Seuraa 

En osaa laittaa niitä viime viikon kirjoituksia tähän mukaan =( Jos joku taitavampi olisi mukavan ja laittaisi!

miumiu! Mulla todettiin kanssa tänään virtsatietulehdus, on luultavasti ollut jo viikkoja, oireet on ihan olemattomat. Ja sama ongelma mulla, en saa nieltyä tabletteja, en oo koskaan saanut =) Tuntuu että kukaan ei ymmärrä tätä ongelmaa, varsinkaan lääkärit! Mulla vaan tulee aina oksennusrefleksi jos yritän niellä tablettia. Saa nähdä kuinka tän antibiootin kanssa käy, toivottavasti hyvin! Onko kellään tietoa mitä virtsatietulehdus voi aiheuttaa raskauden aikana, onkohan siitä mitään haittaa jos se hoidetaan?

Mukavaa viikkoa kaikille! Voimia ultran ja muiden tutkimusten odottajille =)

-helena rv. 13+4

Sivut

Kommentit (69)

Moi vaan!

Tänään oli taas raskas työpäivä, 6 tuntia jaksoin hyvin, mutta sitten alkoi väsyttämään. Huomenna ois vapaa ja aamusta neuvola. Otan nyt ensimmäistä kertaa esikoisen mukaan, neuvolasta toivottu mukana oloa.

Onneksi alkaa väsymys helpottamaan, muita oireita ei ole enää aikoihin ollut. Muutaman päivän aikana olen huomannut mahan kasvaneen. Vielä tosin mahtuu kaikki entiset housut jalkaan :)

Neuvolaa odotellen...

AnniMaret 13+3

Ensiksi voimia kaikille epävarmuudessa oleville. Itsellänikin viimeksi viime viikolla tuli hiukan kirkasta verta, ultra on torstaina ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa.

Mukava lukea ultrakuulumisianne =)

Pahoinvointi on vaan järkkyä, aamuta iltaan =( Toivottavasti hiukan edes helpottaisi.

Virtsiksen hoito raskausaikana on tärkeää eikä siitä ole haittaa vauvalle. Toivottavasti laittoivat näytteen viljelyyn.... jos esim. streptokokki aiheuttajana piti saada ennen synnytystä antibiootti profylaksia (siis ennen synnytystä mut piti lääkitä, kätilö ei muistanut ja seuraavat kolme päivää vastasyntyneeltä tarkistettiin verikokein jotka otettiin jalkapohjasta ettei ollut saanut tartuntaa)

Käytäntö ei liene muuttunut. Virtsatieinfektio raskaana olevilla sen sijaan lisää munuaistason tulehduksen ja ennenaikaisen synnytyksen riskiä ja siksi tarvitsee hoitaa.

Kirjoittelen loppuvioikosta lisää, nyt tarvii suunnata golf kurssille, jonne isäntä hinkuu.... Katsoo meneekö tähän päähän kiinnostus yhtään koko lajiin....

Mammariini 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä edelleen oksennetaan :( Olo on ollut tänään oikein extrakurja, aamulla tyhjensin aamupalan ja kaikenmuunkin arabian astiaan :(

Etova olo on seurannut minua koko päivän, kävin ostamassa mammafarkut kun omat ei enää menneet kiinni. Sai pidätellä oksua koko ajan missä ikinä meninkin.

(.) Omaa napaa sen verran että olen tuntenut pienen pieniä hipaisuja masusta ja dopplerilla ne potkut kuuluu hienosti, meidän veturilla ainakin kaikki varmasti hienosti.

lastwish 13+2

No ei kuulosta kyllä kovin kevyeltä tuo sinunkaan homma, siivous on rankkaa puuhaa ja etenkin yksin. Varmaan tuohon ruoan jakeluun kuuluu ruoan esille laitto, jakaminen ja sit tiskaushommat + keittiön siivous.

Hyvin siellä ultrassa varmaan menee!!! Toivottavasti sattuu sama ihana kätilö mikä ultras minua, oli tosi mukava kyllä! Mulla on maanantaina eka lääkärinneuvola. Mitähän siellä tehdään... En muista enää ollenkaan :)

Marjukka 13+0

Mayyalle tsemppiä huomiseen tutkimukseen! Mä olin maanantaina omassa tutkimuksessani niin paniikissa, että tuskin muistin hengittää. Ja nyt sit tosiaan piinaillaan ja odotellaan puhelinsoittoa, 3 viikkoa on kyllä pitkä aika. Onneksi mulla on aika paljon töitä seuraavina viikkoina niin saan ajatukset väkisinkin muualle! Tutkimus ei itsessään mun mielestä sattunut yhtään, että sitä kipua ei kannata pelätä!

neuvolassa kävin äsken kuunteluttamassa sydänäänet ja hyvät&vahvat äänet kuuluivat ja kovasti potki, joten ei tainut pieni onneksi ainakaan tutkimuksen takia kesken mennä!

Niitä liikkeitä sanoin neuvolan tädille mielestäni tuntevan, niin hän piti sitä hyvin epätodennäköisenä. Ei kuulemma vielä näin aikaisilla viikoilla! Mutta mä kyllä toisaalta edelleen luulen niitä tuntevani.

Esikoisesta tunsin liikkeitä viikolta 19 alkaen (muistaakseni) ja kuopuksesta viikolta 16, samoin siitä keskeytetystä raskaudesta tunsin liikkeet viikolta 16 lähtien. Mulla on aina ollut takaseinäistukka, jolloin liikkeet silloin tietääkseni tuntuvat helpommin.

En malttaisi odottaa, että liikkeet alkaisivat oikeesti tuntumaan. Tää raskaus kun tuntuu jotenkin niin epätodelliselta ja niistä saisi ainakin varmistuksen, että pieni olisi hengissä!

Miina rv13+4

Pikaisesti käyn lukaisemassa viestejä ja ihanaa elokuun alkua kaikille!

Kovasti me helmikset ollaan oltu alamaissa aina välillä. Omalta osaltani täytyy sanoa että tämä viikko on ollut aivan ihana. Nyt se odottamisen autuas onnellisuus on sitten saapunut! Olo on siis ollut erinomainen; väsymys, turvotus, kuvotus ja ketutus ovat poissa; myös pelot ovat pikkuhiljaa väistyneet. Olo on ihan normaali; tätä olen ainakin itse kaivannut!.

Lisäksi onnellisuutta on ainakin meillä lisännyt se, että olemme pikkuhiljaa uskaltautuneet alkaa kertomaan odotuksestamme. Ja kuinka onnellisia muut ihmiset ovat meidän puolestamme olleetkaan, aah ihan kyyneleet tulee silmiin!

Eli jaksamista ja voimia meille kaikille. Toivottavasti kaikki te muutkin helmikset koette saman onnentunteen kuin minä.

-vauvaksi- rv 13+1

Noista liikkeistä sen verran että mä olen vakuuttunut tämän mukelon potkivan jo pikkusen kun niitä tulee jo päivittäin ja melkein aina samaan kellon aikaan :D

Dopplerilla kuunnellessa tunnen ja kuulen tönäisyt yhtäaikaa ;)

lastwish 13+4

Voi Mayya, kun pistää vihaksi sun puolesta. Toi on kaikista ärsyttävintä, että lupaavat ja sitten vetävät sanojaan takaisin! Olen itse myös joutunut samanlaisiin tilanteisiin:( Epäreilua ja niin ahdistavaa kun on paniikissa ja odottaa tuloksia!

Tampereelta ilmoittavat kuulemma joka tapauksessa puhelimitse tuloksista, että hyvätkin uutiset saadaan mahdollisiman pian odottajalle. Hyvä niin, sillä postin tuloon saattaa mennä aikaa...Ja eipähän heti tarvitse alkaa pelätä pahinta kun puhelin pärähtää, siellä voi olla myös iloisia uutisia! Me annettiin mun miehen numero sairaalaan, soittavat siihen, nyt mun ei tarvitse koko aikaa kyttäillä hermostuneena puhelimeen!

Mut ei nyt täytyy rientää iltavuoroon, Plaah!

Miina

mammariini

Ei terveydenhoitaja mun mielestä laittanut näytettä mihinkään viljelyyn, ei ainakaan sanonut mitään, pyysi vain lääkäriä kirjoittamaan antibiootin... Yritin tänään soittaa äitiysneuvolaan mutta koko puhelintunnin ajan puhelimeen ei saatu yhteyttä =( Mitäs nyt jos se tulehduksen aiheuttaja onkin sitten joku streptokokki tai muu, onkohan siitä haittaa vaaville? Tuskin uutta näytettä voi enää antaa kun olen aloittanut antibiootin. Ihmeen vähillä huolilla sitä selvittiinkin alkuraskaus =)

Naranja

Minun puolestani ainakin kovasti tervetuloa tapaamiseen jos ja kun sellaisen joskus järjestämme =)

miumiu

Toivottavasti saat syötyä sen tämänkertaisen antibiootin! Voivottelin taas omaa typeryyttä kun en kehdannut pyytää itsekin sellaista lasten nestemäistä kuuria...

Tervetuloa kaikille uusille helmien odottajille! Toivottavasti pysytään kaikki onnellisesti matkassa =)

-helena ja masuvauva rv. 13+5

mistä ovesta mennä kun olin päiväkirurgisessa leikkauksessa 2x viime marraskuussa ja muistan et siinä kulki aika paljon iso mahaisia ohi samalla,eli oiskos se täällä siellä päiväkirurgian lähellä??

Muistan kateellisena ajatelleeni et mie en varmaan ikinä pääse tänne tossa tilassa... (huom,meillä siis todella on 4v tehty&tehty vauvaa,se selittänee katkerat ajatukset...)

Täälläkin nt-ultra on takanapäin ja onnellisissa tunnelmissa on oltu siitä lähtien :) Kaikki näytti kätilön mukaan normaalilta, itse vaan miehen kanssa tuijotti ruutua haltioituneena... Koko vastasi viikkoja ja la pysyi samana. Pikku hiljaa alkaa uskomaan, että on oikeasti raskaana :) Olo on ollut niin hyvä ja oireeton jo useamman viikon.

Iloista mieltä ja tsemppiä teille kaikille :)

Tilda rv12+5

Tiistaina oli se neuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Verenpaine 102/62 ja painoa tullu raskauden aikana yks kilo lisää. (Esikoisen aikana tähän mennessä jo 5,5kg:a)

Kovasti olen yrittänyt kuulostella , että joko liikkeet tuntuisi, mutta ei vielä. Muutaman viikon vielä odotella.

Töitä ois nyt pari päivää ja sitten harvinainen viikonloppu vapaa. :) Lauantaina olisikin kaverin häät. :) Ja maanantaina alkaa esikoisen koulu. Taas arki alkaa pyörimään normaalisti.

AnniMaret 13+6

Aluksi oikein paljon onnea helenelle kaksosista, varmaan huimaa odottaa tuplia, oikein tuplaonni :)

Jotenkin tuntuu, että olen tänne vain valitellut omia olojani ja stressiäni, pahoittelen! Ihana kuitenkin lukea muiden odotuksesta, ihanaa, että jokaisella menee omalla painollaan, toisilla tulee vaan ylläreitä matkalla enemmän!

Odottelin itse kauan sen seulan verikokeen tulosta, kun oli se niskaturvotus huima, tosiaan tänä aamuna sitten se puhelu tuli mitä en halunnut tulevan, tokihan tämä on vain riskiluku,mutta lyttäsi aika pahasti taas fiilikset maihin, alkoi tulla jo luovutusolo, sielt KOKS:ista soitti tylyn oloinen täti, joka ilmoitti riskiluvuksi 1/5, aika pahaltahan tuo luku kuullostaa... Kuullostakoon, kirves lentää sitten kaivoon lopullisesti, jos istukkakokeen tulokset ovat huonointa sorttia, pitäisvät tällä viikolla jo onneksi tulla. Tämä on meidän viimeinen yritys saada meidän perheeseen yksi pienokainen lisää, tämän jälkeen sitä ei enää tule. Tämä oli meidän päätös tällä erää! Tuntuu vaan niin julmetun lopulliselta...

Tällä erää toivotan kaikille oikein hyviä vointeja ja ihanaa odotusta, minä jatkan jännittämistä kuinka käy, on tää kyl yhtä piinaa, muuta en voi sanoa!

Mayya ja nyytti 13+6

Huomenna olisi sitten se istukkatutkimus kätilöopistolla, olotila on hieman jännittynyt sun muuta, vähän jännittää myös mahdollinen kipu, vaikken kovin kipuherkkä olekaan! Huomisen jälkeen alkavatkin sitten ne piinaviikot ja odotus mitä tulokset tulevat kertomaan. Kovasti odotellut soittoa siitä verikokeesta, mikä otettiin silloin nt-ultra käynnillä, viime keskiviikkona kävin siellä ja lupailivat sen viikossa, eli viimeistään huomenissa pitäisi kuulua, tietysti aina parempi jolleivat sieltä soittelisi, tietäisin sen olevan sitten se parempi vaihtoehto. Soittavat tosiaan vaan siinä tapauksessa, jos siinä on jotain sanomista!

Muuten täällä ollut vointi olosuhteisiin nähden hyvä, mitä nyt ruoka ei ole viikkoon maistunut ja mikään ei ole kiinnostanut, olo ollut jotenkin hirmu väsynyt. Sain aikaistettua neuvolalääkäriä sentään parilla viikolla, ensi viikolla olisi se käynti sitten! Varmaan hempat ihan päin männikköä, jotenkin tuntuu siltä!

Haluan toivotetella kaikille hyviä vointeja ja oikein paljon jaksuja muutenkin!

Mayya ja nyytti 13+0

Olen ollut laiska kirjottelemaan, mutta jos nyt rustaisi kuulumisia:

Np-ultra viime tiistaina oli ikävä kokemus, kun hätäisesti kurkattiin masuun ja todettiin vaan että turvotusta on 2.6mm. Veriseulan kävin antamassa ja ainakaan vielä ei ole asiasta soitettu. Tuli tosi kurja olo ja päätin käydä vielä yksityisellä (Turun Medisonarissa, huippuhyvä paikka!).

Siellä olin perjantaina ja lääkärin sai enimmillään turvotukseksi 1.4 joka normaali. Muutenkin kaikki oli hyvin ja tutki tarkasti rakenteet...mm.kallo,ranka,vatsanpeitteet,mahalaukku,vi-rakko,raajat ok. Nenäluukin näkyi ja sydänkäyrä normaali. Tuli niiiiin hyvä olo tuosta käynnistä, että vaikka veriseula hälyttäisi (siihen lasketaan tuo aikaisempi nt-mitta) en usko tahtovani lisätutkimuksiin.

Kuvia saatiin peräti seitsemän joista yksi on 4d kuva. Kurkkaili sinne jalkoväliin päin ja vitsailin jotain sukupuolesta, lääkäri sanoi että ei vielä ole kovinkaan varmaa mutta hetken päästä mainitsi: "Kyllä siellä jokin törröttää, että vanhemmat voivat päätellä tästä itse"...hih...eipä tuohon kannata vielä luottaa :)

Laskettua aikaa ei ole ainakaan vielä muutettu, vaikka nyt ollessani rv11+4 vastasi koko viikkoja 12+4...missäs se raja menee että muutetaan ja laittaisko ne uuden virallisen ajan neuvolasta vai?

Olo on ollut fyysisesti hyvä, aikaisemmat supistelut ovat vähentyneet ja verenpaine pysynyt ok. lääkityksellä.

Kaikille oikein hyviä vointeja!!!

Tutti 11+5 tai 12+5

Hilpsu,kavereiden (ja tuttujen) kommentit ja muut voi ehkä raskausaikana pikkasen saada lisää painoa,mutta ei se silti poista sitö pahaa oloa yhtään sen vähemmäksi... Enhän tiedä mistä teillä oli kyse :) mutta ihan vaan myötätunnoksi ajattelin sanoa :)

Lastwish: Harmi ettei meilläkään oikein kuulu noi mitkään äänet,mun kannettavassa kai pitäs uusia joku äänikortti tmv (? en todellakaan ymmärrä paljoa tietokoneista,heh...)

Mun työstä: Onneksi kyseessä on pikkukoulu,ei sentään mikään monen sadan oppilaan :D mutta kyllä tiedän jo entuudestaan et toi siivousosuus on aika rankka,se ruokapuoli tässä kuitenkin vähän jännittää,koska se on ihan uutta tosiaan :)

IHANAA loppuviikonloppua (heh),me käytiin tänään viimeisten lomapäivien kunniaksi koko perhe ravintolassa syömässa (Nami!!!)

Onhan sinulle tehty uusi bakteeriviljely virtsasta ensimmäisen antibioottikuurin jälkeen? Oliko löydöksessä bakteereita?

Minullakin oli ns. virtsatulehdus, jota hoidettiin antibiooteilla. Sitten kuitenkin tehtiin viljelys eikä bakteereja löytynyt. Loppujen lopuksi selvisi, että kyseessä on interstitielli kystiitti -niminen tauti (eli IC), jolla silläkin on tapana pahentua raskauden aikana (osalla). Oireilee juuri samalla tavalla kuin virtsatietulehdus.

keyes: minullakin hengenahdistusta, ollut melkein alusta asti. Välillä niin paha, että pitää mennä ulkoportaille henkeä haukkomaan.

En jaksaisi odottaa np-ultraa, mutta vielä 1,5 viikkoa pitää jaksaa.

Pahoinvointi on hellittänyt (JIPII), mutta väsymys iskee yhä välillä.

Pioni ja Pikkuinen rv 10+4

Neuvolasta sanottiin, että hoitamaton virtsatietulehdus aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen ja se voi myös laittaa kohdun supistelemaan liikaa. Joten sen takia olen aika huolissani tästä tulehduksesta. Tutulla oli virtsatietulehdus vkolla 24 ja siitä kolmen päivän päästä hän joutui sairaalaan, koska kohtu alkoi supistelemaan. Häntä pidettiin kuukausi sairaalassa ja lapsi syntyi lopulta vkolla 28 ja aluksi ei meinannut edes selvitä, mutta leikkausten avulla saatiin ongelmat hoidettua.. Nyt poika on kolme ja on ikäisiään hieman pienempi ja kehitystä jäljessä keskosuuden takia... Joten hoitakaa virtsatietulehdus heti!

Itse kävin ääkärissä tänään ja hänen mielestä sairaalatippaan ei ollut

aihetta vielä vaan kolmas uusi antibioottikuuri lyötiin eteen... :(

Ei tässäkään mitään järkeä ole, että syön koko ajan antibiootteja,

jotka ei tehoa. Jos tämä lääke ei nyt tehoa, niin sitten en lähde

siitä lääkärihuoneesta ennen kuin on lähete tippaan saatu...

Varsinkin kun olen tämän saman ongelman kanssa paininut kaksi vuotta

sitten. Ja silloin painin 1,5 vuotta tulehduksen kanssa. Lääkäritkin alkoivat

turhautua, kun mitkään kuurit eivät auttaneet tulehdukseen, niin sen takia

tämä uuden kuurin määrääminen ei oikein houkuta...

Ja neuvolassa sanottiinkin, että odottavat äidit, jotka ovat samanlailla

painineet ennen raskauttaa vuosia virtsatietulehduksen kanssa, niin yleensä

he taistelevat sitä tulehdusta vastaan myös koko raskauden ajan. Koska se

kuulemma herättää taas taudin henkiin ja näin on näämmä päässyt käymään...

Ja olen huomannut saman ongelman lääkärissä että sairaalassa että ne tyyliin nauraa mut pihalle, kun kerron että en saa/halua/osaa/pysty nielemään pillereitä. Tämä kolmas kuuri on nyt nestemäinen lasten lääke, jossa on makeutusainetta, joten nyt on vähän helpompi saada kuuri syötyä...

Mä olen tuolta joulukuisista ja olen niin utelias ihminen, että lueskelen usein muidenkin viikkopinoja... :) Viime viikon pinosta bongasin, että [b]tikru.[/b] & [b]helena_84[/b] ootte järjestämässä jonkinaisteista tapaamista Turun seudulla asustaville... Tää on nyt hippasen noloa, kun tosiaan en kuulu teijän pinoon, mutta saisko liittyä seuraan, vaikka oonkin eri vaiheessa odotuksessani...?? Kas, kun itekään en oo kotosin täältä seudulta, asustanu kyllä jo kolme vuotta, mutta mulla ei kans oo ketään sillä tavalla tuttua, joka olis raskaana. Siis tietenkin on tää nettipuoli, mutta olis kiva tavata livenäkin :)

Kertokaahan aatoksenne, tytöt!

.:Naranja:. & Pikkuinen 20+3

ps. Oikein hyviä vointeja ja mukavaa odotusaikaa kaikille Helmille

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat