Vierailija

Kokoomus haluaa veronkevennykset kohdennettavan isotuloisille ja pienituloisille.

Keskituloiset tulevat todennäköisesti hyötymään vähiten.

Samalla nostetaan päivähoitomaksuja, eniten korotuksista tulevat kärsimään keskituloiset ja vähän alle, joutuvat maksamaan täydet maksut ja samalla pienituloisten maksuja alennetaan.

Samaan aikaa inflaatio jyllää. Varsinkin keskituloisilla lapsiperheillä tilanne kiristyy koko ajan. Saadut palkankorotukset ovat menneet inflaatioon, eikä ne edes riitä korvaamaan ruuan- ja bensan hinnanousua, lisäksi päälle vielä nuo päivähoitomaksujen korotukset.

Prkl, että alkaa v***ttamaan :/ Pitää varmaan jättäytyä työttömäksi ja hoitaa lapset kotona kouluikään saakka ansiosidonnaisen avulla...

Sivut

Kommentit (22)

Käteen ei taitaisi jäädä yhtään vähempää kuin nyt, kun maksaan 3 lapsen päivähoitomaksut ja työmatkakulut.

Lainaus:

*millä rahalla* ne keskituloiset sitten olisi kotona? Esim. kotihoidontuki on ihan järkyttävä alhainen ja siihen on kovempi veroprossa kuin samoihin työtuloihin.

Lainaus:

kuinka pari puolituttua reissaa kivasti ympäri eurooppaa -hyvä matkustella,kun ei työt häiritse ja sossusta anotaan ja saadaan toimeentulotukea..vituttaa oikeasti,kun itse työssäkäyvänä säästää 2 vuotta,että pääsee lasten kanssa viikoksi kreikkaan ja reissun jälkeen taas pitää vähän kittuuttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...sillä laskin, että kotona itsenäisenä yrittäjänä /kotiäitinä toimien ovat käteen jäävät tuloni (huomattavasti) suuremmat (netto työmatkojen ja päivähoitokulujen jälkeen) kuin toisen leivissä kokopäiväisesti työskennellen.

Hoidan siis lapset kotona ja toimin yrittäjänä. Työskentelen n. 5 h/ pvä 4:nä päivänä viikossa yritykseni töitä (lasten nukkuma-ajat, päivällä 2 h ja illalla 3 h), päivät olen kotiäitinä ja touhuan lasten kanssa erilaisia kotiaskareita, kyläilemme, vietämme perheen yhteistä aikaa miehen kotiutuessa töistä. Minulla on päivittäin 1 h omaa aikaa, jonka käytän joko tv:n ääressä, pihatöissä, ulkoillen tai surffaillen netissä.

Kyllä tämän hallituksen toimien johdosta tämä ratkaisu on keskituloiselle paras ratkaisu, muuten ei jää käteen mitään. Nykyhallitukselle en paljon kumarra tai kiitä... Ratkaisuni ei ollut puhtaasti taloudellinen vaan pitkälti (perheemme) henkiseen hyvinvointiin ja sen turvaamiseen tähtäävä.

Kokoomuslaiset ovat yleensä älykkäitä, menestyviä ja tekevät mielekästä työtä jossa viihtyvät.

En voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa, etteikö työssäkäynti kannattaisi! Säälin syvästi teitä onnettomia, jotka teette työtänne vain ja ainoastaan rahan takia.

joka myös lyö kaikkein eniten nuoria keskituloisia lapsiperheitä, joissa talous on ehkä alunperinkin vedetty liian tiukalle, koska perheasuntoa ei yksinkertaisesti kohtuuhinnalla enää saa...

Tää on niin tätä.

*millä rahalla* ne keskituloiset sitten olisi kotona? Esim. kotihoidontuki on ihan järkyttävä alhainen ja siihen on kovempi veroprossa kuin samoihin työtuloihin.

ei saa ikuisesti... Ja jos olet työvoimatoimiston listoilla joku saattaa jopa tarjota sulle töitä, todennäköisesti pienemmällä palkalla kuin alkuperäisestä työpaikastasi sait...

Lainaus:

kuinka pari puolituttua reissaa kivasti ympäri eurooppaa -hyvä matkustella,kun ei työt häiritse ja sossusta anotaan ja saadaan toimeentulotukea..vituttaa oikeasti,kun itse työssäkäyvänä säästää 2 vuotta,että pääsee lasten kanssa viikoksi kreikkaan ja reissun jälkeen taas pitää vähän kittuuttaa..

Kaikki menee, mitä tuleekin. Asutaan halvassa työsuhdeasunnossa, ei autoa, eikä mitään muita "ylellisyyksiä" (siis asioita, joita ilmakin tulisi toimeen) kuin tää netti. Molemmat ollaan pienipalkkaisia, mä hoitoalalla ja mies kaupassa ja oikeasti, kaikki menee sitä mukaa kun tulee.

Tietysti tää on ammatinvalintakysymys, mutta jonkunhan nää paskahommatkin on tehtävä, olkoon se sitten meidän kohtalo... Ollaan molemmat tehty kovempi palkkaisia hommia aikaisemmin, mutta henkinen hyvinvointikin merkitsee jotain. Mutta siltikin ottaa päähän huonot palkat ja kaiken kalleus.

mikä on erillinen verokortti sosiaalietuuksiin? siis ainakin meillä on veroprosentti se 20% hoitotuesta ja silti tuli vielä mätkytkin... :(

Töitä kai yleensä tehdään rahan takia. Ilmaiseksi tai jopa omaksi tappioksi töiden tekeminen ei pitäisi olla tarkoitus. Jos töitä tehdään siitäkin huolimatta, ettei siitä ole suoraa rahallista hyötyä, niin sitten varmaan ajatellaan, että siitä on jatkossa rahallista hyötyä. Pelko pitää ihmiset töissä.

Jos on mielekästä tekemistä, eikä olisi rahallista pakkoa käydä töissä, niin kuinkahan moni sinne työpaikalle todella vääntäytyisi?

se kellä pää kestää ja kutsumus on olla kotona hoitamassa omia lapsiaan, mikä ettei. Kannattaa vain miettiä todella tarkkaan, ettei tarvitse jälkikäteen katua omia ratkaisujaan--eläkeiässä työstä poissaolo vuodet kyllä näkyvät... entäs sitten lapset? Jos osaat ja jaksat järjestää heille kaikkea sitä hyvää virikkeellistä toimintaa, mitä ammattitaitoisesti järjestetyssä päivähoidossa saa, hyvä niin. ..

Olen itse palvelualalla töissä, keskituloinen (brutto 2000-2500e/kk) ja mies tienaa suurinpiirtein saman verran kk; kyllä minun ainakin kannattaa käydä töissä--vaikka maksammekin hoitomaksut ja työmatkakulut... mun mielestä verotuksessamme on tultu tosi hyvin vastaan, vero% on huom.alempi kuin sinkkuaikoinamme.. (huom. ja meillä ei ole asuntolainaa) Kotona ollessani tuloni olivat hoitoraha n.300e/kk& lapsilisät 200e/kk, joten sillä summalla me ei kyllä tultu toimeen!

Mutta kun valittelee täälläkin päivähoitomaksujen korotuksia, niin kaikki muut tuntuu olevan ilolla maksamassa lisää siitä.

Mun työssäkäynnin kustannukset on tällä hetkellä 600 euroa kuussa. Se on 1/4 mun bruttotuloista. Alkaa muuten olla huolestuttavan lähellä ansiosidonnaisen päivärahan määrää. Että näin sitä keskituloinen tienaa.

Sossusta ei saa rahaa helpolla. Toimeentulotuki on se viimeinen tuki, se jota kodittomat ja pummit nostavat- joukossa maahanmuuttajat ja muutamat lapsiperheet. Tuki ei ole suuri; noin kolme ja puoli sataa euroa henkilöä kohden. Lapsille vähemmän, yksinäisille aikuisille enemmän. Tästä maksetaan KAIKKI laskut, siis AIVAN KAIKKI. Vaatteet, tv-luvat, ruoka, vakuutukset jne. Toinen asia onkin sitten hakemukset: jos yksikin liite puuttuu, päätöstä tuesta ei tehdä (vaikka olisi siihen kuinka oikeutettu) ja jos rahasi myöhästyvät, se voi johtua vain ja ainoastaan "inhimillisestä virheestä", joka oikeuttaa kaiken. Hakemus täytetään kerran kuussa (kyllä, JOKA KUUKAUSI) ja viedään nöyränä vahtimestarille, joka armollisesti kiikuttaa sen sossullesi. Hakemuksen käsittely kestää viikosta kolmeen viikkoon äläkä ihmettele jossei mitään kuulu; sossusi voi olla lomalla vaikkapa keskellä viikkoa ja asiat jäävät kesken siksi aikaa. Ai niin, unohdin noista liitteistä sanoa sen että sossu vaatii tiliotteet jokaisesta tilistä joka perheellä on (myös alaikäiset lapset) ja jos käy ilmi, että olet pimittänyt säästötiliä (sossu pääsee käsiksi pankkien tietoihin), voikin olla että SINÄ maksat sossulle! Sossu näkee koneeltaan myös suoraan Kelan tiedot. Senkin unohdin, että KAIKISTA ulkomaanreissuista (joita kaikki täällä muka harrastavat sossun kustannuksella) on tehtävä selvitys sossuun, jos on poissa enemmän kuin tietyn ajan (olikohan 3 vai 7 päivää..?).

Kuulostaako enää niin hohdokkaalta?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat