Vierailija

Milloin kannattaa lapsen painosta huolestua?

Vasta kouluikäisenäkö alkavat terkkarit huomautella vai jo aiemmin?

Kommentit (15)

tosi pullea. 6kk asti hän oli pelkällä rintamaidolla ja imetin 1v 2kk asti. En ole ikinä syöttänyt purkkiruokaa enkä muitakaan eineksiä (pl. matkoilla tms.). Lapsi on syönyt siis itse laadukkaista raaka-aineista tehtyä sapuskaa.

Hyvin pulleasta vauvasta on tulossa nyt hyvin sopusuhtainen kaksivuotias. Mitenkään ei ruokailua ole rajoitettu, säännöllisinä ruoka-aikoina on tarjottu sen verran kuin lapsella on ollut nälkä. Vauva/lapsi osaa säännöstellä itse ruokansa kun tarjoaa tasapainoista ravintoa. Noin yksivuotiaana lapsi söi aivan hillittömiä annoksia, nykyisin syö taas aika vähän per ateria. Lapsen ravinnontarve vaihtelee. Jos ei ylly tuputtamaan tai rajoittamaan ja tarjoaa Normaalia Ruokaa (= ei liian sokerista eikä liian VÄHÄrasvaista) lapsi säännöstelee syömisensä itse.

Lapsen pulleus vauvaiässä korreloi pelkästään hyviin asioihin jatkossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

2 vuotiaasta lähtien voi alkaa puhumaan liikalihavuudesta.

Tämä kyseinen vauva on kyllä melkoinen tapaus : meillâ oli käymässä, ja vaikka oli juuri syönyt välipalaa, alkoi hirveä huuto kun näki isompien lasetn syövän rahkaa. Äitinsä sitten antoi pojulle 4 purkkia (siis sellaisia pieniä hedelmärahkoja, joita esim omat isommat lapseni saattavat jälkkäriksi syödä kaksi kerrallaan). Eli jos tuohon tapaan jatkuu, niin uskomatonta jos ei 2-v:na ongelmaa.

Jotkut vauvat ovat todella tuhdissa kunnossa, vaikka söisivät pelkkää rintamaitoa. Se on normaalia, eikä siitä tarvitse huolestua. Jos pulleuden taustalla sen sijaan on hillitön korvikkeen kittaaminen, tilanne on huolestuttavampi.

lääkäri tyksistä

olen lääkäri ei kai lapsenne ole alipainonen tai ylipainoinen 8 v minimi 39 kg tai vaarallista oireet: penis voi kasvaa isommaksi, heikkous, vatsakipu, ripuli, ja tyttöjen hurmaus... seksuaaliset suhteet voivat alkaa penistellä. tytöt aikovat panna

Vierailija

lääkäri tyksistä kirjoitti:
olen lääkäri ei kai lapsenne ole alipainonen tai ylipainoinen 8 v minimi 39 kg tai vaarallista oireet: penis voi kasvaa isommaksi, heikkous, vatsakipu, ripuli, ja tyttöjen hurmaus... seksuaaliset suhteet voivat alkaa penistellä. tytöt aikovat panna

Mitä??

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat