Sivut

Kommentit (80)

Ki-ra: Miltä tuntuu? Tärppiä odotellen!

Juu täällä piinaillaan tai no en kauheesti ole vielä miettinyt. Mitään oireita ei varmasti ole. 8

Syön päivässä 7 tablettia on aika pilleristi olo. (terolut 2tbl, metformiini 3tbl, 2 multi tabs 2+) =)

No raskauden mahdollisuus on tässä kierrossa suurempi kuin koskaan ennen mutta silti en kyl tällä hetkellä kauheesti odota.

Ehkä viikon päästä alkaa olemaan kuumat paikat...

Mentha: mulle ainakin helpotti kun sai oikean lääkityksen ja näki ultrassakin jo kehittyneitä munasoluja, eikä vaan toivonut jotain maailman ihmettä.

Plussa onnea ja jaksamista piinaajille =)

Eiköhän tytöt päätettä että tehdään joukko ryntäys tuonne odotuspuolelle!

Heissan vaan kaikille PCO-plikoille pitkästä aikaa...

Siirisofia:

Laihis on jatkunut ja käyn urheilemassa 3-5 kertaa viikossa, mutta paino ei ole pudonnut muutamaa kiloa enempää. En ole ottanut stressiä koska viihdyn uusien harrastusten parissa ja kunto on kohonnut ihanan paljon. Kun syön nyt terveellisemmin niin en ole sairastellut ja olen voinut paljon paremmin (kuvitelmaa?), mutta pääasia että olo on hyvä ja tykkään toimia niinkuin nyt. Unohtuu vauva asiatkin paremmin kun on muuta ajateltavaa. Liikkuessa uusia kuvioita ja muuta mukavaa uutta.

Paino ei varmaan putoa kun lihasmassa kasvaa vaikka rasvaa palaakin ja olen tarvinnut syödä aika paljon vaikka syönkin terveellisemmin kuin ennen.

Ravitsemusterapia on taas syyskuussa ja jos sieltä saisi vielä mukavia vinkkejä niin jaksais vähemmällä ruoan määrällä.

Piippuli:

Käyhän kertomassa sitten uutisia meillekin kun vauva on syntynyt. Itseäni ainakin kannustaa kun joku PCo-plikka onnistuu raskautumaan =) ja vielä synnyttää ihanaakin ihanaman nyytin. Onnea synnytykseen ja loppuajan odotukseen.

Enna:

Onnea piinailuun. Ja toivotaan todella, että täti kiertaa ferrarillaan kaukaa teidät.

Ennis:

Nyt alkaa olemaan pahat viikot takana, joten paljon onnea lopun ihanuuksiin. Toivotaan että meistä vielä ehtii moni siirtymään tuonne odotuspuolelle kun olet siellä odottelemassa, niin on joku tuttu vastassa siellä.

Net-takin taitaa olla jo sille puolelle siirtynyt...

PERÄSSÄ TULLAAN VIELÄ! =))

Auris:

Onnea ja jaksamista piinailuun ja toivotaan todella että täti on kaukomailla lomalla.

Olisin tehnyt saman ratkaisun kuin sinäkin tuossa tilanteessa.

Tosin Jorvissa sanoivat kun kysyin, että mitä tehdään jos kasvaa useita muniksia (clomifen lääkkeiden seurauksena) niin silloin yhdyntä KIELLETÄÄN!!!! siksi kierroksi. Eivät edes antanut vaihtoehtoja. Syy oli monisikiöraskauden riski. Lääkäri tosin sanoi että hyvä jos yksi munasolu edes kasvaa tällä mun lääkemäärällä.

Ajattelin jo silloin että en varmasti tuota usko ja täällä selaillessa ihmisten kertomuksia niin muillakin on ollut sama tilanne ja on saanut yrittää. Jos hedelmöittynyt useita niiin tehty osittainen keskeytys.

(.) menossa kp2 ja tänään oon menossa apteekkiin hakemaan clomifenit jotta voin ne huomenna aloittaa. Nyt täytyy rehellisesti myöntää, että mielessä kävi syödä tupla-annos clomifenia, jotta toivoa olisi enemmän. Tiedän se olisi todella hullua ja järjetöstä, mutta olo on aika toivoton ton pienen annoksen takia. Lääkäri itse nimenomaa sanoi että " no hyvä jos edes yksi tulisi, kun annos on todella pieni" Ja sitä voidaan määrätä jopa 8 kertaisella annoksella.

Pelkään vain että kohdun limakalvo ohenee liikaa.

Kiltit kanssa sisaret tiputtakaa mut maanpinnalle ja valakaa uskoa että yksin tabletti riittää tai no riittääkö? mielipiteitä?

kaksosraskaus mua ei pelota, taitaa olla enemmän toive kuin pelko. Eipähän sitten tarvitsisi enää ryhtyä ikinä näihin hoitoihin kun olisi jo kaksi lasta.

Taisin saada aikamoisen järkytyksen sieltä hssg tutkimuksesta ja olenkin sen jälkeen toivonut että mitä tahansa kunhan tää loppuu mahdollisimman nopeasti.

Toinen asia on se että söin teroluteja nyt 1tbl päivässä kun ennen 2tbl päivässä. Sovittiin lääkärin kanssa ,että kokeilen toimiiko kierto vähemmällä niin yllättäen kierto alkoikin jo 8 tabletin kohdalla vaikka aina ennen on ollut tasan neljäspäivä 10 tabletin jälkeen klo 12-14 (eli kp 28). Kierto meni muutenkin sekaisin sen munatorvienaukiolotutkimuksen jälkeen kun tuli tuhrua muutama päivä, johtuen kyllä siitä kokeesta.

Täytyy maanantaina soittaa polille ja kysyä että kuinkas tästä eteenpäin jatketaan, kerta kierto toimii itsestäänkin.

Johan oli yksityiskohtainen vuodon selvitys... Nojoo, mut tälläistä tällä kertaa.

Muuten tänne päin kuuluu ihan hyvää , töitä ja liikuntaa. Parisuhdekin voi paremmin kun mulla itselläni on parempi olo. Syksyä odotellessa, kun on ollut jo niin kauan niiiiiin kuuma, että mukava kun välillä viilenee. Tosin tästä valonmäärästä olen nauttinut, jaksaa sitten pimeän talven yli.

Mielipiteitä???

Joulun aikaan ollaan lähdössä lomalle, jonnekkin kauas ja lämpimään. Ehdotuksia otetaan vastaan??? Saa siis olla Eurooppaa kauempana. Matkan hinta voi olla kalliimpi, mut toivoisin että perillä olisi melko halpaa (halvempaa kuin suomessa) jotta ei ihan tuhottomasti menisi rahaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta ihan ensiksi onnen toivotus aurikselle.

Niin ja sitten sinne tän päivän tutkimukseen.

Hyvät uutiset:

-molemmat munatorvet auki =)

-clomifen resepti taskussa (aloitus seuraavasta kierrosta), tosin hyvin pienellä annoksella.

Huonot uutiset:

-Teki todella TODELLA TODELLA kipeää. Jos joku puhuu " pienestä nipistyksestä" niin oli kyllä kaukana siitä.

Ennen katetrin asettamista laitettiin joku metalli " avaaja" ja joku juttu tuli kiinni jonnekkin (kohdun suulle????) ja sen laittaminen sattui todella paljon!!!!! Jos olisin etukäteen tiennyt niin olisin vaatinut vaikka rauhottavia ja kunnon kipulääkkeet. Toista kertaa mua ei siihen tutkimukseen saa ilman kunnon nukutusta. Itkin ja välillä jopa huusin kun teki niin kipeää. Itse tutkiminen ei sattunut ollenkaan. Oli vaan tosi hellänä paikat siitä laittamisesta nii oli ilkeä olo makaa siinä. Vettä ja ilmaa meni oikealle puolelle 4 kertaa kun joku katetrin liitin irtosi aina, mutta vasemmalle 7 kertaa! kun se liitin tippu lattiallekin kaksi kertaa. Se oli siis rikki ja hoitaja kysyi että vaihdetaanko katetri vai kestänkö sen. Niin arvaatte varmaan etten suostunut enää uudestaan sen asettamiseen. Mitä enemmän vettä ja ilmaa sen kipeämpi on jälkikäteen.

Tutkimuksen oltua ohi niin nousin ylös ja voi sitä oloa. Oksetti (varmaan psyykkinen stressi), mahaan koski ja HARTIOITA särki.

Mietin että miksi ihmeessä hartioita särkee niin kuulemma vaikuttaa johonkin hermoon ja se johtaa hartioihin.

Sain vaatteet päälle niin lääkäri oli lähettää kotiin. Mietin et hetkinen meillä piti olla se yhteenveto käynti samalla kertaa ja siksi nimenomaa miehen piti olla mukana.

Lääkäri sanoi että ei sillä ole aikaa nyt. No ensin ajattelin et antaa olla ja meen kotiin lepäämään kaiken tuskan pois, mut sit sisuunnuin ja sanoin että meille oli nimenomaan sanottu että mies mukaan.

No sitten se pitkin hampain otti meidät vielä yhdessä vastaan ja määräsi mulle clomifenit + terolutit. Siinä meni n. 2 minuuttia. Sellaisen asian takia olisi pitänyt vielä uudelleen ajaa sinne. En aina ihan ymmärrä.

Nyt kuitenkin päivästä on selvitty ja pikku hiljaa hartia kipukin hellittää.

Selvisin kuitenkin 3h myöhemmin töihin ja sain työt tehtyä.

Mietin kyllä tänään sitä yksityiselle siirtymistä, mutta vastaan tulee raha ennen pitkää. Vaikka nyt olisi varaa mennä alkuhoitoihin niin entäs sitten jos tarvitaankin jotain IVF tai muita rankempia (kalliimpia) hoitoja. Sitten pitäin olla 2400¿ lääkärille + lääkkeet 600¿. Sitten ois kyllä kova pala palata kunnalliselle. No nyt on vain niitä ultrakäyntejä ja verikokeita, ei hetkeen (toivottavasti ikinä) muita tutkimuksia.

Nyt sitten elämä jatkuu =) tässä kuussa ei varmasti plussaa tule kun ei siel ollut yhtään munarakkulaa kypsymässä kunnolla. Mutta ensikierrosta sitten voi alkaa kunnolla toivomaan. Ihan positiivisin mielin ens kuuta odottelen.

Tänään olen sitten herkutellut pitkästä aikaa ja omasta mielestä ihan luvan kanssa.

Sain vielä kuulla että yksi sukulainen odottaa " vahinkolasta" . Tai no siis ei ole olemassa vahinkolapsia on olemassa vain huolimattomia vanhempia. Mutta kuitenkin. En oo vielä jaksanut soittaa onnitteluja.

Tulipas paljon omaa napaa. Anteeksi... teki vain hyvää saada purkaa, kun miehen lisäksi tutkimuksen kulusta tiedätte vain te =)

Ki-ra ja kp 13

Olin tänään ultrassa, koska hoitajan mielestä ovis kp 36 olisis erittäin epätodennäköistä, mutta olihan se ja nyt odotellaan se pari viikkoa. Itse asissa odotan tosi rauhallisena, vaikka tiedänkin että jos ei ole tärpännyt niin olen sittenkin surullinen. Meillä ei ole takana juurikaan kunnon yritystä vielä joten en vielä ota asiasta stressiä. Siis tämän voin sanoa koska minulla on jo kaksostytöt ja tiedän hyvinkin miten piinaavaa ja surullista oli pettyä kerrasta toiseen kun yritettiin ekaa raskautta 1,5 v (mikä loppujen lopuksi ei olekaan niin pitkä aika). On ihan eri asia yrittää toista kertaa kun ensimmäisessä rumbassa oli mukana se iso pelko että jää lapsettomaksi. Haleja ja voimia kaikille ekaa raskautta yrittäjille!!!

Enna

kesälomalta siis. Ja täti taitaa odotella jo oven takana, kp 31, testasin varalta, kun olen lähdössä viikonlopuksi matkoille, no negaa tietysti...Vatsaa on vääntänyt jo kolme päivää, argh.

Ensimmäinen klomikierto (1tb) siis lopuillaan, aika vähillä sivuoireilla meni, joten epäilen, lieneekö tuo tehonnut lainkaan. Mutta hyvä loma on takana ja mieli reipas.

Lapsilukugallupiin vastaus: olen jotenkin ajatellut kolmea lasta. Yksi minulla siis on jo (2,5-vuotias, raskaus alkoi clomeilla) ja alkaa tuntua siltä, että tulispa kerralla kaksoset, kun tää teko on niin vaikeaa...

Ja häätopiciin: Olen ollut useissakin häissä, joissa pari on astellut alttarille yhdessä, joku morsian on tullut yksin ja joku muun sukulaisen saattamana. Kai järjestyksen voi valita niin, kuin itsestä tuntuu hyvältä. Eihän sitä yksin ole " yksinkään" , jos on vaikka kaaso tai morsiusneito heti perässä.

Ja sitten lisää keskustelun aihetta:

Täällä on varmaan muitakin, jotka pco:n myötä kärsivät tavallista runsaammasta karvoituksesta!?

Laitetaanpas karvanpoistovinkit pinoon :/

Itsellä numero yksi tehokeino on tietysti e-pillerit (mustaa huumoria, sorry). Pari vuotta sitten hankin epilaattorin ja se on aivan korvaamaton koje. Pikkuhiljaa olen laajentanut epilointialueita. Kainaloista en ole vielä uskaltanut, kun sattui niin *sti, kun kokeilin... Kasvoissa mulla on ärsyttävää untuvakarvaa, joka on onneksi väritöntä, mutta sitä olen välillä vahannut pois. Leuassa kasvaa muutama tummempi karva, jotka nypin pinseteillä. Tekis mieli mennä poistattamaan valoimpulssilla, onko kukaan kokeillut?

Annatteko karvojenne rehottaa vai miten pidätte karvat kurissa? Vai olenko ainoa, jonka pco oirehtii karvankasvuna?

Hmph. Olin lauantaina kaverin polttareissa. Ja arvatahan saattaa, että morsian oli sitten raskaana. Ja toisesta yrityskierrosta. Vähän tuli taas sellanen olo, että voisinko miekin......

Sonnai: Ei meilläkään miestä oo vielä tutkittu ja jos ei näin terokuurilla tärppää niin ennen miehen tutkimista clomeja sitä lätkässään miullekin kouraan... Ja sitten vasta, jos niillä ei tärppiä niin saahaan lähetettä varsinaisiin tutkimuksiin ja niissä jo huomioidaan sitten mieskin. Niin joo, ja ollaan vielä samalla alallakin:) Miulla vielä vuos koulua jäljellä kun opiskelen myös terveydenhoitajaksi. Kotisairaanhoidossa ollu nyt kesän töissä.

Miut karvat kyllä ei sillai rehota, tai no ehkä niihin on vaan niin tottunut, ettei osaa pitää sitä mitenkään runsaana. Bikiniraja... noh. Sitä kyllä tarttee raakata ihan suhteellisen tiheesti. Ja iho ei todellakaan tykkää... Välillä - varsinkin talvisaikaan - annan rehottaa... Ja mies vitsailee minkä kerkiää. Säärikarvat kun pari kertaa viikossa höyläilee niin toimeen tulee. Ja epilaattori on kyllä pistämätön vekotin. Miun naamauntuvat - viikset - on sen verran tummat, että ne tulee kyllä poistettua. Vaikka onkin untuvaista, mutta on vähän turhan näkyvää...

Eilen oli sellanen tunne niinkun ois syöny vähintään jonkun bakteerikasvuston. Karmee mahakipu, ja tosiaan ruoansulatuskanavan puolella. Vieläkin on maha hellänä. Nyt taas tuolissa istuessa koskee alavatsaa hyvin menkkamaisesti. Vaikka vielä ois muutama tero jäljellä.

Ja kertoilen kuulumiset eilisestä ultrasta...

Eli, vasemmalla kasvaa mukavaan tasatahtiin yksi munis, joka eilen oli 12mm. Kohdun limakalvokin oli kasvanut, ollen nyt 7mm. Jatkan pistoksia (Gonal-f 150iu) sunnuntai-iltaan asti. Maanantaina sitten Pregnyl -irrotuspiikki ja... tiistaina INSEMINAATIO!!!

Kyseessä on siis meidän eka inssi. Edellinen plussa meillä on v.2005 tammikuulta, joka oli Clomeilla - ollen kohdunulkoinen ja vieden toisen munatorven mukanaan...

Positiivisin ja aurinkoisin mielin mennään kohti tiistain inssiä...

Mitäpäs muille Plikoille kuuluu???

-Auris-

Eli tulihan ne menkat sieltä sitten, ihme homma. Toinen clomikierto alkanut. Hitsi vieköön näitä kuumia aaltoja, yhtäkkiä vaan on hiestä märkä, etenkin öisin. Toivottavasti vaikuttaa muutenkin ja herättää uinuvat munasarjat. Mietin jo greippimehun ostamista, poppakonsteista puheen ollen.

Tsemppiä vaan kaikille hoitoihin. Itsellä tekee tiukkaa, kun tuolla kaupungilla tulee jatkuvasti kauniin pyöreitä vauvamasuja vastaan. Onneksi juuri nyt on myös paljon muuta elämässä tekeillä, ei ehdi pysähtyä miettimään. Suosittelen muuten muillekin, yrittäkää välillä päästä irti ja relata...

Täällä ollaan taas..kesälomat on lusittu ja pian on työt edessä!

Kp5. menossa ja kolmatta clomipvää mennään. Inssiin siis tähdätään, clomien jatkoksi la aloitan menopurin pistelyt 225iu ja ens ti kontrolliultra, jolloin tsekataan onko mitään tapahtunut. Epäilen suuresti noita clomeja..ei auttanut keväällä ainakaan, tosin ei pelkät piikityksetkään tuonut kasvua muniksiin. En muistanutkaan, kuinka kovat oireet mulle clomeista tulee, päätä jumputtaa ja näitä kuumia/kylmiä aaltoja -huh!

Kesädietti on ollut surkee, noin 3,5kg olen vasta saanut putoamaan.. Ne putosivat heti alkukesästä ja nyt paino junnannut -eli ruoka maistunut liian hyvälle!! Kesä ei todella ole helpoin aika aloittaa painonpudotusta!!!!! Tarkoitus on nyt ryhdistäytyä, kunhan aloitan työt ja arki pääsee kunnolla starttiin.

Ki-ralle: mulla on tästä kevättalvesta ollut metut koko ajan käytössä, maximi annoksella. Kiertoa se ei ole tasoittanut, eikä ovista tuonut - ainakaan vielä. Parhaat tulokset saadaan yleensä 1/2 vuoden käytön jälkeen. Paino putosi pari kiloa heti metujen aloituksen jälkeen, liekö sivuvaikutus=pahoinvointi ja ripuli vaikuttanut..? Diformin merkkinen metformin on toisille tuonut helpotuksen, ei sivuoireita siis.

Huonoa en voi lääkkeestä sanoa, sillä metut oli myös käytössä -03, kun pikkumiehemme sai alkunsa ekasta inssistä.

Positiivisia plussauutisia kaikille!!

Täti tuli pikavisiitille! Olen aika ymmälläni???

Lauantaina alkoi verinen tuhruttelu ja laitoin kuukupin paikalleen. Illalla kupissa oli lusikallinen veristä limaa (ihan tavanomaista alkuvuotoa), mutta sen jälkeen ei mitään!? Edellisenä päivänä (kp31) testasin negan, enkä oikein jaksa uskoa, että olisi tärpännyt. Jos nuo oli kuukautiset, niin tänään olisi pitänyt aloittaa uusi clomikuuri, mutta ei kai tota nyt voi laskea? Normaalisti vuoto kestää mulla 4-6vrk. Nyt saa sitten varmaan odotella taas ja turhautua. On tietysti joku mikroskooppinen mahdollisuus toivoa plussaa vielä. Mutta miten kierto voi olla noin sekaisin, kun luomusti ollut säännöllisen epäsäännöllinen 31-39vrk muttei koskaan mitään tuhruja, vaikka venyisikin pitkäksi. Kokemuksia? Neuvoja?

Tervetuloa lomilta takaisin palstailemaan mentha ja miljoona =) niin ja kaikki muutkin!

Kp taitaa olla nyt 10 ja maanantaina on se munatorvien aukiolotutkimus, hiukka jännittää. Mies tulee mukaan niin helpottaa varmasti. Itse tutkimus ei sinällään pelota vaan se vastaus. Käyn sitten maanantai iltana kertomassa tänne kuulumisia.

Noista PCo:n karvoista niitä tulee mullekin muutama kasvoihin ja untuvaa reisiin ja ihan vähän navan ympärille. Pois ajelen ne kaikki. Olen muutenkin sellainen " karvan vihaaja" että saa kainalokarvat ja säärikarvat kyytiä tosi nopeasti.

Terolut on helpottanut oireita tai sitten vain aika mut samaan aikaan lääkkeen kanssa on ongelma vähentynyt.

Miljoona: en ole kokeillut sellaista karvan poistoa, mut haaveissa kyllä olisi ja varmasti menisinkin jos ei olisi tätä yritystä päällä.

Tekisin myös erään toisen asian jos vain en olisi odotuksen odottaja. Meinaa leikkautaisin silmäni, kun mulla on silmälasit. Mies kävi viime talvena ja olisin saanut mennä minäkin, mut kun siinä on todella vahva lääkitys ynm... eikä pystytty takaamaan ettei siitä olisi vakavaa haittaa yritysaikana jos sattuisi samassa tai seuraavassa kuussa raskautumaan.

Jos tää yritys kestää viel tosi kauan (toivottavasti ei) niin sit jossain hoitotauolla otan ja teetän viel noi molemmat asiat.

Tulipas paljon omaa napaa, auts... no mut lupaan palata jossain vaiheessa takaisin viel viikonlopun aikana. =)

[color=blue] Hauskaa ja ONNELLISTA viikonloppua kaikille PCO-plikoille! [/color]

Kyllä se kuulemma voi käydä helposti, vaikka olisi vaikeaksi tapaukseksi julistettukin:) Onnea matkaan ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

Ki-ra: Miltä tuntuu? Tärppiä odotellen!

(.) Ki-ran esimerkistä innostuneena päätin lopettaa turhan odottelun. Ei kahta viivaa ovistestiin, joten lääkärin juttusille marssin ja nyt on sitten clomiresepti taskussa. En vielä seuraavassa kierrossa niitä aloita, koska olen parhaaseen puuhasteluaikaan muilla mailla vierahilla ja mies kotosalla, mutta sitten sitä seuraavassa. Kävin ne kyllä jo apteekista hakemassa, jospa se lisäisi luomutuloksen riskiä kun on mokoman kalliin purnukan (oli muuten älyttömän kallis verrattuna joihinkin hintatietoihin, joita olen täältä lueskellut... Ilmeisesti lääkekorvausuudistuksen tuloksia?) hankkinut kaappiin valmiiksi:) Lääkäriltä sain lisäksi metformiinia, ei tarvinnut edes vaatia, vaan oli sitä mieltä, että minä hyötyisin siitä selkeästi... Wau. Sellaisia ne yksityislääkärit on. Eli Glucophagea 1000 mg x 2 tästä etiäpäin. Toivottavasti auttaa sitten pitämään elämän kyydissä, jos kyytiin joskus jotain elämää tarttuu.

Mitenkäs muita elämä kuljettaa?

Niin ja tuo meikäläisen laskettu aika on jossain huhtikuun alussa. Ilmoittelen sitten, kun itsekään tarkemmin tiedän.. Tässä nyt on vähän se, että lasketaanko viimeisistä (täysin hormonaalisista) kuukautisista (kuten yleensä " normaaleilla" ), vaiko siitä hedelmöityspäivästä, joka siis oli 12.7. Vipat menkat alkoi 25.6. Eli laskettu on 4. tai 6.4. Joskos tulis aprillipäivän yllätys!? ;) Vaan tuohon on vielä pitkä matka!

Net-ta

Aurikselle oikein paljon onnea ja jaksamista tiistaihin asti odotukseen. Tai no taitaa se piinailu vasta sen jälkeen alkaa.

PLUSSA TUULIA!!!!

Miljoonalle pahoittelut tädistä ja tsemppiä seuraavaan clomifen kiertoon.

Missäs sonnai menee? onko alkanut myöhäinen kesäloma vai oletko töissä menossa?

(.) Kp n. 17 taitaa olla, en oo ihan varma.. Mut terolutilla mennään ja sitten seuraavasta kierrosta saan vihdoin ne clomit käyttöön ja pääsen katsomaan kuin niiden kans käy.

Lähetin palautetta sairaalle toiminnasta ja toivon että seuraava kerta olisi mukavampi.

Mukavaa syksyn alkua kaikille.

Moi!

Minulla on PCO, ei ylipainoa, karvoja kyllä liikaa... :-) Aloitettiin 05/01, keskenmeno 10/01, Terolut kevät 02 + PCO-diagnoosi, Clomifen 05/02 jolloin tokalla kierrolla (100 mg) plussa, mutta km rv 10, Clomeja taas + Metformin ja kolmannella kierrolla raskaaksi ja syntyi kaksoistytöt 07/03.

Nyt kolmas lapsi ja toinen vauva-aika haaveena. Söin clomeja kesäkuussa ja pidin taukoa heinäkuussa (kliniikka lomalla) ja nyt perjantaina oli ihan tyyppillistä ovulaatiokipua ja limaa myös. Mutta oli jo kp 36. Onko teillä koskaan ollut oikeasti ovulaatio niin myöhään??? Lääkäri sanoi että clomit usien vaikuttaa vielä seuraavassa kierrossa vaikka pitää taukoa mutta kp 36 kuullostaa aika kummalta.

Millä verenkokeella voi taas ovulaation todentaa? Ja milloin koe pitäisi tehdä?

Terveisin, Enna

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat