Vierailija

Pitääkö tämä yhtälö mielestäsi paikkansa?

Sivut

Kommentit (38)

Hyvä kunto auttaa kyllä jaksamaan synnytystä fyysisesti, mutta jos on liian tiukat lihakset, tulee tosi paljon helpommin repeämiä. Pahimmat repeämät ovat tietääkseni tulleet juuri laihoille hyväkuntoisille urheilijatypyille. Toipuuhan siitä synnytyksestä sitten taas hyväkuntoisena nopeemmin.

...normaalissa olotilassa. Huippu-urheilijoilla saattaa olla jo ongelmia. Huippuunsa treenatut lihakset ja pieni rasvaprosentti tuovat omat murheensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tai sitten minä olen säännön vahvistava poikkeus.

Odotusaikana puhkesi astma ja raskaus oli muutenkin tosi vaikea. Kunto romahti, eikä ollut alunperinkään mikään ihan huippu. Synnytys sujui silti ihan kivasti.

Mä en esikoista odottaessa käynyt varmaan kertaakaan lenkillä, enkä siis tehnyt paljoo muutakaan ku söin ja nukuin :)

Ja todella helppo synnytys oli.

Tämän toisen kans olen nyt yrittänyt lenkkeillä ja " harrastaa" hyötyliikuntaa. Katsotaan mites sit synnytys menee :)

mutta siitä toipuminen! ainakin oman kokemuksen mukaan toipuminen hyväkuntoisena oli paljon iisimpi juttu. ekan raskauden aikana kävin töissä enkä ehtinyt kuntoilla, toisen raskauden aikana ykkösen kanssa kotona, ehdin lenkkeillä rattaiden kanssa ja iltaisin käydä salilla, toipuminen tokasta synnytyksestä piece-of-cake :).

Varmaan aika yksilöllinen asia. Eiköhän tuohon vaikuta lantion rakenne ja sekin, kuinka hyvin pystyy rentoutumaan avautumisvaiheessa. Ponnistaminenkin taitaa vaatia tekniikkaa fyysisen kunnon lisäksi.

Oma synnytyskokemukseni oli helppo, peruskunto kohtalainen, lihaskunto heikohko.

Mulla on kyllä selvästi huonompi yleiskunto kuin monilla ystävilläni ja siltikin synnytykseni oli helpoin kaikista :) Vatsalihasten kunnolla ei myöskään muuten ole paljon tekemistä todellisen ponnistamisen kanssa, ponnistaminen tapahtuu ihan jollain muilla lihaksilla kuin vatsalihaksilla.

Ensimmäisen synnytin timmissä kunnossa. Helppo synnytys

Seuraavia synnyttäessä fyysinen kunto surkea. Helppoja synnytyksiä.

Ei kannata vetää yhtäläisyysmerkkejä mihinkään suuntaan.

Viimeistä tehdessä oli runsaasti ylipainoa jo ennen raskautta. Silti synnytys helpoin synnytykseni.

Ponnistuksen tarve niin mahtava ja kaikkien synnytysteni ponnistusvaiheet nopeita, pari-kolme ponnistusta ja lapsi ulkona.

Läskillä ilmeisesti sitten hemmetin hyvät vatsalihakset. :)

tuo on totta keskimäärin. Mutta että sitä ei voi yleistää yksityiselle tasolle niin että omasta kunnostaan voisi päätellä mitään synnytyksen helppoudesta tai vaikeudesta.

Varmasti suurin tekijä on ihan geenit ja ruumiinrakenne.

Vierailija:

Lainaus:

Hyvä kunto auttaa kyllä jaksamaan synnytystä fyysisesti, mutta jos on liian tiukat lihakset, tulee tosi paljon helpommin repeämiä. Pahimmat repeämät ovat tietääkseni tulleet juuri laihoille hyväkuntoisille urheilijatypyille. Toipuuhan siitä synnytyksestä sitten taas hyväkuntoisena nopeemmin.

Ekassa raskaudessa oli täysin rapakuntoinen, ja synnytys oli helvetillinen, myös toipuminen kesti pitkään.

Nyt toisessa raskaudessa kyllä aioin pitää kunnostani edes jonkinmoista huolta; ei siitä haittaakaan voi olla! Jaksaapa sitten edes raskausajan vähän paremmin, eikä kiloja toivottavasti kartu ihan niin paljon kun viimeksi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat