Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=27408B][b]Aarrearkku[/b]

vm. 80, mies vm. 74. Pikkukakkosen yritystä 01/05, clomit. Esikoinen on syntynyt 06/03, silloin kanssa clomit, yritystä oli noin 1,5 v. PCO todettiin 05/02. [/color]

[color=FF7F00][b]Auris[/b]

PCO-diagnosoitu 03/01. Clomifen (2tbl) käyttöön 04/01, eka kierrosta plussa, esikoinen syntyi 01/02. Kakkosta yritetty 09/04, Clomit oli käytössä yhteensä 8 kiertoa 1½v aikana, lopuksi ne ei enää tehonneet. Tuloksena vaan yksi kohdunulkoinen raskaus 01/05. Oikea munatorvi jouduttiin poistaa. Nyt hoidot Tampereella yksityisellä alkamassa. Metformin ollut käytössä 05/06 alkaen, niillä kierto normalisoitumaan päin. 07-08/06 kokeillaan eka IUI:ta, ja ellei siitä apuja niin sit suoraan IVF:n. Toiveikkaana mennään kohti syksyä. [/color]

[color=27408B][b]Katjuska12[/b]

173/63 Vm -83 ja mies vm-76. Pillerit jätetty pois 10/04, pco todettu 4/05. Nyt käytössä clomit....hoidossa yksityisellä puolella. [/color]

[color=FF7F00][b]Kurnau[/b]

169/64 vm 72, mies vm 71. Yritys aloitettu 10/01. PCO todettu 11/04. Pari km ja hyperi takana. Eka PAS 5.5, jatkossa vain IVM-hoito kun hormonit eivät sovi. [/color]

[color=27408B][b]:)Katala[/b]

minä vm.-80, mies -76, PCO todettu jo poikkeuksellisesti vuonna -96 (jolloin ei siis vielä ollut mieskään kiikarissa yrityksestä puhumattakaan... ;) Esikoista yritettiin n.3vuotta pelkillä teroilla+lugeilla, sitten rankempia hoitoja 1,5v ja esikoinen syntyi kevättalvella -04. Nyt hoitojen taival aloitettu uudelleen, metut ja clomit menossa, elokuulle julkiselle aika, jolloin sitten aloitetaan taas varmaan IUIlla. [/color]

[color=FF7F00][b]MaggyOo[/b]

172/64 vm.-84, mies vm.-83. Esikoisen yritys aloitettu 03/04, PCO todettu 04/05 ja nyt clomi+terot. IUI on suunnitelmissa syksyksi. Vikaa myös miehen simpoissa. [/color]

[color=27408B][b]Seruska[/b]

vm -81, samoin mies. Esikoista toivottu 05/03, pco todettu 06/04. Clomit ollu käytössä 01/05 ja nyt tukena myös terot. Miehen simpoissa myös häikkää.

[/color]

[color=FF7F00][b]Sallura[/b]

minä-79 ja mies-80. Yritystä 1/2004, pco todettu 2004 syksyllä, hoitona ollut terolutit ja metut. Ensimmäistä lasta yritetään. Plussausta ei toistaiseksi ole vielä tapahtunut.. toive kova. [/color]

[color=27408B][b]Enni-Maija[/b]

minä -78. mies-65. pco todettu 2002, clomifen+lugesteron hoidoilla 3 keskenmenoa ja poika syntyi 08/04. toista yritetty 10/04 asti, sittemmin clomi+luge ei tulosta, 3xIUI clomit+menopur+metforem negaa, nyt mennään IVF eteenpäin. [/color]

[color=FF7F00][b]Nantsu22[/b]

minä 22 v. ja mies 24 v. Terot tällä hetkellä.

[/color]

[color=27408B][b]Eloveena77[/b]

minä 28v. mies 28v. poju 10,5 kk.PCO todettu 12/03 ja pian diagnoosin jälkeen totesin olevani raskaana. [/color]

[color=FF7F00][b]Lillamy-02[/b]

lapsettomuus pco-plikoissa vuoden verran. Enestään 1 lapsi luomusti, tuulimuna syksyllä -04,nyt + Puregon, Pregnyl+Lugesteron-kokkelista ja laskettu aika 29.10.05. [/color]

[color=27408B][b]Sweet77[/b]

Minä-77, mies -76. Lasta yritetty tammikuusta -04 lähtien. Pco diagnoosi kesäkuussa -04 ja miehellä myös simpoissa vähän häikkää. Hoidot julkisella: Aluksi kokeiltiin ½ vuoden ajan Terolut+Clomifenia tuloksetta. NKL vaihdettiin Terolut+Puregon pistokset (ja Pregnyl), yritetään päästä tekemään onnistunut IUI seuraavaan kiertoon.

[/color]

[color=FF7F00][b]Kalevi[/b]

Itte pian 32v. ja mies 33v. Pco todettiin -02 väestöliitossa taysissa, jossa hoidoissa nyt toista kierrosta. Esikoinen sai alkunsa -03 ekasta inssistä yhdistelmästä: clomit 3kpl/pvä kp3-8 + menogon +metut + pregnyl. Pikkumies nyt 2v pian 3kk. Nyt p2-projektissa mukana 11/05 ja insseillä yritetään. Clomit eivät antaneet vastetta, joten nyt toista kiertoa menopurilla ja tietty metut tukemassa. Muniksia ei vain meinata saada kasvamaan / ovis syttymään, joten pitkään on annoksien kanssa pähkäilty. Mikäli inssit eivät saa tuulta alleen, loppusyksystä ilmeisesti ivf odottaa. [/color]

[color=27408B][b]Jusupus[/b]

minä -82, mies -78, vauvaa toivottu 04/04 lähtien, PCO todettu yksityisellä syksyllä -04 ja tutkimukset alkoi kunnallisella 02/05, miehellä todettiin siellä vasta-aineita vaikkakin muuten melko hyvää, toukokuussa -05 alkoi metformiini, syksyllä piti aloittaa clomiavusteiset inssit, mutta ultrissa todettiin 2xei ovulaatiota, toisella kertaa terot auttamaan uutta kiertoa vauhtiin, jotta ennen joulua ehdittäisi inssiin, yllättäen vuoto ei alkanut vaan olin raskaana joka todettiin alku-ultrassa keskeytyneeksi keskenmenoksi rv7+2, uutta yritystä jatkettiin clomeilla, ekaan kiertoon inssi negaa, toisessa ei taaskaan ovulaatiota, joten kolmannella oli nyt käytössä 2 tabl. clomeja, kp 16 pregnyl ja tänään kp18 laitettiin siittiöt matkaan, jos negaa niin seuraavaksi ilmeisesti clomien lisäksi piikityksiä kasvattamaan muniksia. [/color]

[color=FF7F00][b]Eviska[/b]

minä -77 ja mies -75, pco todettu jo -95. Yritystä ollut vuodesta -96. Clomeja kokeiltu yht.5 kiertoa, ei vastetta. Ovulaation induktio *3 -98, yhdestä kierrosta ovulaatio, muissa ei vastetta. IVF -99, josta tuloksena 1*2:den alkion siirto, ja siitä alkanut kemiallinen raskaus. Vuonna -02 yllätys luomuraskaus, joka sekin päätyi keskenmenoon viikolla 6. Nyt sitten aloitettu taas hoidot uudella innolla, ja ensimmäinen inssi olis tiedossa ensi kiertoon, ja jos ei siitä tulosta, niin sitten elokuussa IVF. lisäykseksi vielä, että tässä välissä en ole käyttänyt muita hormoneja, kuin Teroluteja menkkojen aikaan saamiseksi. [/color]

[color=27408B][b]Siirisofia 75[/b]

Minä -75, mies -75. Yritystä 1,5 vuotta. PCO todettu 02/06 eli varsin tuoreesta tuttavuudesta on kyse. Aluksi kokeilimme clomien avulla mutta, kun raskaus ei alkanut jatkettiin insseillä. Neljä inssiä tehty. Kahdessa ensimmäisessä inssissä käytössä clomit+gonal+pregnyl. Ja kahdessa jälkimmäisessä clomit+menopur+pregnyl. Lisäksi olen syönyt metformiinia toisen epäonnistuneen inssin jälkeen, eli nyt nelisen kuukautta. Seuraavaksi jatketaan IVF:llä, suunnittelukäynti on marraskuussa ja tosi toimiin päästään vuoden vaihteen tietämillä. Eli pitkä tauko on meneillään. :)) [/color]

[color=FF7F00][b]Siirukka[/b]

5v yritystä,monta hoitokertaa,tyttö sai alkunsa luonnollisesti(syntyi 8/02),nyt toista yritetty 2v,hoitoihin lähtö syksyllä,pco todettu v.2000) [/color]

[color=27408B][b]Naksukka[/b]

minä vm. -77, mies vm. -74, pco todettu 10/03 & 11/03 kohdusta poistettu polyyppi. Reilun puolentoista vuoden yrityksen jälkeen syntyi esikoispoikamme 5/05 toisesta clomikierrosta. Nyt pikkukakkosen yritys aloitettu 3/06. Clomit jälleen käytössä [/color]

[color=FF7F00][b]Ki-Ra[/b]

Meillä yritys aloitettu 04/05 ja toukokuussa tuli tieto PCO:sta eli ihan tuoreita ollaan asian kanssa.

Ikää 24 mulla ja mies 26. Yksi km ihan raskauden alussa 05/05.

Tutkimukset alussa.

[/color]

[color=FF7F00][b]Net-ta[/b] Ollaan miehen kanssa molemmat ´80. Ehkäisy jäi 8/05, kun työkaveri sai uskomaan että olen raskaana. Varsinainen esikoisen yritys aloitettiin 11/05. PCO todettiin 3/06, kun menin yksityiselle huhuilemaan kuukautisia (syksyn TODELLA epäsäännölliset, hormonittomat menkat viimeksi 12/06). Nyt olen julkisen puolen kesätauolla ja kiertoa " tasaillaan" Lugesteroneilla. [/color]

[color=27408B][b]Sonnai[/b]

Minä vm. ¿84, mies ¿83. PCO todettu sattumalta rutiinitarkastuksessa 8/05, pillerit jätettiin pois 2/06. Ensimmäinen luomukierto venyi >90 päivään, joten 4 kuukauden yrityksen jälkeen Terot 6/06. Jos ei tärppää, syksyllä jatketaan clomeilla ja/tai metuilla. [/color]

[color=FF7F00][b]Ronjakasperi[/b][/color]

[color=27408B][b]Mentha[/b][/color]

[color=FF7F00][b](H-R)[/b] vm.-71 mies -74. PCO todettu 1997. Esikoinen 12/03 terot+clomit+pregnyl toisella inssillä. Kuopus 05/06 samalla reseptillä kolmannella ja viimeisellä inssillä. [/color]

[color=27408B][size=2][b] Plussanneet PCO plikat [/b][/size][/color]

[color=FF7F00][b] Ronjoo[/b] la 7.12.2005[/color]

[color=27408B][b] Samojedi_79 [/b] la 2.12.2005 [/color]

[color=FF7F00][b] Alexiana[/b] la 20.2.2006 [/color]

[color=27408B][b] tuusannuuska[/b] la 9.2.2006 [/color]

[color=FF7F00][b] :)Katala[/b] la 12.3.2006 [/color]

[color=27408B][b] (H-R)[/b] la 22.5, poika syntyi 25.5. [/color]

[color=FF7F00][b] bisous[/b] la 10.7.2006 [/color]

[color=27408B][b] Mörötin-81[/b] la 3.11.2006 [/color]

[color=FF7F00][b] Piippuli[/b] la 7.8.2006 [/color]

[color=27408B][b] Net-ta[/b] la [/color]

[color=FF7F00][b] Enni-Maija[/b] la 28.2 [/color]

[color=27408B][b][size=2] Millä keinoin plussasin? [/b][/size][/color]

[color=FF7F00][b] Mörötin-81[/b]: 3. inssi [/color]

[color=27408B][b] Ronjoo[/b]: 3. inssi clomeilla ja puregonilla [/color]

[color=FF7F00][b] Samojedi_79[/b]:clomit [/color]

[color=27408B][b] Piippuli[/b]: 1.IVF 1. PAS (lääk.) [/color]

[color=FF7F00][b][/b][/color]

[color=27408B][b][/b][/color]

Sivut

Kommentit (80)

Huh huijaa... Päätinpä tulla vielä vähän palstailemaan ihan näin työajalla.

Ei mulla kyllä sen ihmeempiä, kunhan tapan aikaa. Otan tän kierron viimesen Terolutin jahka täältä kotia pääsen ja sit jään odottamaan ja toivomaan, että menkat tällä kertaa ei alkais. Bongasin sillon ne wannabe-ovislimat ja koska siinä sopivasti oltiin puuhasteltu ennen ja jälkeen ja ehkä sen oviksen aikanakin, on mullakin toiveet aika korkeella. Niinkun joka kierrossa... Kaiken maailman turvotukset ja alamahan nippaukset tulkitsen heti ensimmäisenä oireiksi raskaudesta ennen kun yritän muistuttaa itselleni, että ihan yhtä lailla ne voi enteillä tulevia kuukautisia. Jopa koiran epätavallinen ärhäkkyys vastaantulijoita kohtaan tarkottaa miun mielestä sitä, että se aistii että mulla ei oo kaikki ennallaan... Eli että oon raskaana. Pitäisköhän miun hakeutua johonkin terapiaan kaikkinen kuvitelmineni? ;) Oikein itteäkin alkaa huvittaa kun asiaa nyt alkaa ajattelemaan.

Vaan eihän sitä tiedä, jos vaikka tällä kertaa... Loppujen lopuks en oikein jaksa kuitenkaan uskoa. Perjanataina sen sit näkee... Ollaan muuten Kira oikeesti vissiin aika samassa tilanteessa, eikös se niin ollu, että siekin oot hiljan alottanu Terolutin ja sullakin on perjantaina H-hetki? Hassua. Pidetään peukkuja! Mie en kyllä varmaan perjantaina vielä testaa, jos ne menkat ei ala, odotan ainakin muutaman päivän, kun on vasta yks Terolut-kierto takana. Lähden viikonlopuks kotiseudulle kavereita moikkaamaan, onpahan sit taas tyttöjen kanssa pohdittavaa. ;)

Pitää vissiin alkaa orientoitumaan kotiinlähtöön, aamuihmiset varmaan tulee jo kohta. Palataan taas astialle!

Listaa päivittelen taas kun ehdin...

Hyvää " yötä" !

-S-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt olen käynyt clomi ultrassa ja siellä näkyi kaksi kypsynyttä munasolua (17mm ja 14,7mm)

=) IHANAA! vihdoin alkaa oikeasti jotain tapahtua.

Lääkärikin totesi että onpa hienosti kasvanut.

Tässä vaiheessa voi olla jälkiviisas ja todeta että onneksi en syönyt 2tbl päivässä.

Sain lisäksi metformiinilääkityksen turvaamaan matkaa, jos pikkuisia nyt tarttuu mukaan. Se todella pienentää keskenmeno riskiä PCO-potilailla.

Tunnustan , että odotukset tähän kiertoon on korkealla ja sitten kun täti kylään saapuu niin korkealta tiputaan. Olkoon se sen ajan murhe sitten. Nyt nautin edes onnesta että sisälläni on mahdollista kasvaa munasoluja. (Pienestä on tänään ilo irti).

Lääkärikin oli paljon ystävällisempi ja " auttavaisempi" kuin aiemmin. Oli saanut kuulemma ylilääkäriltä palautteeni.

Kysyin hoitajalta lopuksi kun kahdestaan oltiin että onko asennolla merkitystä ja mainitsin että netissä aiheesta on käyty keskustelua.

Niin vastasi että " ei ole merkitystä. Ja sitä nettiä kyllä ei kannata lukea... " ja sitten se paasas 10 minuuttia siitä kuinka näillä palstoilla ja ynm.. jaetaan niin väärää tietoa ja pelotellaan ihmisiä turhaan.

Kerroin kuinka netin kautta käyty keskustelu voi myös helpottaa oloa, kun saa jauhaa asiaa samassa tilanteessa elävien ihmisten kanssa.

No jokaisella mielipiteensä. Itse luen juttuja netistä ja suodatan niistä niin paljon kuin järkevältä tuntuu...

Elämä siis hymyilee... =)

Nyt jaksaa töihinkin lähteä kuuntelemaan sitä ikävää palaveria, ei mua paina, minähän voin vaikka ajatella ihan muuta...

[color=blue] Mukavaa ja rentouttavaa viikkoa kaikille PCO-plikoille [/color]

Tämä kesä tuntuu menevän. Ihan vain vastauksena siihen, että missä ne kaikki muut listalla olevat nimet majailee. Mie siis ainakin töissä.

Ensinnäkin; onnea niille onnellisille, jotka ovat plussia testeihinsä saaneet! Kyllä se kummasti rohkaisee kun kuitenkin samasta sairaudesta kärsivä ihminen siihen testiin ne kaksi viivaa jollain konstilla onnistuu saamaan:)

Omaa napaa: Toista tero" jaksoa" popsin parhaillaan. Siis aloitin tiistaina taas niiden pienten valkoisten pillereiden popsimisen. Ihan satavarma olen, että nyt se tärppi on tullut...:) Hehehe. Ja ihmetys on suuri kun täti kuitenkin parin viikon päästä kurvaa kylään. Ei vainen. Asenne yrittää olla kohdallaan. Kuvittelin tuossa kp 15 tienoilla tuntevani jotain outoa toimintaa oikealla puolella alavatsassa. Pari tuntia juili niin maan hitsisti. Mutta eipä sitä tiedä. Kuitenkin vaan joku ruisleivän aiheuttama kaasukerääntymä suolessa eikä mikään ovis.

Mitään oireita ei oo - toisin kun edellistä terojaksoa napostellessa. Oli karmea pms heti ekasta pilleristä. Nyt ei - ainakaan vielä - tunnu missään. Pari viikkoa vielä. Oon ajatellu, että testailen vasta sitten kun vähintään viikko kulunu terojen vikasta pilleristä, ellei tätiä näy. Vaan miun tuurilla täti tulee kun kello 4 päivää vikan pillerin jälkeen.

Jaksamista kaikille!

Niin joo Sonnai, jos listaa päivittelet: Mentha siis nimimerkki. Minä vm. 82, mies 81. Yritystä muutama vuosi takana periaatteella " Tulee jos on tullakseen" . Ei ole näkynyt. PCO todettu 06/06 ja tällä hetkellä terot kierron säännöllistämiseen. Vuoden alusta sitten clomeilla, ellei sitä ennen ilmesty kahta viivaa testitikkuun.

Sonnaille plussa säteitä ja onnea onnea onnea ja onnea.. Toivottavasti täti kiertää ferrarillaan kaukaa. =)

Clomifen annos on siksi aloitettu yhdellä, koska riskinä on että kohdun limakalvo ohenee liikaa. Sain tähänkin mureheeseen vastauksen kun soitin ja kysyin polilta.

Silti välillä on sellainen epätoivo, että lääkäri ei todella halua että raskaudun, tai lähinnä niin että hänelle on aivan sama raskaudunko vuoden päästä vai viiden vuoden päästä. Kaikki kun etenee niiiiiin hitaasti. No mut odottavan aika on pitkä... ja halusisin saada lapset nuorena.

Muutenkin tänne päin kuuluu ihan hyvää. kolmas clomi tbl syöty ja ihmettelin kun ei sitten mitään oireita. Ihmiselle joka oksensi aamuisin terolutista niin nyt ei ole mitään oireita..

Kiire.......-----> palataan...

Tulin kuitenkin vaikka niin sanoin hetken pysyväni poissa =)

Oma mielikin on virkeämpi taas, ja jotain tässä on ainakin iloista. Kun harmittaa niin kaloreita palaa tuolla salilla/ jumpassa oikein mukavasti.

[color=blue]

Sonnai: [/color] pahoitteluni negasta ja voin todella sanoa että tiedän tunteen.

No me ei kyllä luovuteta vaan taistoon vain! Meilläkin taitaa mennä aika yksiin nää hoidon aloitus ja kierrotkin ettei tarvii asian kans ihan yksin olla =)

Toivottavasti sullakin mies osaa olla olkapäänä ja muutenkin piristää sua kaiken tän keskellä.

Mullakaan ei oo isään mitään välejä, kun olen tavannut koko miehen vasta 16 vuotiaana kerran. En osaa edes koko miestä kaivata kun en tunne ja elämä on ollut mulle ns. normaalia ilman häntä.

Onneksi toivoa kuulostais olevan isäsi kanssa ja saatte välinne korjattua.

Oli muuten positiivisesti sanottu tuo sinun loppu kommentti " kesävauvasta haaveillen" . Tuli ihan hymy huulille kun ajattelin sitä. Jos toivoo toukovauvaa niin pettymys on heti seuraavassa kuussa, mutta kesävauva voi olla monta kuukautta.

Syy miksi tuon isä asian totesin oli että toivoisin teidän mielipidettä asiasta:

Kuka saattaa minut alttarille (häät siis tulossa, kun vauva ilmoittaa tulostaan) kun isääni ei juhlaan kutsuta. Ideoita?

Yksin en haluaisi sinne kävellä, ois jotenkin tosi orpoa...

[color=red] Auris: [/color] Onnea hoitoihin ja jaksamista kerropas kuulumisiasi tänne sitten. Kyllä varmasti helpottaa kun tietää että nyt alkaa " oikeasti" tapahtua.

[color=blue] Irmeli72: [/color] Olen kyl kans sitä mieltä että stressi on pienen pieni este verrattuna ihan sairauteen. Ihmiset on tullut kautta aikojen raskaaksi vaikka on ollut sotia tai muuten erittäin epävarmaa.

[color=red] Net-ta: [/color] Kiitos kannustuksesta ja kyllä mun puolesta voi hehkuttaa raskauttaan täällä kun tuttu jo olet. Ihan mukavaa on kuulla kuinka homma sujuu ja kuinka voit. Eli vaikka poistuisitkin tuonne odotus puolelle meitä odottamaan =) niin käyhän kertomassa kuulumisia silti.

Me ainakin sonnain ja Auriksen kans laitetaan jo siirtopaperit sinne vetämään =)

Valitin noista allergioista aiemmin niin valitinpa sitten saman virren miehelleni, joka miehisellä logiikallaan vastasi, että sä saat mennä sitten vaikka lomalle koko kevään ajaksi ulkomaille jos se helpottaa =)

(lupasi ottaa vaikka pankkilainaa että mulla ja vauvalla on sitten kaikki hyvin)

Kerroin ihanalle miehelleni, että raskaana yli rv22 ei suositella ulkomaan matkoja ja toisekseen aatteliko et synnyttäisin jossain huitsin nevadassa. No kaunis ajatus mut taitaa mennä sisällä aika jos kevään aikana olisin raskaana. Mut mähän lupasin etten valita sitten... Kunhan sinne asti vielä pääsen =)

Mut sonnailta lainaten

[color=green] kesävauvasta haaveillen [/color]

Ki-ra ja kp 3

Voi itku, yövuoroon pitäis jaksaa vääntäytyä, mutta kun ei millään huvittais... Kolme yövuoroa jäljellä, sit ois puoltoista viikkoa " lomaa" , joka on pakko käyttää opinnäytetyön tekemiseen, ja sit alkais koulu... Jos mulla ois aikakone, niin hyppäisin nyt ainakin neljä vuorokautta eteenpäin, en jaksais millään tehdä noita viimesiä työvuoroja. Btw [b]Ki-Ra[/b], muistanko ihan väärin, mutta etkös jossain oo maininnu olevas hoitoalalla? Vai olikohan se joku muu... Saako udella, missä oot töissä? Lähinnä rupesin miettimään noita juoksevia asioita ja puhtaalta pöydältä alottamista, ei kuulosta ihan vuodeosasto meiningiltä, vai?

Ajattelin lähteä polkemaan Tuusulanjärven ympäri. Tuliskohan siitä parikyt kilsaa matkaa... Pakko yrittää tehdä tänään jotain, kun pari seuraavaa päivää menee kuitenkin nukkessa. Ja vaikka oisin hereilläkin, yövuorot vie kuitenkin mehut, etten sit mitään jaksakkaan tehdä... Nyt on vielä ihan mukavan näkönen ilmakin polkemista ajatellen.

Lueskelin eilen vähän lisää klomifeenistä, alan jo orientoitumaan syksyn uusiin hoitoihin... Jollain toisella keskustelupalstalla (oisko ollu Kaksplus) niistä oli aika paljon käyty keskustelua. Jollakin oli clomeilla saanu alkunsa kolmoset ja useammallakin oli ultrassa näkyny, että useampia munasoluja on lähteny kypsymään... Hitto vie, mie oon aina mielestäni reagoinu tosi herkästi hormoneille, mistä vetoa, että nyt tietysti alan sit odottaa kaksosia tai kolmosia...Oon aiemminkin nähny unta, että meillä oli kolmospojat ja viime yönä sit näin unta, että oltiin ultrassa ja meille sanottiin, että sieltä ois tulossa kolmoset. Ja mie itkin kun viimestä päivää, koska meillä oli kotona jo pienet kaksoset... Täytyy vissiin sanoa sille lääkärille, että kokeilee ensin pienemmällä annoksella, en mie ihan kolmosia kuitenkaan haluis.

Pistänpä tähän uteliaisuuttani, pienen GALLUPIN:

Miten monta laste teillä on haaveissa?

Mie haluisin neljä lasta. Kolmekin kävis... Mie taas on sitä mieltä, että kaksi on ehdoton maksimi. Asiassa riittää siis vielä väännettävää tuleville vuosille... ;) Tietty mie, niinkun epäilemättä meistä kaikki, oisin ihan onnellinen, vaikka ei saatais kun yksi lapsi, mutta jos se miuta riippuu, niin niitä ois paljon enemmän. Ja pienellä ikäerolla...

No juu, mie lähen nyt polkasemaan sen lenkin...

Mukavaa päivän jatkoa, palaan astille varmaan taas yövuoron aikaan, sikäli kun oon koneen ääressä.

-S-

Olin siskon kanssa Helsingissä syömässä ja leffassa ja heti tulikin parempi mieli, kun sain vähän muuta ajateltavaa... Päätinkin tässä tädin tulosta sisuuntuneena ottaa kaiken irto näistä kuukausista ennen raskautumista. Pistän kropan kuosiin. Ylimääräisiä kiloja ei le juurikaan pudotettavaksi, mutta ajttelinkin lähinnä hankkiutua takaisin hyvään kuntoon. Muutamaan kuukauteen en oo urheillu juuri lainkaan ja sen huomaa... Ihmeen nopeesti lihasmassakin häviää. Mutta nyt tässä syksyn aikana hankin kaiken takasin! Onpahan sit hyvä lähtökunto raskausjalle, sit voi kevyemmin pitää kuntoa yllä raskausaikana että sit jaksaa punnertaa sen vauvan ulos. ;)

Sit työkaverin suosituksesta aattelin kokeilla sellasta jotain luontaistuotekaupoista saatavaa juomaa, joka puhdistaa elimistön ilman mitään paastoja tai itukuureja. Se työkaveri ainakin sano, että hän pitää sen 3 viikon kuurin kerran vuoteen ja aina sen aikana on tosi energinen olo... Just sellasta mie kaipaan! Nyt pitäis vaan löytää sopiva rako sille kuurille, kun kuulemma toisella viikolla kaikki kuona-aineet tuntuu puskevan läpi, niin kiva on sit istua 8 tuntia päivässä luennolla...

[b]Ki-Ra[/b]: Tosiaan tunnutaan menevän aika rinta rinnan jota kuinkin kaikessa! Ihan kiva! Tosin mie taidan jatkossa tulla pari kuukautta jäljessä kun saan ne clomit vasta sit loka-marraskuussa. Mut kuitenkin... Tohon siun saattamis-kysymykseen... Mie oon miettiny ihan samaa asiaa, kun vaikka isän häihin kutsunkin, jos välit ei tästä ala paranemaan, niin en oikein haluais isän miuta alttarille saattavam, kun se ois melkein sama kun kävelisin sitä käytävää jonkun " muukalaisen" kanssa. Joten mie oon omalla kohdallani tullu siihen tulokseen, että jos ei isä, niin pyytäisin saattajaks joko miun vanhimman veljen, koska se on välirikon jälkeen ottanu tavallaan vähän sitä isän roolia (meillä on 21v ikäeroa) tai sit miun siskon, koska se on mulle kaikista ihmisistä se läheisin ja niinkun äiti mulle (meidän äiti kuoli kun mie olin 3v), joten siinä mielessä se ois saattajaks hyvä vaihtoehto. Ehkäpä siekin siis voisit pyytää siun äitiä tai jotakuta muuta läheistä perheenjäsentä saattajaks. Tai miksei vaikka jotain ystävää, jos sulla on esim. joku läheinen lapsuudenystävä. Ei kai siitä oo mitään säädöstä, kuka sen saattajan pitää olla, joku sulle läheinen ja tärkeä... Millon teillä siis on häät? Myö ollaan alustavasti mietitty kesää 2009. Mentiin kihloihin vasta muutama viikko sitten, joten ihan tuore juttu tää meille on. Mies ei sinällään oikein naimisiinmenosta perusta, ensinnäkin se vähän kammoaa niitä häitä ja keskipisteenä olemista ja se ehdottikin maistraatissa vihkimistä ja siks toisekseen, sen silmissä avioliitto on menettäny merkitystään, kun niin monet nykyään eroaa. Eikä sillä, ei mullakaan oo naimisiinmenosta mitään ruusunpunaisia kuvitelmia, lähinnä käytännönsyistä miekin naimisiin haluan mennä. Ollaanpahan sit lainkin edessä oikea perhe. Ja mulle on aika tärkeää se, että koko perheellä on yhteinen nimi. Mutta en mie silti maistraatissa naimisiin mene, kyllä mie haluan kunnon häät... ;) Katellaan nyt rauhassa, meille kuitenkin ne lapset tulee toivottavasti ainakin ennen häitä...

Missäs on muuten kaikki muut plikat? Listallahan on vaikka miten paljon nimiä, mutta täällä ei meitä kuitenkaan oo jutustelemassa kun ihan muutama? Onko porukka kesälaitumilla vai onko täällä yleensäkin näin hiljasta?

Nyt yöpuulle,

-S-

Mie oon niin pahoillani siun puolesta... Tiedän, että sie, niinkun ei meistä kukaan, kaipaa sääliä tässä tilanteessa, mutta nyt mie tulin jotenkin kauheen surulliseks, on ihan pala kurkussa. Kai mie vaan pystyn vähän turhankin hyvin samastumaan siun pettymyksen tunteeseen, pahoin pelkään, että oon samassa tilanteessa huomenna...

Ihan totta toi, mitä sanoit, että aina vannotaan, että tässä kuussa en odota niin paljon... Tässä kierrossa mie jopa pääsin yllättävän pitkälle (ainakin kierron puoliväliin :/ ) sen kummemmin asiaa pohtimatta, mutta tääloppu on ollu yhtä tuskaa... Mulla on aina ihan hirveesti kaikee oireita, jotka loppujen lopuksi on tähän asti joka kerta olleet joko oireita menkoista taika sitten ihan puhtaasti mielikuvituksen tuotetta tai seurausta liiasta " oireille" herkistymisestä.... Voi miten ihanaa olis, jos voiskin vaan lakata ajattelemasta asiaa, varmasti raskautuminenkin olis miljoona kertaa helpompaa, kun ei stressais.

Mie lupaan kyllä kanssa, että en koko raskauden aikana valita kertaakaan yhtään mistään, jos jonain päivänä oon raskaana. Ihan varppina en! (Niin varmaan...)

Mulla on vielä yks Terolut-kierto edessä ja sit pitäis pari kuukautta katella, josko se omakin kierto asettuis oloilleen. En kyllä usko... Eli mie saan klomit joskus loka-marraskuussa, jos niitä tarviin. Tuntuu kyllä ihan tuskasen pitkältä ajalta odottaa, varsinkin kun olisin saanu ne klomit jo kesäkuussa. Mutta kun menin tyhmyyttäni sanomaan, että haluun kokeilla pelkällä Terolutilla ensin...

Mie oon muutenkin ollu eilisen ja tän päivän jotenkin ihan alavireinen... Meillä on ollu jo muutaman vuoden ajan isän kanssa välit tosi huonossa kunnossa. Pitkä juttu enkä sitä aio tässä vuodattaa, mutta isä petti meidän kaikkien luottamuksen pahemman kerran eikä sen jälkeen oo ollu kovinkaan halukas olemaan meidän kanssa missään tekemisissä. Siskon kanssa ollaan koko ajan yritetty tavalla tai toisella saada sitä ymmärtämään, että ollaan valmiita antamaan anteeks, jos se vaan tulee puolitiehen vastaan, mutta ei se oo tarttunu tilaisuuksiin... Eilen sit kolmen yövuoron jälkeen hiukkasen väsyneenä aattelin, että yritän vielä tän kerran saada sen puhuttua järkiinsä ja vuodatin, miten paljon toivoisin, että meidän tulevilla lapsilla olis ihan oikea Vaari. Yllättäen kävi ilmi, että isä oli puhunu siskolleen vasta toissapäivänä, että sen suurimmat haaveet tässä elämässä on saada saattaa miut aikanaan alttarille ja saada jonain päivänä pitää sylissä miun lasta. Kyllähän se surulliseks vetää, kun itelläkin suurin haave on, että sais syliinsä sen oman lapsen. Isäkään kun ei tiedä miun PCO:sta...

Pakko mennä pihalle vähäks aikaa, ennen kun alan oikeesti taas itkemään... Mitäpä mie näitä muutenkaan täällä vuodattamaan. Mutta siis Ki-Ralle jaksamista, kyllä se meidänkin vuoro vielä joskus tulee!

-S-

Oma napa tuossa ensin, mutta jatketaan.

Hoidoista joku kyseli: minä olen hoidossa yksityisellä gynellä (Mehiläisessä). Viimeksi eli yli kolme vuotta sitten multa tutkittiin veren hormonitasot verikokeella, silloin oli estrogeeni alhainen, muut suht normaalit tasot. Ultralla havaittiin pco ja kävin sitten kerran pari verikokeessa kp21, jolloin tutkittiin progesteroni eli ovuloinko.

Tuohon karvankasvuun on muuten helpotusta tiedossa raskausajaksi, ainakin mulla hormonitasot muuttui siten, että karvankasvu väheni. Monilla naisilla käy ilmeisesti päinvastoin. Mulla on sellainen hyvä oma mittari reisien karvoitus: ne on ihan huomaamattomat, jos käytän hormonaalista ehkäisyä (ja raskaana ollessa), mutta sitten luomuna ne kasvaa n.1cm mittaisiksi ja tummenee, yäk. Siinä vaiheessa joudun poistamaan ne vahalla tai epilaattorilla. Bikiraja ei ole mullakaan oikeastaan mikään " raja" ... Näppyjä tulee mullekin nivusiin helposti, etenkin kesällä, kun pyöräilen ja iho hankautuu. Jotkut saa kai apua desinfiointiaineella pyyhkimisestä karvanpoiston jälkeen. Myös sauna voi auttaa. Iho pitäisi pitää hyvässä kunnossa, eli rasvata kosteusvoiteella, jos on kuivuvaa sorttia.

Valoimpulssihoidossa pitäisi myös karvatupen tuhoutua pysyvästi. Sitä hoitoa saa kosmetologeilta.

Ki-Ra: Tosi kurjaa, että tutkimuksen teko saatui niin paljon, varsinkin, jos kipu johtui lääkärin otteista... Se on aina inhottavaa. Toivottavasti siun antama palaute saa sen lääkärin ajattelemaan...

Meri: Ikävää, että clomit i näytä tehoavan, mutta ehkäpä ne pistokset sit tuottavat toivotun tuloksen... Pidetään peukkuja! :)

Auris: Tsemppiä! Ihan jännittää miutakin, mitä tiistain jälkeen tapahtuu... Plussatuulia ja -säteitä ja kaikkia mohdollisia! VArmaan alat itse käydä jo malttamattomaksi, vai? Ja toivottavasti tällä kertaa mahdollinen alkio päätyy sit oikeaan paikkaan. Miten muuten, kun sulla on aiemmin ollu kohdunulkonen raskaus, niin tulisko sulle jo pelkästään sen takia ylimääränen ultra alkuraskauteen? VAi tarkistaako ne mitenkään, että kaikki on niinkun pitää?

Miljoona: Harmittelut tädistä ja tsemppiä tähän kiertoon! Voithan sie juoda sitä greippimehua ihan ilman " taka-ajatuksia" , jos mausta tykkäät...Jos siitä sit olis vaikka muutenkin hyötyä...

No, omaa napaa sitten... Oon tänään lähdössä rutistamaan viimeset kolme viikkoa teoriaopinoja. Koneen otan mukaan, mutta en varmaankaan tähän miun väliaikaisasuntoon nettiä, kun oon siellä niin vähän aikaa. Jotenn pidän varmaan aikamatalaa profiilia seuraavat viikot, jotenkin en vaan kehtaa toisten nähden hirveesti näillä sivuilla roikkua, en tiedä mikä siinä on... Ehkä pieni breikki tekee kuitenkin ihan hyvää, jos vaikka ajtukset pysyis paremmin pois näistä vauvakuvioista. Tekis varmaan ihan hyvää vähäks aikaa irrottautua... Jokuhan siitä jo mainitsikin...

Tää on nyt miun viimenen Terolut-kuuri, kp 17. Tän jälkeen sit vaan odottelen, että nään, onko tästä ollu mitään hyötyä.Mie suuntaan kovasti ajatuksia jo sinne loka-marraskuulle, kun oletettavasti saan ne clomit. Senkin takia toivon, että saisin keskityttyä muihin asioihin, niin ei tarviis tässäkierrossa ihmeemmin piinailla. Vaikka... Eilen kyllä tuntu alaselässä aika ikävää juilimista ja pyyhkiessäkin paperissa oli joku pienen pieni häivähdys punertavaa... Selitin sen sillä, että en ollu muistanu ottaa Teroa aamulla ja koska mulla alkaa aina vuoto viimestä Terolutia seuraavana päivänä, varmaan siellä valmistauduttiin jo alkavaan vuotoon. Olin tosin ehtiny ottaa vaan yhden Terolutin ennen eilistä, mutta mieluummin selitän se näin, vaikka kieltämättä

kävi mielessä, jos se ois vaikka kiinnittymiskipua... Yritän kuitenkin unohtaa tollaset ajatukset, jostain syystä on makuuhuoneen puolella ollu viime aikoina aika hiljasta, joten epätodennäköistä se olis...

No, miun on nyt alettava pakkaamaan, mutta kuulutaan taas viimestään kolmen viikon päästä. Tsemppiä kaikille hoitoihin sun muihin ja hyvää loppukesää!

-S-

Missäs sonnai menee? onko alkanut myöhäinen kesäloma vai oletko töissä menossa?

(.) Kp n. 17 taitaa olla, en oo ihan varma.. Mut terolutilla mennään ja sitten seuraavasta kierrosta saan vihdoin ne clomit käyttöön ja pääsen katsomaan kuin niiden kans käy.

Lähetin palautetta sairaalle toiminnasta ja toivon että seuraava kerta olisi mukavampi.

Mukavaa syksyn alkua kaikille.

Heips!

mulle on ainakin oma lääkärini taysista sanonut, että kp1 on pvä kun oikea, kunnon vuoto alkaa...ja näin olen toiminut.

Nyt kiire!

Viimeinen pitkään nukuttu aamu ennen töiden alkua. Tänään jos jaksaisi hoitaa vain juoksevia asioita niin sitten huomenna voisi aloittaa työt puhtaalta pöydältä =)

Ajatukset on pyörinyt aika paljon tän päivän mittauksessa. Menen fyssarille kartoitukseen ja se samalla mittaa vyotärön ympäryksen.. saas nähdä onko yhtään kaventunut kun painokaan ei ole pahemmin pudonnt. Ensin lähti muutamia kiloja jotka tuli heti takaisin. No kyllä tää vielä tästä, ainakin kunto on kohonnut huimasti. Ja se miksi siel jaksaa rampata on kyl se hyvä olo sen jälkeen.

Hää asiasta päätin että veljeni (minua 16 vuotta vanhempi) saa saattaa minut alttarille. Veli on mulle tosi rakas ja vielä mieheni hyvä ystävä. Nyt vain kun plussais niin sitten ne häätkin voisi pitää. Tosin haluisin kesä häät eli menisi auttomaattisesti ensi kesään.

No mut on tässä elämässä aikaa =). En usko että tuo mies tuosta viereltä sen kummempi olisi vaikka oltaisiinkin naimisissa. Ihana on jo nytkin.

[color=red] sonnai: [/color] En mäkään niitä klomifenia ihan vielä voi aloittaa. Menee tämä kierto vain ohi kun lääkäri on vasta kp13, mut sitten seuraavaan kiertoon jos pääsis jo kokeilemaan.

Missäs muut PCO-plikat ? Kaikki viel kesälomilla?

Kiitoksia kaikille onnitteluista!

" Hitsi, aina käy näin, mä alan kommenoimaan jonkun juttua, enkä enää muista kuka oli..."

Mutta silti! Kiva kun saa antaa uskoa muille! Sitä olen niiiiiin paljon saanut täältä palstalta itsekin. Me ollaan siis esikoistamme yritetty 8kk, neljä niistä (siis kuukausista) tietoisina PCO:sta. Tämä oli ensimmäinen kierto, jossa ovulaatio tapahutui. Vieläkin ihan uskomatonta että heti otti kiinni. Nyt tarvii enää pysyä mukana matkassa monta kuukautta!!!

Tässä kun hihkun omaa tilaani, niin täytyy muistaa, että osa porukasta on ehkä uutisesta masentuneita. Muuta en voi sanoa kuin että useimmilla ratkaisu jossain vaiheess löytyy ja raskaus saadaan aikaan - siispä jaksamisia!!!

Ki-ralle toivon oikein paljon plussatuulia ja tarrasukkia!!! Ja Enniksen kanssa varmaan voidaan treffailla tuolla plussanneiden puolella. Voipi olla, että muutenkin on mulle ajankohtaisempi avunhakupaikka tällä hetkellä. Mut kyllä tännekin tulen kurkistelemaan kuulumisia!

Niin ja Sonnai, jos taas päivittelet, niin kai tämä meidän plussa lasketaan ihan luomuksi. Sen verran apuja on matkassa, että Lugesteron on ollut kiertoa tasaamassa. Ainakin limakalvojen paksuuteen on varmasti tässä tapauksessa auttanut.

Taidan myös mennä sohvalle pötkölleen - väsyttää koko ajan. Ja nälättää.. Ja kylmättää... Tai sit on hiki... Ja hirveä jano! Mut väliaikaista kaikki on vain!

Tsemppiä yritykseen kaikille!!!

AURINKOA!!!

Net-ta

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat