Vierailija

tarkoitan siis sellaista tilannetta, jossa ainakin itselleni käsittämättömällä tavalla toinen vanhemmista luistaa kokonaan taloudellisesta vastuusta (ja muustakin, kai) hummaten itse ansaitsemansa rahat mihin lystää, ja perheen varsinainen elättäminen asumis- ruoka- vaate- ym. kuluineen (ja kaikkine murheineen) jää kokonaan toisen vanhemman harteille.

sain vastikään kuulla tuttavani perheessä vallitsevan tällaisen käytännön, ja jotenkin se tapa jolla tämä tuttavani puhui tilanteesta ikäänkuin valitettavana mutta luonnollisena jäi vaivaamaan minua. onko tämä yleinenkin systeemi? ja miten ihmeessä se luistava osapuoli selittää luistamisensa?

Sivut

Kommentit (24)

Mies ei tosin ihan luista, koska maksaa vuokran ja nyt jopa osan laskujakin. Minä olen vuosia maksanut ruuan ja melkein kaikki laskut niin ettei itselleni ole jäänyt käyttörahaa yhtään. Olen tällä hetkellä työtön kotiäiti enkä saa muita tuloja kuin lapsilisät. Ne menee kaikki ruokaan. Itse en pysty käymään edes hammaslääkärissä ja verenpainelääkkeisiinkään ei aina ole varaa. Hiljattain jouduttiin vaihtamaan auto ja siihen löytyy mieheltä aina rahaa. Kun edellinen auto oli molempien nimissä, sain jatkuvasti kuulla vittuilua siitä, että minä en osallistu sen kuluihin ollenkaan ja silti pitäisi muka omistaa. Siksipä en halunnut nimeäni uuden auton papereihin. Ja miehellä on varaa tehdä ulkomaanmatkoja ja hypätä kapakassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

itsellä juuri noin. Minulla lapsia edellisestä liitosta ja hoidan heidän vaatteensa ja harrastukset yms(siis ex ei maksa elareita tai muutenkaan ole mukana elämässä)+ vielä mieheni lapselle ostan vaatetta ja lelua, kun kulkee muuten kittanoissa vaatteissa ja ei saa ikinä esim. namia yms.

Maksan myös vuokran kokonaan, lääkkeet(kaikki mm. e-pillerit), puhelimeni(miehellä duunipuh. ), tv luvan ..

Hän maksaa ainoastaa ruuasta puolet ja siitäkin jaksaa ina valittaa.. joo kyllä, olrn harkinnut eroavani.. kun puhumalla ei mene jakeluun ja kaiten kertomani teen paaaljon pienemmistä rahoista kuin ukkoni :/

isia on kyllä useampiakin, eli ihan samoin naiset toimii törkeästi, mutta tuskinpa siitä niin kirjoitellaan, varmaan enemmänkin naiset näin toimii, mutta se nyt katotaan vaan viattomaksi shoppailuinnoksi!

Molempien tienaamat rahat ovat perheen yhteisiä ja ajoittain siirretään molempien omille tileille esim. 200E vaatteisiin, levyihin ja muuhun mukavaan. Ylimääräiset menevät säästöön ja asuntolainan lyhennyksiin.

mutta tuo lainaamani ja kommentoimani vastaus ei oikein liittynyt kysyttyyn.

se mitä kysyin oli että onko yleistä että perheen jäsenet elävät keskenään kovasti erilaisissa taloudellisissa tilanteissa, toinen mukavasti ja toinen köyhyydessä kärvistellen. sen jo tiesinkin että saman perheen jäsenillä saattaa olla toisella kalliimpi ja toisella halvempi harrastus, mutta se onkin eri asia.

ap

Minulle ainakin ovat mieheni ja hänen meillä asuva lapsensa niin tärkeitä ja arvokkaita, että olen täysin valmis maksamaan perhe-elämän iloista. En tiedä, mitä yrittäjämieheni tienaa ja minne hän rahansa panee enkä kauheasti siitä välitäkään. Minusta on hauska elää perhe-elämää, sisustaa kotia, käydä torilla ostoksilla, laittaa hyvää ruokaa, ostaa lapselle kivoja vaatteita. Kaikista harrastuksista maksetaan!

Eronneet naiset ovat viisaita. (ov)

Luin toista ketjua ja tulin tähän päätelmään. Miksi? Tuntuu olevan yleistä että nainen huolehtii kodista, maksaa ruoat ja laskut ja mies käyttää tulonsa miten haluaa.

Mies voi häikäilemättömästi käyttää ansionsa pelkästään itseensä.

Mies elää täysihoidossa ja nainen kustantaa sen.

Miettikää naiset, mihestä maksamanne hinta on liian kallis.

Kun eroatte miehen pitää osallistua lapsenne elatukseen jos eivät sitä vapaaehtoisesti tee niin oikeuden päätöksellä.

Erotessanne kenties käy niin kuin minulla pääsin asumistuen piiriin ja saan elatusmaksut. Elintaso nousi eron jälkeen.

Suosittelen.

Miten te viitsitte katsoa tuollaista miestä? Jos olette naimisissa, niin tämä juridinen liitto VELVOITTAA molempia osapuolia osallistumaan perheen elatukseen ja tarjoamaan toiselle osapuolelle saman elintason kuin itselleen. Ette kai te kuvitelleet, että se avioliitto on vain hienot hääjuhlat? Se on ennen kaikkea elatusvelvollisuutta aviopuolisoa kohtaan!!

taas saa lukea huuli pyöreänä näitä teidän stooreja...

meillä kun on yhteiset lapset ja yhteinen koti, niin rahat myös on yhteisiä tottakai!!!

oon kotona lasten kanssa ja kun käytän rahaa en todellakaan tunne törsääväni miehen rahoja, vaikka hän ne periaatteessa onkin tienannut.

en taas kerran ymmärrä miten suostutte tuollaiseen kohteluun...

Vierailija:

Lainaus:

síis rahaa vaativia sellaisia. pitääkö mun nyt ruveta vaatimaan samanmoinen summa kuukaudessa tuhlattavaksi kuin mitä miehellä menee harrastamiseen? Että olisi tasa-arvoista

tämä tapaus josta kuulin on semmoinen että useampilapsisen perheen isä on viikot kokonaan pois kotoa reissuhommissa. tienaa hyvin ja tienesteillään maksaa perheen sähkölaskun. äiti kantaa yksin hoitovastuun lapsista, maksaa omasta palkastaan perheen asumiskustannukset, ruoat, lasten hoitomaksut, vaatteet ym. ja on kokolailla täydellisen hermoromahduksen partaalla koska joutunee siirtymään kokopäivätyöstä osa-aikaiseen. ja näin ollen perheen elättämiseen jäisi yhä pienempi summa. isän tililtä löytyy kuulemma rahaa vaikka kuinka, mutta ne ovatkin isän itse tienaamia ja siten hänen omiaan.

ulkopuolisen mielestä tässä tilanteessa ero olisi kaikin puolin hyvä ratkaisu. äidin kukkarosta maksettavat asymis- ruoka ja hoitokustannukset pienenisivät heti ja lisäksi isän olisi osallistuttava elareiden muodossa jollakin lailla lasten kuluihin.

ap

mies rilluttelee töiden vuoksi ulkomailla, edustaa, ostaa vaatteita yms... Perhe, kotivaimo ja viisi lasta laskevat ruokarahoja ja venyttävät penniä. Ei ole telkkaria, harrastukskista tingitään, vaatteita mies tuo lapsille joskus tuliaisiksi. Vuokran maksavat puoliksi vaimon kanssa. Ja kodinhoituesta ei jää juuri muuta jäljelle...

Eihän tommonen eriarvoisuus voi olla kenenkään mielestä oikein! Että miehellä on varaa ulkomaanmatkoihin, muulla perheellä ei? Törkeää!

Meillä ainakin kaikki tienattu raha on yhteistä. Olemme

naimisissa, ja omistamme kaiken yhdessä. Koskaan ei

ole tarvinnut rahasta tapella.

Pitäkää vaimot/avovaimot kiinni oikeuksistanne! Kotiäidinkin

työ on yhtä arvokasta kuin miehen ansiotyö. Miehen

tienaamat rahat ovat perheen yhteisiä rahoja - eivät vain

hänen omaan käyttöönsä.

síis rahaa vaativia sellaisia. pitääkö mun nyt ruveta vaatimaan samanmoinen summa kuukaudessa tuhlattavaksi kuin mitä miehellä menee harrastamiseen? Että olisi tasa-arvoista

Vierailija:

Lainaus:

tarkoitan siis sellaista tilannetta, jossa ainakin itselleni käsittämättömällä tavalla toinen vanhemmista luistaa kokonaan taloudellisesta vastuusta (ja muustakin, kai) hummaten itse ansaitsemansa rahat mihin lystää, ja perheen varsinainen elättäminen asumis- ruoka- vaate- ym. kuluineen (ja kaikkine murheineen) jää kokonaan toisen vanhemman harteille.

sain vastikään kuulla tuttavani perheessä vallitsevan tällaisen käytännön, ja jotenkin se tapa jolla tämä tuttavani puhui tilanteesta ikäänkuin valitettavana mutta luonnollisena jäi vaivaamaan minua. onko tämä yleinenkin systeemi? ja miten ihmeessä se luistava osapuoli selittää luistamisensa?

Mies kun käyttää rahaa huolettomasti ja hänellä on varaa kaikenlaiseen, omasta mielestään siis. Eli kaikki mitä pakollisten menojen jälkeen jää, on miehelle tuhlausrahaa jonka voi käyttää mm harrastuksiin, vaatteisiin ja muuhun ei tarpeelliseen. Eli säästöön ei jää mitään...

lestadiolainen..... ei sama kun =köyhä.

Olen juuri ilmottanut miehelle että alkoi riittämään ja pärjäämme ilman sinua..." Pidä kolikkos ja ole onnellinen" noin sanoin

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat