Seuraa 

Kertokaa mielipiteitä (kokemukseen perustuvia tai muuten vaan!) kumpi teidän mielestä kannattaisi hankkia ja miksi? Kuivauskaapilla tarkoitan siis tässä yhteydessä kaappia jolla on hormiliitäntä eli kosteus poistuu sitä kautta, ei huoneilmaan.

Itse olen kallistumassa kuivauskaapin puoleen. Lähinnä siksi, että sillä olisi käyttöä myös ilman sähköä. Eli sinne voisi ripustaa pyykkiä tai vaikka pyyhkeet vaikkei laittaisikaan sitä päälle. Ja se ei sitten ainakaan kuluttaisi vaatteita, vaikka niinhän kuivausrummuistakin nykyään sanotaan...

Minkä itse valitsit/valitsisit?

P.S. Bonuskysymys: ;) Missä teillä säilytetään perheen kylpypyyhkeet?? Olen miettinyt asiaa tulevaa taloa ajatellen, haluaisin päästä eroon pesuhuoneessa/khh:ssa naulakossa roikkuvasta pyyheläjästä (5kpl). Voisiko niitä sitten säilyttää vaikka siellä kuivauskaapissa jos se ei ole käytössä???

Kommentit (8)

Oikein aloin odottaan uuden kodin valmistumista että saan testata joko meidänkin perheen tukkoiset aamut on ohi. Laiska kun olen niin en kyllä viitsi tuulettaa peittoja ym. riittävän usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on molemmat, enkä taitaisi enää luopua kummastakaan...!

Tykkään kuivauskaapista, koska sinne voi laittaa kuivumaan myös " ei-pestyjä" vaatteita (kuten talvella märät toppavaatteet tai kurikset tai urheiluvaatteet tai ne " käytetyt pyyhkeet" , joten siinä vastaus myös " bonuskysymykseen" ! :-) ). Läheskään kaikkia vaatteita en uskalla kutistumisen tms. pelossa laittaa kuivausrumpuun, joten jokatapauksessa tarvitsisin kuivaustelineen; kaapissa pyykit ovat " siististi" kuivumassa, poissa silmistä -ja jaloista. Ja tosiaan voi ripustaa pyykit kuivumaan myös ilman, että laittaa puhallusta päälle.

Rummussa taas on tosi kätevä kuivata lakanapyykki ja pyyhkeet (tulee ihanan pehmeitä!). Ulkona en kuivata juuri mitään allergian takia.

Tuo yhden kirjoittajan mainitsema peittojen " pölläyttäminen" rummussa olikin uusi juttu mulle! Täytyypä ottaa käytäntöön!!

myös peset täkit noin usein? nehän menettävät kuohkeutensa, vaikka kuinka kuivausrummussa pyörittäyttelisit? No ehkä ymmärsin väärin..

Ja vastaus kysymykseen: meille tulee molemmat, koska molemmille löytyy käyttöä, samoin kuin hyviä ja huonoja puolia:))

kuivausrummusta. Miksikö?? No kun esim. siivouspäivänä voin pyöräyttää peitot ja tyynyt siinä, niin eipä tarvi sitten puistella, kun kone hoitaa homman. Ette voi uskoa mikä määrä eka kerralla lähti pölyä..nyt jo huomattavasti vähemmän, kun käytän täkit/peitot siinä viikottain. Samoten olen käyttänyt mattoja ja sitten vain nakannut ulos tuultumaan. " Pölytyksen" jälkeen täytyy vain muistaa puhdistaa kone hyvin ja lopuksi olen heittänyt puhtaan märän pyyhkeen ja laittanut koneen pyörimään, ettei kone vain jäisi likaiseksi. Kesällä ei tule käytettyä konetta ollenkaan vaatteiden kuivatukseen, ainoastaan talvella.

Kuivauskaapista ei kovin paljoa ole kokemusta (ainoastaan silloin, kun ollaan oltu reissussa ja mökissä ollut kaappi) ja se ei oikein ole mun juttu, kun tuntuu, että kun laittaa esim. märkiä talvivaatteita sinne, niin tulee ikävän tunkkainen haju. Johtunee siitä kun vaatteet ei ole puhtaita.

Meillä mies suunnittelee myös laittavansa kuivauskaappia vielä lisäksi, mutta itse näen sen turhana..enkä koe tarvitsevani sitä. Pyyhkeet kuivaan kylppärissä ja aamulla ne ovatkin jo ihan kuivia ja voin siirtää ne pinoon " kerrankäytetyt" . Yleensä meillä kyllä käytetään pyyhettä vain sen kerran tai kaksi ja sitten pesuun...

..ihan vain pölyttämiseen kuivausrumpua ja tiedän muitakin tuttaviani jotka niin tekevät. En pese täkkejä ja tyynyjä kuin pari kertaa vuodessa. Mutta meillä ei olla enään kärsitty aamulla nenän tukkoisuudesta, kun olen alkanut " pölyttämään" petivaatteet säännöllisesti.

Niin ja laittakaapa ja kokeilkaapa makuuhuoneen mattoa. Sinne vain lyhyt ohjelma päälle (itse käytän 20 minsan ohjelmaa) ja ette voi uskoa mikä pölyläjä jää sihtiin. Ja älkää unohtako puhdistusta pölytyksen jälkeen.. minä myös aina aika-ajoin puhdistan sen välin mihin laitetaan se sihti pulloharjalla, kun ei sitä muuten tahdo saada puhtaaksi millään...

Ja untuvatakit saa myös kuivausrummussa tosi pöyhkeiksi...

Kyllä siivoaminen on nykyään hauskaa, eikä kädet väsy puistelusta;)

Tuntuu olevan kannattajansa kummallakin... Olen nyt taas silti vaihtanut mielipidettäni ja tällä hetkellä olen kuivausrummun kannalla. =)

Mietin nimittäin mihin todella kuivausta käyttäisin ja se on lakanapyykki, täkit, tyynyt ym. ja niitä on taas aika hankala ripustella kuivauskaappiin... Ja jos siellä lasten perusvaatettakin kuivaisi, en kyllä ole ajatellut paljon omiani tai parempia vaatteita sinne laittaa kulumisen pelossa...

Tämmönen tuli vielä mieleen kun monet ovat maininneet kuivattavansa kaapissa lasten ulkovaatteita ym. että eihän sinne saa mitään Reimateciä tai vastaavaa laittaa, eikö näin ole??

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat