Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies lähtee korjaamaan autoa. Vaimo sanoo, että syödään klo 17. Keskusteluhetkellä siihen on toista tuntia aikaa. Vaimo käyttää ruoan laittamiseen, kattamiseen yms. tunnin ja laittaa miehen lempiruokaa. Klo 17.00 hän käy sanomassa miehelle, että ruoka olisi nyt valmis ja pöydässä. Mies ilmoittaa, ettei ehdi vielä.

Mies tulee sisälle 20 min. myöhemmin. Ruoka on ehtinyt kuivua pilalle. Mies ottaa siitä huolimatta lautasen ja istuutuu syömään. Suuttunut vaimo ehdottaa, että mies menisi toiseen huoneeseen syömään, sillä hän ei halua ruokailla miehen kanssa. Mies ehdottaa, että vaimo siirtyisi itse. Vaimo ottaa miehen lautasen ja heittää sen seinään. Mies marssii ulos ja jatkaa auton korjaamista.

Kuka teki väärin ja mitä?

Kommentit (20)

Ruoka oli lohta valkoviinikastikkeen kera.

Lautanen ei mennyt rikki. Sotkua tuli, ne siivosin itse.

Muutama arveli, että riidan syy oli toisaalla - olette oikeassa. Tämä oli vain se viimeinen korsi, joka katkaisi aasin selän. Toivottavasti miehenikin sen tajuaa.

terv. se hullu vaimo, ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mies joka kuulee että ruoka on klo.17 voi katsoa kelloa ja keskeyttää työt niin että kerkeää syömään ajoissa, ei ne auton rassaukset kesken lopu. Mies voi kunnioittaa vaimonsa ruuan laittoa yhtä lailla kuin vaimo sitä auton puunaamista. Aina se mies voi vähintäänkin pyytää anteeksi!!!

Vaimo voi mainita että on ruokaa joka ei sitten ole syötävää kylmänä.

toisaalta mies olisi voinut tulla sisälle pikkasen ennen viittä ja toisaalta sinä olisit voinut käydä varttia ennen sanomassa että vartin päästä on ruoka tule sisälle.

Meilläkin miehellä autohommia ja me aika harvoin syödään yhdessä, mikä mua kyllä harmittaa mutta yleensä siihen on syynä se että mies haluaa kattoo telkkaria tai lukea tms...

Ruoka ei mene pilalle 20 minuutissa. Äitini on ihan samanlainen hössö ja se hermostuttaa todella paljon aina, kun olemme siellä käymässä. Lasten kanssa on jopa parempi, että ruoka jäähtyy, eikä syötetä jotain tulikuumaa juuri hellalta otettua ruokaa. Kotioloissa otamme rennommin. Teemme ruoan ja syömme, kun on kaikilla rauhallisesti aikaa. Harmittaahan se, jos juuri on saamassa jotain valmiiksi ja sitten se täytyy keskeyttää. Mieluummin tekee homman loppuun ja sitten syömisen jälkeen saa aloittaa uudesta kohtaa kuin, että jättää kesken ja syömisen jälkee taas joutuu pohtimaan, mitä jäikään kesken.

Vierailija:

Lainaus:

Mies lähtee korjaamaan autoa. Vaimo sanoo, että syödään klo 17. Keskusteluhetkellä siihen on toista tuntia aikaa. Vaimo käyttää ruoan laittamiseen, kattamiseen yms. tunnin ja laittaa miehen lempiruokaa. Klo 17.00 hän käy sanomassa miehelle, että ruoka olisi nyt valmis ja pöydässä. Mies ilmoittaa, ettei ehdi vielä.

Mies tulee sisälle 20 min. myöhemmin. Ruoka on ehtinyt kuivua pilalle. Mies ottaa siitä huolimatta lautasen ja istuutuu syömään. Suuttunut vaimo ehdottaa, että mies menisi toiseen huoneeseen syömään, sillä hän ei halua ruokailla miehen kanssa. Mies ehdottaa, että vaimo siirtyisi itse. Vaimo ottaa miehen lautasen ja heittää sen seinään. Mies marssii ulos ja jatkaa auton korjaamista.

Kuka teki väärin ja mitä?

[color=red] Onpas vaimolla lyhyt pinna, vähän tuo mies oli myöhässä, mun mies saattaa tulla parin tunnin päästä syömään. Oma on vika jos on ruoka pilalla.

20min ei tosiaan ole mikään paha. Sen ajan ruuan saa pidettyä kyllä ihan hyvänä. Minulla palaisi käämi tuollaiseen minuuttiaikatauluun kotioloissa.

ja mies joka osaa korjata autoa. Olisit käynyt vähän ennen viittä kysymässä onko pahasti kesken. Niin mä teen koska tiedän, ettei sieltä auton/prätkän alta niin vaan nousta. Varohan löytää vielä naisen joka on parempi kokki ja joustavampi ihminen.

20 minuutin myöhästyminen ei edes ole paha. Auton korjauksessa voi helposti olla tilanteita, että kesken ei voi jättää. Mies ei myöskään voinut tietää, että vaimo koki niin satsanneensa ruoan laittoon eikä vain laittanut syötävää. Jos jotain haluaa, pitää kertoa, että haluaa ja suoraan. Ei olettaa, että toinen lukee ajatuksia. Ei myöskään voi olettaa, että omat ajatukset aina sopisivat toiselle, hänellä on samalla tavalla oma tahto. Ja ennenkaikkea tuollaisia itkupotkuraivareita ei heitetä, jos ikää on kertynyt yli kolme vuotta.

mutta tässä taitaa olla kysymys jostain ihan muusta kun ruokailusta, vai?

Taitaa olla vielä edellinenkin erimielisyys selvittämättä ja se sitten purkautuu tollasena " hassuna" vihanpitona...

Toivottavasti ei olut mikään kallis lautanen! ;-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat