Seuraa 

Hei! Valaisisikohan joku minua seuraavassa asiassa...eli mitä eroa on kiinnittymisellä ja laskeutumisella ja mistä tietää, että vauva on kiinnittynyt?

Vauva tuntuu olevan alhaalla ja hänen todettiin laskeutuneen jo pari vkoa sitten, tällöin myös masu vajosi alemmas ja minun on helpompi hengittää. Pään liikkeet tuntuvat häpyluun takana liikkeenä myös. Ultrassa vauvan todettiin olevan viikkoja " alempana" , mutta pää liikkui yhä eli ei ollut vielä kiinnittynyt. Miten tämä kiinnittyminen sitten tapahtuu ja mistä sen tunnistaa/voiko sen itse tunnistaa? Kiinnittyykö kaikki vauvat ennen synnytystä?

Kiitos vastauksista! En vain neuvolasta ole saanut näihin kysymyksiin selkeää vastausta...ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille masukkaille! :D

t.Saraida + pikkuruinen rv 36+4

Kommentit (2)

Samoin olen käsittänyt kuin edellinen kirjoittaja. Mulla vauva laskeutui vasta synnytyksessä eli ei siis ehtinyt kiinnittyäkään. Ja sen kyllä tunsi, kun vielä synnytystä edeltävänä päivänä vauva mahtui kääntämään kylkeään.

silloin, kun vauvan pää ei enää liiku tunnusteltaessa ja on selkeästi laskeutunut häpyluun tuntumaan/taakse, puhutaan, että vauva on kiinnittynyt. Itselläni esikoista odottaessa tyttö kiinnittyi ja laskeutui lopullisesti vasta syntymäpäivänään ja samalta näyttää tässä toisessakin raskaudessa. Vauva on laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt.

Minni 40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat