Seuraa 

Hei!

Meillä on puol vuotias poika, joka syntyi 3,5vuoden pitkän odottelun jälkeen 3.ICSI:n tuloksena. Sairastan vaikeaa endometrioosia, joten luomuraskaudelle ei juurikaan annettu toiveita. Mutta elämä yllättää silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa...eli...testasin luomuplussan tiistaina. Varmistustestin tein vielä perjantaina. Selvästi oli kaksi viivaa tikussa, vaikkakin toinen haaleampi. Tänä aamuna oli sitten ikävä yllätys...veristä vuotoa. Ajattelin, että pitkäpä oli ilo tästä raskaudesta. Vuotoa tuli päivän aikana korkeintaan ehkä teelusikallinen ja sit muuttui ruskehtavaksi tuhruksi ja nyt näyttää hiipuvan. Liekköhän kyseessä keskenmeno? Vai voisko vuoto johtua jostain muusta? Kipuja mulla ei oo ollu. Keskenmenollehan ei voi mitään, jos tämä nyt sitä on. Mietityttää vaan, että noinkin pitkän lapsettomuus jakson jälkeen ei todellakaan enää kaivattaisi mitään keskenmenorumbaa. Toisaalta tämä luo toivoa tulevaan sikäli, että mahdollisuus luomuraskauteenkin näköjään on. Ois kiva jos kirjoittaisitte kokemuksianne vastaavanlaisesta ja siitä mikä oli lopputulos. Kiitos jo etukäteen!!

Sekaisin ja pelottavin ajatuksin

Hansuliini

Kommentit (6)

eli testi näytti vahvaa plussaa, joten raskaana ollaan :) Neuvolassakin sain käydä jo tänään, kun on tää niin ihmeellinen asia niin hoitsu halus tavata minut nenätysten jatkon suunnittelemiseksi. Meille luvattiin ylimääräinen ultra 26.7....hyvä niin, sillä muuten olisin halunnut mennä yksityiselle. Jotenkin tää tuntuu niin uskomattomalta, että meillekkö luomuylläri. Pakko kai tää on uskoa ja kaikelleen toivoa, että päästään turvallisesti maaliskuulle saakka. LA on 5.3. Kyllähän tässä saa kovasti jännätä ekaan ultraan saakka et onks siel tosiaan masuasukki?? Tää on nyt sit toinen kesä peräkkäin raskaana...elämä on todellakin yllätyksiä täynnä...välillä positiivisiakin sellaisia.

Mutta... nautitaan nyt sit raskaudesta täysin siemauksin!!

Hansuliini rv5+1

Saitte minulle aikaan positiivisemman mielialan :) Toivoa siis edelleen on...vuoto loppui eilen ja tänään ei oo ollu lainkaan. Toivottavasti ei enää säikyttelisikään. Ekassa raskaudessa mulla ei ollu vuotoja lainkaan, niin tää tuntu tosi pelottavalta. Soitin tänään arvauskeskukseen ja toivoin pääseväni Hcg-verikokeisiin, mutta eivätpä meillä päin kovin herkkään niitä ota. Kalliitako lie?? No, huomen aamulla vien kuitenki virtsanäytteen ni kattokoot siitä ollaanko tässä edelleen raskaana vai ei. Tänään on kyl väsyttäny siihen malliin et toivottavasti tää nyt johtuu raskaudesta :) Kyllähän se totta on, et 9kk saa elellä melkoisen varuillaan...

Palailen huomenna astialle kunhan olen taas viisaampi! Onnea teille kaikille odotukseen! Ja kiitokset vielä!! :)

Hansuliini

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikä ole muuten yhtään kivaa. Joka kerta kun nousee työtuolilta, niin pelottaa, että alkaako sittenkin oikein lorinalla keskenmeno ja että ehdinkö junalla kotiin ennen katastrofia, vai että onko tämä taas sellaista " normaalia" ja " yleistä" mitä itsekin edellisessä viestissä julistin... Itse kun on tässä tilanteessa, niin ei todellakaan pysty luottamaan siihen, että kaikki voisi olla normaalia.

Minulla siis tiputtelee kirkasta verta, ja näin oli edellisessäkin raskaudessa, ja tätä olen huolissani odottanut. MInulla on kaksi kohtua yhdestä kohdunsuusta ja yhteisellä väliseinällä, ja jos/kun toinen kohdunpuolisko alkaa kasvaa, niin yhteisen väliseinän takia toinen litistyy ja limakalvo puristuu ulos.

Jep jep, mutta selviäähän nämä lähipäivinä kuinka käy...

Sissi 6+3

Mulla oli aivan sama juttu. Yöaikaan tuli alavatsakivut ja teelusikallinen verta, seuraavana yönä ruskeaa tuhrua aika paljon ja siitä eteenpäin on nyt 3 vkoa tullut aivan vaal.rusk, tuhrua tai hyvin vaal. pun. vuotoa, nyt se on vähän vähentynyt tai vielä " haalistunut" . Kävin verikokeessa samalla vkolla, joka plussaa näytti. Keskenmenossa vuoto on todella runsasta.Eli NOU HÄTÄ!

Kohta alkaa 8 rv ja tiistaina yksityiselle ultraan, kyllä jännittää!

Onnea jatkoon!!!

Heips, pienet vuodot on tosiaan yleisiä raskauksissa, ja sen tosiaan huomaa jos keskenmenovuoto alkaa. Tilannehan voi olla " uhkaava keskenmeno" , mutta yleensä pikkuvuodot ei tarkoita mitään.

Minulla on taustalla kolme ultrassa huomattua keskenmenoa (missä ei vuotoja) ja yksi onnistunut raskaus, missä vuosin rv6-10. Nyt olen inssistä raskaana rv6+3 ja päinvastoin olen huolissani, kun ei ole mitään vuotoa... Kaikki muutkin oireet taitaa olla lugejen ansiota. Viikon päästä on eka ultra, ja olen varautunut tuulimunaraskauteen ja siihen, että kesälomalle lähdetään sairaalan kautta...

Sissi

tuhrutteluhan on ihan yleistä alkuraskaudessa, ei hätää niin kauan kuin ei ole vuoto runsasta ja punaista, siis selkeästi verta.

Onnea matkaan!

-Tua (tuhrutellut jo kahdessa raskaudessa!)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat