Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen siis vasta ihan alkumetreillä, 5 viikkoa juuri täynnä. Samana päivänä kun tein plussatestin, sain postissa papa-tuloksen, jossa oli mukana hoitosuositus; Starogyn-voide. Kuuliaisesti kävin apteekista kuurin hakemassa, ja varmistin vielä että ko. lääke on sallittu myös raskaana oleville.

Mutta mutta! 6 päivän kuuri loppui eilen ja vasta nyt tuli vastaan tieto, ettei asetinta olisikaan saanut käyttää! Tuoteselosteessa ei mainittu mitään tästä, eikä farmaseuttikaan asiasta maininnut, tuoteselosteesta hänkin tarkisti että on muuten sallittu. Ohjeen mukaan sitten vaan tungin asettimen voiteineen mahdollisimman syvälle... :(

Mitä vahinkoa olen voinut saada aikaan? Onko kellään tietoa tai kokemusta moisesta?

Kommentit (2)

Mulla ainakin kohdunkaula on syvällä. Olen käyttänyt asettimia ihan huoletta kunhan en vaan työnnä liian syvälle. Kyllähän sitä seksiäkin ihmiset harrastaa ja käy gynetutkimuksissa eli et varmasti ole mitään vakavaa itsellesi aiheuttanut.

Tosi vaikeaa tuollaista on sormin laittaa, käyttäisin asetinta mutta en tunkisi sitä kuin pari senttiä syvälle niin siitä nyt ei ainakaan mitään haittaa ole.

Sama ohje on Canesten-pakkauksissa, että raskauden aikana ei pitäisi käyttää asetinta, vaan asettaa lääke käsin. Luulisin että se johtuu ihan siitä, ettei asettimella " sörki" kohdunsuuta turhaan. Mutta toisaalta, monissa kunnissa tehdään papakokeitakin raskauden aikana, rv 20 saakka, kyllähän siinäkin kohdunsuuta kosketaan instrumentein.

En todella usko, että olet mitään vaaraa aiheuttanut, etenkin jos ei mitään kipuja, vuotoja tms ole ilmestynyt! asettimen käytön välttäminen on varmasti varotoimenpide vain. Jos asia askarruttaa niin kysy vielä vaikka lääkäriltä tai neuvolasta asiasta.

t. Minni

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat