Seuraa 

Oon ollut Painonvartijoissa 2kk ja tiputtanut puolet tavoitteestani, 6kg.



Plussasin kaksi päivää sitten ja mietin nyt, mitä mun painonpudotusprojektille tapahtuu ...



a. Voinko jatkaa mukana entiseen malliin niin kauan kuin hyvältä tuntuu?

b. Voinko jatkaa mukana ja saada kenties lisäpisteitä käyttöön?

c. Onko laihdutus kokonaan kiellettyä raskausaikana?



En viitsi kysyä asiasta ohjaajaltani, koska paikkakunta on niin pieni enkä halua puhua raskaudestani vielä julkisesti.



Onko jollakin asiasta tietoa tai kokemusta?



Kommentit (6)

Ehkäpä rohkenen ohjaajan puheille ensi kerralla ... kai näitä vastaavia tapauksia on ennenkin ollut.



Aivan, pääasiahan on se että syö terveellisesti raskauden ajan ja että vauva voi hyvin. Ehtii sitä sitten elämässään vielä laihduttaa ... Onneksi ehdin kuitenkin muutamasta kilosta päästä eroon, koska se jo vaikutti yleiseen hyvinvointiini huomattavasti.



Kiitos vastanneille rohkaisusta ja vinkeistä! Niillä pääsen jo pitkälle.

Minä olin menestyksekkästi laihduttanut yli 10 kg maaliskuussa, kun kuulin olevani raskaana. Ikävä kyllä laihdutus loppui siihen. Sen sijaan, jos ylipainoa on enemmän (kuten minulla), on mahdollista koettaa syödä terveellisesti siten, että paino ei juuri nouse raskausaikana. Näin olen tähän saakka onnnistunut tekemään (rv 18).



Lapsen ja oman terveytesi kannalta on tärkeää, ettet laihduta raskauden aikana. painonvartijat ei suostu antamaan sinulle lisäpisteitä niin, että voisit turvallisesti laihduttaa. Tämä johtuu siitä, että turvallista laihduttamista raskausaikana ei oikein ole. Mutta tosiaan se järkevä syöminen on ok. Nyt ainakin teidät, mikä on terveellistä ja kuinka välttää turhia rasvoja ja sokereita.



Mukavaa ja stressitöntä raskausaikaa sinulle!! T. Maituliini 18+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

joulunlapsi:

Lainaus:


painonvartijat ei suostu antamaan sinulle lisäpisteitä niin, että voisit turvallisesti laihduttaa.




Tarkoitin omassa vietisssäni nimenomaan sitä että paino ei putoa mutta ei myöskään liian/vääränlaisen syömisen takia turhaa nouse, nuo painonhallinnan " lisä" pisteet eli ns. normaalipainon ylläpitämispisteet eivät siis laihduta vaan ylläpitävät saavutetun painon. Ajattelin vaan että jos tykkää pisteiden laskusta, voi seurata päivittäistä syömistään niiden perusteella. Itselläni esim. oli laihduttamisen (20 kg/10 kk) alussa 21 pistettä ja lopussa 19 pistettä ja painonhallinnassa kuitenkin mahtavat 26 pistettä. Olen 166 cm ja 60 kg.

..mutta voithan toki jatkaa terveellisen ruokavalion noudattamista! Raskaanahan olisi hankala laihduttaakaan, kun painon kuuluu jonkun verran nousta (ylipainoisilla suositus jotain n. 7kg se taisi olla mutta yksilöllistähän se tietty on) Mitä on osunut silmään joskus painonvartijoitten aterioita, niin nehän vaikuttaa kuitenkin tosi terveellisiltä perusruoilta eli voinet niitä reseptejä hyödyntää. Varmaankaan ei kannata kuitenkaan tuijottaa niitä annoskokoja niin tarkkaan (se perinteinen lautasmalli on hyvä, puolet kasviksia ja 1/4 osa lihaa tms. ja 1/4 perunaa tms.), kunhan vaan syöt terveellisistä aineista valmistettua ruokaa ja kevyempiä versioita (esim. sikanautajauhelihan sijasta naudan paistijauhelihaa, eikä tartte olla edes laihduttaja syödäkseen kevyempiä versioita). Kannattaa myös vaihtaa tuotteita täysjyvätuotteisiin ja esim. spagetti tummaan spagettiin jne, eikä niissä itseasiassa makueroa huomaa. Nälkää ei pidä raskaana nähdä, pidät vaan turhat herkut poissa ettei tule niitä turhia kiloja ja kyllä nyt raskausaikana kannattaa unohtaa sellainen kriittinen vaakaan tuijottaminen. Kun syö terveellisesti, ei tartte huolehtia että tulisi ylimääräisiä kiloja vaan paino nousee sen verran mitä se sitten nousee raskausaikana ja liikuntaahaan saa lisätä ihan mielellään. Imetyksen jälkeen sitten voit taas keskittyä varsinaiseen laihduttamiseen. Mulla oma bmi ennen raskautta 24 eli ei kaukana ylipainosta, joten oli tarkoitus vähän pistää ruokavaliota kuntoon ja kiinteyttää paikkoja, mutta kun plussasin niin jätin vaan herkut pois jotka ennen olivat jokapäiväisiä.. kunnon ruokaa syön niin paljon kuin mieli tekee, eikä kiloja ole tullutkaan kuin 5. rv31+6

Juu valitettavasti raskaana ollessa ei sais painoa pudottaa, mutta kuten edellinen kirjoittaja sanoi, voit jatkaa terveellisellä linjalla. Meidän painonvartijaryhmässä oli mahdollisuus varata henkilökohtainen 5 min ryhmänvetäjän kanssa ryhmän jälkeen, kysäisepä onko se mahdollista? Voisit vaikka vaa' alla sanoa ryhmänvetäjälle että olisi kahdenkeskistä asiaa, kyllä varmaan onnistuu niin etteivät muut sitten ole kuuntelemassa.

Painonvartijoillahan on myös eri pisteet painonhallintaan, ja vaikka siihen siirrytään periaatteesa vasta kun tavoitepaino on saavutettu niin voisit kysäistä, mikä olisi sinun henkilökohtainen pistemääräsi jotta voisit ainakin hyvin alkaneen uuden ruokavalion mukaan jatkaa. Imettäville äideillekin on omat pistetaulukot ja hyvin tarkka ohjeistus siitä, että syöt ehdottomasti tietyn verran pisteitä mm. maitotuotteista ja rasvoista. Uskon, että kaikki selviää kun saat juteltua kaksistaan ryhmänvetäjän kanssa, ja kun sanot ettet halua asiasta julkista niin on hänen sitä pyyntöä kunnioitettava. Ja jos haluat jatkaa ryhmässä, kysy miten se onnistuu sillä punnitushan nyt sitten on vähän " turhaa" kun se painosi lähtee siitä väistämättä raskauden myötä pikkuhiljaa nousuun.. Onnea hurjasti!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat