Seuraa 

olen hankkinut kestoilua varten seuraavia tuotteita:

12kpl ruskovillan harsoja 80 kertaa 80

3kpl ruskovillan flanelleja lisäimuiksi

2kpl ruskovillan 60 cm:n lyhytlahkeiset villahousut

3kpl happy nappy sisävaippa

2kpl hemp hour basic vaippa lähinnä lisäimuiksi

2kpl bumpyn M-koon kuoret

näpsyjä

Tarkoitus on ollut koota pakettia, jolla selviäisi mahdollisimman pitkään ja edullisesti mutta pääseekö näillä alkuun vastasyntyneen kanssa?

Pitäisikö hankkia s-koon kuoria? Entä jotain tarrallisia sisävaippoja, siis pieniä? Ovat vaan aika hinnakkaita?!

MIssä vaiheessa voi alkaa käyttämään täyttövaippoja? Eikös niihin käy imuiksi harsot?

Kommentit (4)

Huutonetistä saa uusia siistejä tsi vaippoja halvalla. Siellä on toki muutamia " ammattimaisia" myyjiä mutta myös meitä jotka teemme silloin tällöin pieniä vaippoja kankaan " jämistä" . s-kokoisia sisävaippoja saa alle 5 eurolla. Käytettyjä vielä halvemmalla. Toki joillain voi olla hintaa lähemmäs 10 ¿... Kannattaa käydä katsomassa. Laitan linkin. :)

http://www.huuto.net/fi/cats/vaatlastvaukeva.php3

ihan hyvältä paketilta. Itse hankkisin vielä parit ihan pienet kuoret, Bumpyn newborn tai small. Olen itse käyttänyt taskuvaippoja ihan vastasyntyneellä ja ovat tosi hyviä, pehmeitä ja mukavia. Imuiksi tein vanhoista pyyhkeistä kaksinkertaisia pötköjä, joita käytin aluksi yhtä ja sitten parin kuukauden iässä kahta ja olivat tosi hyviä. Taskuvaippohin toki voi laittaa mitä vain imuksi. Omasta mielestä harsolla tulee aika paksu ja tönkkö paketti ihan pienelle, mutta isommalle varmaan sopiva imu. Ruskovillan harsot ainakin ovat hyviä ja imeviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta kuoria liian vähän, varsinkin kun alussa sitä maitokakkaa tulee olemaan KAIKISSA kuorissa =O Ja M-kokoiset Bumpyt on vastasyntyneelle oikeesti ihan JÄTIVALTAVAT =)

Ikävää jos menee into siihen kun joka kerta vaipat falskaa.....

Mutta tarralliset sisävaipat on oikeasti liian hinnakkaita kun ei se S-koko kuitenkaan mene montaa viikkoa jolloin pitäis ostaa M-kokoa.

Meillä sinniteltiin aluksi Fuzzi-taskuvaipoilla ja Imse Vimse Flanelleteilla ja villakuorilla. Flanelletet pitää maitokakan kivasti, se kyllä tarvitsee tarrakuoren ympärilleen. Esim sen Bumpyn.

Fuzzikaan ei valitettavasti ole yhden koon vaippa, mutta jos päädyt edes jotain taskuvaippoja hankkimaan niin suosittelen lämpimästi Bumgenius yhden koon taskuvaippaa joka menee OIKEASTI sekä vastasyntyneelle, että isolle taaperolla......

On aika hinnakas, mutta on tosiaan yhden koon vaippa ja toisekseen voit tilata suoraan jenkeistä jolloin hinta ei ole ollenkaan niin suuri =)

Onnea kestoilun mukavalla tiellä ja muista ottaa selvää pesuaineista ja kaikesta muustakin kestoiluun liittyvästä löydät yhtenäisen tietopaketin täältä: http://www.kestovaippainfo.fi/index.php

Olin lukenut raskausaikana mahdollisimman paljon kestoista ja päätynyt sillä perusteella hankkimaan ison kasan Ruskovillan harsoja ja parit villikset sekä parit Bumpyn kuoret. Eli kohtalaisen samanlaisen paketin kuin sinä. Ja varmasti sillä olisikin pärjätty...

Mutta, mutta... Harsot eivät kyllä olleet yhtään meidän juttu, paketista tuli ihan käsittämättömän iso ja lapset näyttivät ihan muumeilta. :) Myöskään villikset eivät oikein innostaneet. Meinasi meillä kestoilu tyssätä siihen.

Olin tilannut myös pari sisävaippaa Igu*leelta, onneksi niin, sillä niihin ihastuin ihan kunnolla. Taskullinen sisävaippa+Bumbyn kuoret ovat olleet ihan meidän juttumme. Ja toinen ehdoton suosikki on ollut Fuzzit, vaikka alunperin en niitä ajatellutkaan tilata, kun nepparilliset eivät jotenkin houkutelleet, mutta nyt Fuzzit ovat kovimmassa käytössä. Tilasin vasta myös bumGenius-taskuvaippoja, joiden pitäisi mennä koko vaippaiän, joku niitä tälläkin palstalla juuri kehui. En vielä osaa sanoa käyttökokemusta vaipoista, mutta vaikuttivat todella näppäriltä. Ja jos todella toimivat eri kokoisilla vauvoilla, ovat todellakin hintansa väärtit.

Kuten edellinenkin sanoi, kannattaa varmaankin hankkia myös parit pienemmät Bumpyn kuoret, M-koon kuoret ovat ainakin mulla nyt käytössä 7 kuukauden ikäisillä pikkuisilla.

Sisävaippoja voi ommella myös itse, hyvä kaava löytyy esimerkiksi Suuren käsityölehden 01/05 numerosta (lainasin kirjastosta). Silloin vaipat tulevat jonkin verran edullisemmiksi. Tilasin kankaita netistä, mutta myös " kierrätyskankaat" käyvät vaippojen materiaaliksi. Itse olen tykännyt vaipoissa erillisestä kuivaliinasta, niitä ompelin yhdistelemällä Myllymuksujen kuivaliinaneuloksen bambufleeceen.

Oikein hyviä hetkiä kestoilun parissa! Kannattaa muistaa, että jos jokin vaipparatkaisu tuntuu hankalalta, kannattaa kokeilla myös muita, koska toinen systeemi voikin tuntua todella hyvältä ja sopivalta.

Mia79 ja kestopeppukaksikko 7kk

P.S. Ja meillä ainakin harsot ovat olleet kovassa käytössä, vaikkei niitä vaipoissa käytettykään (pyllypyyhkeinä, pukluliinoina ja -suojina jne..)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat