Seuraa 

Hei,

en löytänyt tämän viikon listaa, joten aloitan nyt ma-ti välisenä yönä.

Oltiin tänään vihdoin neuvolassa ja mitat oli huimat 11850g ja 71cm. Täällä siis hilluu kunnon sumopainija. Sanoivat neuvolassa että voin aloittaa kiinteiden antamisen kaksi kertaa päivässä. Nyt olen antanut kaksi viikkoa kiinteitä kerran päivässä. Kiva kun voi antaa jo noita kiinteitä, sillä imetys ei enään onnistu istualtaan, joten hankala kaupungilla löytää imetyspaikkaa makuultaan.

Liikkuminen on jo parempaa eli enemmän kääntyillään ja heilutaan muutenkin. Nämä helteet kyllä saaneet pojan hiukan ärtyisäksi, mutta otetaan päivä kerrallaan.

Ei täällä mitään ihmeempiä. Suomen kesä on ihana!

T.äitee ja Titus-mussukka

Sivut

Kommentit (46)

meilläkin oli laskettuaika 13.1!!!!!! :D :D

ja neuvolassa meille neuvottiin antamaan viileetä vettä suoraan raanasta..

ja hyvin on pojalle maistunu nokkamukista :)

nekkuli ja ossi-poitsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Äkkiä se tuo aika menee. Puoli vuotta on hurahtanut!

Neiti täytti viime viikolla ½ vuotta. Strategiset mitat 6kk neuvolassa olivat 7,3 kg ja 66 cm. Patukka on. Olenkin vitsaillut, että meillä molemmilla on paksut jalat ja kaksoisleuka - erona vain se, että Neitillä ne on söpöt, minulla itselläni ei...

Elli, kirjoituksesi kuulosti ihan niin kuin olisin sen itse kirjoittanut. Meillä kanssa nämä yösyömiset on alkaneet ottaa päähän, tissillä roikutaan 1½-2 tunnin välein. Meillä on nyt muutamana yönä pidetty " unikoulua" . Eli syötän vain kerran, korkeintaan pari kertaa yössä. Ja kun Neiti nousee huutamaan, siirryn toiseen huoneeseen nukkumaan, ettei tyttö haista maitoa ja minua, ja iskä hoitaa nukutuksen tutilla ja sylillä. Parhaana yönä on huutanut jopa tunnin putkeen, mutta ompahan aina rauhoittunut siihen. Eli nälkää ei itke, vaan se on tapa. Tissirumba näyttäisi näin rauhoittuvan, mutta tuohon aamu nousemiseen valitettavasti ei. Meillä noustaan kanssa viimeistään kuudelta... Aika raato olo on välillä!

Meillä on jo pari viikkoa ryömitty. Tyylinä on " mittarimatotyyli" . eli konttausasento ja pylly ylös, sitten käsillä vedetään ja pylly alas. Ihastuttavan näköistä. Kohta myös istumaan menee itsekseen, kekottaa nyt niin kuin merenneito ja pitää kättä söpösti sivulla. Ihania kuvia on saanut!

Kasvissoseet ja puuro tekevät hyvin kauppansa, hedelmäsoseet ei uppoa! Outoa! Tällä viikolla aloitellaan sitten pikkuhiljaa lihan maistelua.

Ja vauvakuumetta ei ole ja melko ihme saa olla jos vielä tuleekaan. Meillä Neiti on siis kolmas lapsi ja ikäeroa kakkosen kanssa on 1v4kk. Eli melko rankkaa on ollut (pikkukakkonen on nyt siis 1v10 kk). Esikoinen täytti jo kymmenen vuotta, joten hänestä on paljon apuakin! Tunnustan, että olen sen verran itsekäs, että haluaisin välillä nukkua. Viimeisen kahden vuoden ajan on tullut nimittäin univelkaa niin paljon, että sitä ei ihan hetkessä kuitatakaan pois.

Mutta aurinkoisia päiviä kaikille!

Mimmu ja Neiti 6kk sekä isoveljet

Ei ollakaan pariin viikkon kirjoiteltu. Oltu aina välillä mökillä ja välillä kotona. Mökillä on viileämpää nukkua, mutta enempi ötököitä. Kaupungissa vähän kuumempaa, mutta omalla pihalla helpompi olla kun ei ole kauhiasti noita harmillisia ötököitä (mitä nyt muutama paarma). Kuumuus tekee meilläkin välillä poikaa vähän oikukkaammaksi ja lyhytunisemmaksi. Ostin sellaisen tosi pienen puhallettavan altaan ja siinä on iltapäivisin vähän pulikoitu pihalla. Hedelmäsoseita (luumua ja päärynää) ollaan parina päivänä muutama lusikkallinen maisteltu, vaikka 6kk ei ihan vielä täynnä. Hauskaa hommaa ja ihania ilmeitä! Tänään taidan tehdän itse kesäkurpitsasta ja äidinmaidosta pikku soseen.

Miehen kanssa ollaan mietitty, että voisko pojan kanssa lähteä tänä kesänä käymään Pori Jazzeilla. Yleensä ollaan siellä aiempina kesinä käyty. Varmaan se vauveli siellä Kirjurin päiväkonsertissa menisi mukana, mutta minua mietityttää pitkähköt ajomatkat sinne Poriin. No jos äiti ja poika jää tänä vuonna kotiin, niin ensi vuonna sitten viimestään!

Kutsuja tulossa kaksiin loppukesän häihin, joista nyt ainakin toisissa on harmillisesti toivomus, ettei lapsia mukaan. Toivomusta toki kunnioitan, enkä vauvaa ota mukaan, mutta jos poikamme vielä häiden aikaan syö yhtä ahnaasti tissiä kuin nyt, niin saattaapi olla, että niin jää meiltä ne häätkin väliin.

poikamme on kovin seurallinen, ei juuri viihtyisi yksin. Hänen kanssaan pitää leikkiä ja jutella. Oppi mökillä kääntymään takaisin vatsaltaan selälleen ja nyt siis rullaillaan. Ryömimisestä ei vielä tajua. Makaa aina vatsallaan ja nostaa kädet ja jalat ilmaan ja vikisee kuin pieni hylkeen poikanen. Rytmit samanlaiset kuin ennenkin: nukkumaan 21, herätään 7-8.30 välillä, näin kesäaikaan kolmet lyhyemmät (noin tunnin ) päikkärit ulkosalla. Öisin syö aika paljon, lähes 2 tunnin välein. Olen miettinyt, että kun ei olla käytetty lainkaan pojalla tuttia, niin johtuuko tuo tiheä tissittely vähän siitäkin. No kyllä se menee, kun pidän poikaa edelleen vieressäni öisin. Kunhan kiinteät saadaan paremmin alkuun, niin pitänee sitten katsoa, jos univälit taas pitenisi ja sitä omaa pinnistä voisi vaikka taas välillä kokeilla. Vaikka onhan se niin ihanaa, kun se siinä kainalossa tuhistelee! Vaikka välillä on kyllä kovin liikkuvainen ja äippä saattaa herätä pienet varpaat naamallaan.

Aurinkoisia päiviä! Ja toivotaan väliin pikku sadetta, jottei luonto ihan kuihdu!

En ole aikoihin kirjoittanut mutta töissä on lungia joten käytän hetken hyväkseni... Joo eli minä siis jo töissä ja mies kotona pojan kanssa. Tosin teen vain aamupäiviä joista poika hereillä vain pari tuntia, ei tuu äitiä siis ikävä. Syyskuun alusta alan 75% työpäivää tekemään, ihan ok on ainakin tähän asti mennyt joten tuskin syksylläkään ongelmia tulee. Meillä aloitettiin soseiden maistelut reilu 4kk iässä mutta annettiin tosiaan vain teelusikallinen kerran päivässä monen viikon ajan. Nyt reilu viikko syöty soseita enemmän, aamulla vähän puuroa hedelmäsoseella, iltapäivällä kasvissosetta ja illalla eilen ekaa kertaa hedelmäsosetta. Ja niin kävi että poika nukkui koko yön heräämättä kertaakaan! Aamulla otin 6.20 tissille kun pakotti jo niin :) Toinen söi unessa ja jatkoi nukkumista, olivat kuulemma heränneet aamuun vähän vaille ysi miehen kanssa. Eli aikaisemmin meillä on syöty kerran yössä, noin kl 04. Eli korviketta ei meillä ole vielä koskaan syöty vaan tissillä mennään muu aika.

Kuutamoheinä, mun tuttujen häissä oli kanssa tuo ei lapsia-toivomus mutta se EI koskenut imetettäviä!! Eli voisitteko kysyä hääparilta onko ok ottaa imetettävä mukaan, yleensä on. Eriasia taaperot jotka villisti juoksee ympäriinsä... Ikävää nimittäin teille jos jätätte häät väliin ja jälkikäteen kuulette että ois ok tuoda vauva.

Elli84, teidän yöt kuulostaa aika rajuille. Meillä myös pojalla allergiaa, muna ja maito ainakin. Ensi tiistaina mennään prick-testeihin ja dietistille, saas nähdä mitä sanovat. Meillä oli yöt tuollaisia kun kuvailit siihen asti kunnes saatiin allergiapahikset kiinni. Eli mahaa väänsi yöllä, halusi tissiä lohdutukseen ja kierre oli valmis. Niistä siis nyt päästy kun allergiat on ainakin suurimmalta osin kurissa. Mä pystyn elämään dieetilläni, eihän tää vielä älyttömän kapea ole ja painoa on lähtenyt reilusti. Nyt olen viiden vuoden takaisissa mitoissani, suorastaan ihannesellaisissa. Kunhan joku vielä kiinteyttäis mun mahan :D Mutta pointtini sulle Elli on että ehkä imetys on kuitenkin paras pojallesi lopettaa vaikka äitinä varmasti surettaa. Tsemppiä kovasti!!!

Mahtoikohan tästä tulla vähän sekava teksti kun joutui erissä kirjoittamaan? No, laitan nyt tulemaan ennenkuin sekoilen lisää...

Emmis ja poika 140106 (neuvolassa 5½kk iässä 67.5cm ja 7675g eli sopusuhtainen pienimies)

Hei!

Mä kävin synnyttämässä PKKS:ssä. Millon sulla oli laskettu aika? Mulla 13. päivä, joten muutama päivä jouduttiin vartomaan=)

Meil ei oo viel alotettu soseita. Mut viikonloppuna voisin yrittää väsätä jotain valmiiks pakkaseen jos vaan suinkin ennätän...

Mites te kaikki. Ootteko te antanu vauvalle vettä? Ja mistä lähtien? Mä en oo antanu, mut nyt oon miettiny, ett jos näillä helteillä alkas antamaan ees vähän vaikka nokkamukista. Ootteko keittäny veden vai antanu suoraan raanavettä?

Hei, onko kellään muuten sitä Liberon Suomi-bodyä? Meillä on, on nyttenkin pojalla päällä kun on niin sulonen... Musta oli vähän hassua kun siinä luki, että 1-2 vuotta... Mut samapa tuo...

Joo, ei tän ihmeempiä. Koitan jotain saada pojan kanssa aikaseks tässä koneella...=)

Millamalla ja poju

Hei,

oli tosi kiva lukee toi teidän päiväohjelma. Kuulostaa hyvältä, mutta voitko vielä tarkentaa että miten paljon annat noita kiinteitä eli annoskoot? Me annetaan nykyään kolmesti päivässä kiinteitä ja aina väleissä rintaa.

klo 11 kasvissosetta 125 g

klo 15 hedelmäsosetta 100 g

klo 20 puuroa 100 g

Nyt ollaan kahtena iltana nukutettu ilman rintaa, sillä kehottivat neuvolassa mieluummin vähentämään yö- kuin päiväimetyksiä. Yleensä imetän kolme kertaa yössä, mutta yritän nyt aluksi vähentää kahteen kertaan, jos onnistun!!

Iltaisin olen myös alkanut lukea runoja ja laulaa, joten tulee sellaiset iltarutiinit.

On tää äitiys ihanaa!!

Terkuin, äitee ja sumopainija Titus

Etsiskelin vielä pinomme ja laitan näin loppukuusta syntyneen vesselin mitat. Tiistaina tuli puoli vuotta täyteen ja tänään neuvolassa mitat olivat: 9530g ja 72cm. Elikkäs hyvin on kasvettu, vaikka ne NAN määrät mietityttykin! Muutenkin kaikki hyvin. Saatiin hammasneuvola aika lokakuulle ja ensi viikolla soittelen ja tilaan 8kk:n lääkärineuvola-ajan. Tuntuu niin kaukaiselta vielä tuo 8kk, mutta tää aika menee ihan liian nopeasti!

Iloista loppukuuta, Eeviliina ja Leevi

Puhuit syömisistä, niin kysyisin että minkä verran teillä menee korviketta esim. lihasoseen tai puuron jälkeen? Meillä jouduin pojalta pienentämään aamupuuroannoksen kokoa, koska muuten ei juo NANia ollenkaan. Meillä menisi kiinteitä vaikka kuinka, mutta sitten ei meinaa pullo kelvata. Neuvolan suositusten mukaan kuitenkin joka aterialla pitäisi äidinmaitoa tai vastiketta tarjota. Elikkäs kertokaas määriä, niin mielenkiinnosta vertailisin. Eevi ja Leevi

Hei,

meillä unirytmi ihan sekaisin kun on tuo kahdeksan tunnin aikaero vielä kolmen yön takana eli katsotaan miten tämä neljäs yö menee. Joka yö on ollut parempi ja eilen yön pidin ikkunaa makuuhuoneessa ja olohuoneesse koko yön auki verhojen takana, joten ei ollut niin kuumakaan.

Ennen kuin tultiin Suomeen oli yössä kaksi imetystä puolin öin ja n.klo neljä. Poju nukku vaihtelevasti meidän välissä tai omassa pinniksessään. Olin tosi tyytyväinen. Nyt kun palattais täällä Suomessakin samaan rytmiin.

Pikkukakkosta mietin joka päivä. Minulla ja siskollani ikäeroa 13 kk ja se oli lapsena ja on nykyäänkin tosi ihanaa, kun on samanikäinen sisarus. Toisaalta haluaisin jatkaa imetystä pitkään, mutta se ei ainakaan edistä raskaaksi tulemistä, joten ajattelin ainakin vähentää imetyksiä, nyt kun saa jo aloitella kiinteitäkin.

T.äitee ja Titus

Pikaisesti täältäkin päin kuulumisia...

Poika sen kun kasvaa, tai ainakin tuntuu siltä...=) Neuvolaan mennään vasta tän kuun viimesellä viikolla.

Poika pungertaa ja ryömii kovasti sängyssä ja nyt on ruvennu ryömimään jo lattiallakin, mutta edelleenkin eteneminen tapahtuu varmiten pyörimällä. Tänään alkoi myös tapailla konttausasentoa. Ihan hirvittää, ett minkälainen meno sitten on kun oppii oikein kunnolla menemään. Nytkin on koko ajan olkkarin pöydän alla ja sieltä saa olla pois kalastelemassa kun ei ite älyä tulla.

Meillä yöt nyt aika tukalia tän helteen takia (niin kun päivätkin). yöunille poika menee vaihtelevasti yheksän ja puolen yön välillä. Toisinaan syö parin tunnin välein ja toisinaan välissä saattaa olla neljän viiden tunnin taukoja. Muuten nukkuu omassa sängyssään, mutta aamulla sitten otan viereen kun mies jo lähtenyt töihin. Sitten syö vähän useemminkin kun ois varmaan valmis heräämään jo päivän puuhiin, mutta äiti ei vielä=) Yleensä noustaan siinä kaheksan yheksän välillä.

Päivällä poika nukkuu hyvinkin vaihtelevasti. Joskus nukkuu ennen puolta päivää yhet päikkärit ja sitten iltapäivällä toiset, mutta esim. tänäänkin nukku ekat unet vasta iltapäivällä kolmen aikaan.

Meillä mennään edelleenkin pelkällä tissimaidolla. Vähän ihan hirvittää kiinteitten alotus kun tää tissittely on ollu niin helppoo ja vaivatonta. Pitäs tässä joskus tehä soseita valmiiks pakkaseen...

Mulla ei menojalkaa vipata, mutta välillä ois ihan kiva saada kahdenkeskistä aikaa ihan vaan miehen kanssa... Välillä viedään poika vähäks aikaa mummolaan tai sitten mun sisko tulee sitä vahtimaan, että voidaan omia juttuja tehä... Nytkin poika on siskon hoteissa ja me suunnitellaan miehen kans, ett jos vähän käytäs pyöräilemässä.

Mulla ei kai varsinaisesti oo vauvakuumetta, mut silti haaveilen pikkukakkosesta. Taitaa vaan tuo imetys tällä hetkellä viel pitää haaveet kohtalaisen hyvin kurissa...=/ Toisaalta musta aika epäreilua koska oisin halunnu lapset lyhyellä aikavälillä, mutta en kyllä imetystä sen takia lopeta!

Viikonloppuna oltiin reissussa. Kuuma oli matkata noin 300 kilsan päähän, mutta ihan hyvin selvittiin. Ja hyvin selvittiin mökilläkin, vaikkei siellä juoksevaa vettä eikä sähköjä ollukaan.

Noh, tässä kai " tärkeimmät" . Mukavaa viikonjatkoa kaikille.

Millamalla ja poika kohta (19. päivä) 6kk

Mie kerron määriä, kun on mulle selkein. Eli aamulla ja illalla puurot (aamunhyvä, Nalle tms. " aikuisten" puuro) niin että vettä desi + ½dl ryynejä. Siinä seassa puoli purkkia hedelmäsosetta.

Kasvissosetta ja lihasosetta menee n. pieni pilttipurkillinen. Siihen päälle tosiaan joskus ½prk hedelmäsosetta. Riippuu vähän. Itse tehty sose tuntuu olevan tuhdimpaa kuin kaupasta ostettu (teen liha- ja kasvissoseet itse), ja näin ollen ei niin tarve jälkiruualle:)

Meillä neiti alkanut liikkua, oikeastaan tän vkl aikaan tosi vauhdilla. Ryömiä on osannut n. kk ajan, mutta nyt menee vauhdilla ja ihan sinne minne haluaa. Ja pitkää matkaa..

mahara

ajatella, että me tammikuiset ollaan jo puolivuotiaita! Mihin tää aika juokseekaan? Meillä tyttö kasvaa ja voi hyvin, 5 kk:n neuvolassa mitat olivat 7515 g ja 68 cm. Soseita ollaan pikkuhiljaa alettu maistelemaan ja tuntuvat uppoavan hyvin. Muuten rintamaidolla mennään vielä. Selältä vatsalleen on käännytty pääsiäisestä lähtien ja nyt ryömitään, tuota pikaa varmasti jo kontataankin, niin keikkuu jo lähtökuopissa. Hampaitakin on jo kokonaista yksi kappaletta puhjennut.

Täälläkin ajoittain vauvakuume nostaa taas päätään, mutta täytyy nyt ehkä hieman kasvatella tätä esikoista isommaksi ennen uutta yritystä. Ja eipä nuo petipuuhat ole paljon innostaneet tässä imetysaikana... mitenkä teillä muilla on homma " maistunut" ?

Nyt taidan lähteä päiväkahvin keittoon, kun ilmeisesti hampaitaan kiukkuava tyttö vihdoin ja viimein nukahti päikkäreille...

Martina29 ja Tylpykkä 5,5kk

Mausi, meillä on kanssa 5.1 syntynyt nassikka. Tosin vähän eri mitoissa. 6kk:n kohdalla oltiin 7,6kg ja 69,5cm.

Hellettä piisaa ja yöt on jostain syvältä. Tuossa joku kirjoitteli, että vaavi nukkuu hedelmäsoseella koko yön.. Meillä menee aamupuuro, kasvisose, välipala, lihasose ja iltapuuro. Siitä huolimatta herättään 3 kertaa yössä tissille syöpöttelemään. Noiden aterioiden välissä vielä imetän ja annan pullosta vettä.. No mun oma äiti sanoo aina, että kyllä se sitte viimestään nukkuu kun on 15-v. Joopa joo.

Aika ikävää tommonen kun ei saa ottaa häihin lapsosia mukaan. Ei kaikilla oo paikkaa minne jättää tai ei pysty jättään varsinkin jos imettää vielä.

Ootteko te olleet jo viihteellä? Miten meni kotona sillä aikaa?

Mä oon ollut max 2tuntia poissa ja sillonkin kaupassa tai parturissa. Vähän alkaa jo tuota menojalkaa vipattamaan.

Kohka ja poju 6kk ja 1,5vkoa

Eli harvemmin ruuan kanssa maitoa annan edes. Taisi tuossa " ohjelmassa" niin olla vaikka tarkoitin että siinä välillä annan sen maidon. Joskus heti kun herää, joskus vasta juuri ennen unille menoa. Riippuu vähän miten syönnit mennyt ja miten olen kiireellä ruokaa tarjoamassa:)

Määrällisesti meillä menee maitoa (johon lasken myös vellin) päivässä noin 800ml. Paljon lie suositus?

Me ollaan nyt kiinteitä syöty reilu viikko ja hyvin alkaa homma sujua! Eli viime viikolla aloiteltiin porkkanalla, sitten siihen lisäksi perunaa. Seuraavaksi sai luumua ja huomenna ajattelin kokeilla päärynää. Tota peruna-porkkanasosetta menee kerralla jo kunnon satsi eli noin 0,5-1dl. Sen poika saa noin klo 10.30-11. Ja tuo hedelmäsose olisi tarkoitus lisätä iltapäivälle.

Olisi kiva tietää, että kuinka muilla tammikuisilla, jotka ovat aloittaneet kiinteät vasta 6 kuukauden iässä, sujuu syöminen? Ja millaisella tahdilla olette edenneet?

Mä ajattelin antaa 2 uutta ruoka-ainetta per viikko ja käydä aina yhden ruokaryhmän viikossa läpi ja palata sitten myöhemmin laajentamaan näitä ryhmiä. Eli siis ekalla viikolla kasvikset (porkkana+peruna), tokalla hedelmät (luumu+päärynä), kolmannella marjat (esim. ruusunmarja, vadelma), neljännellä lihat (esim. possua, kanaa) ja sitten viidennellä viikolla puurot/viljat.

No, nyt täytyy mennä, sauna kutsuu... =)

Ansu79 ja poitsu 6kk+

Meidän Poju täyttää 1/2 vuotta tänään, 13. pnä. Ja iso jötikkä onkin jo, painaa 11 300 ja 73 cm on pitkäkin.(liian pitkä neuvolan käyrien mukaan, tarkkailussa ollaan.:(

Mukava lukea kuulumisia muiltakin, hiljaista onkin ollut tällä rintamalla.

Meille ei isompia kuulu, liikkumishommia vasta harjoitellaan, eli vain akselin ympäri osataan pörrätä, ei muuta:) Ruoka maistuu, kuten voinee painostakin päätellä:) 4-5 ateriaa päivässä; perunaa, puuroja (kaura, riisi), hedelmäsoseita, lihaakin jo aloiteltiin. Ja vauvajogurtteja, nam;)

Poju nukkuu pääsääntöisesti hyvin yöt, herää kylläkin syömään pari kertaa. Päivälläkin kahdet ihan hyvänmittaiset päikkärit, 10-12 nukkui tänään ja nukahti taas 14.30 ja nukkuu yhä. Helteet ovat haitanneet päiväunia jonkin verran, mutta selvitty on. Lenkkeilyä sen sijaan helteet ovat haitanneet huomattavasti ja äiti sen kun paisuu:(. Ei oo hyväksi tää sisällä kökötys, jääkaappi on liian lähellä, kuten myös pakastin jäätelöineen...

Eipä muuta ku tsemppiä kaikille tammiksille ja vauvoilleen! Ps. muutettiin Varkauteen, ei sattuis täällä olemaan joku täältä päin?

Piti tulla katsomaan onko pinoa -ja olihan meillä- kun on oikein " asiaakin" . Nimittäin poika (synt. 25.1.) kävi eilen konttausasentoon. Ukkeli ei siis vielä ryömi, mitä nyt vähän sinnepäin muutaman kerran on yritystä ollut. Mutta siis tosiaan pitkään viihtyi eilen niin, että ensin laittoin jalat konttausasentoon ja sitten nosti vatsan irti lattiasta samalla punnertaen kädet myös konttausasentoon. Ja tätä sitten treenailtiin monta kertaa peräjälkeen. Kyllä mulla oli hauskaa katsellessa! Siinä poika sitten keikutteli pyllyään, ei kyllä tajunu mihinkään eteenpäin vielä lähteä... Kerran kaatuikin kyljelleen. Sain pienen videonpätkänkin.

Hankittiin viikonloppuna aurinkovarjo vaunuihin. Kyllä on tosi hyvä! Sillä saa hyvin varjostettua, varsinkin kun se niveltyy kahdesta kohdasta. Aikaisemmin käytin harsoa, mutta sehän kuumentaa näillä helteillä! Ostettiin joku eurooppalainen vähän parempi malli, kun Brion oma ei ole myyjän mukaan niin hirveän hyvä. (Meillä siis Brion vaunut.)

Taidan kertoa pojan nimen, niin on helpompi kertoa asioita kun puhua aina " pioka" , " vaavi" jne. (Jos siis vaikka intoudun nyt useamminkin tänne kirjoittelemaan.) Eevillä on Leevi. Toi nimi oli meillä jo monta vuotta valmiina ja vähänhän se on tällähetkellä ns. muotinimi, mutta tykätään siitä ja poika näytti ihan Leeviltä, niin se sitten annettiin.

Helteisin terveisin Eeviliina ja Leevi

Heissan!

Me käytiin eilen neuvolassa. Pojalla nyt pituutta 68 senttiä ja painoo 7760 grammaa. Paino ei oo hirveesti lisääntyny viime käynnistä, vaan noin 250 grammaa, mut oli neuvolatädin mielestä ok.

Kiinteitä ollaan pikku hiljaa aloteltu, mutta määrät vielä ihan älyttömän pieniä. Oon antanu soseina kesäkurpitsaa, porkkanaa ja kukkakaalia ja lisäks luumua. Luumu tuntuu maistuvan parhaiten. Semmosia jääpalakuution kokosia kokkareita oon sulatellu ja antanu. Aluks siitäkin määrästä meni tosi vähän, nyt se palanen suurin piirtein kokonaan, mitä nyt tietenkin osa on käsissä ja pitkin naamaa. Pitäs varmaan jo enemmän saada mahaan asti, mutta kun ei mene niin ei mene. Mutta eiköhän se siitä pikku hiljaa. Luulen, että söis hedelmiä vähän mieluummin, mutta koitan nyt viel jatkaa kasviksilla ja kunhan ne maistuu vähän paremmin, niin sitten otetaan " ohjelmaan" muutakin kun luumua...

Miten pian te muut ootte antanu/aiotte antaa lihaa? Ja minkälaista lihaa? Ootteko pakastanu vai annatteko kaupan valmiita soseita vai miten?

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Millamalla ja poju 6 kk

Meille ei ihmeitä. Puoli vuotta tuli pojalla täyteen keskiviikkona ja soseita on aloteltu varovasti maistelemaan. Kesäkurpitsaa ja porkkanaa. Kumpikaan ei vielä vaikuta pojan herkuilta. Yökkäysrefleksi menee äkkiä päälle kun saa sosetta suuhun ja äkkiä keksi myös sen, että päätä voi kääntää toiseen suuntaan ja pitää suun tiukasti kiinni=)

Me mennään puolivuotisneuvolaan vasta ens tiistaina, joten mitään en painosta tai pituudesta osaa sanoo vielä, mut tuntuu, ettei poju ees hirveesti oo kasvanu.

Joko ootte harjotellu pottailua? Mä oon muutaman kerran vaipanvaihdon yhteydessä istuttanu potalla ja kovasti se poikaa ainakin vielä naurattaa.

Poika pyörii kovasti ja pungertaa konttausasentoon, mutta ei vielä osaa lähtä liikkeelle. Joskus yrittää konttausasennosta myös pyörähtää istumaan, mut ei viel oo onnistunu. Taaksepäin peruuttaa sujuvasti ja aina saakin olla ettimässä pöydän tai sängyn alta...

Joo, ei kai tän kummempia. Jatketaan syöntiharjotuksia, jospa sitä jossain vaiheessa alkaa oikeesti ruokaa upota massuun asti. Palaan asiaan ens viikolla neuvolan jälkeen.

Millamalla ja poju 6kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat