Vierailija

Meidän 5kk vauva on ollut jo varmaan kuukauden nuhassa! Korvat katsottiin vähän yli viikko sitten ja silloin lääkäri sanoi, että näyttäisivät olevan ok, mutta vähän punotusta oli, joten takuuseen lääkäri ei mennyt, että korvat olisivat kunnossa. Nukkuu huonosti ja on vähän levoton, olen ajatellut, että tukkoisen nenän takia. Mutta viittaako tämä loppumaton nuha korvatulehdukseen tai johonkin muuhun? Onko kenelläkään ollut vastaavaa?

Kommentit (6)

että vauva ei nuku päiväunia muuten kuin koko ajan liikkeessä olevissa vaunuissa :/

Onnistuin pienen urputuksen jälkeen saamaan ajan. Voi olla, ettei korvista löydy mitään, mutta sitten olen kyllä jo aika huolissani mistä voi olla kyse. Arki on aika rankkaa tämän rähisijän kanssa.

Ap

voi johtua monesta syystä, ei aina ole kyse allergiasta. Mutta sinuna menisin tarkastamaan korvat uudelleen, vika voi olla siellä.

Terv. kolmen korvatulehduskierteisen lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja sen jälkeen ollut enemmän ja vähemmän nuhainen ja yskäinen. Lääkärissä ei olla käyty kun on nukkunut hyvin eikä mitenkään haronut tai itkeskelly korviaan. Minuakin ihmetyttää näin pitkä tauti, mutta on ilmeisesti jotain virusperäistä kun niillä on tapana kestää kauemmin. Muutkin olemme olleet nuhassa ja yskässä joten samaa tautia lienee vaavelilla. Ajattelin itse odottaa ensi viikkoon ellei tule mitään uutta ja käydä silloin lääkärissä jos nuha vaan jatkuu. Sinuna veisin vauvan kyllä lääkäriin jos nukkuu selvästi huonommin kuin normaalisti.

Yritän sada ajan lääkäriin tänään. Itse asiassa yritin jo toissapäivänä, mutta tällä paikkakunnalla lääkäriin pääsy on todella kiven alla :( . Olen ajatellut, ettei korvista olisi kyse, kun ei haro korviaan, mutta toisaalta kyllä muita merkkejä löytyy: ei viihdy makuuasennossa, ei nuku, vihreää limaa, syöminen vaikeaa. Joten kai lääkärille täytyisi yrittää päästä, huoh.

pikkulapsilla on paljon infektioita ja niin kuuluukin olla, immuunijärjestelmä tarvitsee harjoitusta. JOskus nuhia tulee useita peräkkäin, ja näyttää, että sama tauti jatkuu ja jatkuu. Ja varsinkin yskä voi olla lievänä viikkoja. Lastenlääkäri sanoi, että 1-2 -vuotiailla on keskimäärin 10 infektiota vuodessa, joista suurin osa flunssia ja loput yleensä vatsaperäisiä...

Levottomat unet voivat johtua vauvan unirytmin muutoksista ja unentarpeen vähenemisestä. Meillä ainakin tuoaa vajaan puolen vuoden kohdalla alkoi yökukkumisia tulla uudestaan. Na ratkesivat sillä, että lopetin alkuyön syötö ja annoin rintaa vasta 4 jälkeen.

Tietysti nuha voi olla oire jostain pahemmastakin ja noin pienen viesin kyllä tarkistettavaksi, jos tauti jatkuu viikkoja.

viiden kuukauden ikään asti - ihan koko ajan. Mietiskelin sitä aikani, mutta mitään järkevää selitystä ei löytynyt (vauvaikäiset kun yleensä eivät reagoi allergioihinkaan hengitysteitse). Sitten se vain yhtäkkiä loppui. Luulisin, että nuha olisi saattanut saada alkunsa RS-viruksesta.

Nyt olemme saaneet nuhan taas vieraaksemme, mutta se johtunee mädästä päiväkotirakennuksesta...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat