Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

On ilta ja ollaan leikki-ikäisen kanssa päivystyksessä. Siellä on pari muutakin lasta. Ja odotteluhan kuuluu asiaan.

Paikalle saapuu ylipainoinen, noin 25 vuotias äiti 2kk ikäisen vauvansa kanssa. Mukana on myös äidin kaveri.

Tsiisus... miksi MINUN vauvaa ei HETI hoideta? MINUN vauvalta menee unirytmi sekaisin, jos ei päästä lääkärin puheille NYT heti! Vain parasta MINUN vauvalleni. Ja koskapa täällä on muitakin, enkä voikaan etuilla, niin lähdenpä sitten suurieleisesti ja -äänisesti pois. Huudan kaikille, miten huomenna mennään yksityiselle, rahalla saa palvelua. Eikä tyydytä tällaiseen keskinkertaisuuteen. (mekin oltiin tultu sinne päivystykseen yksityisen lähetteellä...)

Joopa joo... ja samalla tämä äiti jutteli kaverilleen, miten poltti koko raskausajan ja mitä tapahtuikaan synnärillä, kun hän kävi välillä tupakalla.

Että semmosta parasta vauvalle...

Sivut

Kommentit (26)

tottakai potilaat hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä, mutta se järjestys on ensihoitajien, sairaanhoitajien ja terveydenhoitajien ARVIOIMA. Ja se arvio ON subjektiivinen. Siinä sattuu koko ajan isoja virheitä, joiden takia ihmisiä kuoleekin. Yhtä vaikea teidän välillä näyttää olevan nähdä kiireellisyysjärjestystä kuin asiakkaidenkin. Tämän tietäen en ollenkaan ihmettele, että tästä tietoiset huolestuneet potilaat tai portilaitten vanhemmat välillä kommentoivat järjestystä.Tottakai kommenteissa on asiattomiakin, mutta suurimpaan osaan niistä teidän olisi syytä suhtautua vähän asiallisemmin itse...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Päivystyksessä lapset hoidetaan kuitenkin kiireellisyys järjestyksessä. Ihan yhtä tärkeitä ne lapset on kaikille vanhemmille ja sen lääkärit ja hoitajat tietävät. Tämän vauvan hätä ei tainnut olla akuuttia, koska oli mahdollista odottaa seuraavaan aamuun ja yksityiselle menoon. Itse aikoinaan jonotin lapsen kanssa 1,5h toki sairaanhoitaja arvioi lapsen tilan välillä ja sitten päästiin lääkärille, joka otti lapsen sisälle sairaalaan. Ei olisi tullut mieleen etuilla, koska näin että toisilla lapsilla vielä suurempi hätä ja toisaalta taas luotin hoitajankin ammattitaitoon. Kotiin en uhkaillut jonoista huolimatta lähteä, koska lapsi oli todella sairas...

muuta keinoa kun ei ole vielä keksitty. On kuitenkin olemassa tietyt kriterit jonka mukaan kiireellisyys arvioidaan ja niiden mukaan toimitaan. Virheitäkin sattuu tosiaan sattuu mutta vakavat ihmishengen vaativat virheet ovat meillä Suomessa harvinaisia, omalla 15 vuotisella urallani ei sellaista tilannetta ole sattunut minun työpaikallani.

Kuinkas sattuikaan, että kertoi vielä polttamisesta synnytyksen aikana jne. =D

Mutta jos totta, niin ethän sinä ap tiedä mikä oli vauvan tilanne? Jos äidillä oli oikeasti hätä lapsesta? Ja lapsethan menee jonoissa ohi ja kiireellisimmät yleensäkin menee jonon ohi.

Tuli vaan mieleen oma kokemus. Vaikka hoidon tarvetta olisi niin jotkut ei ymmärrä vaan katsovat pahasti jos on jonon ohi pyrkimässä...Varsinkaan kun ei ole aaveen normin mukainen kaunis, hoikka yksilö ja lapsi upouudessa reimatecissään. 15

Potilaat hoidetaan ensiavussa aina kiireellisyysjärjestyksessä, myös lapset. Jos on mahdollisuus pyritään lapset hoitamaan ensin, kenenkään henkeä tai turvallisuutta kuitenkaan vaarantamatta. Asiakkaan voi olla vaikea usein nähdä kiireellisyysjärjestystä, kun on oikein ruuhkaa häviää jonosta aina potilaita kun kyllästyvät jonottamaan, silloin ei kyse ole kovin vakavasta vaivasta. Kuulemme työvuoromme aikana monenlaista kommenttia ja usein todella härskejä. Joskus on käynyt niinkin että kun viereisessä huoneessa joku kuolee tai on kuolemassa niin oven takana on joku malttamaton asiakas pienehkön vaivan kanssa, silloin tekisi mieli vastata yhtä rumasti. Nykyihmiselle kaikki pitäisi tapahtua heti, ymmärrän että lapsi on sairas mutta joku muu voi silti olla sairaampi. Joskus voi näyttää ettei meillä ole niin kiirettä mutta me tiedämme esimerkiksi kaikki tulossa olevat ambbulanssit ja ennakoimme töitämme myös sen mukaan. Emme varmasti viivyttele tahallamme mutta kaikkien vuoro ei vain voi aina olla ensin.T. Sh

Lainaus:

tottakai potilaat hoidetaan kiireellisyysjärjestyksessä, mutta se järjestys on ensihoitajien, sairaanhoitajien ja terveydenhoitajien ARVIOIMA.

Lainaus:

wannabe-äiti jos on jo äiti? Te tietty nysväätte ja odotatte sairaan lapsen kanssa vaikka maailman tappiin, ettekä vaadi palvelua.

Ja vauvan tilanteen voin vaan päätellä - eipä tainnut äidillä olla kova hätä, jos kerran oli varaa lähteä kotiin sen kanssa, niin ei kai ollut kyse mistään älyttömän vakavasta? Vai lähtisitkö itse kotiin, jos lapsesi olisi oikeasti hoidon tarpeessa??- ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat