Seuraa 

Kommentit (10)

Lueskelin tuossa eilistä pinoa, ja pisti hiukan mietityttämään tuo ok-talon pihassa olleeseen autoon murtautuminen ja sormenjäljet ikkunalaudalla...

Itsekin kun ok-talossa asustelen, niin itselläni ainakin menisi pasmat tuollaisesta ihan sekaisin! Voin vaan kuvitella miten sitä vetäisi paniikin päälle jos joku yö mehun haku reissulla jääkaapin ovea raottaessa näkyisikin joku tyyppi ikkunan takana silmät kiiluen!! " vilunväreitä bbrrrr" . Taidan minäkin käydä ostamassa pesäpallovarusteet sängyn viereen... tosin pesis on kyllä noin muutenkin kiva laji! Viimeksi olen tainnut pelata sitä joskus yläasteella.

Tappert mietti tuossa onko muillakin vaikeuksia tunnistaa missä nippailee ja miten. ON, ainakin minulla.. Tulee kyllä tulkittua kaikenlaiset nippailut ja mahan kurnimiset yms.

Oma napa: Meikkis on kyllä niin 99% varma, että tässä kierrossa olisi tärpännyt. Lähinnä varmuutta lisäilee se, ettei vielä mitään menkkaoireita ja lisäksi jotenkin " outo olo" . Luultavasti tämä on mielikuvituksen tuotetta ja täti kurvaa pihaan hetkenä minä hyvänsä, mutta silti... KP on 28/~29, elikkäs piinahetkiä eletään!!

Yhtään ei tee piinailua helpommaksi se, että eilen oltiin häissä, joissa oli ihanan paljon pieniä vauvoja! Oli muuten ihana huomata, että oma mieskin katseli vauvoja ja huokaili. Molemmat puhuttiin takaisin tuolo matkalla siitä, kuinka ihanaa olisi jos tärppäisi :)

Lastenkasvautus metodeja ei ole tullut hirveästi mietittyä vielä. Kai pääperiaate on kuitenkin, että kaikkea ei saa mitä haluaa, kotitöissä pitää kaikkien auttaa ja että leikki on terveellistä ja siinä oppii tärkeitä taitoja -> jotkut asia oppii vain omien virheiden kautta, johon leikki soveltuu mitä loistokkaammin. Lisäksi yksi tärkeä seikka, jota varmaan tulen korostamaan on ekologisuus koko komeudessaan. E ole mikään " viherpiipertäjä" , mutta olen kyllä aika huolissani tästä pikku pallosta, ja siitä millainen se on lastemme tullessa aikuisiksi. Jos lapset opetetaan alusta asti kunnioittamaan ympäristöä ja elämään " vihreästi" saattaa meillä olla vielä pari honkaa pystyssä vuonna 2100.

Ohop - tulipas tuosta paasausta. No - nyt jatkan täällä jännäämistä: tuleeko täti vai eikö tule. Ja tietty se ISO kysymys KOSKA VOI TESTATA??!! Määä tuun täällä hulluksi!

Täällä tuore rouva potee kovaa vauvakuumetta! Viime viikolla päätettiin siis heittää kondomit roskiin. Tällä viikolla on menkat riesana mutta kohta päästään tositoimiin. Meneillään siis kp 4/30-36.

Fiilikset on samaan aikaan innokkaat ja vähän pelokkaat. Innoissaan ollaan molemmat, tietysti mutta samalla mua vähän pelottaa, jos ei tärppääkkään. Kyllähän sen jo järkikin sanoo, että lapsettomuus ei voi kovin perinnöllistä olla mutta takaraivossa painaa oman äidin neljä keskenmenoa ennen kuin pikkuveli syntyi. Ja sitäkin mietin, että onkohan mun epäsäännöllinen/pitkä kierto jotenkin epänormaalia.

Mutta iloinen asiahan tämä kuitenkin on, eikä (ainakaan vielä) ole kummempaa stressiä asiasta. Toivottavasti se plussa sieltä vielä tulee, kun ahkerasti nautitaan avioelämän iloista!

Onnea kaikille muillekin yritykseen!

PS. Pahoittelen jos kirjoittelen väärän ketjuun, vielä ei ole nämä kaikki systeemit ja lyhenteet ihan avautuneet :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ai äm hier ögeen..missäpä muuallakaan niih.

Tuiskutiusku; kiitos vinkistä lepuuttaa selkää, yritin roikkuakin mutta tuntuu että ranka katkeaa tuosta ristiselän paikkeilta jos roikkuu. Kaipa se tästä, huomenna on uusi työpaikka joten helpottaa hartioiden osalta.

Aijai, eikös ne fiksut ja filmaattiset sano että urheilun jälkeen venytteleminen on ihan ho#ojen hommaa...ja meikähän uskoo, jos sillä vaan pääsee laistamaan jostakin :) Siitäs sain nii...saa nauraa - tein eilen fillarilenkin, 23km, enkä venytelly sitten ollenkaa - joo, tänää sit huomaa et on fillaroitu..vähän elukat töissäkin katto kun ruoan tuoja könöttää jotenkin kummasti :D

No, ei se mitään - tulin just reilun 10km:n " palautus" -lenkiltä...jos kohta vaikka venyttelis -ehkä.

Oma napa on ihan hassu taas. Kuulostaako lupaavalta, yhtä lailla kuin aiemmissakin kierroissa; aiemmin ei oireen oiretta, eilen kipeytyi rinnat - superkipeät taas. Ilmavaivat vaivaa, tai siis ei enää sitten kun ne poistuu :) mutta kuitenkin, yleensä kuplin vasta menkkojen alussa - mutta nyt jo?! Noh, voi johtua mun ärtyneestä suolistostakin. Aamulla ajelin töihin, ja kuulostelin etovaa olotilaa - joo, ei ole ennen ollut nii..mutta otinkin aamulla 2 kofeiinitablettia (heräsin ennen 5:ttä eikä ollu aikaa keittää kahvia), ehkä se johtui niistä...massua väliin vihloo ja nippailee - mutta enpä osaa satavarmasti sanoa onko se suolistosta tuntuvaa vai kohdusta..onko niiden ero teille kaikille muille ihan selvä?? Olenko hiukka tyhmä vai??

Galluppikin oli...kasvatuksesta - mun mielestä Killa selitti asian enemmin kuin tyhjentävästi..kuljetaan samalla aaltopituudella näemmä.

Mut joo, nyt täytyy mennä laittamaan ruokaa - broilerisalaattia - ja jos sitten venyttelis, vai kuuluuko venytellä heti liikunnan jälkeen?? Tietääkö joku?? Yhä peräänkuulutan jotakuta joka treenaa, muuten urheilusta paljon tietää, valmentaa...jotain, paljon olis typeriä kysymyksiä mulla.

Mutta nyt täytyy mennä...plussahuiskutusta, plussatkaa nyt että saan taas riehakoida onnesta..

Tappert kp28/32-34?

daadaaa täällä taasen naukutaan :)

kivat ilmat näin loman alkuun on ollut tosin oon ollut jostain kumman syystä vähän alavireinen, oiskohan ne ovishormoonit jotenkin päällä semmonen vetämätön olo ja melankolinenkin :( tosin Viipuli taas piristi meikää heti kun oot aina niin ilonen ja jaksat muistaa :)

kiva että sulla Viipuli oli hauska reissu! vilkutukset sinulle ja bd bd!

pohdiskelin vielä tota kasvatusmetodi asiaa ja nousi taas pintaa omia kokemuksia ja siitä oppineena halusin vielä lisätä että meillä kotona ei tunteita paljon näytetty joten siksi kai olen ylitunteellinen ja herkkä ja oon aatellut että omia lapsia kyllä tuun paijaamaan ja katsomaan hyväksyvin silmin eli semmonen rakkaudellinenläsnäolo ja täydellinen hyväksyminen niin että lapsi tuntee olevansa tärkeä ja rakastettu ja tunteita saa näyttää ja se on myös tärkeää että lapsi saa iloita kuin lapsi ettei heti kun riemuitsee asioista niin hiljennetä iloa...Yksi asia on myös se että yritän varmasti välttää liian tiukkoja arvoja ja asenteita eli ettei pakkosyötetä mitään tiukkoja ajattelutapoja tietyntyyppisistä ihmisistä tai asioista vaan ollaan avoimia uusille asioille ja ihmisille (toki varovaisuutta pitää opettaa). No siis jos joskus niitä vauvoja saadaan....tämmöisiä mietteitä

Bianco: hyvää loman odotusta ja etukäteen jo mahtavaa matkaa toivotan!

Tappertti: noi selkäkivut ei oo tosiaankaan kivoja, sillon kun on akuutti selkäkipu niin lepo on parasta ei mitään äkkiliikkeitä tai venytyksiä ja vähän päästä suosittelisin hierojaa joka osaa asiansa!

Peipposkallakin on piiinaaa, bd bd sinnekin!

Hei Naksu, toivottavasti pääset pian tutkimuksiin ja asia etenee, monesti sitä sanotaan että kun jättää asian ammattilaisten käsiin ja ei niin liikaa ite yritä niin tärppi tulekiin pian, toivon sitä sinulle ja jaksamista *halirutistus*

onkos kukaan lukuisista piinailijoista vielä testaillut? vaikka itse olen sen koulukunnan ihmisiä että testaisin vasta kun tädin olis todellakin pitänyt tulla (niinhän sitä nyt höpistään) niin no silloin ei pety turhasta niin aikaisin ainakaan...

omasta navasta sen verran että jo viikon ollut melkein oviskipuja eikä täysin oikeaa viivaa oo tullut (tosin oon testaillut välillä liaan aikaisin ja nestettä paljon juoneena, aina eri aikoina ja välillä aamupissistäkin), mun tuurilla ovista ei tapahdu koko kierrossa eli voiko olla niin että kipuilee kipuilee muttei vaan irtoo? tosin nyt on kp 14 ja joskus irronnut kp 18 tai myöhemminkin mutta kun on ollut niin ovis olo jo monta päivää ja tänään tää masiskin pukkas päälle:( inhottaa jo toi testailukin kun kunnon viivaa ei tuu ja luulin jo lämpöjen lähteneen nousuun kun eilen illalla mittasin lähes 37 mutta nyt aamulla taas ihan normaali voi pentele että on ärsyttävää ja kuvotustakin on ja näppylöitä naama kirjavana (grrrr) tietty se eilinen lämpö johtu siitä auringossa olosta, Killa kerropas tiiäkkös sinä, että nouseeko lämmöt jos ovista ei tapahdu? tai joku muu asiantuntija? mulla on nimittäin aina lämmöt noussut oviksen jälkeen selvästi, pohdin vaan sitä että jos vaikka en sittenkään ovuloi vaikka sanohan se gyne viimeks että periovulaatoorinen oli..no joo tää on niin vaikeeta välillä

:(

huomenna mennään syömään ja kakkua maisteleen kun on kutsuttu synkkärin johosta (ennakkoon) ja ottaa rantsuun arskaa jos on hieno ilma että ihan kivaa tiedossa

kaikille kivoja kesäpäiviä!

aikas ärtsy ja melankolinen naukuliini

Harvakseltaan täällä piipahtelen, mutta luen kyllä aina kaikki tarinat!

Tervetuloa uusille, mukava että joukko kasvaa, kun täältä kuitenkin aina joka kierrossa melkein joku poistuukin tuonne o-puolelle!

Tosi hieno gallup kasvatusasioista! Ihan samoilla linjoilla edellisten kanssa liikun. Itselläni ollut aika tiukka kasvatus, eli rajoja ollut paljon, mitä pidän kyllä hyvänä. Enemmän olisin minäkin kaivannut tunteiden osoittamista, taitaa olla meitä kasvattaneen sukupolven haaste. Mutta sen voi sitten korvata omassa toiminnassaan, kun joskus sinne saakka pääsee. Yksi hieno kasvatusperiaate on mulle mieleen jäänyt: mun vanhemmat ei koskaan, siis koskaan, riidelleet kasvatuksesta meidän lasten kuullen, vaan vetivät aina yhtä köyttä. Keskenään kuulemma ovat neuvotelleet sitten joskus enemmänkin aiheesta, mutta lasten kuullen linja oli aina yhtenäinen. Turvallisuuttahan se tuo, ja selkeyttä.

Huonosti muistan mitään mitä piti kommentoida. [color=blue]Tappert [/color9] kyseli venyttelystä. Jumpassa ohjaajat aina painottavat, että heti jumpan jälkeen pitää tehdä pieni palauttava venyttely, siis ihan nopeasti tärkeimmät lihasryhmät, ja sitten parin-kolmen tunnin päästä venytellä kunnolla. Sen suurempi liikunta-asiantuntija en kyllä ole :)

Mulla vielä pari päivää töitä ensi viikolla, ja sitten seuraavan viikon alussa lähdetäänkin pariksi viikoksi ulkomaille, jee! Piinailu sattuu juuri sinne, eli heti lomareissun alkuun odottelen tätsää kylään. Huono ajoitus kylläkin... Kaipa ne testejä kuitenkin myyvät Espanjassakin ;D

Ihanaa lomaa lomaileville ja plussapöllytyksiä kaikille enskoille! Piinailijoille tsemppiä!!

-bianco

Pikaisesti ehdin käydä... En oo ehtinyt lukemaan pinoja, mitä nyt vähän selasin äsken. Eli en siis osaa kommentoida juurikaan teidän juttujanne. Reissusta on siis kotiuduttu ja huomenna lähden reissuhommiin, eli seuraavien viikkojen aikana en ihan yhtä paljon täytä palstatilaa ku aiemmin...

Killa oli kaipaillut, tuntuu aina mukavalta kun joku muistaa!

ON: kp5 tai 6, en oo laskenut. Huomenaamulla koitan vielä saada lääkärin ajan, mutta enpä kovin suuria odota. Tuskinpa saan aikaa tälle kuulle ja vaikka saisinkin niin tutkimuksia tuskin jatketaan kovin lähiaikoina. Kyllä tää vaan vetää mielen matalaksi kun pitää " tunnustaa" oma kykenemättömyytensä ja lähteä oikeen kunnolla selvittämään missä vika on. Miehessä ei voi olla, koska pikku siimahäntiä oli riittävästi siittämään vaikka pienen kylän naiset. Mutta tällasissa tuntemuksissa lähden siis uuteen työhön, toivottavasti pystyn silti laittamaan parastani!

Killalle, moolille, aftikselle, jessicalle ja kaikille muillekin oikein mukavaa heinäkuun alkua! Täyttäkää palstat plussauutisilla poissaollessani!!!!! =)

Ihanaa sunnuntai-iltaa kaikille enskoille.

Viipuli: Ei löydy testejä kaapista vielä, mietinkin että pitäiskö niitä tilata netistä, että tulis ainakin vielä muutama päivä odoteltua.

ON: Siis kp 38/36 mennään. Välillä on kyllä fiilis että menkat tulee, mutta toisaalta taas on ns. normaali olo.

Sofia: Voi hitsi, ei varmasti mikään mukavin hetki ollu aamulla huomata mitä on tapahtunu, jaksamisia

Serenity: Harmistus kun se täti löysi sinne, mutta onnittelut uudesta perheenjäsenestä :).

Sikurisokeri ja Tupu: tervetuloa joukkoon mukaan. Tupun esittelyn mä jo päivitinkin. Sikuri, viittisikkö käydä laittamassa esittelyn meidän esittelypinoon, löytyy tän päivän päiväyksellä ja nimellä ensikot.

Peipposkalla onkin jännät paikat bdbdb.

Päivitysjuttuja, Kävin muutaman plussaannee la:n " urkkimassa" tuolta o-puolelta, muut plussanneet jäikin päivittämättä kun en muistanut ketäs kaikkia ne olikaan (pieni unohdus on päässyt käymään). Mutta jos tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä, niin laitetaan esittelypino ajantasalle.

Pitäis varmaan untenmaille siirtyä, että jaksaa aamulla herätä töihin ja kerran on kaunista ilmaa luvattu niin josko sitä taas polkis sinne suuntaan.

[quote]

-Sara-Maria-

Oi tätä elämätä..pitää kehuskella tähän alkuun heti :) istuskelen siis oman kotini vasta valmistuneella takaterassilla ilta-auringon paisteessa, kylmä siideri lasissa ja kehuskelen enskoille miten ihanaa elämä näin kesällä on :) *huokailee pikkupieruissaan* hiih...

ja asiaan... :P oli galluppia noista kasvatus asioista, samoilla linjoilla ollaan täälläkin noitten rajojen ja rakkauden kanssa, viisaita olette kyllä, pitänee melkein tulostaa nuo " ohjeet" että voi sitten turvautua niihin murkkuikäisen kanssa taistellessa :)) *katselee jo tulevaisuuteen miettien omaa nuoruuttaan* iiks...

Kyselenkin neuvoja teiltä kun ilmottelin teille jo muutama päivä sitten tuosta tädin saapumisesta paikalle..ihmeissäni olenkin nyt kun ihan pikku tiputtelua vaan on, pikkuhousunsuojalla pärjäilen..mitä tää on?? siis hemmetti viime kierrossa kun täti oli myöhässä oli todellinen superhyper vuoto ja nyt ei mitään... onko kellään muulla tällästä ihme värkkiä josta ei nyt ota selvää erkkikään?? aattelin et turhaan varmaan testaisin ku ei kumminkaan tule ku yks viiva..vaikka noita testejä olis kyl kaks tuol..säästän ne siis ilmeisimmin johonkin tulevaisuuteen...huoh...

Oli kova paikka taas tänään oltiin ystävien vauvan kastejuhlassa..tuli taas tippalinssiin kun mietti miten joskus oltais itse siinä vanhempina kummien kanssa vauvalle nimeä antamassa...vaikka tuntuu taas niin kaukaiselta ajatukselta... blaah menee taas niin omanapaiseksi että jatkan tätä ilta-auringon viimeisten säteiden ahmimista hiprakoissani ja nollailen ihmetädin kera tämän kierron toiveita...

Terkkuja kaikille kesäenskoille :)

moiiikss höhööö....hih

Tulin kans lukemaan päivän pinon ja ajattelin myös kirjoittaa vaikkei nyt niin suurempia asioita olekkaan.

Ihana päivä, töissä on tosin melko lämmin, kun niitä mummoja ja pappoja pitää käännellä ja nostella. Mutta vielä pitäisi kuukausi jaksaa ja sitten on kesäloma..

bianco; täällä kateellisena luin sun 2 viikon ulkomaanreissusta. Mäkin oon haaveillut syksyllä lähteväni johonkin, mutta täytyy katsoa. Mukavaa lomareissua!

Peipposka80; toivottavasti olisi tärpännyt.. Ilmoittele kun selviää!

ON: just alkoi uusi kierto, eli nyt menossa kp 4/32-34

Ihana oli taas herätä uuteen aamuun, kun arska paistelee lähes pilvettömältä taivaalta! Meidän eilinen risteily Päijänteellä meni hyvin, ruoka oli herkullista, maisemat kauniita ja seura hassunhauskaa:)! Siis kaikinpuolin onnistunut reissu! Laivailu on mielestäni lähes parasta, mitä kesällä voi tehdä! Olen koko pienen ikäni viettänyt kesät aina laivalla seilaillein ja Suomen vesistöjä kierrellen...hauskaa puuhaa!

Mukava, kun olitte jaksaneet vastailla kasvatusgalluppiin! Aika samoilla linjoilla tunnutaan liikkuvan noissa kasvatusasioissa...ainakin näin kirjoittaen/netin välityksellä tulee sellainen kuva. Gallupvastausten perusteella voisi kyllä melkein sanoa, että meistä kaikista tulee loistavia äitiliinejä...toivottavasti näin tapahtuu myös sitten tosielämässä, sitten kun päästään oikein kunnolla toimimaan omien kasvatusfilosofioittemme kanssa:)

Serenity: Pahoittelut tätsystä:( *halaus* Ja onnittelut uudesta perheenjäsenestä!!! Ihan huippua! Me ollaan kans miehen kanssa mietitty pitkään, että ottaako koira vai ei. Olisi sellainen pikkukarvaturri kyllä ihana juttu!

Uusille Ensikoille (Sikurisokeri ja Tupu oli ainakin) TERVETULOA jutskailemaan niin iloista kuin suruistakin tänne Enska-palstalle! Tämä on mukava palsta ja kuten joku sanoi (oliko Killa?), että tässä on myös hyvää se, ettei kenenkään tarvitse tippua mihinkään tädin saavuttua (kuten kuukausipinoissa) vaan voi aina jatkaa täällä samojen tuttujen kanssa:)!

miauuu: Kiitos plussavihellyksistä! Yritän ottaa vihellyksen vastaan! Hih...kiva, että sait fiksun kuvan kasvatusajatuksistani:) Täällä netissä on niiiin helppo esittää fiksua;) Toivottavasti en pelästyttänyt ketään herkistelyilläni...mutta onpa mukava, että en ole ainut herkkis, kun ainakin sieltä löytyy nauku, joka on kohtalontoverini:) *vilkutuksia ja pupuiluintoa*

Tuiskutiusku: Kuulostaa kivalta tuo leikkimöksän sisustaminen! Tykkään ihan hirmusti sisustaa! Jos vaan rahaa olisi käyttää paljon, niin tuhlaisin varmasti ison osan juuri kodin sisustamiseen...tykkään, että koti on kaunis ja hyvin sisustettu! Aurinkoista lomanjatkoa ja plussapölyä paljon!

Killalle taas moikka! Ja täytyy sanoa, että sulla oli tosi hienosti ajatellut kasvatusasiat! Olet varmaan mietiskellyt asiaa paljon jo aikaisemminkin, ainakin siltä kirjoituksesi perusteella vaikutti! Voi kun toivon kovasti, että pääsisit pian toteuttamaan omaa kasvatusfilosofiaasi:)!

Tänään ehkä lähdetään yöksi meidän mökille, jos jaksetaan! Olisihan se taas mukava päästä uimaan, saunomaan, veneilemään ja löhöilemään auringossa!

Omassa navassa ei muutoksia. Ei voi yhtään tietää, onko tämä kierto se tärppikierto vai ei. Välillä on tosi vahva tunne, että nyt on tärpännyt, mutta sitten toisena päivänä tuntuu taas ihan siltä, että täti sieltä kuitenkin pian saapuu. No...täytyy vaan kiltisti odotella, katsella ja kuulostella.

Aurinkoisia plussapöllytyksiä Enskoille!!! Piinailijoille tsempitys!

~Viipuli~

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat