Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Voiko olla omat eväät jotka syö sitten, kun lapset nukkuu?

Sivut

Kommentit (28)

Lainaus:

Ja ei, en olisi voinut kieltäytyä, sillä työsopimuksessa on sellainen ehto ja siihen piti vaan suostua, tai sitten ei olisi täällä ollut töitä. Kuvitteletko oikeasti, että työntekijällä on paljonkaan sanomista työsopimuksen ehtoihin kuntapuolella? Täällä ei edes saa sellaisia sopimuksia mitä Tehy vaatis, jos niitä alkaa peräänkuuluttamaan niin ei ole töitäkään.

Aika paha tuo!! Onneks olen töissä ihan yksityisellä työantajalla!

Toi on oikeesti jo aika törkeetä, entäs jos otat yhteyttä Tehy:n, mitä he sieltä sanovat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän päiväkodissa jokainen hoitohenkilökunnan jäsen on pakotettu syömään lasten kanssa ja maksamaan verotusarvo ruuasta. Tämä lukee työsopimuksissa. Käytännössä siis sitä ruokalistan kaikkein kauheintakin ruokaa on PAKKO syödä siinä yhdessä lasten kanssa eikä siitä velvollisuudesta pääse eroon millään..

Koskaan ei voi paikallisesti sopia mitään huonompaa, eli tässä tapauksessahan olisi huonompi ratkaisu, jos pakotettaisiin johonkin. Kysyin juuri tuollaisista asioista tietävältä henkilöltä, joka sanoi että tuollainen sopimus on laiton.

Lainaus:

Meidän päiväkodissa jokainen hoitohenkilökunnan jäsen on pakotettu syömään lasten kanssa ja maksamaan verotusarvo ruuasta. Tämä lukee työsopimuksissa. Käytännössä siis sitä ruokalistan kaikkein kauheintakin ruokaa on PAKKO syödä siinä yhdessä lasten kanssa eikä siitä velvollisuudesta pääse eroon millään..

Olisit voinut kieltäytyä tuollaisesta sopimuksesta ja sen perusteella ei olisi voitu työpaikkaa sinulta evätä. Työehtosopimuksessa ei sanota, että olisi pakko syödä juuri sitä päiväkodin ruokaa. Omia eväitä voi syödä myös samassa pöydässä lasten kanssa.

per ryhmä. Eli jos/kun ryhmässä on kolme tai useampiakin (esim. avustajia) aikuisia, silti vain kaksi saa valvonta-aterian. Jos osa ei syö omia eväitä, jonkun on maksettava ruuasta täysi hinta, joka on n 4€. Yleensä kahden aikuisen valvonta ei riitä missään ryhmässä.

Itse syön lähes aina eväitä, jotta ei tarvitsisi aina sopia erikseen kuka valvonta-aterian saa. Pedagogisesti se ei ei ole paras mahdollinen ratkaisu, mutta eräällä tapaa työnantaja "pakottaa" tällaiseen.

Ja ei, en olisi voinut kieltäytyä, sillä työsopimuksessa on sellainen ehto ja siihen piti vaan suostua, tai sitten ei olisi täällä ollut töitä. Kuvitteletko oikeasti, että työntekijällä on paljonkaan sanomista työsopimuksen ehtoihin kuntapuolella? Täällä ei edes saa sellaisia sopimuksia mitä Tehy vaatis, jos niitä alkaa peräänkuuluttamaan niin ei ole töitäkään.

Eli oikeasti ruoka maksaa 3€ x oma veroprosentti, eli tosi vähän.

On jotenkin outoa, että lapsien kyllä "täytyy" syödä päiväkodin ruokaa, mutta hoitajille se ei kelpaa, vaan pitää puputtaa omia "terveellisiä" eväitä. Eläköön asennekasvatus ja kasvatuksen ammattilaiset. Olen itse opettaja ja syön aina lasten kanssa mielestäni erittäin hyvää kouluruokaa (meillä on tosissaan hyvä ruoka ja loistava emäntä, ei mikään massakeittiö). Onhanse totta, että ruokarauha on usein hieman niin ja näin, mutta maksettava summa ruuasta on naurettavan vähän tuon valvontavastuun takia.

Omia eväitä ei lasten nähden syödä. Millaista esimerkkiä näyttää työntekijä, jolle ei talon ruoka kelpaa??? Ruokailu on opetushetki päiväkodissa siinä, missä kaikki muukin toiminta. Luulen, että eri päiväkodeissa on eri käytäntöjä, mutta meillä syövät kaikki lasten kanssa ja talon ruokaa! Ja hyvää onkin.

Ja tosiaan, ruokataukoahan päiväkodin työntekijöillä ei ole. Jos sovit työpaikalla ruokatauon, se pidentää päivää lopusta. Aterioista maksetaan verot, ei itse ateriaa. Eli luontaisetu, kuten missä työssä tahansa. Niin, ja autoetu meiltä puuttuu...

terv. Pk:n johtaja

ja jos syöt, niin se vieläpä maksaa sinulle... Eli mieti tuotko omat eväät kotoa, jotka saat rauhassa syödä tauolla vai syöt nopesti lasten kanssa, josta vielä maksat. Itse valitsin jälkimmäisen, koska silloin tulee ainakin syötyä terveellisesti, eikä ota kotoa vain jotain pikkuvälipaloja(herkkuja yms) mukaan töihin.

Lainaus:

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat