Vierailija

Olen jäämässä vakituisesta työpaikasta hoitovapaalle, mutta rahasta tulee olemaan tosi tiukkaa. Mietinkin nyt oisko mulla mahdollisuuksia tehdä välillä keikkoja jollekin toiselle työnantajalle. Tai tarvittaessa vaikka omalla työpaikalla.

Onko kellään tietoa onko mahdollista? Siis tarvitseeko olla lupa työnantajalta(mulla kunta)? Ja miten menee verotus ym?

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olin osa-aika töissä hoitovapaalla ollessani. Lapset oli iskän tai isovanhempien kanssa, joten sain kotihoidon tukea myös. Kelan lappuun ilmoitin, että vanhemmat hoitavat lapsia.

Mä annoin kotihoidon tuesta mennä lisäprosentin mukaan veroa ja palkasta meni sitten ihan tavallisen verokortin mukaan.

On ihan laillista, että veroa menee lisäprosentilla, mutta se kannattaa antaa ottaa sosiaalieduita, sillä on siten itselle edukkaampaa, kai??? Mä sain ainakin ihan kivat veronpalautukset tuolta ajalta.

Verotoimistosta voi myös pyytää uuden verokortin molemmille tuloille.

Kelan puolesta hoitovapaalla voi olla työssä miten paljon vaan, kunhan alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa.

Ja mistä sun työnantajasi tietää, mitä teet hoitovapaalla, jollet itse ilmoita olevasi muualla työssä???

Sosiaaliviraston puolella ei ainakaan saa tehdä keikkaa omalle eikä toiselle kaupungin hoitolaitoksen paikkaan keikkaa. Ainoastaa yksityispuolelle voi tehdä. En oo kyllä maksanut lisäprosentin mukaan veroa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat