Seuraa 

Viikonloppuloma ohi ja iho ruskea kuin papu. Oli niin ihanan rentouttavaa vaan olla ja köllötellä ja nauttia Suomen suvesta. Nyt jaksaa taas miehen viimeisen työviikon ennen suurta lomaa:)

Kesähelinä, en synnytä naistenklinikalla (oliko se niin?). Jännää, että meillä samana päivänä syntyy nyytit. Aiotko olla tikkien poistoon saakka sairaalassa vai lähdetkö ennemmin? Minä lähdin kakkoselta kolmen päivän päästä leikkauksesta kotiin, mutta ajattelin tällä kertaa (ehkä) malttaa vähän pidempään. Katsotaan nyt, mikä on vointi sitten.

Joku kyseli, että miksi sektio, minun ensimmäinen vauva oli yliaikainen kaksi viikkoa ja kookas, jolloin otettiin lantiosta mitat, että mahtuisi juuri ja juuri syntymään, mutta, kun ei vauva ollut edes kiinnittinyt kanavaan eikä mitään merkkiä synnytyksen luonnollisesta käynnistymisestä ollut, päätettiin suosiolla leikata.

kakkonen oli sitten lähes kilon painoarviossa pienempi ja oikein ihanteellisen kokoinen synnytettävä. Synnytys käynnistyi lapsivesien menolla (menivät hulahtamalla) ja synnytin häntä 36 tuntia saaden siinä välissä supistusta vauhdittavia tabletteja, kipulääkettä, oksitosiinitippaa, epiduraalia, kokeilin vesiallasta, sain akvarakkulaa, kylmää käärettä, lämmintä käärettä, pudendaalipuudutuksen, ilokaasua ja paikat aukenivat 5,5 cm:iin ja sitten lääkäri teki päätöksen, että enää ei voida odottaa, että pian vauvalle tulee hätä ja joudutaan ehkä kiireelliseen sektioon. Niin kakkonenkin syntyi normaalilla sektiolla karvaiden kyynelten kera, että tähänkö kuitenkin päädyttiin maanpäällisen helvetin jälkeen.

Eli nyt huokaisen helpotuksesta, ettei samaa tarvitse kokea enää ikinä, olin niin kipeä ja tuskainen, että siinä rinnalla sektio ei tunnu missään ja näin kolmonenkin näkee maailman mahaluukun kautta. (Hui, kun alkoi puistattamaan taas tuo kakkosen synnytyskokemus. En kyllä ikinä toivo kenellekään yhtä rankkaa synnytystä.)

Sitten turvaistuin asiaan. Mekin ostimme uuden istuimen ja päädyimme ihan normaalivöihin tulevaan Britaxin baby safe -malliin. Siinä on kaikki ne sivutörmäyssuojat ym. turvajutut ja tuntui sen vuoksi mielestämme parhaalta valinnalta tuohon meidän autoon.

Carelia ja Tiitiäinen nyt täynnä 37+1 ja aikaa synnytykseen tasan 10 päivää:) :) :)

Sivut

Kommentit (28)

Tosiaan tuosta kuntoilusta, varsinkaan vatsalihaksia ei saa jumpata, ennenkuin lihakset palautuneet oikeille paikoilleen, voi mennä reilusti puolikin vuotta synnytyksestä.

Nimittäin voi jäädä ikuinen pömppömaha, vaikka tekisi loppuiän vaikka mitä. Ja se pömppis taas ei lähde enää kuin leikkauksella.

Minä olen edelleenkin täällä yhtenä, josko kovin hikisenä kappaleena ;) Vaikka puoli tuntia sitten tulinkin suihkusta..

Aamulla kävin hakemassa 15 kg mansikoita, joita sitten olenkin laittanut tämän päivän. Siinä lomassa kävi 2 kaveriakin (tosin eri aikaan) pyörähtämässä, kun ovat lomalla..

Olen syönyt varmaan kilon mansikoita tänään (siis ainakin!) ja mulla on koko päivän ollut housut ihan märät! Siis pikkarit on niinkuin olisi alleen laskenut :( Mun mielestä se ei haissut oikein kunnolla pissillekään, mitä kyllä epäilen..Olisihan se nyt oikeasti noloa, jos pissisi housuun..En tiedä olenko sitten hionnut niin paljon vai onko se lapsivettä. Muutamia kipakoitakin suppareita on tullut tälle päivälle ja ajattelin ukollekin sanoa, että varautuu yöllä lähölle, jos ne tästä vielä voimistuu ja säännöllistyy.

Kovastihan tuota jo tekisi mieli lähteä ;)

ONNEA KOVASTI kaikille tässä hiljan nyyttinsä saaneille! Kyllä minäkin täältä EHKÄ joskus perässä tulen ;)

Pipsaliinu:

Just äsken oli puhetta siitä puhelinkortista kaverin kanssa, joka on sairaanhoitaja ja näin ollen ollut harjoittelussa synnärilläkin..Ei sekään muistanut, että saako siellä olla puhelin vai ei mukana, mutta sanoi kyllä saaneensa sieltä tekstiviestejä! Muuallahan siellä koko laitoksessa ei ainakaan saa pitää puhelinta auki, mutta..Josko ne olisi laittaneet ne salaa tms..Otan sen joka tapauksessa mukaan ja aion kysyä, mutta sitä korttia en osta.

Mutsille tsemppiä tulevaan koitokseen, jos tositoimiin pääset!

Nyt taidan lähteä tuonne makkarin puolelle, josko se illan (jo menossa oleva leffa) olisi edes hiukan katsomisen arvoinen..

Palaan huomenna asiaan, mikäli en yöllä pääse lähölle ;)

~suviande ja öttiäinen JO 40+3~

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olipas vikkelät sormet. En ole siis kirjoitellut omia kuulumisia pitkään aikaan.Mutta aina silloin tällöin käynyt lukemassa mitä teille kuuluu.

Onnea paljon kaikille jotka olette jo vauvelin saaneet.Itse odotan kärsimättömänä omaa vauvaa.Esikoinen siis tulossa ja ei sen takia ole mitään pelkoja synnytykseen kun ei tiedä mittä se on.Keskivikkoona olisi synnytystapa arvionti äitipolilla ja vika ultra.Ihan päästä kurkistamaan vielä pikkuista ennen h-hetkeä.Odotus on mennyt itselläni tosi kivasti.Nyt viime viikkoina olen tietnkein kärsinyt näistä helteistä ja lonkat kipeytyy kun nukkuu ja vessassa saa ravata ihan koko ajan ja tietenkin yöllä.Mutta kuitenkin vietän sängyssä melkein 12 tuntia joka yö.Saa nähdä onko vauva nyt varmasti kääntynyt kun on ollut viime neuvola käyneillä perätilassa ja poikittain itse olen aika varma että on jp kääntynyt koska istuminen on itselle helpompaa kun vauva ei paina kylkikaareen. Vähän kyllä jänskättää että millaisen painoarvion tekevät.

Siivoilin tuossa juuri vaikka kuuma tulee pelkästään siitä kun istuu.Mies on sitä miletä etten saisi rehkiä ollenkaan joten ei antasi minun edes imoroida.Mutta hulluksihan sitä tulee jos ei mitään saisi tehdä olen ollut jo 6 viikkoa kotona.Eli ensin oli kesäloma ja nyt viimeiset kaksi viikkoa äitiyslomaa.Nyt odotan innoissani mieheni lomaa joka alkaa 14.7. sitten hän 7 viikkoa kotona eli pitää isyysloman siihen perään.Ihan olisi mennä uimaan mutta kun ei uskalla jos paikat ovat vaikka auki(toivossa on hyvä elää).Jouduin eilen rannalta katselemaan kun mies ui meidän koiran kanssa kilpaa.Saa nähdä mitä toi koiruus tuumaa vauvasta.On kyllä ennenkin nähnyt eikä välitä mutta se ei paljon tykkää lapsista jotka liikkuu ja juoksee paljon.Imnnostuu itse niin paljon.Miten teillä muilla on mennyt kun koira on ollut eka talossa ja sitten tullut vauva?

Mekin ostimme sen jalustalla olevan turvaistuimen autoon on muuten tosi kätevä.No mutta olisiko tämä kirjoitus tässä....Kukaan ei jaksa lukea.Mutta palailen vielä...viimeistään keskiviikkona.

T:Sweety20 ja rv 37+0

21 päivää laskettuun

PS:Saa nähdä tuléeko samana päivänä kun mulla on synttärit 27.7 ja la 24.7.jännää

Carelia:

Viimeksi olin sairaalassa 5 päivää kun halusin toipua kunnolla ja sisällehän ne laittaa niitä sulavia ja multa poistettiin tikit kun mentiin näyttää vauvaa ekaa kertaa neuvolaan kun kävin edellisen kanssa yksityisellä äitiysneuvolassa jossa käytiin eka vauvakäynti. Heillä ei ollut yksityistä lapsineuvolaa kuitenkaan.

Nyt olen ajatellut olla varmaan 3 päivää, mutta riippuu ihan kunnosta kun en halua lähteä puolikuntoisena kipujen kanssa. Tosin voi olla että kotiutuminen on vasta ma jos su ei ole lääkärikierrosta naikkarilla...

Mihin sairaalaan sinä menet ?

Minulla on esikoinen poika syntynyt -94 ja oli tasan laskettunapäivänä ja oli 3240g ja 50 cm ja edellinen tyttö -02 ja syntyi viikolla 39 sektiolla 3140g ja 49 cm

Minulle on viime karralla tehty tutkimus, että korkeintaan 3,5kg mahtuu ulos alakautta eli vaikka eka olikin ihan pieni niin silti synnytys oli pitkä, raskas ja vaikea. repesin aika pahasti..

Nyt on kokoarvio ollut viikolla 36+2 2459g eli arvioidaan että voi jäädä vähän alle 3kg tai pikkuisen yli 3kg eli varmaan aika samaa luokkaa kuin edellinen tyttö oli.

Minulla nuo yöt ovat tuskaa kun unta ei tule ja sit tosi katkonaista uni ja herään kuitenkin sika aikaisin jo eli tossa klo 6 !!!

Iltaisin supistelee välillä aika kovaakin mutta ei mitenkään säännöllistä. Minulla on koko raskaudenajan ollut valkovuotoa aika paljon...

Kyllä minä nyt päädyin ostamaan tuon istuimen jonka saa jalustalla kiinni autoon niin helpottaa niiden vöiden ainaista punomista :) Aika hassua, että jonkin autoon ei olisi muka saanut jalustaa kiinni kun senhän voi laittaa kiinni joko 2 tai 3 piste vöillä !!!

kesähelinää rv 37+6

Mutsille tsemppiä;toivottavasti supistukset vievät eteenpäin :)

Hassua miten koko alkuraskaus meni jalat ristissä toivoen,että ei tulis supistuksia. Nyt kyykkii maassa ja vonkaa seksiä,että tulis ja oikein kunnolla.

Mun mies on jo ihan ahdistunut,mun vonkaamisesta.. Heh! Kerrankin näin perin.Pitää muistaa tämä kun alkaa synnytyksen jälkeen vihjailemaan,että miten olis? Myönnän kyllä että suureen osaan mun halukkuuteen vaikuttaa tuo supistusten toive :)

Vauva on selkeästi tullut todella alas,kun istuminen tuottaa vaikeuksia. Pää painaa alakertaa oikein kunnolla ja mikään " kyyristyminen" ei onnistu. Jee,jee! Jokin merkki lie sekin?

Pitää aloittaa loppu perheen herättely :( Harmittaa jo valmiiksi,kun tietää että itkujen kanssa tapahtuma sujuu. Onneksi mummi tulee parin pvän sisällä niin voi jättää aamu tapahtumat väliin.. Höh! No ei auta-mentävä on!

-Sushiko 37+4-

Tuota eläinasiaa.Meilläkin on koira 2,5 vuotias joka on varsinainen mamman oma mussukka.Tarkoitan siis että kun minä liikun seuraa koira perässä muuten koira on ihan koira eikä lapsi meille.Mutta enivei,me ajateltiin että kun tullaan vauvan kanssa kotiin niin koira saa haistella ja vaikka nuolla vauvan jos haluaa ja siitä lähtien meidän perhe on sellainen sen kummempaa numeroa asiasta tekemättä.Koiran elintila ei tule kaventumaan eikä rapsutukset vähentymään.Koira saa edelleen hypätä sohvalle ja sänkyyn.Ja olla mukana vauvan hoidossa silloin kun me niin haluamme.

Ugh!

Oumai

Menin viime torstaina äitiyspolille tutkittavaksi ja sain jäädä suoraan käynnistykseen. Vajaat nelikiloinen tyttö syntyi sitten kuitenkin leikkauksella vielä kesäkuun puolella. Ihana on!!! Kovasti saa herätellä neitiä syömään, kun on vähän uuvahtaneen oloinen. Kotiuduttiin tänään. Kokemus oli rankka, mutta ei traumaattinen. Henkilökunta oli mukavaa ja sairaalassaolokaan ei tuntunut rankalta. Hienoa on nyt vauvan katsetta katsella, kun hän katsoo silmillä, jotka näyttävät sisältävän kaikki maailman viisaudet :). Kannatti odottaa!

Muistathan antaa vatsalihastesi palautua kunnolla ennen rehkimistä.. On nimittäin aika kamalan näköistä,kun kuntoilu aloitetaan liian aikaisin ja lihakset eivät ole kerinneet palautumaan omille paikoilleen.

Mä kanssa oikein odotan että pääsisin kuntoilemaan ja heti kun vaan saa luvan aloitan kanssa salilla juoksemisen!

Asutaan ihan ytimessä ja katselin kanssa noita salien hintoja..Kallista lystiä,mutta useimmissa on aika hyvät lapsiparkit. Jos sais vaikka edes vanhemman sinne vähäksi aikaa..

Onnittelut uusille ns jakautuneille eli vauvansa saaneille !!

Sellainen tuli mieleen, että onko ihan melko vastasyntyneen kanssa mitään estettä lentää ?

Eilen vain puhuimme mieheni kanssa, että jos tehtäisiin noi meidän kesä sukuloinnin kahdessa osassa eli lähdettäisiin jo kun vauva noin 3 viikkoa käymään lentämällä mieheni kotona...

Huomenna on neuvola käynti taas...

kesähelinää

todellakin on valasmainen olo,jalat on turvoksissa ja itku herkkyys on taas ihan maximissaan,kait mä alitajunnassa alan jännittään keskiviikon polia,että jos en saakkaan sanottua niille ja ne passittaa mut vielä sieltä kotia!

Onnea Tinkalle ja muillekin jo käärönsä syliin saaneille!

Onko kukaan heinäkuisista saanut vielä vauvaansa laskettuna aikana tai sen jälkeen?

Viime yönä kun maata menin alkoi tulla tuntuvia suppareita 6-10min.välein,mutta kun puoli kahden korvilla menin sänkyyn takaisin maata niin ne on sitte loppunu,isäntäkin kysyi aamulla että meneekö hän töihin vai...

Mä jotenki arvasin et täs käy näin että nyt saan alkaa valvoa noitten kuitenki vielä tehottomien suppareiten kans ja sitten sairaalas en saa nukuttua(jos jään käynnistykseen) ja oon sit synnytykses ihan poikki.

Mä kun oon saanu koko raskauden nukkua yöt läpeensä,ja vessa reissutki yöllä voi laskea yhdellä kädellä koko raskauden ajan.

Suviande:

Vieläkö oot maisemissa?

Empäs muistanutkaan että tyttösi oli vuoden vanhempi kuin mun nuorimmainen,eli sillon 4v.sitten oli ainakin se kortti-soitto systeemi.

Voisin kans ottaa oman kännykän mukaan,nythän on ihan eri juttu mennä ulos soittamaan kun talvella. Mä oon joutunu joka kerta olemaan sairaalassa 3-5vrk kun on vauvan keltaisuutta tai sokereita mittailtu,nyt toivon että pääsis äkkiä sieltä kotiin!

Mihinkäs shrek (en muista nikkiä kunnolla) on menossa synnyttään?

Nyt toivon että vauva pysyy sisälläni vielä tämän päivän,tänään on nimittäin anopin synttäripäivä ja en toivo syntyväksi samalle päivälle(en ole ollut anopin kanssa 2,5v missään tekemisissä),huomenna on mummoni syntymäpäivä ja silloin saisi syntyä ihan ilomielin.

Ihme kyllä mulla on puhelin soinut tosi vähän *koputtaa puuta*,voisin kuvitella että kaikki soittelee vuoronperään mutta en tiä ovatko jo varmoja myös siitä että menee sinne ke polikäynnille asti ja siitä sitten edetään eteenpäin.

Mä en oo leiponu pakkaseen yhtään mitään ja oon kyllä kavereille sanonutkin että en leivokkaan,nyt on kesä ja me on ostettu litratolkulla jäätelöä kun s-kaupasta sai maustettuja edullisesti kk:n ajan. Sanoinki et jos joku haluaa jotain muuta niin tuokoon mukanaan.Meillä nimittäin ramppaa ihmisiä ihan eri tyyliin kuin monilla muilla ihmisillä. Kahvipaketti kestää normaalisti vajaan 2vrk niin arvatkaas huviksi paljoko sitäkin menee kun kotiudutaan...

Esikoisen aikanaki kun tulimme sairaalasta niin olin puoli tuntia ehtinyt olla kotona kun ekat kaverit tuli,laukut oli purkamatta yms...ja sitte kun ne istuu tunti tolkulla eikä hoksaa että voisin kaivata lepoa.

Mutta saapas taas nähdä kuinka tällä kertaa käy!!!

Nyt pakko tehdä jotain ennenkuin pitää mennä taas nlaan.

Pipsaliinu 40+1

Oumaille heti ekaks, että täältä löytyy just yhtä " pitkä" tyyppi.

Esikoinen, poika, synty 39+1, 3785g, 50cm. Eppari tehtiin rutiinisti S-joella.

Kakkonen, tyttö 38+6 (oikeasti 40+2) 3850g, 53,5cm

Kolmonen, poika 40+2 4640g, 52cm

Kolmosen suuren painon takia terkka päätti viimein, että paras mennä kuitenki painoarvioon, joka on keskiviikkona(rv 38+4). Kätilö kyllä sano mulle viimeks, että nyt kun tämä nähtiin, niin olisi sieltä sitten viisikiloinenkin mahtunut. Kun päällisin puolin arvioituna oli pitäny olla " saman kokoinen kuin edellisetkin"

Ristiriitaiset tunteet on, koska en tosiaan halua rueta mitään uutta ennätystä tekemään, mutta toisaalta kolmosen synnytys sujui kuitenki varsin hyvin ja toipuminen erityisesti.

Ekan kanssa olin sairaalassa 5vrk, toisen ja kolmannen kanssa nippa nappa 2vrk. Täältä on synnärille 80km, että sen aiemmin ei taida kotiin päästäkään.

Mua aina jaksaa ihmetyttää nuo muitten säännölliset supparit, jotka sitte loppuu, kun mulla on aina muutaman säännöllisen supparin jälkeen tullu lähtö ja pisin synnytyksen kesto on ollu kymmenisen tuntia.

Mutta niin nämä jutut menee eri tavoilla.

Mua ei nyt oo juurika supistellu eikä limolista tai muustakaan oo tietoa, eli odotus jatkuu.

Onnittelut vauvan saaneille ja kovasti tsemppiä meille muille :)

T@hti rv 38+2

Täällä taas pirteänä! On se kumma, miten aamuvirkku minusta on tullut. Toisaalta ihanaa, kun saa juoda aamukahvin rauhassa ja lukea yksinään lehden, kun tyttö vielä nukkuu...vaikka ihana tyttö onkin. :D

Carelia: Minä kyselin sektiosta, itselläni hieman samanlainen tarina. Ei vain yritetty niin pitkään tuota synnytystä, eikä vauva ollut kovin suuri, mutta tulossa huonossa asennossa. Keskiviikkona olen menossa synnytystapa-arviointiin ja jännittää hieman, että kuinka käy. Välillä tuntuu siltä, että aika myöhäiseksi jätettiin tuon arvioinnin teko. Toisaalta luulisi sen olevan tarkempi juuri sen vuoksi.

Minkäs kokoisia vauveleita teille on arvioitu syntyvän ja millä rv:llä edellinen synnytys käynnistyi?

Kyllä tässä itse kukin alkaa jo valasmaiseksi olonsa tuntea ja *huokaus* vielä aikaa jäljellä. Tietenkin, jos keskiviikkona tehdään leikkauspäätös, se luultavasti tehdään ennen laskettua aikaa. Sitten ei tarvitsisi kärvistellä ihan sinne saakka.

Aurinkoista päivää, masukkaat ja voimia helleilmoihin!

t.Saraida + pikkuruinen rv 36+5

Että otta päähän...supistellut koko päivän n. 15-30min välein ja sitä limatulppaa irtoilee näkyy aina välillä. (tai siksi sitä luulen)

Mutta sitten yhtä äkkiä...melkein tunnin väli supistuksissa ja huomattavasti lievempänä prklll.

Saisi vaan nyt alkaa tulemaan, kun kerran yritteleekin.

Mies oli aivan maansa myynyt, kun oli asennoitunut, että ei pääsekkään kalalle...no en sit raskinut sitä vängällä pitää kotona niin nyt sit illalla hymyssä suin lähti meneen. Onneksi se pääsee tarvittaessa n. 30min kotia sieltä.

Esikoisen kurkku kipeä ei näy laantuvan olleskaan. Nyt jo 3pv valitteleen sitä. Saas nähdä tarttuuko tyttöönkin se.

Toivotaan, että ei, mutta kyllähän se tahtoo kaikki käydä läpi.

Minä ajattelin pökästä kotia sairaalasta heti, kun vaan päästävät.

Riippuu tietty omasta ja vauvan voinnista. Itsehän sitä menee vaikka päällään, mut vauvan tulee olla kunnossa ennen ku kotia lähen.

Harmittaa tuo pitkä matka vaan niin vietävästi.

Ja jos oikein kuuma päivä sattuu niin ompas kiva matkustaa 2-3h autolla missä ei ole ilmastointia...ku sais oman auton äkkiä korjatuksi...

Pakko kait se on mennä yrittään saada unta...jos vaikka sit huomenna alkais juokseen vaikka ympyrää et baby syntyisi. =)

mutsi 39+2

Ai kauheeta että on hot in here.Oikein odotan että loppuviikosta lähdetään sinne möksälle.Uijuih,varpaat viileeseen veteen ja joku roskanovellilehti käteen.

Mökillä on myös ihana seurata kun koira jaksaa puljata omiaa rantavedessä,nostelee milloin mitäkin risua ja männynkäpyä pohjasta.

Saadaan tulevat kummitkin mukaan joten luvassa aivan mahtavan ihanan rentouttava viikonloppu.

Kukas se pohti että melko myöhään tehdään synnytystapa arviointi(?)itsekkin pohtinut ihan samaa,minulla vasta ensiviikolla ja silloin rv 37+5.Ihan jotenkin pelottaa koko show,haluaisin kokea synnytyksen onnen ja tuskan mutta luulen että minulle tehdään sektio.Olen lyhyt(152) ja reväytin häpyluunliitoksen n.kk sitten.

Minäkään en jaksa alkaa leipomaan pakkaseen mitään valmiiksi.Jotkut muffinit pyöräyttää melko nopeaan ja jätski on kyllä melko helppo ja saakutti tarvitse edes olettaa että vauvan kanssa meiltä löytyisi jokaiselle päivälle herkkuja kahvin kanssa.Vaikka saattaahan ne vieraat silti olettaa.Kun eivät katso tilannetta tuoreen äidin silmin :)

Mutta nyt aijon lähteä leipomaan mustikkapiiraan.naminami,viime hetken kalorit kato talteen :)

Oumai ja Gore rv 36+4

ja samalla omat kuulumiset

Innostuin sitten eilen illalla vielä siivoomaan kun se päänsärky meni ohi. Mies meni tytön kanssa nukkumaan jo aiemmin niin pesin sitten lattiat kaikessa rauhassa.

Kun siirryin sohvalle katsomaan Bones:a niin johan rupes tuntumaan suppareita. Ja siis ei mitää pieniä taikka harjoitustavaraa =) Valvoin 04 asti niiden kipujen kanssa (tulivat 15min välein) ja PAM, ne loppui kuin seinään tuolloin neljän aikaan. Siis mikään muu ei ota päähän kun noi monta tuntia ja säännöllisesti (ja perkuleesti sattuvat) tulevat supistukset jotka sitten yht' äkkiä loppuu. Nyt on kyllä sitten alaosasto hieman hellänä tuosta supistussessiosta.

Sitten kysyisin teiltä neuvoja kellä kesälapsia entuudestaan.

Millä vaatteilla olette meinanneet tulla kotiin, siis ennemminkin vauva? Tää on kuin ekaa odottaisi sillä kun tyttö syntyi tammikuussa, oli mittarissa melkein -30 astetta pakkasta ja nyt voi olla jopa päinvastoin. Olemme tulossa autolla (ei ilmastointia, jippii :/) kotiin joten vauva ei ulkona joudu olemaan kuin matkan ovelta autoon ja autosta kotiovelle.

Eli vinkkejä saapi laittaa.

Jotain piti vielä kommentoida mut ei toi muisti riitä eli palailen kun palaset kolahtaa yhteen tuolla nupolissa :)

Neppe rv 37+6 (39+2)

Mulla alkaa mennä pikkuhiljaa enemmän ja enemmän hermot noitten jalkojeni kanssa kun ne vaan turpoo ja turpoo. Ei pahemmin mahu mihinkään kenkään. Muutenkin alan olla ihan täynnä tätä valaana oloa. Muutamat vaavin vaatteet vielä laskostan narulta kaappiin ja pinnasängyn petaan ni sitte oilis kaikki ihan valmiina senkun vaan ite " sinappipumppu" tulis masun toiselle puolelle. Kamalaa kun täytyy olla niin kärsimätön.

Mullakin on ollu taas reilun viikon närästystä niinkun jollakulla muullakin täällä. Luulin et sillon ku se eka pitkä kärvistely jakso loppu ni ettei sellasta enää tuu mut tuli kuiteski,ehkä pikkusen lievempänä mut kuiteski.

Janottanu on ihan kamalasti. Liekkö kuuman ilman vuoksi tai ton turvotuksen vai tarviikohan masuasukki sitä vaan tosi paljon enemmän tai sitte voisko toi virtsatulehdus ja sen lääkkeet pistää janottamaan??? Onko muilla kovaa janoa ollu?

Vitsi että eilen rupes tekemään mieli kunnon lenkille ja rullaluistelemaan kun kattelin muita jotka meni tossa edes takas. Pikkusta lyllerrystä voi nyt harrastella mut muu saa odottaa vielä. Ei oikeen jaksa mennä vauhdilla ja tosiaan turvotuksen vuoksi jalat kipeytyy aika äkkiä enkä luistellä uskalla masun kanssa.

24 päivää laskettuun.....

SurinaS + rv 36+4

Valtavan suuret onnittelut ja halaukset teille, ketkä olette jo pienen nyyttinne saaneet! Tinka ainakin kertoi, että heinäkuinen oli tullut hieman etuajassa (29.6.), joten onnittelut sinnepäin ja muillekin!

Oumai: meilläkin on koira ja ajateltiin tehdä samalla tavalla kuin tekin, eli kun tullaan sairaalasta kotiin, niin koira saa haistella ja nuolla vauvaa (jos haluaa) ja sen jälkeen sitä on sitten tultava toimeen. Aika näyttää kuinka käy,

Murmelimamma ja muut kuntoilua suunnittelevat: Kiitos, että kerroitte tuon vatsalihas-tiedon! En ole koskaan kuullut tai lukenut asiasta, joten täytyy siis antaa vatsalihasten palautua vähintään puoli vuotta ennen treenin aloittamista. Kääk. Tuntuu pitkältä ajalta.

Supisteluista: Kuulun itsekin siihen ryhmään, ketkä eivät ole vielä supistuksista saaneet " nauttia" . Terveydenhoitaja jo tänään minun puolestani toivoi, että harjoitussupistuksia alkaisi tulemaan, mutta saa nähdä missä vaiheessa ne sitten ilmaantuvat vai ilmaantuvatko ollenkaan? Minulla on kavereita, ketkä ovat kertoneet raskauden sujuneen ilman minkäänlaisia oireita siihen asti, kunnes on pitänytkin jo lähteä synnyttämään.

Pakkasin iltamassa sairalaakassin lähes valmiiksi. Pienokaiselle pakkasin potkuhousut, lyhyt hihaisen bodyn ja pitkähihaisen hupparin, sekä tietenkin sukat ja lakin. Mukana on varmuuden vuoksi kahdet potkarit ja kaksi lyhyt hihaista bodya, jos tulee matkalla tarvetta vaihtaa vaatteita (kotimatka sairaalasta n. 2 h). Jos on jotain erinomaisia vinkkejä sairaalakassin sisältöä ajatellen, niin kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan! Tuntuu todella hankalalta miettiä omaa vaatetustaan, kun ei tiedä minkä kokoiseksi synnytyksen jälkeen muuttuu!

pazzepartout rv 37 + 4

Onnea kaikille vauvelin saaneille!

Minusta tuntuu, että tämä meidän vauva ei synny ikinä... no torstaina kai vasta laskettu päivä, mutta jotenkin ajattelin, että jos vauveli olisikin tullut etuajassa. Ihme toiveajattelua, ei kerrassaan mitään merkkejä. Mutta eipä ole kotikaan vielä valmis vauvan tuloon. Laiskottaa vaan kamalasti. Mutta tänään laitan pinnasängyn kuntoon!

Jännittää, kuinka tuo uhmisikäinen ottaa vastaan vauvan, viime päivinä on ollut mieletöntä tahtojen taistelua meillä... Oli aika nolo kauppareissukin yhtenä päivänä, kun lapsi temppuili ja minä mahani kanssa olin ihan pulassa. Mutta kaipa tämä kaikki on ohimenevää.

Voikaa hyvin!

t. kertturuut

nyyttinsä saaneet!!

Mulla ei vielä mitään kiirettä synnyttään, nyt viikkoja 37+2 ja olo on toistaiseksi aikas mainio, ei vielä valasmainen vaikka on tuota painoa tullu kohta 11 kiloa lisää. Ja kun ottaa huomioon ton helteen ja juoksemiset noiden isompien perässä;) Kait mua vähän pelottaa tuon edellisen synnytyksen jäliltä kun oli niin nopee ja kipee että mites nyt. Ja vielä tarttis saada vaatekaappi vauvalle valmiiksi. Ja tuoda pinnis ja laittaa se kuntoon. Tuntuu että saishan tuo pysyä vielä ainakin siihen laskettuun. Supistuksia on tullu melkein joka päivä välillä paljonki ja osa jo sellasia et on saanu ihan puhalella, mutta eipä sen kummempia. Pitäs varmaan pakata laukut valmiiksi jos se lähtö tulee, ku sairaalaan on tällä kertaa tunnin matka niin ei viittis viimetipassa enää....

Onkohan suviande jo jakautunu kun ei oo vielä tällä päivälle kirjotellu ja on yli LA:n....

Jaksamisia kaikille!!

Snowy

No aloin sit yrittää nukkua siinä puolen yön aikaan ja kerkeisn vissiin 15min nukkua, kun heräsin oikein oima suppariin...nyt tässä oottelen miestä ja anoppia kotia, että voidaan lähteä käymään ainakin synnärillä.

Väliin supparit jotenkin hassusti menettää voimaansa???

Ja tietty mun TUURILLA ne laittaa mut kotia vielä sieltä synnäriltä.

Toivotaan nyt et tää loppuisi niin et kotia tu´len vaavin kaa?!

Jännä, kun alkoi jännittään.

mutsi (aivan hepakoissaan)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat