Vierailija

en ole koskaan ollut, eikä ole mitään tietoa mikä on käytäntö. Olen siis valmistujaa nuorempi ja itsekin opiskelija. Riittääkö kortti?

Sivut

Kommentit (23)

Mä olen aina pitänyt itsestäänselvänä että kun menen juhliin, jossa yleensä on juhlakalu, hänelle viedään lahja. Mutta näköjään on toisenlaisiakin tapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pahvinpala löytyy varmasti kotoa, sitten jostain poimit kukan, jonka prässäät ja liimaat korttiin (kontaktimuovi apuna). Kirjoitat kauniin värssyn. Tämän lisäksi joko a) leipoisin jotain kotoa löytyvistä aineksista b) kiertäisin kauppojen ale-laareja yrittäen löytää jotain esim. 5¬:lla (ei tiimarikamaa, vaan jotain "löytöjä", eli uskomattoman halpaa ja hyvää, aina joskus näitä näkyy) c) ostaisin yhden ruusun, gerberan tms.Ihan tyhjin käsin en menisi.

Olet aikuinen ihminen, ja se, että olet nuorempi, ei kyllä mitenkään anna aihetta olla muistamatta valmistunutta. En ymmärrä ajatusmaailmaasi. Osta vaikka ekokassi ja kirpparilta joku hyvä kirja ja kukka tms., joka sopii rahatilanteeseesi.

Mut jos sulla ei ole sitä rahaa, niin turha kai tuota on murehtia. Tuo apu järjestelyissä olisi ihan hyvä, mitä joku ehdottikin. Ellei sulle sitten aikakin ole rahaa.

Ja varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun viime kesän kesäsäästöt on huvenneet.Ja kesäkuu edessä, jolloi ei mitään tuloja ennen ensimmäistä kesätyö palkkaa. Itse ottaisin mielummin opiskelijan mukaan juhlimaan ihan semmoisenaan ilman lahjoja kuin ei ollenkaan. Kortti riittää ihan hyvin. Sillä rahalla, jolla yhden ruusunkin ostaa, saa jo kymmenen kiloa perunaa. Et miettikää te lahjojejn vaatijat.

Eli kyseessä on serkkuni joka on minua kuusi vuotta vanhempi. Itse olen 20. Ajattelin, että nuoren ikäni takia ehkä kortti minulta riittäisi. Asia näyttää jakavan mielipiteet.Ruusut kuulostavat kyllä hyvältä. Niitä voisin viedä kortin kera.

Oliko tilinumero vai sekkinä vai onko juhlissa erillinen astia rahaa varten? Silti joku vie juhliin tavaraakin vaikkei juhlija oikeasti kaipaisi mitään ylimäärästä romua nurkkiin täytöksi.

Ei voi olettaa, että veisit rahaa lahjaksi yksinäsi. Jos omaan kukkaroon sopiva summa on luokkaa 10 euroa, niin rahan vieminen on hassua. Minkäslaiset juhlat nuo oikein ovat, jos rahaakin pyydetään? Itse juhlistin yliopistosta valmistumista järjestämällä kavereille suuret bileet. Sukulaiset taisivat käydä kahvilla ihan epävirallisesti. Ei olisi tullut mieleenkään pyytää rahaa (varsinkin kun juuri olin saanut valmistumisen ansiosta vakityöpaikan).

Lainaus:

Itse asiassa, nyt kun luin kutsun uudestaan, siinä sanottiin, ettei lahjoja kaivata, mutta rahalliset lahjoitukset otetaan vastaan.Mielenkiinnosta, mitäs mieltä olette siitä? Paljonko tällaisen opiskelijan pitäisi lahjoittaa rahaa?

sitten ajattelen omituisesti. Ei vain ole kokemusta vastaavista tilanteista. Tulin siihen tulokseen, että ostan kukan ja kortin.Lisähuomautuksena vielä, että ko. juhlakalu ei tullut omiin yo-juhliini eikä lähettänyt edes korttia.

Mielestäni pitäisi viedä jonkinlainen lahja. Oman rahatilanteen mukaan.Sitä en oikein ymmärtänyt miten iällä tai sillä että olet itse opiskelija, olisi merkitystä tässä asiassa?

Kyllä voi vilpittömästi haluta juhlistaa, vaikka ei olisikaan varaa hienoihin lahjoihin. Miksi pitää alkaa haukkua, jos joku haluaa kysyä neuvoa. Olen nuori, kyllä, ja kysyin tältä palstalta mielipiteitä siitä, tarvitseeko kortin lisäksi ostaa jotain vai ei, KOSKA en ole aiemmin ollut vastaavanlaisissa juhlissa. En pyytänyt haukkuja iästäni tai tyhmyydestäni. Kiitos asiallisista vastauksista. Kukka ja kortti saavat riittää.Itse asiassa, nyt kun luin kutsun uudestaan, siinä sanottiin, ettei lahjoja kaivata, mutta rahalliset lahjoitukset otetaan vastaan.Mielenkiinnosta, mitäs mieltä olette siitä? Paljonko tällaisen opiskelijan pitäisi lahjoittaa rahaa?

Sitä itsekin mietin, että jonkun kympin vieminen voisi olla hassua.No nämä on myös kutsun mukaan sellaiset "sukulaiset kahville" -tyyliset. Vieraita kutsuttu noin 15. Ilmeisesti on hyvin erilaisia tapoja juhlistaa yliopistosta valmistumista.ap.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat