Seuraa 

Miten ja kuinka paljon tutti on teillä käytössä? Meidän 2kk haluaisi tutin nukkumaan mennessä, mutta kun tutti jatkuvasti tippuu suusta pois. Tutin tipahdettu alkaa taas itku, ja tätä jatkuisi vaikka koko yön. Harkitsen tutista luopumista kokonaan, mutta kun vauva sitten imee nyrkkiään tai sormea. Tuttipullo tai rinta ei kelpaa eli nälästä ei ole kysymys. Annanko tutin vai en? Miten saisin yöunille nukahtamisen helpommaksi?

Kommentit (2)

...koska meidän vauva ei suostunut tuttia syömään ollenkaan. Mutta silti kommenttini:

Jos olet kokeillut, että vauvasi rauhoittuu nukkumaan myös ilman tuttia, niin voit mielestäni yrittää jättää tutin pois. Sormien/nyrkin imeminen voi olla ihan vain väliaikainenkin juttu (meilläkin imettiin pienempänä nyrkkiä, mutta se jäi 4-5kk iässä pois). Ja vaikka sormen imeminen jäisikin tavaksi nukahtaessa, ei se välttämättä ole tuttia huonompi vaihtoehto (lääkärit ovat asiasta eri mieltä, eli ei ole itsestään selvästi parempaa tai huonompaa vaihtoehtoa!) - paitsi tietysti siten, että sormea ei voi heittää 2-vuotiaana roskiin, mutta tutin voi =)

Jos kuitenkin tutti tuntuu turhalta, niin voi olla hyvä ajatus jättää se pois.

Muistan kyllä kuinka turhauttavaa oli sata kertaa yössä antaa tutti uudelleen ja uudelleen. Mutta se vaihe ei onneksi kovin kauaa kestänyt, kun vauva sitten oppi nukkumaan sikeästi pidempiä pätkiä eikä huomannut enää tutin tippumista. Toki jos teillä rauhoitutaan ilman tuttia, niin mikäs siinä. Itse koin sen tuovan jonkinlaista turvaa ja kun tuttia ei muuten kun nukkuessa syödä niin ei minua häiritse. Ja minulla ainakin muutaman yön jälkeen tutin nosto meni ihan unissa (en aamulla tiennyt yhtään montako kertaa olen sitä antanut) kun alkoi sen verran jo uni painaa.

Jaksamista, mitä ikinä päätätkin

Tipy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat