Vierailija

Melkein 2 viikkoa olen nyt pillereitä syönyt, aloitin ensimmäisenä vuotopäivänä ja vieläkin vuotoa tulee miten sattuu!

Muutama kuiva päivä ja nyt taas tulee ihan kunnolla-onko normaalia?

Merkki on cypretyl eli Diane Novaa? vastaava, mutta halvempi versio. Nämä siksi että kärsin lievästä aknesta.

Voiko myös johtua pilleristä se että on ollut päiviä jolloin nälättää koko ajan! Kauheaa nälkää ja voi tulla jopa kovin heikko olo jossei syö!

Osaako kukaan neuvoa?

Kommentit (14)

kova makeanhimo. Tai ehkä se on nälältäkin tuntunut. Mutta sille oli selvä syy: estrogeenin määrän yhtäkkinen lasku.

Verensokerin laskua sen sentään usko senkään aiheuttavan, ja siihen tuo sinun mainitsemasi heikko olo viittaisi.

Lääkäriin siis mars.

Ei kannattais pilsuja vetää...toivottavasti et liho 30 kg niinkuin mä! JOS unohdat ottaa yhden, älä ota kahta samana päivänä tmv. Marvellon oli merkki, varokaa sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Ei kannattais pilsuja vetää...toivottavasti et liho 30 kg niinkuin mä! JOS unohdat ottaa yhden, älä ota kahta samana päivänä tmv. Marvellon oli merkki, varokaa sitä

Mä en nyt ihan tuota kommenttias tajua?

-ap

Lainaus:

Mä lopetin just yasminellet parin vuoden käytön jälkeen, saa nähdä muuttuuko olotila jotenkin. Kiloja tuli jonkin verran ja oli hirveä ruokahalu, ihan niinkuin raskaana ollessa. Samoin mieliala oli välillä masentunut. Kauankohan kestää ennen kuin hormonien vaikutukset poistuvat kokonaan elimistöstä?

Kaikkien ehkäisytablettien käytön yhteydessä voi ensimmäisten kuukausien

aikana esiintyä epäsäännöllistä verenvuotoa emättimestä (tiputteluvuotoa tai

läpäisyvuotoa) kuukautisten välillä. Kuukautissuojien käyttö voi olla tarpeen,

mutta jatka tablettien käyttöä normaalisti. Epäsäännölliset vuodot loppuvat

yleensä, kun elimistö on tottunut ehkäisytabletteihin (tavallisesti n. kolmen

tablettijakson jälkeen). Jos epäsäännölliset vuodot jatkuvat, muuttuvat runsaiksi

tai alkavat uudelleen, kerro siitä lääkärillesi.

Itse käytän cypretyliä, eikä vuotohäiriöitä ole ollut. Painoa on tullut jokunen kilo, mutta en voi vannoa että pillereistä johtuisi. Ikionnellinen olen ollut siitä, että kyseisten pillereiden avulla pääsin viimein, nyt 37-vuotiaana, eroon kipeistä paiseista kasvoissa ja selässä. Myös runsas kuukautisvuoto on hiukan vähentynyt.

terv. mää

3 ensimmäisen kk:n aikana tavallisia sivuvaikutuksia on juuri tiputteluvuoto, mielialavaihtelut, rintojen arkuus. Meillä kuitenkin kontrolloidaan AINA klamydia ja raskaus, jos tiputtelua esiintyy pidempään. Jos ne negatiiviset, pitkittyneessä tiputtelussa syytä vaihtaa estrogeenitasoltaan vahvempaan pilleriin. Tosin Diane Nova on vahvimmasta päästä. Nuvaring ehkäisyrenkaalla on käytössä todettu kaikkein vähiten vuotohäiriöitä. Se vaan kun sitten ei taas vaikuta ihoon niin positiivisesti kuin DN ...

ja samansuuntaisia kokemuksia tuon vuodon suhteen; kerran vuotoa tuli noin 1,5 kk putkeen, sellaista pientä, mutta kuitenkin, ja lopetin pillerit sitten siihen paikkaan. Lääkäri sanoi, että normaalia ja menisi ajan kanssa ohi, mutten jäänyt odottelemaan.

Vuoto kyllä normalisoituu ajallaan. Mutta elimistön tottuminen - jos tottuu - hormonaaliseen muutokseen voi viedä useamman kuukauden.

Minkä ikäinen olet, kun sinulla on aknea? Voisiko akne mennä ohi omalla ajallaan ihan itsestään, vai oletko kärsinyt siitä kauan?

Kiinnitä joka tapauksessa huomiota siihen että syöt usein ja monipuolisesti, kunnon ruokaa ei makeaa, niin et kärsi niin paljon nälästä ja voit paremmin.

Raskausaika oli parempaa aikaa, mutta nyt taas kovat kipeät näpyt pukkaavat aina kuukautisten aikaan. Eli olen menettänyt sen suhteen jo toivoni että itsestään menisi pois.

Mutta tuo akne nyt olikin tässä ihan sivuseikka.

Tiputteluvuoto on siis normaalia-kiitos vastauksista!

Toivottavasti näläntunnekin helpottaa-se ei kuitenkaan ole tähänkään mennessä (kahden viikon aikana) ollut jokapäiväistä...

Siitä tuli juuri tutkimus että pillerit tulisi ottaa säännöllisesti ja just samaan aikaan. Hormoonitason heittely johtaa mielialan poukkoiluun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat