Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meidän perheessä alkaa koulutie, eli esikoinen menee ekalle luokalle!

Mitä lähemmäksi tuo päivä tulee, sitä enemmän minuun iskee paniikki. En ymmärrä miten voin stressata moisesta niin paljon.Varsinkin kun tyttö on oikein näppärä ja kaikki kouluvalmiudet on taatusti kunnossa ja itse odottaa sitä aivan innoissaan.

En ole koskaan kysellyt vauvapalstoilla vaatteista tai lastentarvikkeista, nyt huomaan lukevani onnellisena avauksia joissa tästä koululaisen vaatetuksesta keskustellaan. En tajua miten voin olla aivan stressissä tuosta vaatetuksestakin. Milaiset ulkovaatteet? Mitä sisävaatteiksi? Mitkä kengät? blaa blaa. Päiväkodissa aina saattoi luottaa aikuisten apuun, mutta nyt tuntuu että se pieni joutuu siellä ihan yksin luovimaan vaatteiden kanssa. Lisäksi siellä pystyi pitämään varavaatearsenaalia kumisaappaista sandaaleihin ja sadetakista T-paitaan.

Sitten ne aamut! Meillä uhkailtiin että osa aamuista saattaa olla kymmeneen menoja. Täh! Miten lapsi oppii lähtemään ajoissa ja muistaako se laittaa oven kiinni ja älyääkö se talvella pukea kunnolla päälle jne.

Ja sitten se liikenne! Vaikka meillä on koulu tosi lähellä, stressaan etenkin matkaa Jälkkäriin koulun jälkeen. Kun olen nähnyt muutamia kertoja koululaisten sinkoilevan tien yli melko vaarallisesti, niin miten varmistan ettei omani tee noin ja jää auton alle...

Onko ketään kohtalotoveria ja ennen kaikkea: helpottaako tää ollenkaan missään vaiheessa?

Kommentit (4)

Se helpottaa kyllä muutaman viikon jälkeen. Joulun lähetessä en enää edes miettinyt aamulla tytön aikatauluja puhumattakaan alkuun soittamistani varmistussoitoista.

Nyt lähtee kakkonen koulutielle ja vähän taas jännittää. Ei tosin yhtään niin paljoa kuin ekan kanssa.

Esikoispoika kouluun ja on vielä suhteellisen ujo ja arka. Jännittää itsekin paljon ja yritän tässä pysyä rauhallisena, tukevana ja iloisena äitinä vaikka sisälläni velloo niin, että tekisi mieli oksentaa. Jos polttaisin, kävisin hermosauhuilla koko ajan. Ja kouluun on vielä viikko!

Pelottaa mahdollinen kiusaaminen, saako poika kavereita jne. Itse kotona, joten noita aamulähtöhuolia ym. ei onneksi ole. Kuopus aloittaa eskarin ja häntäkin jännittää, joten tässä nyt sitten jännitetään oikein urakalla.

Tsemppiä kaikille panikoiville äideille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

myöhempään alkavaan,luokan oppilaat tulivat siis porrastetusti kouluun. Meidän esikoinen ei koskaan ollut yksin ennen koulun alkua,ei halunnut--sanoi vaan,että sitten kun on pakko niin jää yksin kotiin. Ajattelin,ettei hommasta tule mitään,mutta poika hoisi todella reippaasti aamulähdöt--toki olin ensimmäisen kouluviikon kotona. Vaatetus meillä on ollut lähinnä farkut ja sitten talvella toppahousut siinä päällä,aamulla jos sataa niin lähdetään kumppareissa,muuten lenkkareissa. Hyvin se sujuu :)

Myös minua jännittää. Toivon kuitenkin, että vanhemmat ottavat rohkeasti yhteyttä heti alkumetreillä minuun, jos jotain ongelmia ilmenee.

Aikataulut ja lukujärjestykset on kyllä tosi hankala rakentaa. Minun pienille ekaluokkalaisille tulee väkisin yksi 10 aamu, muuten en pysty lukujärjestyksiä tekemään. Itse opetan myös 4 tuntia viikossa muille luokille ja ne tunnit on tietenkin aamusta tai iltapäivästä. Myös jakotunnit (yhteensä 8) on sijoitettava aamuihin tai iltapäiviin, joten olen aika tyytyväinen, että yhdellä 10 aamulla selvittiin.

Ensimmäisen viikon jälkeen hommat alkaa luistaa jo rutiinilla. Mutta ottakaa vaan reippaasti yhteyttä opettajaan jos huolia ilmenee. Itse ainakin mielelläni vastaan kaikkiin kysymyksiin.

Terv. 1lk ope

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat