Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Minulla oli kesäkuussa keskenmeno ja kaavinta tehtiin 27.6. Vuotoa tuli niukasti, mutta noin 3 viikkoa. Nyt odottelen kuukautisia. Kuinka pian ne pitäisi tulla?

Mitä muuten tk:ssa katsotaan jälkitarkastuksessa? Ottavatko hcg arvot automaattisesti?

t. vähän epätietoinen redrubin

Kommentit (13)

Pahoittelut kokemasi johdosta!!

Minun keskenmenoni (itse asiassa synnytys) oli viikolla 20+5. Siitä meni tasan neljä viikkoa, kun ensimmäiset kuukautiset tulivat. Minulle tehtiin myös kaavinta, koska istukka ei syntynyt itsekseen.

En osaa vastata tk.n jälkitarkastukseen, koska minun piti käydä samaisessa sairaalassa jossa synnytin. Siellä ei kyllä otettu mitään kokeita. Mutta muutoin jouduin ravaamaan paljonkin labrassa, koska keskenmenolle etsittiin syytä. Mitään ei selvinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noin neljä viikkoa meni kun menkat alkoi ja olivat normaalia runsaammat. mulla tekivät jälkitarkastuksessa gynen tutkimuksen ja kyselivät vuodon pituutta tms. ja henkistä jaksamista.

olen pahoillani menetyksestänne!

Keskenmenon jälkeen kesti vähän reilu 4 viikkoa kun tuli seuraavat kuukautiset. Olen ymmärtänyt, että keskenmenon jälkeen kuukautiset tulevat yleensä 4 - 8 viikon kuluttua. Oma km oli kesäkuussa. Viikon päästä odottelen seuraavia kuukautisia, josko ne eivät vaikka tulisikaan!!

jälkitarkastus on tavallisesti n.1 kk kuluttua taphtuneesta ja lähinnä keskustelua ja kuulostelua onko kaikki hyvin, ovatko vuodot loppuneet yms. ottavat esim. verenpaineen jos tarvetta tai hemoglobiinin, mutta lähinnä vain jutustelua. Mulle suosittelivat naistenpolilla otettavaksi varmuuden vuoksi papa kokeen jos siinä jotain olisi ollut ennen uuden raskauden yrittämistä, mutta oli sekin puhdas eli ei mitään syytä löytynyt. Jaksamista sinulle.

vauva2006

Minulla keskeytynyt keskenmeno rv 9. Kuukautiset alkoivat aika tarkalleen 1kk keskenmenosta. Nyt odotellaan kovasti, että pääsisi taas yrittämään. Osanottoni muillekin km:n kokeneille ja plussasäteitä meille kaikille!!!

ja kaavinta tehtiin tasan neljä vkoa sitten. Jälkitarkastuksessa olin yksityisellä toissapäivänä jossa lääkäri ultras. Sen perusteella sanoi että kuukautiset alkavat aikaisintaan n 4vkon kuluttua, arvioisi että menee 4-6vkoa!!! Kaikki oli kaavinnan jäljiltä kunnossa, mikä on tietenkin hienoa, mutta kuitenkin rasittaa. 4-6vkoa!!!!!!

Mitään hcg-arvoja mielestäni missään vaiheessa katsottu. Ei niitä kai rutiinisti katsota, jos ei kyseessä ole rypäleraskaus tai kohdun ulkoinen.

Kävin jälkitarkastuksessa yksityisellä, tietysti kuukautiset päällä juuri silloin... Lähinnä tsekataan, ettei infektioita jne ja käydään läpi keskenmeno. Yleensähän syytä ei löydy.

Itselläni tosiaan yhdet kuukautiset ehti tulla, toisten tilalla tuhruvuotoa ja tänä aamuna positiivinen raskaustesti. Tietysti keskenmeno pelottaa jälleen, mutta toivotaan parempaa lopputulosta tällä kertaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat