Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, menkkamaisia jomotuksia ollut ja supistuksia myös. Muuten on vaan vaikea tajuta et synnärille voi tulla lähtö koska tahansa, on vaan sellanen ajatus et yliaikaiseksi se menee. Kaikkee pientä vaivaa on kyllä mutta kuitenkin vointi on suhteellisen hyvä :) Aloitin samalla heinäkuun listankin.

Bisous: oltiin juhannuksena ihan kotosalla. Nimiä ei olla vielä päätetty ja ei olla viel kauheesti mietittykään. Luulen et se nimi tulee ihan sit kun näkee oman kullan. Ollaan me nyt jotain mietitty mutta ei päätetty. Mites te, joko nimi on päätetty? Mites olo muuten? Tuntuuko et H-hetki alkais olla lähellä?

H-R: Miten ristiäiset sujui? Minkäs nimen pikkanen nyt sitten sai?

Osbornekin päässyt raskaudessa jo yli puolen välin, kauheeta kun aika menee vauhdilla :) Joskus noi lääkärit osaa olla tympeitä mutta pääasia et vauvalla kaikki on hyvin!

Tua: Onhan se hyvä et noi sokerit katsotaan ja voidaan asiaa hoitaa ajoissa jos jotain on. Kuitenkin meillähän se alttius raskaus ja 2 tyypin diabetekseen on. Mä en sitten sokerirasitukseen koskaan päässyt, kun pissat olleet puhtaat. Onko sulta tutkittu noita sokerirasitusjuttuja ennen ekaa raskautta?

Piippuli: Hyvä et oot paranemassa flunssasta. Meillä muuten painoarvio 3 kg viikoilla ultrassa 37+. Eikö ne tälleen loppuvaihees voi saada painoa jopa 200g viikossa lisää?

Rv 38+4

Sivut

Kommentit (29)

Toki tullaan sitten heti kertomaan kun jotain on tapahtunut. Vielä ei ole merkkejäkään siitä. Selkä alkaa vaan nyt prakaamaan mutta eipä auta valittaa ja eihän tätä enää kauaa pitäis kestää.

Sukupuoli täällä tiedetään mutta pidetään vielä visusti salassa ;) Pitäisköhän noita nimiä alkaa viikonloppuna pohtimaan tarkemmin...jotenkin vaan miettii et osaako sitä antaa lapselle nimen ennen kuin on edes nähnyt sitä?!

Kiva nimi, Aaron. Nyt kun ristiäiset on vietetty niin pääsee viettään rauhallista perhe-elämää uuden tulokkaan kanssa. Sekään ei pidä sitten paikkaansa et tytöt olisivat rauhallisempia/tyytyväisempiä ;)

Rv 39+2

Osselle kovasti jaksamisia, huomasin vasta nyt, että noin ikäviä asioita on tapahtunut :(

Täällä vieläkin kasassa, entäs Bisous? Suppareita kovasti sinnekin. Täällä ei ole vielä merkkejäkään et lähtis syntymään. Kuumuus ja alaselän kipu kovasti vaivaa mutta muuten täällä vointi ok.

rv 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Bisous: Onnittelut koko perheelle pienen prinssin johdosta!!!=) Suloisia vauvantuoksuisia päiviä teille! Tule kertomaan kun joudat kuinka kaikki meni. Voikaa hyvin!

H-R

joo, täällähän mä vielä yhdessä kasassa ikävä kyllä :(

Millä viikoilla painoarvion siis sait? Mullehan yksityisellä rv 28+ ultrassa povattiin yli 4Kg vauvaa jos samaa mallia kasvaa. Sen takia jäi asia sitten kans askarruttaan ja kävin äitipolilla synnytystapa-arviossa rv 37+5 ja siellä ultrattiin vauski n. 3-3,1 kg sillä hetkellä ja ihan siis kaikinpuolin keskikäyrillä. Loppuvaiheessa sitä painoa tulee joku 100-200 g/vko. Tietty arvioitahan nää sit vaan on.

On tää Bisous vaan niin jännää aikaa kun ei koskaan tiedä milloin nää päättää tulla ulos. Voihan se olla ettei ne anna mitään ennakkovaroituksia ja lähtö on vaikka tunnin päästä :)

Ajatukset kyllä pyörii aika pitkälle tän ympärillä ja onhan ne tutut käynyt jo hieman soittelemaankin et joko...

Rv 40+1

Ihan aluksi bisoukselle ja miehelle isot onnittelut pojasta!!

H-R:kös se jossain kirjoitteli (täällä tai pirkanmaapinossa) että pojalle ei riitä ruoka. Pitäisköhän mun vinkata veljen vaimollekin, että vois kokeilla jo kiinteitä, kun tuntuu, että pitää olla koko ajan imettämässä. Ikää on jo 2 kk ja yksi ilta istui vauva sylissä 3-4 tuntia, kun tämä vaan söi ja söi ja söi...

Sweet taitaa tosiaan olla päässyt synnärille, uutisia odottelen innolla.

Mullehan nuo painoarviot ei oo vielä ajankohtaisia, mutta olen asennoitunut, että vauva tulee olemaan iso - mun perheessä ollaan oltu isoja syntyessä, miehen puolella kyllä vähän pienenmpiä. Mua ei siis pelota ajatus 4 kg:n vauvasta, kun on näitä 4,5 kiloisiakin tullut ihan alateitse. Toisaalta en ole vielä ehtinyt synnytystä pelkäämäänkään, joten ehkä tuo painokammokin tulee sitten myöhemmin.

Omaa napaa sen verran, että kaikki on mennyt mainiosti. Viimeisen viikon aikana on alkanut olla vähän vaikeaa liikkuminen, olen alkanut vaappumaan ankkamaisesti, sohvalta pitää ängetä itsensä ensin reunalle, ennen kuin pääsee ylös ja pyykkikoneen täyttö ei onnistu enää seisaaltaan. Aamulla turvotti ekaa kertaa niin, että meinasin sormukset jättää jo kotiin, mutta pumppitunnin jälkeen menivät taas normaalisti paikalleen. Liikunta tuntuu edelleen tosi hyvältä, saas nähdä kuinka kauan.

Huomenna testaan ekaa kertaa lentosukkia, kun lähden työmatkalle Eurooppaan. Ei tuo matkustaminen enää herkkua ole, eilinen päivä meni autossa istuessa ja huominen koneessa, mutta toivottavasti maiseman vaihdos piristää. Tänään tosiaan on eka loman jälkeinen työpäivä ja heti huomenna reissuun. Sen jälkeen onkin enää viisi viikkoa töitä ennen parin kuukauden kotonaodottelulomaa.

Lopuksi kaikille vielä kiitos kauniista sanoistanne. Elämä jatkuu ja Santeri auttaa siinä monin tavoin, vaikkei vielä sitä tiedä. Potkuttelu jatkuu sinnikkäänä ja etenkin musiikki saa kaverin innostumaan jumppailemaan. Se on ihanaa. :)

Palaillaan taas reissun jälkeen!

-Osse ja Santeri rv 24+6

Sweet: Onnea onnea onnea!!! Toistan itseäni ja sanon, että poikia tupsahtelee! ; )

(H-R): Pahan kysymyksen laitoit. Ainakin kannattaa odottaa niin kauan, että imetys on ohi, jotta näkee, kuinka kroppa alkaa toimia, vai alkaako edes..!

Helteisin terveisin, Tua rv32+2

Ensinnäkin oikein suuren suuret onnittelut Bisous!!! Poikia vaan tupsahtelee meille plikoille..!

Sweet taitaa olla myös jo tositoimissa..?!

Omaa napaa sen verran, että viime viikolla oli neuvola ja nyt ei pissassa ollut sokerista tietoakaan! Että en tiedä sitten, mikä se edelliskertainen juttu oli. Mutta hyvä näin.

-Tua rv32+1 : ) ja iso poika 1v7kk

PS. Osse, kiva että olet taas mukana kuvioissa!

Täälläkin siis vielä yhtenä, eikä edes mitään merkkiä mistään. Blaah. Ei oo tullut yhtään kipeetä supparia moneen päivään ja oon ihan varma ettei tää tuu koskaan ulos (juu tiedän, ei niillä ole ollut tapana sisällekään jäädä ;) ). Turhauttaa jotenkin niin paljon, etten ole edes jaksanut käydä kirjoittelemassa. Miten ihmeessä voi näiden vuosien odottamisen jälkeen olla näin kärsimätön?!? En olis ikänä uskonut. Yöt on aika vaikeita, kun ei meinaa uni tulla, mutta muuten ihan hyvä vointi on ollut. Pistäkää vaan lisää suppareita tähän suuntaan!

H-R: ei tiedetä kumpi on tulossa. Jotenkin sen ajattelu on jäänyt yllättävän taka-alalle. Olisin kuvitellut, että pohtisin sitä asiaa enemmänkin. Aaron, on aivan ihana nimi! Kovasti onnea vaan pikkupojalle hienosta nimestä!

Tua: mulla on useinkin kyselty täällä neuvolassa, että mitä olen sinä päivänä syönyt tai juonut. Vaikka olen ollut aika tarkkana ettei neuvolapäivänä ole tullut mitään namia syötyä. Eli testit voivat olla tosi herkkiäkin ja näyttää just jotain mehuja tms. plussana. Tärkeintä, että sokerirasitus oli ok.

Piippuli: huh, pitkällä sinäkin menet jo! Jaksamista helteisiin!

Osse: sinulle ja perheelle toivon paljon voimia näihin vaikeisiin aikoihin. Syvät pahoitteluni.

Sweet: kohtalotoverini... lähetän sulle hurjasti suppareita ja voimia!!!

bisous rv 39+5

Odottavan aika on vaan NIIN PIIITKÄÄÄÄ.....toivotaan et pääsisin viikonloppuna tositoimiin ettei tarvis käynnistellä. Noh, kyllä se sieltä ulos tulee ennemin tai myöhemmin!

Ja aina vaan sitkeesti Sweet yhtenä kappaleena täällä kasvattaa pinoa=) Ihmeen rauhallinen olet, kun muistelen omaa aikaa kun päivät yli paukkui olin kaikkea muuta kuin rauhallinen=:o

Yli 4kg lapsista: Mulle taas sanottiin tästä toisesta lapsesta, että kun viikot ovat täynnä ei vaavi enää kasva sitä samaa 100g per vko vauhtia vaan se hidastuu. Yliaikaiseksi on kummatkin menneet ja arviot ovat olleet neljän kilon tietämissä. Esikoinen 4060g ja nyt tämä toinen 4290g. Mun kohdalla synnytykset ok.

Tänään olimme Aaronin kanssa neuvolassa ja hyvin on ruoka tiensä löytänyt=;) Painoa oli tullut kilo per kuukausi joten nyt 6280kg ja pituuttakin 63,3cm joten en enää ihmettele hartioiden jäykkyyttä=) Pikkuhijaa meillä alkaa löytymään jonkin näköistä rytmiä tai yöt nyt ovat vielä hakusessa kun viime yönäkin nukkua possotettiin klo 23.30-6.30=) Yleensä ollaan kuitenkin syöty tossa 4-5 tienoilla. Mutta nyt alkaa huuto jälleen olemaan sitä luokkaa että äidin maitovankkureita kaivataan, joten....

Vointeja teille kaikille

H-R sekä Aaron 8vko

Ja jälleen pikkuinen prinssi=) Vihdoinkin, siispä tuhannesti ONNEA KOKO SWEETIN PERHEELLE!!! Kun joudat tule myös sinä kertoilemaan synnäri kertomusta.

Bisous: Kiva jotta olet jälleen remmissä mukana=) Juu jos vaan on ison kokoinen lapsokainen saa todella olla syöttämässä alvariinsa! Ja varsinkin illalla kun se äidin maito on laimeimmillaan tarvitaan sitä vielä senkin vuoksi tupla määrä=/ Me nyt kuitenkin koitetaan vielä kuukausi neuvolan neuvon mukaan antaa illalla satsi korviketta, niin ei tarvi mun olla syöttämässä koko iltaa sohvalla. Ja on auttanut. Niin saa vielä hetken suolisto kehittyä vastaanottamaan kunnon pöperöä=)

Tua: Hienoa että tuokset jälleen puhtaita. Noihan voipi kyllä heitellä ihan senkin vuoksi jos on juuri edellisenä iltana syönyt jotain sopimatonta. Mutta pääasia et nyt ok. Kyllä sulla jo onkin viikkoja koossa, tuntuu että vastahan sä ilmoitit odotuksestasi=)

Sitten haluaisin kuulla teidän tarinaa siitä, että mitä olette ottaneet/tehneet kun lapsia ei ole " tehty" ? Kun olin tuossa jälkitarkastuksessa ja mun kohdalla on ehkäisystä turha puhua, kun niin minkään laisia kuukautisia ja niin ollen ovulaatiota ei tapahdu, jos mitään en nappaile. Eli puhuttiin sitten että kun imetys alkaa olee ehtoo puolella menisin gynelle ja sieltä määrättäis jotain hormoneita joilla sitten menkat saatai aikaiseksi edes pari kertaa vuodessa. Kun en mitään pillereitä suostu nappailee kaiken aikaa, kun vaikuttavat niin mielentilaani. Mutta eli mitä te olette ottaneet, vai onko se yleistä että Pco:ssa ei tapahdu mitään, vai voiko silti tulla menkat? Mä en ihan ole perillä että onko Pco:ssakin montaa eri tyyppiä?? Kertokaa te viisaammat.

Mutta tämä täältä tällä erää. Aaron voi hyvin ja pulskistuu silmissä ja vaatteet jäävät yllättävän nopeasti pieneksi, kuin myös vaipat=/ Saimme pari pussia vaippoja joissa kilot 3-6 ja turhan pieniä meille=( Valskaa reunoista yli kun pikku mies turautteleepi=) Että näin.

H-R sekä Aaron 2kk+1pv

No vitsi ettekö te Bisous ja Sweet oo vieläään jakautuneet? Vauva uutisia tulin täältä onkimaan mutta ei niin ei...Täältä lähtee teille DHLllä kuorma-autollinen suppareita ;)

H-R: Aaron. Hih no sehän on Noraa toiste päin! Oliko tarkoituksella?

(.) Täällä myös yhtenä tiukkana kappaleena. Maha on niin pinkee että kohta toi nahka varmaan repeää kahti tosta keskeltä! Istuminen tekee huonoa joten jää lyhyeksi nämä kirjoittelut tältä erää.

Piippuli 35+4

SWEET: Juu olin yliaikaiskontrolissa Tays:ssa äitiyspolilla useaankin otteeseen. Elikäs siellä otettiin n. 15min vaavin sydänkäyrää, jossa samalla piirtyy supistuksia, jos niitä tulee. Sitten verenpaine. Lääkäri tekee sisätutkimuksen elikäs tarkastaa kohdun suun tilanteen. Ultraa vaavin ja arvioi hänen painon ja tsekkaa lapsiveden määrän. Jos kaikki hyvin ja sinä vielä jaksat hyvin laittavat kotiin odottelemaan aina viikolla 42 asti. Sen jälkeen kaiketi alkavat sitten heti miten käynnistelee. Mulla kummatkin menny yli ja kummatkin käynnistetty, mutta ihan erilaisia synnytyksiä=) Toivottavasti pian kuulemme vauva-uutisia sinultakin=) Tsemppiä huomiselle!

H-R

eikä mitään muutosta olossa suuntaan tai toiseen. Yritän asennoitua siihen, että yliaikaiseksi menee ja reilusti. Olisin vaan jo niin valmis saamaan tän kainaloon tuhisemaan. En ole edes synnytystä kelaillut vähään aikaan, kunhan vaan pääsisi sinne asti, niin eiköhän se suju. Onneksi on pari viime yötä tullut nukuttua vähän paremmin, tekee mielenkin iloisemmaksi.

Tsemppiä Sweet! Voin ainakin sanoa, että tiedän tasan miltä tuntuu just nyt!

bisous rv 40+1

Voimahaleja ja jaksuja täältä. Olen pahoillani että jouduin tämän kokemaan nyt aikana jonka pitäisi olla elämän jännittävintä ja ihaninta.

Muista surra kun surettaa. Ikävä ei mene ohi kuin suremalla.

Piippuli

kera kukkakimpun Bisoukselle. Laitahan synnäriä tulemaan kun kerkiit.

SWEETIlle tsemiterkut ellet ole jo synnärillä?

(.) Täällä ollaan oltu taas ultrattavana ja näillä näkymin tulossa on aika lailla hyvän kokoinen vauva. Oli jo nyt parisataa g isompi kuin Bisouksen vauva joten varmaankin päästään siihen 4kg tuntumaan jos menee loppuun asti :) Jos menee yli niin sitten ollaan pulassa. Tiedossa reilusti yli 4kg vauva. Taidan kyllä sitten vaatia magneettikuvauksen koska ei huvita punnata mitään 4,5 kilosta pötkylää :(

Aamukampa harvenee (enää vähän yli 20 pvää laskettuun aikaan...!)

Olin ihan varma, että nyt kun tulen koneelle saan jo lukea jotain merkkejä tulevista vauva-uutisista, että helle on pistänyt suppareita liikkeelle, mutta mutta....ainakin Sweet kuulostaa yhtenä kpl olevan, mitenkäs on bisous laita? Ai, tietää Sweetkin kumpaa on tulossa, no pian varmasti kuulemme mekin=)

Piippuli se porskuttaa myös näemmä hurjaa vauhtia eteen päin. Jokos se massu sulla on kasvanut?=;) Ei Aaron tullu tietoisesti, mutta sointui vaan hyvin. Ja toki sitten huomasimme että melkiist on toisin päin Noora=)

Kyllä se niin on niiden nimien kanssa, että jos useampi nimi on listalla mietittynä, niin kun vaavi on maailmassa ja hetken häntä katsellut ja luonnetta tuumaillut, niin jo tippuu osa nimistä pois, kun huomaa ettei sitten niin lainkaan stemmaa juurikaan se nimi=) Tai näin meille kävi kummankin kohdalla. Molemmista jäi kaksi nimeä joita sitten pyörittelimme edes takas, mutta nyt Aaronin kohdalla Noora päätti (2,5v) että se on Aaron ja siihen sitten myös äiti ja isi päätyivät=) Vaikkakin vielä tulee hyvin helposti puhuttua vaavista tai veikasta. Tuntuu oudolta alkaa puhutella nimellä, jotenkin niin virallista=) Mutta pian se loksahtaa ja on kuin hän olisi aina ollut Aaron=)

No, mutta tämä taas täältä tällä erää. Jään odottelemaan edelleen niitä jakautumis uutisia=) Koittakaa jaksaa läpi helteiden.

H-R

Ihan huippuu! Poikasuma jatkuu :) Kohta voitte perustaa PCo-plikkojen pojat clubin :)))))

ONNEA siis SWEETille! Laitahan synnäriä tulemaan. Ihan kunnon kokoinen ja pitkä! kaverihan sieltä tulla poksahti.

TUA: Kivaa kuulla sustakin ja jo noin pitkällä?! HUUUUI! Tuntuu että oma aika ei mene eteenpäin ollenkaan mutta palstakamujen viikot menee ihan sairaan nopeeta vauhtia?! Olisko se sokrujuttu johtunut vaan jostaain mitä olit syönyt? Niin käy kuuulemma aika usein.

H-R:No mulla oli yhdessä vaiheessa kun en ottanut mitään semmoinen tilanne että menkat tuli 8½kkden tauon jälkeen 2x spontaanisti ja sitten ei taas tullut puoleen vuoteen.Kyllähän ne suosittelee että kohtuu tyhjennettäisiin 3kk välein ettei pääse kehittyyn mitään ylimääräistä sinne. Eli itse olen ajatellut että teroilla jatkan sitten elämääni eli varmaan nappailen niitä sitten aina 3kk välein. Varmasti en ikinä enää pillereitä syö...raskautuminen (luomu) kun on tod.epätodennäköistä ja tällä hetkellä meillä kun ei mitään ehkäisyn tarvetta ole eli jos luomu ihme on tullakseen niin tulkoon. Katsotaan sitä ehkäisyä sitten mahdollisen 2.n jälkeen.

(.) 38+3 -->oma napa vaan paisuu. Pari suppariakin on tullut.Ässäiltykkin on. Menee silti varmaan yli.Odotan jo malttamattomana että pääsisin taas urheilemaan ja näistä kiloista eroon...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat