Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet!

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

Kommentit (18)

No olet Viivi_ sit samaa mieltä mun kanssa, et alet on huonommat tänä kesänä..tylsää..Tai no lompakon kannalta ehkä ihan hyvä. =)

Kävin just Cittarissa ostamassa pojalle tollasen kanava- vesilelun. On ihan innoissaan sen kanssa partsilla! Tyttö vaan ryömii koko ajan dvd- soittimen kimppuun, ni kirjottaminen on vähän hankalaa.. =) Vaikka siinä on ovet edessä, ni neiti avaa ne ensin!

tämä päivä meni hieman paremmin... tai niklas oli aivan samanlainen, mutta jaksoin taas vähän paremmin, kun sain eilen purkautua...!!

nyt luojan kiitos on viikonloppu ja mies kotona, sen verran poikki kuitenkin olin.

nyt äkkiä perheen seuraan, lapset kun menevät kohta nukkumaan!

VIIKONLOPPUJA!

viivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä ihan mälsä olo... Kaikki tuntuu lomia viettävän ja meillä alkaa vasta (tai miehen loma alkaa siis) heinäkuun puolessa välissä... Sitten on kuitenkin vielä lisäksi se syyskuun ekan viikon ulkomaanmatka.

Lämmintä onneksi on, mutta olisi niin kiva tehdä koko perhe jotain... ja kaiken lisäksi kuukautisetkin taas alkoivat... Ne tuntuu niin kamalilta kun oli jo niin tottunut olemaan ilman niitä!!

Vihainen Viivi

Kuulostaapa tutulta tuo eroahdistus... Meinaa järki lähteä täälläkin sen takia. Meillä on isi nyt lomalla ja ollaan kovasti yritetty, että hän hoitaa pikku neitiä mahdollisimman paljon, kun pakkohan ton on oppia isin hoidossa olemaan ja ihan kohta vielä!!!! Ja nyt kun ollaan oltu mun vanhemmilla lomilla, niin tyttö on jopa ollut ukkinsa kanssa jonkin aikaa, kun kävimme mummin kanssa kukkaostoksilla :-) Ihan huikeaa, mutta auta armias, kun näkee minut, niin huuto alkaa... Hohhoijaa... Kestämisiä!

Mä en ole oikein edes uskaltanut lähteä kiertelemään aleja... Kerran vai kaksi olen käynyt ja kummalakin kerralla mukaan tarttui enemmän EI alennettuja tuotteita...

Olin ajatellut ostaa Niklakselle välikausihaalarin syksyksi ainakin, kun keväällä ostamani on auttamatta liian pieni. Pari paitaa olen itselleni löytänyt h&m:ltä, samoin tytölle tarttui sieltä pari paitaa ja pojalle jotakin Bobosta.

Mutta mun mielestä tänä vuonna oli paljon huonommat alet kuin aikaisemmin!

Olisko kukaan sattunut käymään kampissa tai jumbon exitissä? onko aleja?

Ja löytyykö hei vinkkejä mistä tän ikäiselle kivat kengät/tossut? ulkonahan niillä ei vielä kävellä. tavalliset kengät on jotenkin niin massiiviset vielä... Ostin stockalta toukokuussa sellaiset ihanat kenkämäiset tossut, mutta ne alkaa auttamattomasti olee liian pienet... Kasvaa pojalla jalka niin nopeasti! Jotkut kengän tapaiset olisi kuitenkin kiva olla.. Nekin maksoi yli 30e ja olivat tosi ihanat, joten harmittaa kyllä vähän, että käyttö jäi näin vähäiseksi. Pojalla on nyt kahdet kengät ja kummatkin jäi liian pieniksi ihan hetkessä!

Eli jos joku kaipailee pojalleen kuin uusia kivoja kenkiä, täältä löytyy! ovat 19-21 kokoa.

Viivi

tää vain pahenee ja pahenee... mä en enää tiedä mitä teen ja miten jaksan?!

tänään niklas on aivan KOKO päivän itkenyt ja yrittänyt päästä syliin, ja lopun aikaa istunut sylissä. ruuankin jouduin tekemään niin, että toinen vaan itki lattialla ja yritti roikkua mussa...

olen laskenut minuutteja siihen, että mies tulee! illal jotenkin jaksan kun se on täällä, mutta päivät on nykyään ihan kamalia.

Voiko tää olla enää normaalia? vai vienkö pojan lääkäriin?

Viivi

Kyllähän me Nimba sinut muistamme! Kiva, kun tulit kuulumisia kertomaan:)

Viiville jaksamisia! En osaa oikein neuvoja antaa:( Joskus kun meillä on vaikea kausi menossa, ja tuntuu ettei jaksa, niin yritän muistaa ettei tämä ole iänikuista ja että vauva-aika menee ohi pian. Se tuo edes jonkinlaista " valoa tunnelin päähän" . Välillä passitan miehen lapsineen pois kotoa käymään josssakin, jolloin saan olla ihan rauhassa kotona hiljaisuudessa, tehdä omia juttujani tai vaikka katsoa elokuvaa/lemppariohjelmaa ihan rauhassa. Sekin vähän irtaannuttaa arjesta.

Meillä on vähän niin päin, että isompi (2v1kk) on se hihassa roikkuja, ja tuntuu ettei vauvalle jää niin paljon aikaa kuin haluaisi. Ja isoveljen roikkuminen kyllä rasittaa välillä paljon, kun kuitenkin vauvaa täytyy hoitaa, tehdä molemmille lapsille/ koko perheelle ruokaa jne. Ja nykyään ei aina näytä kiukkuaan huutamalla, vaan menee tekemään kiellettyjä juttuja. Siinähän sitten äitin hermo menee kahta kauheemmin:/ Mutta tuo isoveli on aina ollut muutenkin enemmän syliä kaipaava, oli vauvanakin.

Onko Viivi teillä ollut ergosta apua? Tai antaa jotain tosi mielenkiintoista tutkimista, esim. keittiössä ruokaa tehdessä avaa jonkun (turvallisia tavaroita sisältävän) laatikon, jota saa tutkia itsekseen? Tai jotain pientä jyrsittävää käteen, ruisleipää tai maissinaksua? Isommalla meillä oli aikanaan sellanen kävelytuoli lainassa, jolla tykkäs mennä (yleensä mun perässä). Nää nyt ei oo ratkaisuja itse ongelmaan, mutta olisko apua, että saisit tehtyä jotain päivän aikana. Vaikka varmaankin teillä on jo kaikki konstit kokeiltu.

Täällä vauveli on oppinut ihan kunnolla ryömimään:) Ja vauhti alkaa oleen aika kova... Kaikista mielenkiintoisinta on ryömiä lehtipinolle ja repiä (ja maistaa) niitä!

Mietiskelin tossa, että meidän vauva on kohta juuri sen ikäinen kuin esikoinen oli, kun tulin raskaaksi. Aika hassua, esikoinen tuntui jotenkin paljon vanhemmalta.

Onko muuten kukaan käynyt tänä vuonna tai viime vuosina Zoolandiassa?? Lähdetään reilu viikon päästä reissuun ja se sattuis oleen melkein matkan varrella. Muumimaailmakin olisi kyllä siinä, mutta ei sitten taidetakaan sinne mennä. Esikoinen kyllä muumit tuntee, muttei oo mikään " fani" . Eikä sieltä luultavasti tajuasi muuta kuin ne hahmot. Mutta ne eläimet voisivat olla mielenkiintoinen juttu!

Minsku

jotenkin niin masentavaa kun mies joutui mennä töihin... Olisi ollut niin ihanaa kun loma olisi jo alkanut!

Täällä on taas viikonloppu oltu ulkona oikeastaan koko ajan. Grillailtu, tyttö on uinut altaassaan jne. Pullaakin leivottiin eilen tytön kanssa, ja se oli jo jonkinmoinen saavutus multa!

Perjantaina käväistiin vähän katsomassa puiostoblues humua järvenpäässä ja kivaa oli! Oltiin koko perheellä.

Tytön yökauhukohtauksetkin ovat jostain syystä hieman vähentyneet, eivät tule enää joka yö!

Mutta Niklas meillä sitten herääkin huutamaan. Isä yrittää aina rauhoittaa, mutta niklas on päättänyt huutaa niin kauan että pääsee mun viereen. Siihen kun pääsee niin huuto loppuu kuin seinään ja uni voi taas jatkua...

Vielä ei oikein ole ollut voimia tehdä sille mitään, mutta ehkä kun mies on lomalla?!

Tällä viikolla ehkä lähdetään taas lasten kanssa mökille, mutta auton pitäisi mennä vuosihuoltoon, joten voipi olla ettei aikaa saa ihan silloin kun itse haluaa, joten voi olla ettei päästä matkaan...

Niklas on muuten taas noussut pari kertaa itse istumaan! Ja syöttötuolissa meillä ei enää pysytä... Pitää siihen joku ratkaisu keksiä! Sain muuten vihdoin ja viimein laitettua myös sängyn pohjan alas... No, onneksi ei poika kerennyt kuitenkaan tippua vielä sieltä...

Palaillaan!

Viivi

Taas Viivi_lle voimia!! Onko tämä päivä mennyt yhtään eilistä paremmin? Toivottavasti!!!

Me lähetään vuorostamme huomenna reissuun viikoks. Mitenköhän sitä pärjää viikon ilman nettiä ja teidän kuulumisia.. =) No, pitääkää pinoa yllä, tuun lukemaan kuulumiset jälkikäteen!

H & tyttö 8kk & poitsu 3v6kk

terveiset lomareissulta Turusta,tulin käväseen pikana..

hellettä pukkaa ja kaikki on mennyt hyvin,näin eilen 4 nettikaveria lapsineen ja tänään Kaarinaan kyläilemään ja huomenna sitten laivalle josta perjantai-iltana takas ja muumimaa kutsuu lauantaina jonne tulee Juhon kummitkin tyttönsä kanssa=)

Juholla on jo hieno yksi hammas,tököttää suloisesti kun on kasvanut nyt.

Mun koira täällä voi hyvin vaikka kuuro siitä on tullut sitten viime näkemän...

isällä on oikein liukas lattia ja Juho on peruuttanut vaikka minne tuolien alle ym.jo=)

pitää mennä alakertaan katsoon mitä lapset puuhaa...

sunnuntaina sitten kotiin...

äityliini ja Juho 281105+neiti kuukauden päästä 5v

Muistaneekohan kukaan minua, kun en ole kirjoittanut tänne sitten aikoihin... Aika on vain jotenkin mennyt ja netissä käyn lähinnä yahoon ryhmissä ja sitten tongin tietoa puutarhanhoidosta ;-), johon myös menee kaikki liikenevä aika, vaikka pihamme on ihan pieni pläntti!

Mutta meillä siis toinen neitimme syntyi lokakuun viimeinen päivä (oli marrasmasu) ja hän on siis nyt jo muutaman päivän yli 8 kk. Toinen tyttelimme tulee olemaan heinäkuun puolessa välissä 2 v. 5 kk. Mukavasti on mennyt, vaikka kaikenlaista harmiakin on ollut. Lyhyesti tässä päivitys eli neiti on kontannut ja noussut pystyyn jo reilut 1,5 kk sitten eli aika aikaisessa oli noissa hommissa. Nyt kävelee jo puita pitkin ja ihan kuin olisi aavistus järkeäkin tullut hommaan mukaan eli on alkanut osata mennä varovaisemmin maahan takaisin (ei ole aina pää tantereessa). Istumaan on myös mennyt itse jo joskus (miten voi unohtaa tuommoista!). Hienomotoriset taidot (ts. pinsettiote) ja " tätätä" -ääntely yms. eivät ole niin hallussa, kun kaikessa pitää olla suuret linjat ;-) Siskonsa oli noissa hommissa huikeasti edistyksellisempi. Muutoinkin on paljon " reteempi" neiti kuin siskonsa.

Alhaalla on pari hammasta, jotka tulivat kuukausi sitten. Nukkuu yhdet pidemmät päikkärit ja yhdet tai kahdet lyhyemmät. Yöt ovat vaihtelevia, nyt on joku hilluntakausi. Lisäksi eroahdistus äidistä on suorastaan järkyttävä (ja väsyttävä...). Syö erinomaisen hyvin, joskin vähän karkeamman ruuan sylkee, sitä tässä opetellaan. Edelleen imetän eli neste tulee lähinnä siitä. Hienosti hörppää mukista, joten tuttipulloa tai nokkamukia ei olla sitten käytetty.

Ja sitten ne harmit. Toukokuun alusta juhannukseen meillä sairastettiin kahdet korvatulehdukset ja kuumeinen ripuli. Ripuli oli rajumpi isolla siskolla, mikä nyt oli siinä mielessä hyvä, että on jo kuitenkin isompi ja kestävämpi. Selvittiin onneksi ihan osmosalia juottamalla ja kotioloissa, vaikka lääkärissäkin jouduttiin juoksemaan. Pikkuneiti osoittautui myös korvatulehdusten myötä (vein lääkäriin, kun repi poskeaan ja löytyikin korvatulehdus!) kanamuna-allergiseksi (tehtiin veritestit) ja senpä takia minä olen nyt kanamunadieetillä, kun eipä tuo neiti muutoin kuin imetyksen kautta ole edes saanut kanamunaa! Menee todennäköisesti tuo allergia isompana ohi onneksi. Nyt on taas raapinut poskeaan (olikin jo ihan hyvä tuo iho) ja olen miettinyt, että mitä olisin syönyt vai onko taas jotain korvajuttuja. Silmä kyllä punoittaa ja mietitäänkin, että olisiko sittenkin silmätulehdusta. Pitää seurata. Ihan kummallista tämä on, kun tuo esikoinen on sairastanut tasan kerran korvatulehduksen ja kaksi mahatautia ja siinä kaikki...

Itse olen lähdössä elokuun alussa töihin. Mies jää kotiin loppuvuodeksi tyttöjen kanssa ja minä sitten pidän ainakin lomat vuoden alusta ja olen todennäköisesti parisen kuukautta hoitovapaalla (en ole kertonut työnantajalle tästä, enkä kerro, ennenkuin on pakko...). Kotiin voisin jäädä mieluusti nytkin, mutta kun kerta on mahdollisuus siihen, että mies jää kotiin ja on itse ilmoittanut mulle, että aikoo jäädä, niin enpä viitsi inttää vastaan. Musta kun on tärkeää, että isäkin saa lapsiaan hoitaa ja olihan tuo viime kesänä vanhemman tytön kanssa 4 kk kotona, kun minä käväisin töissä :-)

Tämmöisiä tänne ja ihanaa kesää kaikille!!!

Kyllä mäki sut Nimba muistan! Meiän kuopukset on syntynyt samana päivänä. Mutta meillä ei ihan noin vauhdilla tyttö etene. =) Ryömii ja konttausasentoon jo pääsee, jonkin verran kiipeilee matalille tasoille (olkkarin päydän alatasolle, veikan kirjahyllyn alahyllylle..). Ja kolmas hammas, eli eka yläetuhammas on just puhjennut! On ollu aika kiukkuinen..Ja eroahdistusta/vierastusta löytyy molempia. Tsemppiä Viivi_lle!!!!!

No nyt kiukku taas kohoaa..tarvii mennä..

nimba:

[quote]

Muistaneekohan kukaan minua, kun en ole kirjoittanut tänne sitten aikoihin... Aika on vain jotenkin mennyt ja netissä käyn lähinnä yahoon ryhmissä ja sitten tongin tietoa puutarhanhoidosta ;-), johon myös menee kaikki liikenevä aika, vaikka pihamme on ihan pieni pläntti!

helpottaa todella kuulla että jollain on yhtä vaikeaa...

ja siitäkin on niin huono omatunto kun ei jaksa/ehdi kiinnittää esikoiseen ollenkaan huomiota ja sitten vielä suutahtelen esikoiselle ihan turhaan kun on hermot vauvan takia kireällä!

viivi

Taas uusi viikko edessä, ja tosiaan on jo heinäkuu. Apua, kohta on jo kesä ohi..Viikonloppuna käytiin hieman tuulettumassa miehen kanssa. Ihan vaan päivällä käytiin kaupungilla, syömässä ja vähän alennusmyynneissä. Lapset oli hoidossa mun siskon luona. Ja esikoinen jäi sinne vielä yöksi.

Meillä oli tytöllä sit vauvarokkokin viime viikolla. Kuumetta ei ollu paljoa, max. 38,5, mutta ihottumaa tuli heti kuumeen laskettua. Ja sitä on ollu muillakin tuttavien pienillä lapsilla. Alkuun luulin, että kuume johtuu hampaista, kun ylhäällä tekee tuloaan meiän kolmas hammas!! Onneks on toistaseks ainakin unohtanu äitin tissien pureskelun.. =)

Oletteko muuten tehneet mitään hyviä ale- löytöjä? Viivi_? Musta tuntuu, et nyt on jotenkin huonot alet ollu..En ole mitään kunnon löytöjä tehny, vaan jotain pientä vaatetta lapsille.

Meillä on muuten tyttö alkanu päivisin nukkumaan hieman pidempiä unipätkiä, jopa reilu tunti on ennätys!!! Jippii, enää ei ole aina 30min ja herätys- unia!

Lainaus:

Lyhyesti tässä päivitys eli neiti on kontannut ja noussut pystyyn jo reilut 1,5 kk sitten eli aika aikaisessa oli noissa hommissa. Nyt kävelee jo puita pitkin ja ihan kuin olisi aavistus järkeäkin tullut hommaan mukaan eli on alkanut osata mennä varovaisemmin maahan takaisin (ei ole aina pää tantereessa). Istumaan on myös mennyt itse jo joskus (miten voi unohtaa tuommoista!). Hienomotoriset taidot (ts. pinsettiote) ja " tätätä" -ääntely yms. eivät ole niin hallussa, kun kaikessa pitää olla suuret linjat ;-) Siskonsa oli noissa hommissa huikeasti edistyksellisempi. Muutoinkin on paljon " reteempi" neiti kuin siskonsa.

Alhaalla on pari hammasta, jotka tulivat kuukausi sitten. Nukkuu yhdet pidemmät päikkärit ja yhdet tai kahdet lyhyemmät. Yöt ovat vaihtelevia, nyt on joku hilluntakausi. Lisäksi eroahdistus äidistä on suorastaan järkyttävä (ja väsyttävä...). Syö erinomaisen hyvin, joskin vähän karkeamman ruuan sylkee, sitä tässä opetellaan.

KUIN MUN SUUSTA! Meilläkin siis " edistyksellinen" ja NOPEA poika! Pystyyn on noustu jo pitkään ja ryömiminen aloitettiin muistaakseni 4 kk iässä. kontattukkin on jo pitkään ja nyt mennään puita myöden. Välillä yrittää irrottaa otteensa, mutta tasapaino ei vielä ihan riitä... muksahduksia on meillä sattunut vaikka kuinka paljon, mutta nyt ehkä noin puolentoista viikon sisällä on poju oppinut miten kaadutaan! Pepulleen pyllähtää aina istumaan... Ja meillähän on poika noin viikon teidän tyttöä nuorempi.

JA EROAHDISTUS äidistä... voisin purkaa tuntojani siitä ehkä noin 4 päivää... Sen verran rankkaa alkaa olemaan!! Hoitoon ei voi poikaa viedä... ja toisaalta kukaan tuskin enää huolisi hoitoonkaan, kun huutaa vaan! Nyt on alkanut oppia että kun näkee äidin voi hetken aikaa istua jonkun toisenkin sylissä, mutta jos äiti tulee alle 2m läheisyyteen on pakko päästä syliin! ja auta armias, jos näkee minun poistuvan niin ettei suoraa näköyhteyttä enää ole, siitä se " riemu" repeää. Päivät meillä joko istutaan sylissä tai roikutaan lahkeessani ja huudetaan ja vaaditaan syliin... ihme että jossain siinä välissä on oppinut liikkumaankin. Tai ehkä se on pakko ollut oppia, että pääsee perääni. Mutta siis ruuan tekeminen, edes mikross lämmittäminen, vessassa käynti jne. on meillä " kauhistuksen kohteita" . Nyt sentään isä kelpaa (aiemmin ei kelvannut), mutta jos esim. satun katsomaan poikaa suoraan silmiin silloin, on aivan pakko päästä äidille tai kuljen liian läheltä. Eli jos poika on isänsä kanssa, en voi katsoa sinne päin tai mennä liian lähelle.

Esikoinen oli aivan erilainen tämän asian suhteen, hänelle oli periaatteessa aivan sama kenen kanssa oli, joten senkin suhteen tää tuli aikamoisena järkytyksenä. Toinen ei siis viihdy hetkeäkään yksin. Jopa öisin kun herää ja tulee meidän sänkyyn niin yleensä käyn silloin vessassa. No, vessa on alakerrassa... kun poika näkee minun nousevan sängystä alkaa huuto. ei siis suostu jäämään isän kanssa sänkyyn nukkumaan. huutaa hysteerisesti tasan niin kauan kun kuulee minun tulevan rappusia takaisin yläkertaan. Ja nukkuminen ei onnistu isän kainalossa, vaikka minä olen vieressä... huutaa niin kauan että otan mun kanssa saman peiton alle. Periksi ollaan vielä annettu, koska halutaan nukkua öisin. Mutta kun miehellä alkaa kesäloma pitää tähän tulla joku muutos!

Tuliko liian pitkä vuodatus?! Pitää vaan välillä päästää höyryt ulos!! Tänään oli taas aivan mahdoton päivä... kun jossain vaiheessa pitäisi palvella esikoistakin. Käydä pyyhkimässä, tehdä ruokaa jne. mutta mites sen teet kun on yksi huutava vauva lahkeessa kiinni... Aiemmin pistin syöttötuoliin huutaamaan siksi aikaa, mutta kun on niin taitava että pääsee sieltä pois ja sitten meinaa tippua... Kävelytuolissa viihtyy sentään hetken.

No, pakko kai mennä nukkumaan että jaksaa tota taas huomisen...

Viivi

Lainaus:

Onko Viivi teillä ollut ergosta apua? Tai antaa jotain tosi mielenkiintoista tutkimista, esim. keittiössä ruokaa tehdessä avaa jonkun (turvallisia tavaroita sisältävän) laatikon, jota saa tutkia itsekseen? Tai jotain pientä jyrsittävää käteen, ruisleipää tai maissinaksua? Isommalla meillä oli aikanaan sellanen kävelytuoli lainassa, jolla tykkäs mennä (yleensä mun perässä). Nää nyt ei oo ratkaisuja itse ongelmaan, mutta olisko apua, että saisit tehtyä jotain päivän aikana. Vaikka varmaankin teillä on jo kaikki konstit kokeiltu.

No näitä kaikkia on kokeiltu, joskus kävelytuoli ja keittiön kiinnostavat laatikot auttavat hetken aikaa, sitten muistuu taas äiti mieleen ja joskus taas eivät auta ollenkaan... maissinaksutkin hiljentävät usein hetkeksi.

Ergosta ei oikein ole tässä apua, koska niklas tykkää kyllä olla siinä, mutta koko ajan pitäisi mennä eteenpäin...

No nyt ovat hermot levänneet illan ja taidan taas jaksaa huomisen! iltapäivällä olin kyllä niin poikki, että ajattelin etten voi enää mitenkään jäädä lasten kanssa huomenna taas päiväksi yksin kotiin...

Toivotaan että tää tästä helpottaisi joskus!

Viivi

...mutta aloitin jo aikani kuluksi uuden pinon, kun Äitiliinikin lähtee reissuun, niin jos ei olekaan ketään pinoa aloittamassa:)

Ei tässä ihmeempiä muuten. Vauva " oppi" ryömimään. Tai oikeastaan ryömii vähän eteenpäin ja sitten lähtee taas kierimään, koska pääsee niin paremmin eteenpäin:) Eiköhän se taito siitä ala kehittymään. Mutta saas nähä koska alkaa seistä tukea vasten, kun aina kun laittaa jaloilleen, niin alkaa pomppimaan! Hyppykiikku saatiin lainaan kuluneella viikolla, ja kovasti siitä onkin tykännyt:)

Heinäkuukin muuten jo! Nattikaamme kesästä täysin siemauksin:)

Minsku

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat