Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ole ollut aikoihin edes dna:n asiakas ja yhtäkkiä tulee maksumuistutus kahden vuoden takaa. Soitin Dna:lle ja sieltä sanoivat, päivittävänsä tietojansa tjtn. Nyt tuli miehellekin 130 euron lasku marraskuulta 2004. Eikä ole enää silloin ollut edes Dna:n asiakkaana! Minusta tuntuu vaan oudolta etteivät ole muka aiemmin näitä rahojaan kaivanneet eivätkä ole lähetelleet muistutuslaskuja tai mitään! Ja laskut ollaan kyllä aina maksettu ajallaan! Mistäköhän voisi itse tarkistaa, että onko jo maksanut nuo laskut vai ei? Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija:

Lainaus:

vanhoja laskuja.

Hei haloo! Mulla on 4 alle 6 vuotiasta ja niistä yksi pieni vauva. Leivoin yhtenä päivänä 2 litran pullataikinan+ litran sämpylätaikinan. sekä piirakkapellin ja sivussa vielä ruuan!

Anna mun kaikki kestää. *REPS*

Ovat tainneet keksiä hyvän keinon tienata rahaa. Lähetetään tukku jo maksettuja/tekaistuja laskuja ja jos joku selvittää asian, niin sitten sanotaan, että " hups! tulipa virhe" . Kun tuhatkin ihmistä maksaa 70¿, se tekee jo 70000¿ ylimääräistä rahaa firmalle. Olis kirveellä töitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miehelle tuli Telialta lasku 6 vuotta vanhasta kaapelitvpaketista :(. Maksutositteet olivat tuolloin toisessa maassa ja kamalan suuren operaation valttaakseen, han sitten sen maksoi. Kohta tuli uusi lasku, jossa vaadittiin lisaa... Oli muka jotain viela maksamatta. Han senkin sitten maksoi, kun ne kuitit ei helpolla loytyneet. Jonkin ajan paasta tuli jotain hyvityslaskua, kun oli maksanut liikaa :(.

Koko tuo operaatio maksoi mansikoita, koska nuo laskut piti maksaa toiseen maahan, joilloin ne maksukulut olivat samaa luokkaa itse laskun kanssa :(. Ja hyvitysta ei haettu, kun oli ulkomaisen pankin shekki, eika tullut tietenkaan tuolloin kaytya ko. maassa.

Ei koskaan, ei koskaan enaa Telian asiakkaaksi. Se paatettiin!!!!

Ne vievät niin vähän tilaa että kannattaa säilyttää! Muutenkin tallessa on vähintään vuoden ajalta maksetut laskut, niistä voi tarkastaa esim. lehtitilauksien ja vakuutuksien maksukaudet jos tulee erimielisyyttä laskuttajan kanssa. Tai vaikka puhelinoperaattorin laskuttamat ja minun maksamani puhelut ja viestit ettei kahteen kertaan peritä!

Liittymänä minulla on (valitettavasti) Dna, sillä Elisa ei meillä kunnolla kuulu ja Soneralla ei juuri ole halpaliittymiä. Dna:lla on oma verkkonsa ja se kuuluu.

Itselläni jo toistamiseen DNA:n liittymä eikä koskaan ole ollut ongelmaa. Laskuja jos ei ole juuri sillä hetkellä pystynyt maksamaan, on voinut soittaa asiakaspalveluun ja pyytää maksusuunnitelmaa (myös itse sitä ehdottaneet). Myöskään mitään aiheettomia laskuja ei ole tullut.

Nykyään sitä saa ties mihin asiakaspalveluun soittaessa odottaa... Viimeksi itse kun soitin Elisalle internet-asioissa, niin ensin jonotin about 45min, että pääsisin tekemään vikailmoitusta automaattiin, jonka jälkeen kuului nauha " palvelu on tilapäisesti poissa käytöstä." Huijausta!

Muutoin operaattoreiden (niin netti- kuin puhelinasioissakin) kanssa on saanut asiallista palvelua. Palvelu vastaa aina siihen, miten itse sinne asian esittää. Jos tarpeeksi selkeästi ja asiallisesti esittää, niin saa kyllä vastaavaa palveluakin. Ainakin itsellä on kokemukset ollut ok.

Tosiaan laskut vanhenee kolmessa vuodessa ja joka kerta kuin muistutetaan niistä niin alkaa uusi kolmen vuoden ajanjakso. En usko että mikään noin iso operaattori alkaisi tuulesta tempaamaan noin monelle ihmiselle laskuja, pakko niiden on olla todellisia (ja kyllähän kuluttaja-asiamies olisi jo asiaan puuttunut, jos näissä jotain hämärää olisi!)

Mulla ei ole kokemusta noista puhelinlaskuista, mutta toisenlaista paskaa löytyy...

Eli vuonna 2000 sain 200¿ karhukirjeen kirjakaupasta, josta ostin lukioaikana (v.1992-1995) kirjat tilille. Mun isoisä hoiti tiliä ja oli niiiiin tarkka raha-asioissa ettei mitään ollut varmasti koskaan jäänyt maksamatta. No isoisä oli karhukirjeen saapuessa just kuollut, joten maksujen selvittely oli tosi hankalaa.

Soitin perintäyhtiöön ja kyselin tarkempia tietoja. Selvisi, että lasku oli siirtynyt heidän perintään vuonna 1993, ja oli alkujaan summalle 50¿. Sanoi, että olivat lähettäneet tuolloin 3 karhukirjettä meille kotiin kahden viikon välein... Kun kysyin osoitetta, selvisi että ei oltu kyseisessä asunnossa edes enää asuttu vuoteen. Sitten kun ihmettelin kuinka eivät aikaisemmin ole perineet moista, olis ollut helpompi asiaa selvitelläkin - niin täti lipsautti etteivät viitsi pikkusummia periä... Eli olivat ovelana odottaneet useamman vuoden, että summasta oli kertynyt mukava korkojen kera ja sitten läväyttäneet perintään! Kysyin neuvoa myös kuluttajasuojaneuvojalta joka totesi, että valitettavasti näissä asioissa laki on palveluntarjoajan puolella.

Täti kyllä sit perintäyhtiössä tajus mokanneensa ja oli tosi joustava maksusuunnitelman kanssa - sen sai sentään hoitaa ilman korkoja ;-)

Vierailija:

Lainaus:

ja jumankaut kolme lasta mullakin on, mitä se tähän liittyy? Opiskelinkin vitsi vielä lasten pyöriessä jaloissa...

Kun sain tämän perintätoimiston laskun yli kaksi vuotta vanhasta laskusta, tulin juuri synnytyslaitokselta. Ei todellakaan ollut aikaa ja intoa ryhtyä selvittämään laskua, vaan soitettuani DNA:n asiakaspalveluun ja kuluttajasuoja-asiamiehelle, maksoin laskun, että saan unohtaa koko homman.

Tottakai minä luulin, että vika on jotenkin minussa tai postissa, kun tällainen perintälasku tulee. Nyt aion ottaa asiasta selvää!

Terv. Kaksinkertainen maisteri, joka opiskelee kolmatta tutkintoa (teologiaa) äitiyslomalla

minunkin tutuille on tullut liittymän vaihdon jälkeen karhukirjeitä.

Itsellä on aina ollut elisa(silloinen radiolinja) Puhelimen kun ostin joskus 8 vuotta sitten.

kun on ollut tarpeeks kauan asiakas niin alkaa saamaan ihan hyviä etujakin.

ei mitään järkeä alkaa pelleilemään liittymien vaihdon kanssa. Ongelmia vaan ongelmien perään.

Vierailija:

Lainaus:

Puhelut on halpoja samoin ylläpito, mutta muuten sitten ongelmia riittää koko rahan edestä... Mä oon aina luottanu vaan Teleen-Soneraan-TeliaSoneraan (11v) eikä mitään ongelmia ole ollut.

Meidän 3/2003 " maksamattoman" laskumme suuruus oli 67¿. Ihmettelin, että miksei tullut edes muistutuslaskuja, niin olivat kuulemma lähettäneet AINAKIN yhden. En usko sanaakaan mitä ne sanovat sieltä asiakaspalvelusta. Mahtaa olla suuret palkat, kun viitsii valehdella työnantajan puolesta.

Näinhän siinä on käynyt! Itsekin olen yksi huijatuista ja kyllä kismitti maksaa yhtäkkiä toukokuussa äitiyspäivärahoista yli 70 ¿ Perntätoimistolle/DNA:lle. Perheemme söi kaurapuuroa viikon verran tämän laskun takia.

Onhan se nyt kerta kaikkiaan kummallista, että lasku maksumuistutuksineen olisi tullut monelle ihmiselle ja me kaikki olisimme unohtaneet maksaa juuri tämän firman maksut!

Kun itse sain perintäkirjeen Intrum Justitia Oy:ltä, luulin tosissani, että posti on tehnyt virheen tms., mutta nyt olen kiukkuinen kuin ampiainen!!!

Osaisiko kukaan neuvoa, miten tätä asiaa kannattaisi viedä eteen päin?

Eli minulla kävi niin, että irtisanoin liittymääni peräti 4kk ja ties kuinka monta kertaa soitin DNA:n asiakaspalveluun ja aina vaan lähettivät seuraavaa laskua. Taisi olla vasta kuudes puhelinsoitto kun todella sain laskujentulon loppumaan. Jonot DNAlle olivat myös todella pitkiä silloin. Asiakaspalvelijat olivat ihan dingdong liittymästäni : " Ei täällä ole kyllä mitään merkintää irtisanomisesta" , " no minäpä nyt katkaisen tämän nyt kuitenkin, ettei tule enempää laskuja" Vaan kun todellakin 4kk ajan niitä laskuja tuli.

Vierailija:

Lainaus:

Asiakaspalvelu Teliasoneralla on aivan perseestä.

Itsellä ja pojallani DNA eikä ikinään ole ollut mitään ongelmia.

Samalla tavalla kävi miehelleni.

Kolme vuotta siitä, kun oli irtsanonut Dna:n liittymänsä, tuli losotosta 150 euron lasku, jota ei ollut kuulemma maksettu. Mies on todella tarkka laskuistaan, joten epäilen suuresti.

Mies ihmetteli, että miksi ei ollut tullut yhtään karhua, johon asiakaspalvelija, että on tullut. Selvisi, että karhut olivat menneet muka mieheni vanhempien osoitteeseen!?! Ei ollut heille tullut kyllä yhden yhtä laskua! Ja iksi ihmeessä aikuisen ihmisen laskut lähetettäisiin vanhemmille?!?

Outo juttu. Mies maksoi laskun kun ei ollut selvittäminen helppoa, tilitietojen tarkastelu noin pitkältä ajalta olisi maksanut jne. Tapaus jäi siis mysteeriksi, kinnostavaa kuulla, että muillakin on käynyt näin.

Itse vaihdoi Dna:n liittymän pois, kun laskuja tuli joskus ja jouluna. Olin Dna:n asiakkaana ollessani vielä opiskelija, jolla raha oli tiukoilla. Kyllä sapetti, kun tuli yhtäkkiä kolmen kuun laskut samassa kökössä ja summaksi oli kertynyt 150 euroa! Kysyin asiakaspalvelusta, että miten voi olla mahdollista, kun olen sopimuksessa sitoutunut kerran kuussa tulevaan laskuun. Eivat osanneet selittää, operaattorilla on kuitenkin aina oikeus laskutuksen muutoksiin.

Never again!

sit irtisanottiin ja muutettiin toiseen liittymään. Puhelimessa sovittiin liittymän katkeamisesta. Jälkeenpäin perivät vuoden kuukausimaksut ja ilmoitusta irtisanomaisesta ei muka ollut tullut. No sit mies sano puhelimessa rumasti asiakaspalvelun naiselle ja käski lopultakin katkaista liittymän.

Mulla markka-aikaan laskut 800/kk (pakko oli soittaa pari ulkomaanpuhelua per kk), nyt Soneran laskut usein alle 20 euroa (sisältäen nämä ulkomaanpuhleut ja textarit)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat