomiseen! Toivottavasti ultra paljastaa hermoilun turhaksi.

KJ25, kovasti paljon onnea uuteen kotiin! Toisia muutto stressaa, mutta itse ainakin nautin suunnattomasti aina uusista seinistä ympärillä ja sisustamisesta. Samat vahat kalusteetkin kun näyttävät niin erilaisilta uudessa ympäristössä. Itse mittailin asuntoamme aamulla sillä silmällä, että mahtuuko tänne vielä vauva. Tiukkaa tekee.

e75, Suomessa aina katsotaan kieroon, jos valittaa helteestä. Olen kuitenkin kanssasi samanlainen siinä mielessä, että 20 astetta on sellaisen hyvän olon raja. Asuin jonkin aikaa Keski-Euroopassa ja kaipasin usein Suomen viileää kesää. En viihdy rannoilla kärventämässä ihoani (uiminen sen sijaan on kivaa, varsinkin viileässä järvivedessä :-), samaten inhottavaa on yrittää elää tukahduttavan kuumassa asunnossa. Sateinen kesäkin on mielestäni ihan jees (jos erehdyn tuon sanomaan, minut manataan maan rakoon ;-) No, harva varmaan on tällaista viileäkaapissa viihtyvää sorttia. Mutta varmaankaan ei ole helppoa olla viimeisillään raskaana tällaisilla helteillä. Meitä helmiäisiä eivät ainakaan helteet tule kiusaamaan, onneksi!

Ja omaa napaa. Olo on edelleen hyvä. Pahoinvointi ei ole palannut, toivottavasti se ei ole mikään huono merkki! Mietoa kuvotusta olen tuntenut hetkittäin, mutta siinä kaikki. Rintakivuttomuudestani olen myös huolissani. Tai kyllähän ne vähän arat ovat sivuilta, onkohan se sitä kaikkien kuvailemaa rintakipua? Vatsaa jomottelee jatkuvasti, se " merkki" onneksi on säilynyt.

Mitenkäs te muut, tarkkailetteko itseänne sillä mielellä, että olenkohan sittenkään raskaana? Taidan olla sekopää tai yhtäkkiä minusta on tullut parantumaton pessimisti.

Tulipahan sepustuksia tälle sunnuntai-illalle.

Medve 6+3

Äitliinille kaikki tsempit matkaan huomiselle :) bd

- -

).( Kahvi alkanut nyt tökkimään ihan kunnolla.

Rintavarustus uhkuu tulta ja tappuraa.

Ruokahaluttomuus muuttui jatkuvaksi näläksi, mutta mitään ei tee mieli.

Mahanahka on löllähtänyt ihan totaalisesti. Ei vauvamahaa mutta sitäkin epämääräisempi nahkakääryle.. :/

Odottelen että kello menisi edes vähän eteenpäin niin lähtisin pyöräilemään esikoisen kanssa. Pikkuherra vaan heräsi niin aikaisin että luontokin on vielä unten mailla..

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Ensi viikkolla taitaa mennä taustailun puolelle, riippuen työtilanteesta.

Joten hyvää viikonalkuakin jo etukäteen :)

Repohukka ja Wilson Kirva ;D 6+1

Mullekaan ei kahvi maistu, ei oikeastaan ole maistunut enää pariin viikkoon. Hassua, sillä yleensä kahvia menee ainakin 4-5 kuppia päivässä. Mutta siis täähän on pelkästään hyvä, ei tarvii väkisin koittaa vähentää ;)

Muuten olo ollut hyvä, tää kuumuus vaan ei ole mun juttuni... semmonen 20astetta on vielä ok, mutta siitä kuumempi on jo tuskaa ;) taidan olla kunnon pohjolan eukko!

Piiipaa; mustakin tylsää, että listoja on monta, mutta tässä tilanteessa (esikoinen rajoittaa nettiaikaa aika lailla) olisi helpompaa, jos voisin yahoossa hoitaa molemmat listani. Esikoisen lista kun on myös yahoossa... ja toisaalta uskon, että kaikille listoille kirjoittajia piisaa. Edelliisen raskauden edetessä tuli vähemmän kirjoiteltua tänne avoimelle listalle, jotenkin oli kivempi jutella vain tuttujen kanssa. Mutta siis kukin tavallaan ;) toivottavasti kukaan ei nyt pahastu, mutta siis edelleen, jostain luin että helmikuisille olisi oma yahoolista ja sen osoitetta kalastelisin.

Oikein leppoisaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!!

e75 ja " otto-ville" 7+4

No liekö sillä väliä.. laitoin tonne vauvakuumeen puolelle mun la:n kun luulin olevani täällä odottajien puolella.

Tulipahan sinnekin sitten :/

Sama pää kesät talvet..

mä en ole oikein kerennyt ajatellakkaan tätä alkanutta raskautta,kiitos työn ja viiden lapsen =) olen sairaslomalla järkyttävän kurkkukivun vuoksi,olo on tosi heikko...ääni ei kulje (lapset tyytyväisiä ku äiti ei voi karjua) angiinaa epäili lekuri ja nieluviljely otettu..valvonu noin viis yötä..viime viikol oltii viis päivää vaasassa koko perhe ja tauti siellä alkoikin..kurjaa!!! muuten olenkin ihmetellyt että miksei aamu oksennukset ole jo alkaneet???kaikissa muissa raskauksissa alkanut heti ja kestänyt jopa loppuun asti...nyt vasta kokoaikainen napostelun tarve..vatsan turvotus...(lapset sanoo että vähäks iso maha..)kukaan ei tiedä että odotan!!! hih hih..vanhin yläasteelle menevä poika sanoi viimeksi eilen illalla että voi äiti kun vielä tekisitte yhden vauvan...

no annetaan ajan kulua vielä ennenkuin kerrotaan..tiedän että kaikki viisi halkeavat onnesta!!

juu eipä siis sen kummemmin oireiluja vielä...mutta kyllä ehtii..ehkä vähän väsyneempi?? ehkä...

ilma upea kai tarttis yrittää jaksaa lähtee kauppaan ja käyttämään lapset uimassa...mukavaa sunnuntaita kaikille ja voikaa mukavasti.

terkuin,iltatähti6 ja 8vko

[b]Äitiliini[/b]lle [b][color=pink]bd

(.) [/color][/b]Tämä kesä on ensimmäinen, jolloin voin yhtyä teihin viileämmän ystäviin. Yleensä en helteitä valita, nyt haaveilen kirpeistä syyspäivistä. Esikoinen syntyi heinäkuussa, eikä silloinkaan tuntunut kovin tukalalta. Olin vain tyytyväinen, kun turvonneisiin jalkoihin ei tarvinut yrittääkään varvastossuja kummempaa :D

Alavatsalla ollut pari päivää outoa oloa. Muutenkin vähän alavirettä. Jotain piristystä täytyisi varmaan keksiä... Kun vain jaksaisi :)

- Pomelo ja E.S., rv 9+1

Vai on teillä kahvilakkoaikaa, itsekään en juonut viikko sitten, mitä suurkuluttajana itsekin ihmettelin. Nyt taas kahvi maistuu.

Masuasukin voinnista en tiedä ja jännityksellä odottelen huomista ultraa.. Veri on muuttunut kirkkaammaksi ja sitä on tullut hieman enemmän.. Olen lievästi sanottuna hermona. Ilmottelen sitten heti, mitä lääkäri sanoo.

Toivottavasti teillä muilla menee kaikki hyvin, eikä tarvi tällaisia murehtia! Minä olen onnekseni jo saanut yhden ihanan lapsen.

T. Äitliini 9+?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat