Seuraa 

Hei,

Miehelleni on tarjottu kahden vuoden komennusta Hampuriin. Onko Hampurissa asuvia täällä palstailemassa?

Osaisitteko neuvota asunnon hankinnassa? Mitkä alueet, millä hinnalla, minkä toimiston kautta yms.? Kaikki tieto Hampurissa asumisesta otetaan kiitollisena vastaan. Minä jäisin pienen vauvamme kanssa kotiäidiksi.

Kiitos!

Kommentit (5)

jolloin tuli seinät ja patterit maalata. Yllätyksenä tuli minulle, että keittiön kaapit piti poistaa vain hella ja tiskiallas kuului sinne. Yhden Keittiökaapin takaa tuli sitten hieman ikävä yllätys. Siellä oli aika suuri reikä seinässä. pistin ilmoituksen lehteen, että lahjoitan keittiökaappeja ilmaiseksi kunhan haetaan pois. Näin ei jäänyt kovin paljon Speergutabfuhriin ja ennen kaikkea en joutunut itse raahamaan niitä seitsemänestä kerroksesta(ilman hissiä) alas. Eli hyvä neuvo on tarkistaa etukäteen hyvin vuokrakämpän ja sopia mitä vaaditaan poismuuttaessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sulle, mutta piti vain tulla innostamaan sua. nimittäin hampuri on aivan ihana kaupunki!!! oon ite ollu siellä au pairina ja sitten merimieskirkolla töissä(sain asunnon sieltä). kaupunki on niin vihreä, täynnä ihania puistoja. ja keväällä alkaa niin aikaisin kukkimaan. mutta yks hyvä neuvo, pidä sateenvarjoa AINA mukanasi, sillä sade voi yllättää milloin vain... ja metroverkosto on tosi kattava samoin bussiverkosto, pääsee hyvin liikkumaan. meni nyt vähän asian vierestä...

eikö miehesi työnantaja voi antaa vinkkejä asuntoon? sen oon kuullut että siellä kannattaa tarkistaa vuokrakämppä tosi hyvin aluksi kun muuttaa ja kirjata ylös kaikki mahdolliset kolot ja naarmut ym. viat niihin vuokranantajan papereihin. nimittäin ne on aika tarkkoja siitä millaisessa kunnossa asunto on muutettaessa pois. ettei joudu ite maksamaan " vanhoista" vioista. ja yleinen tapa on se että kun muuttaa pois, pitää maalata asunnon seinät. kai tässäki on poikkeuksia...

jotaki palautui asuinalueista mieleen. tietysti tästäki on paljon erilaisia mielipiteitä. mutta jotaki vinkkejä: semmosia auinalueita, joihin en ite muuttaisi on ainaki Altona, Billstedt, St Pauli, St Georg, Feldstrasse. niissä on vähän rauhattomampaa. jos haluaa ihan keskustaan, hyviä on Neustadt ja Altstadt. ja muita hyviä Rotherbaum, Harvestehude ja Eimsbuettel. kauempana keskustastakin on hyviä alueita varmasti, joku toinen voi osata auttaa lisää.. ei muuta kuin tsemppiä!

Hei Minerva,

Minulla on suomalainen ystävä Hampurissa joka on asunut siellä jo parisen vuotta, miehensä työkomennuksella. Jos laitat minulle meiliä (jonnariikka@hotmail.com) niin voin välittää viestisi hänelle. Ainakin jotain vinkkejä/linkkejä voisi irrota..

Joku tuossa kirjoitti siitä maalausjutusta asunnosta pois muutettaessa. Me tehtiin viimesten vuokraisäntien kanssa sellaset sopimukset, että maalattiin muuttaessa sisään ja jätettiin maalaamatta lähtiessä. Nykyään monet vuokraisännät tajuavat sen, että lähtiessä maalailu on ihan turhaa, koska uusi asukas haluaa kuitenkin mieleisekseen maalata. Siis vuokralainen saa tosi vapaasti maalailla ja remppaa tehdä. Vuokraisäntä ei osallistu maalauskuluihin, mutta saattaa osallistua lattioiden laittoon tms. isompaan, jos huomaa sopia siitä etukäteen. Siis kannattaa keskustella siitä maalausjutusta ennen sopimuksen tekoa. Muistaakseni siitäkin on jotkut viralliset säännöt, että tiettyjen vuosimäärien jälkeen pitää tietyt maalausjutut/lattiahommat hoitaa... en vaan muista mistä aikoinaan siitä luin...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat