Vierailija

Rv40 menossa ja viimeinen 1kk ollut todella raskas ,olen ihan lopussa ja ahdistunut ja äärettömän stressaantunut, onko tällä vaikutusta sikiöön?

Nyt siis kaiken muun lisäksi stressaan siitä että vauva ei kehity kunnolla koska minä stressaan!:(

Kommentit (9)

Itsellä menossa rv 41+2 ja välillä on ollut ja vieläkin kova stressi johon sain mm.sairauslimaa 6viikkoa. Lääkärin kanssa olen jutellut asiasta miten se stressi pieneen vaikuttaa niin kyllä se mut ainakin sai vakuutettua ettei haittaa ole jos muuten pitää itsestä hyvää huolta. Muista levätä ja syödä hyvin vaikkei aina tekis mielikään.

Lapsi kyllä vaistoaa, jos vanhemmilla ei ole kaikki hyvin ja voi stressaantu tästä suosittelisin, että hakeudut johonkin missä voit puhua asiastasi niin se helpottaa olo sitten kotona, kun pienikin on jo maailmassa.

Tsemppiä sinulle.

Vaikutusta saattaa olla lapsen stressinsietokykyyn ja sitä kautta sydän- ja verisuonitauti alttiuteen aikuisena. Eli ei akuuttia hätää. Ja näitäkin kaiketi tutkittu aika vähän.

Ahdistus saattaa monella kuullua raskauteen ja koko vauvakauteen, joten älä siitä huoli. Siitä vaan ei jostain syystä vieläkään puhuta paljon, että on sellainen epämääräisen hätääntynyt, stressaantunut, huolestunut, itkuinen, pahamieli. Kyllä se menee ohi, se on normaalia, vaikka joku muuta väittää. Halihalihali

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En usko, että on vaikutusta, tai mistäs sen tietää. Itse olin vuosi sitten samanlaisessa tilanteessa ja olin ahdistunut. Tuntui, että ei kestä enää. Osittain johtui siitäkin, että mies ei ollut koskaan kotona.

Mutta synnytyksen jälkeen olo helpottui ja tuli sellainen seesteinen vaihe!

Koita jaksaa ja lue vaikka niitä hullunkurisia juttuja odotuspuolelta (mikähän se oli se huvittava ketju sairaalassa tapahtuneita juttuja)

Ja muista vertaistuki!

yleensä se loppuraskaus kypsyttää kaikkia äitejä varsinkin helteillä.

Pian sulla on lapsi ja aika menee hänen hoitoonsa ja ei ole aikaa murehtia moisia. Koeta rentoutua ja lukea vaikka jotain hömppäkirjallisuutta.

En tiedä oletko jo kertonut neuvolassa tästä ahdistuksestasi?

Jos et niin lupaathan soittaa huomenna neuvolaan kertoa, että olet ollut ahdistunut ja stresaantunut koko raskautesi. Kerro myös pelottaako synnytys tai tulevaisuus vauvan kanssa, lupaathan.

äiti elää terveellisiä elämäntapoja noudattaen ja syö terveellisesti. Sikiö ottaa omansa vaikka äidin kustannuksella että eläpä huoli siellä se vauva kasvaa ja voimistuu.

Henkiselle kehitykselle on tärkeä että äiti olisi tasapainoinen ja osaisi "lukea" vauvansa tarpeita. Perushoito, että saa ruokaa ja hoivaa, hellyyttä ja vaatehuolto pelaa sekä rakkautta siinä resepti jolla vauvasi voi hyvin.

Syntymän jälkeen seuraavat 18 vuotta on tärkeämmät kuin raskausaika.

Perimä vaikuttaa lapsen kehitykseen siis se minkälaisia geenejä olette siirtäneet lapsellenne, lisäksi ympäristötekijät ja myöhemmin kaveripiiri yms.

Nyt relaat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat