Vierailija

Hoidan useaa isoa projektia yhtä aikaa, kaikki eri maissa. Eli ihan järjetön työmäärä. Pomo on aina reissussa mukana, mutta hän ei tee asioiden eteen yhtään mitään. Siis ei mitään. Teen hänenkin vastuulleen kuuluvat asiat. Hän juo kaiket matkat, kentältä alkaen ja sitten keskittyy etsimään hyvää ruokapaikkaa. Ja painostaa minua koko ajan, uhkailee että puukkoa tulee selkään jos projekti epäonnistuu. Siis ei häneltä vaan kohteen ihmisiltä.

Minulla on kollega, jolla ei ole nyt yhtään projektia. Hän saa saman palkan kuin minä, mutta tulee maanantaisin puolen päivän jälkeen töihin ja lähtee vastapainoksi perjantaisin puoliltapäivin, jos edes tulee koko päivänä. Kolme päivää viikosta hän pelaa pasianssia ja lukee iltapäivälehtiä. Ja pomon mielestä se on ok.

Nyt taas (tunti sitten) sain raivonpurkauksen eräästä maasta kun joku asia ei suju. Asia kuuluisi esimiehelleni, joka ei siis ota asioihin kantaa (kun ei ymmärrä niistä mitään).

Alkaa pikku hiljaa nyppiä tämä touhu. Työ itsessään on mielekästä ja haastavaa, se on sitä mitä haluan tehdä. Mutta nämä olosuhteet eivät. Ja esimiehen esimies ei halua ottaa kantaa henkilöstöasioihin millään tasolla, eli turha hänelle valittaa.

Mitäköhän tässä voisi tehdä? En haluaisi työnantajaa vaihtaa, pidän tästä yrityksestä. Enkä hommiakaan. Mutta toivoisin ettei minun tarvitsisi yksin pyörittää koko hemmetin tytäryhtiötoimintaa.

Ettehän te tietenkään pysty minua auttamaan, mutta sainpahan purnata tänne. Veetuttaa. Ja pahasti. Kiva mennä aamulla töihin kun kollega pitää taas omaa vapaataan.....

Kommentit (2)

Tilanne on mennyt tähän ihan huomaamattani. Kollegan tekemisiä en ole ennen seurannut, koska molemmat hoidamme eri projekteja. Nyt vasta tajusin mikä lintsari se on, eikä pomo vaadi häneltä juuri mitään.

Ja esimiestä on vaikea lähteä opettamaan. Olen ilmaissut tyytymättömyyteni tilanteeseen nyt kahteen kertaan ja sanonut että motivaatio nollassa. Mutta mikään ei auta. Onko seuraava askel uhkailu vai mitä tässä voi tehdä? En viitsi jättää hommia tekemättäkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat