Seuraa 

Kommentit (7)

tiistaina on neuvola lääkäri :) mies onneks saa sen päivän töistä vapaaksi ettei tarvitse muksuja sinne mukaan ottaa.

Mulla ollut nyt muutaman päivän aivan hirveä selkäsärky =( hirveetä..

masukki muksii kivasti. välillä sattuu oikein kylkiluihin :(

Toivottavasti hb olis nyt noussut vaikka en olekaan ihan joka päivä muistanut rautaa syödä :)

Nyt täytyy taas mennä. viedä hauva ulos :)

Hexu ja poitsu rv 26+6

Ja mikäs siinä kun kesälomalla ollaaan=) Menoja on kertynyt jo ihan hirveästi, joten ei musta näin lomankaan aikaan täällä paljoa iloa ole:/ Mutta täytyy nyt aina piipahtaa kun vain kynnelle kykenee.

(.) Edelleen on tosi kova liikkumaan vauveli, esikoiseen verrattuna suorastaan ylivilkas;) Jalat mullakin meinaa välillä turvota ja öisin vetelee inhasti suonta. Jotain kiristävää kipuakin tuntuu ihan_alavatsalla aina kun nousee pitkän paikallaolon jälkeen, voiko tämä olla liitoskipua? Mulla kun ei ekassa raskaudessa moista vaivaa ollut eli en tiedä missä ja mitä pitäisi tuntua jotain...Ensi viikolla lääkäri (eka neuvolan puolesta), täytyy siellä sitten kysellä kaikki mieltä painava. Pitäis varmaan oikein kirjoittaa ylös sitä mukaa kun jotain kysyttävää mieleen tulee, sitten h-hetkellä en kuitenkaan muista puoliakaan.

Täytyy mennä ruoanlaittoon. joten lyhyeksi jäi.

Lillis 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä on ollut hulinaa tämä elo, kun tuo mieskin on ollut viikon kesälomalla!! Mökkeilty ollaan ja remonttia yritetty tehdä. Iltaisin olen viestit käynyt lukemassa, että jyvällä jutuissa pysyy, mutta jotenkin ei ole saanut aikaiseksi kirjoittelemaan ryhtyä!

Nyt on mies kolmatta päivää kuumeessa ja kovassa kurkkukivussa, lääkäriltä ei saanut avuksi kuin kunnon särkylääkkeitä kun kerran ei mitään tulehdusta löytynyt, eli ihan viruksen aiheuttamaan tautia vaan. Nyt sitten toivotaan että miekkonen parantuu ja ei meihin muihin tarttuisi tauti, kun huomen aamuna olisi aikaisin lähtö Pärnuun hiekkarantoja katselemaan, niin olisi jotensakkin toivottavaa että terveinä saataisiin olla!!!

Masuun ei mitään uutta, kauhea möyriminen asukkaalla jatkuu!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, minä lähden ruoanlaittoon ja pakkailemaan!!!

Aurinkoisinterveisin,

Neljäs 24+1

No ei vaan, tekemistä ois vaikka kuinka, mutta kun ei nyt jaksa ahkeroida.

Olin viimeyönä melkein yhteen asti kuskina minun äitille ja tätille. Tosi harvoin pyytävät, niin pitihän se lähteä. Ja sainpahan tavallaan vapaaillan, kun lähdin just lasten nukkumaanmenoaikaan, eli mies joutui hoitamaan koko köörin unten maille. Sanoi muuten eilisen kauppareissun ja illan jälkeen, ettei enää yhtään ihmettele, jos oon iltaisin ihan naatti. Hyvä, erittäin hyvä, kun on ollut nyt pari päivää kotona, niin johan alkaa silläkin silmät aueta :)

(.) Vauvalla oli eilen illalla rauhallisempi hetki, eilen liikkui muutenkin vähemmän. Eikä ole vielä tänä aamunakaan intoutunu mylläämään. Varmaan se toissailtainen joraaminen nyt väsyttää :D Muutoin ei mitään uutta, jotenkin tosi helppoa on just nyt. Kahdessa edellisessä raskaudessa on tässä vaiheessa ollu jo melkoiset liitoskivut ja supistelut. Nyt on vaan pari kertaa juilinu ja supisteleeki tosi vähän, vain jos kovemmin kävelee niin sitten tulee sitä kovettumista. Eli tosi hyvä näin!

Eilen sain taas yhdeltä kaverilta vauvauutisia, nyt on minun lisäksi jo 8 kaveria raskaana :) Heille tulee oma pikkunelonen helmikuussa. Onkin sitten eka minun lisäksi, joka tuttavapiirissä tekee neljännen muksun. Eli en oo enää ainoo kummajainen. Erittäin mukavaa, että on sitten äitiyslomallakin vauvaseuraa.

Nyt lapset tappelee jo siihen malliin, että erotuomaria tarvitaan.

Leppoisaa lepopäivää kaikille!

Mianni 24+1 (sitä ollaan jo niinku seitsemännellä kuulla, ohhoh!)

Heippa!

Ompas ollut kiva lukea Lupicaian ja Miannin hyviä kuulumisia!!!! Tää on kyllä kiva porukka, jollekkin jotain tapahtuu niin koko Lokakuinen lauma on heti tukemassa! Sitten kuulin vielä ihania ihania uutisia pienestä 3-vuotiaasta pojasta jolla syksyllä todettiin leukemia, näytti jo aika pahalta tilanne kun ei löytynyt luuydinluovuttajaa. Euroopasta löytyikin äiti joka oli rekisteriä varten napanuoravertaan luovuttanut, hänen luuytimensä täsmäsi. Nyt näyttää siltä että pikkuinen paranee, hiuksetkin jo kasvaa! Hirmuiset hoidot hän joutui läpi käymään. Ihanaa että välillä syöpäsairaasta kuulee uutisia että kaikki on hyvin!!!

Tosta napanuoraveren luovuttamisesta yritin kysellä Satakunnan keskussairaalassa viimeksi kun olin raskaana, niin melkein päin naamaa vaan tuhahdettiin että ei täällä sellasta toimintaa ole. Eikä kerrottu että missä sitä toimintaa on, ei kai tiennyt tämä henkilö itsekään. Kai Turussa/hesassa ja muissa isommissa sairaaloissa.

Meillä on lapset olleet kuumeisia (ja kurkkukipuisia), ilmeisesti rauhaskuumetta kun on kestänyt jo niin kauan (10pv), maanantaina käydään vielä yhdessä testissä jossa se selviää. Olis nyt sitä vaan, ei tarttis enää miettiä että mistä kuume johtuu.

NELJÄSKÖn miehellä oli myös kuumetta ja kurkkukipua, nyt tunnustelemaan kaularauhasia onko turvoksissa, sitten diaknosoit rauhaskuumeen =) on muuten toiselta nimeltä pusutauti =D

KOIRISTA oli jotain kirjoittelua, olen ihan kauheessa koirakuumeessa ollut monta vuotta. Saksanpaimenkoira meillä on ollut joskus, ja sellaisen aion ottaa. Ajattelin että otankin kun lapset hiukan kasvaa, nyt tulikin tämä masunkasvatus, eli koitan kestää tätä koirakuumetta vielä 2-3 vuotta. Rotu on kuitenkin sen verran vaativa että itseni tuntien en sitä vauvan kanssa samaan syssyyn hanki.

4D ultrassakin kävin, kun epäiltiin napanuoran tyvssä jotain vikaa. Kaikki oli hyvin! Ihan tutun näköinen kaveri siellä oli, ei tarvinnut edes jalkojen väliin asti odottaa kun kasvoista näki että ihan isoveljen näköinen poitsu siellä sätkytteli! IHANA kokemus. Olen aina tykännyt olla raskaana ja odottanut synnytystä ja vauvaa innolla, mutta nyt kun näki toisen siellä niin ihanana niin EI JAKSAIS ODOTTAA!!!!! Jos joskus vielä olen raskaana (mies sanoo etten todellakaan enää koskaan ole...) niin ihan varmasti haluan 4D ultraan vaikka kaikki olisikin hyvin.

SÄNGYN somistuksesta: Mulla sänky on edellisen jäljiltä, mutta kaikki sisustus puuttuu. Pinnasängyn pehmusteet joko ostan, tai äitini ompelee. Verhokatos ja verho löytyi kun oikein ahkerasti varastosta etsin, se on ihan vaaleaa beessiä, shamppanja kuvaa ehkä parhaiten ja samanvärinen satiinikantti reunassa. En ole mikään röyhelötyyppi, mutta se verho jotenkin kruunaa sängyn. Tosin sitä ei kauaa voi pitää kun pienet sormet alkaa ylettyä siihen.

Töitä olis vielä tämän kuun 26. päivään asti, yritän nyt oikein nauttia niistäkin, seinät ehtii kotona kaatua varmaan päälle seuraavien vuosien aikana kun mökkihöperyys uhkaa! Kukaan kavereista ei odota, onneks edes yks miehen kaverin avokki odottaa. Eli mammaseuraa ei pahemmin ole tiedossa.

VAUNUISTA: oikeesti sekoon tohon vaunuongelmaan kohta!!! Mulla on kahdet antiikkiset vaunut kotona http://baby2travel.co.uk/SilverCross_KensingtonNavy.jpg

jos toi linkki toimii niin tuonnäköiset 30 vuotiaat ja hiukan tuoreemmat 10 vuotta VAAN vanhat. Niissä voi silloin tällöin diivailla, mutta pitäisi ostaa jotkut nykyaikaisemmatkin, talvella noi vanhat kapeapyöräiset ei oikein parhaimmillaan ole =). Edellisellä oli ABC pramy yhdistelmät, ne oli millon mistäkin rikki vaikka uutena ostettiin, ties mikä maanatai kappale oli, mutta jotenkin jäi kammotus. Nyt ostin käytetyt Hartanit, mutta jotenkin jäi uudet vaunut viimiselle babylle kaihertamaan mieltä edelleen. Kuten sanoin, sekoon tohon vaunuasiaan. Mies nauroi että tota vaunurumbaa ehtii onneks pyörittää lokakuulle =) Että jos joku haluaa 2004 Hartanit ostaa niin myydään! =)

(.) Masu kasvaa ja on ihana! Pituus/paino ennen raskautta oli 167/74. Nyt painoa on 76. Eli todellakin hyvä ettei ole kertynyt yhtään enempään (huom. vielä). Edellisissä raskauksissa on tullut 18-20kg, joista on jäänyt se 6-8kg ikuisesti persuksiin. Yritän tsempata synnytyksen jälkeen jos lenkkeilis hiukan enemmän, siis edes hiukan kun yleensä en lenkkeile yhtään =)

Vauva potkii ihan hirmuisesti, ei tarvi kuulostella liikkeitä enää. Jaloissa hiukan alkaa olla turvotusta mutta eipä mitenkään paljon, muuten ei mitään kolotuksia ole, eli hehkeä keskiraskaus on nyt päällä. Tiukkoihin vaatteisiin pukeudun, en mihinkään napamalleihin, mutta sellaisiin masua nuoleviin mammakuteisiin. Energiaa piisaa täälläkin päässä Satakuntaa, kohta surrutan ton naapurinkin nurmikot ja kuokin kukkapuskat. Normaalisti en ole mitenkään siivousintoilija, mutta raskauksien aikana saan aikaan vaikka mitä! No ohimenevää, tiedän =)

Päivänjatkoja kaikille

loka_mama ja pikku-Niilo

Enpä ole päässyt nettiin moneen päivään joten on jäänyt lokamasujen jututkin lukematta. :( Itse olen ollut jo monta päivää hirveessä flunssassa. Perjantai oli kaikista pahin päivä, ihan vedet valui silmistä ja aivastutti. Allergiaa tämä tuskin on. Luulen että tuli tää flunssa tästä ilmastonmuutoksesta vaikka mä kyllä oon pitänyt pitkähihaisia puseroita päällä etten vaan vilustuisi. Alkuviikosta oli pari päivää mahakin tosi kipeenä. Ilmeisesti kroppa nyt reagoi kaikin keinoin tähän maan vahdokseen.

Masuun ei kuulu mitään erikoista. Keskiviikkona kävin neuvolassa ja kaikki oli ok. Terkkari ultrasikin pikaisesti kun sanoin että on niin hankala olo ollut monta päivää. No syynä lienee se että vauva oli ainakin sillä hetkellä täydellisessä perätilassa eli pää painaa mun kylkiluihin ja siksi hengittäminenkin on hankalaa. Torstaina on 4D-ultra ja sitä kyllä innolla odotan. Onko muuten kukaan käynyt Felicitas-klinikalla siinä 4D-ultrassa? Mietin vain että saakohan sieltäkin sen ultran halutessaan DVD:lle kuten Femedassa...Ensi viikonloppuna lähdemmekin viikoksi reissuun. Ja sitä ennen tiistaina ois muuttopuuhat, tosin vain tavaroiden siirtäminen uuteen asuntoon. Järjestyelyhommat jääköön sitten heinäkuun loppupuolelle. Joka tapauksessa tässä nyt ollaan enimmäkseen mummoloissa eikä vielä uudessa kodissa. Äsken jo kävin laittamassa verhot uuteen kotiin. Eli puuhaa riittää.

Taas tuli vaan pikakuulumiset eikä kommentointia muiden juttuihin mutta on nyt vähän kiirusta. Mukavaa alkanutta heinäkuuta kaikille!

MaryJ ja masu 26+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat