Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Haluasin aloittaa syksyllä työt siten, että työpäiviä olisi viikossa yksi tai kaksi. Nuorin lapsi täytti juuri 3v.

Mistä löytyy hoitopaikka tähän tarpeeseen? Onko päiväkodeissa lapsia, jotka siellä vain parina päivänä? Entä perhepäivähoitajilla? Miten yksityisenpäivähoidontuki?

Kommentit (8)

hyvän ja lähellä olevan hoitopaikan lapselleen, yritä vaikka sopia että lapsi kävisi esim. kolmena päivänä viikossa harjoittelemassa ensimmäiset kuukaudet tms., joudutte tietenkin maksamaan hoidosta mutta toisaalta ehkä paikkaa ei yhtä-äkkiä saakkaan uudestaan, kolme kuukautta on kuitenkin lyhyt aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hoitoon myös vain 1 tai 2 päiväksi viikossa. Yksityisen hoidon tuen saa joka tapauksessa. Hinnat vaihtelevat koska jokainen yksityinen määrittelee hintansa itse. Kaikki eivät halua osa-aikaisia lapsia koska osa-aikainen vie kokoaikaisen paikan, mutta osa kuten minä ottaa osa-aikaisiakin. Itse kun en tätä niin rahasta tee. Mistä päin olet? (kuntalisäthän vaihtelevat kunnittain)

tai kolmena päivänä tai viisi tuntia kolme kertaa viikossa tai 10 tuntia kaksi kertaa viikossa tai miten vain sovitte asian. Maksu määräytyy tulojen mukaan ja kaikista sovituista poissaolopäivistä ja sovituista lyhyistä päivistä saa alennusta laskuun, näin ainakin Helsingissä.

... itse nimittäin aloitan opiskelun 14 elokuuta ja mies työt silloin.

Tässä kun on vain sellainen ongelma, että meidän koulu alkaa 3kk työharjoittelulla, jota mun ei tarvitse tehdä. Eli periaatteessa mulla ei olisi koulua, paitsi SAATTAA olla kaksi kurssia, jotka jäi tokavuodelta tekemättä!!! Mutta tämän asian tiedän vasta tuolloin 14pv.

Eli jos samme pph paikan tytöllemme (1v) ja mulla ei sitten olekaan koulua, niin mitäs sitten? Voiko paikan perua, vai miten suositellaan toimittavan?

Jos koulu taas alkaa, niin ei sitä ole kuin parina päivänä viikossa muutaman tunnin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat