Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis suoraan asunnonomistajalta...

Kommentit (11)

Lainaus:

jos mitä tahansa ongelmaa tulee, niin niitä on vaikeampi setviä, kun ei ole välittäjää vakuutuksineen ja ammattitaitoineen. Nykyään ihmiset hankkivat asuntonsa yleensä aina välittäjän kautta.

Ja vastuu loppuu yleensä siihen paikkaan, kun ovat oman välityspalkkionsa saaneet. Eikä se välittäjä edes ole vastuussa siitä, jos asunnossa joku virhe löytyy. Ilmoitusvelvollisuudesta korkeintaan.

Sen verran monta asuntokauppaa (myyntiä ja ostoa) on tullut tehtyä, että seuraavan myyn ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos mitä tahansa ongelmaa tulee, niin niitä on vaikeampi setviä, kun ei ole välittäjää vakuutuksineen ja ammattitaitoineen. Nykyään ihmiset hankkivat asuntonsa yleensä aina välittäjän kautta.

Lainaus:

Ja vastuu loppuu yleensä siihen paikkaan, kun ovat oman välityspalkkionsa saaneet. Eikä se välittäjä edes ole vastuussa siitä, jos asunnossa joku virhe löytyy. Ilmoitusvelvollisuudesta korkeintaan.

Sen verran monta asuntokauppaa (myyntiä ja ostoa) on tullut tehtyä, että seuraavan myyn ihan itse.

Me myytiin edellinen asunto ihan yksityisesti ja hyvin meni. Naapurit taas välittäjän kautta. Asunto meni ensimmäisestä (puolen tunnin mittaisesta!) näytöstä ja välityspalkkiota maksettiin viitisen tonnia. Että melkoinen tuntipalkka välittäjälle, jolla ei tosiaan ole juuri minkään näköistä vastuuta mistään, jos asunnossa ilmeneekin myöhemmin vikaa. Myyjähän se loppupeleissä aina vastaa vioista.

Välittäjän ainoa hyöty lienee suurempi näkyvyys ja siten ehkä nopeammat kaupat.

Ainakin minun tuttavapiirissäni ne jotka myivät asuntonsa ilman välittäjää eivät olleet tyytyväisiä välittäjien hintaehdotuksiin. Halusivat myydä itse kalliimmalla.

Lainaus:

Tuttavani osti välittäjän kautta asunnon, jossa kosteuseristys puutteellinen, väärin ilmoitetut neliöt, laittomasti rakennettu lisähuone.

Lainaus:

Välittäjän ainoa hyöty lienee suurempi näkyvyys ja siten ehkä nopeammat kaupat.

Ainakin mun tuli tosi harvoin luettua yksityisten pikkuilmoituksia kun etsittiin asuntoa.

ja oltiin tosi tyytyväisiä. Itse vähän aikaa kuunneltiin sitä vinkumista ostajilta. Välittäjä

sai aikaan nopeasti kaupan ja meitä tyydyttävällä hinnalla. Sattui pikku fibakin nimenomaan neliöissä, mutta se meni välittäjän "piikkiin". Sovittiin juttu puoliksi, koska syytä oli meissäkin. Työmies on aina palkkansa ansainnut.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat