Seuraa 

Nyt on pari päivää alapäässä kirvellyt ikävästi, mutta taipumusta kuiviin limakalvoihin on entuudestaan, joten en lääkärille vielä rynnännyt. V-vuoto on aika jööttiä, tahmeaa ja tarttuvaa.

Pitäiskö mennä lääkäriin. Ensimmäinen neuvola-aika on keskiviikkona, enkä kyllä muista että tämmöistä olisi esikoisen kanssa ollut. (Tosin siitä on 6v. aikaa, joten muistikin saattaa tehdä tepposet)

rv 7+2?

Kommentit (2)

Hei, minulla oli ihan alkuraskaudesta hiivatulehdus. Luulin sen jääneen kuurista huolimatta päälle, ja kävin uudelleen lääkärissäkin. Siellä otettiin ihan viljelynäyte, mutta puhdasta se näytti, vaikka kutina ja valkovuoto jatkuivatkin. Lääkäri sanoi, että raskaana ollessa valkovuoto monesti lisääntyy ihan huimasti, ja siitä johtuen aiheuttaa limakalvoilla ärsytystä ja kutinaa. Niitä voi siis olla ihan ilman tulehdustakin, erityisesti raskaana ollessa.

Ulkolimakalvoihin mun lääkäri suositteli ihan ceridal intime öljyä siis jos on kuivuutta ja pientä vauvaa. Ei pitäisi vaikuttaa huonosti normaaliin bakteeritasapainoon.

Niin ja tosiaan on normaalia, että valkovuoto lisääntyy raskauden aikana. Saattaa tietty olla joko bakteeri tai hiivaperäistä ongelmaakin. Ehkä voi myös kokeilla vaikka sellaista maitohappokuuria, joita saa apteekista. Nämä siis on nämä mun lääkärin suosittelemat ns. " luomukeinot" asian hoitamiseen.

Raskauden aikana tietty kaikki selvät tulehdukset suositellaan hoidettavaksi neuvolan tai lääkärin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat