Vierailija

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

etta huulihalkio johtuisi esim. viinan kaytosta. Se on syntymavika joka vaan tulee eika siihen mitaan syyta ole. Pieni kehityshairio sikioaikana.

saavat itse halkiolapsen, niin ehkä sitten oppivat jotakin!

Kannattaisi ottaa asioista selvää, ennen kuin jotain tuollaista sontaa päästää suustaan.

toivottavasti lapselleni ei kukaan idiootti mene tuollaista p...kaa puhumaan.

Ei se mistään viinasta tai tupakasta johdu idiootit! Se voi olla perinnöllistä tai sitten vain huonoa tuuria.

Meillä tyttö, jolla on suulakihalkio ja yhtään pisaraa en ottanut alkoholia raskauden aikana ja muutenkin käytän tosi vähän. Tupakkaa en polta. Olin myös todella varovainen raskauden sen suhteen, mitä söin raskauden aikana.

Syytä halkioihin ei vielä tiedetä. Perinnöllistä saattaa olla sekä saasteilla voi olla jotain tekemistä.

Vierailija:

Lainaus:

äiti varmasti ryypännyt paljon raskauden aikana tai käyttänyt huumeita

siitä sen halkion saa

Lillemor

Perinnöllisyys on yksi merkittävimmistä syistä huulihalkioiden syntyyn. Minulla on suulakihalkio ja minun äidinpuolen suvussani on lisäkseni 4.llä erityyppiset halkiot. Lisäksi epilepsialääkitys voi olla riskitekijä, siksi epilepsiaa sairastavan naisen tulee miettiä lääkitys lääkäreiden kanssa jos tulee raskaaksi. Huumeet, amfetamiini erityisesti mainittuna, ovat riski sikiöaikaisten epämuodostumien syntyyn joista huulihalkiot ovat yksi. Suurin osa hakijoiden syistä jää löytymättä. Joten jos perheeseen syntyy halkiolapsi, ei suurimmalta osaltaan ole tehnyt mitään väärää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat